Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1Z, '94] Wymiana maglownicy - tworzymy poradnik

Mireczek 1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29

[ B4 80 2.0 ABT]wymiana przeklani kierowniczei

Post autor: Mireczek 1 » 29 lip 2009, 08:02

koledzy, szukam informacji jak wymienic przekladnie kierownicza w audi 80. nie wiem czy jest to do zrobienia w przydomowym warsztaciku bez kanalu .mechanik chce za wymiane 200zl. nie wiem jak sie za to zabrac

Proszę na przyszłość stosować tagi zgodne z regulaminem i prawidłowo nazywać tematy.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2009, 17:40 przez Mireczek 1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 29 lip 2009, 14:34

ale w sensie ze magiel chcesz wymienic? z wymiana powinienes sobie poradzic, ciekawe czy z ustawieniem

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 29 lip 2009, 15:18

Mireczek 1, zobacz np. tu:
b4allwymiana-przekladni-kierowniczejmag ... 14885.html
b4-all-problem-ze-wspomaganiem-ukl-kier ... m*&start=0

PS.
Skoro pisałem Ci wcześniej, że było, to znaczy, że było ;-)

Mireczek 1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29

Post autor: Mireczek 1 » 29 lip 2009, 17:31

Chcialbym aby ktos mi napisal jak sie za to zabrac ,chce wymienic cala przekladnie .Na forum niema opisane jak ja wyciagnac chce wiedziec czy warto sie za to brac samemu czy lepiej odac mechanikowi. :-) :-)

[ Dodano: 2009-07-29, 18:23 ]
Grzesiu dzieki za informacje ale w tych tematach niema opisane jak ja wymontowac. :-D

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 29 lip 2009, 20:21

Skręcasz koła w lewo aby było lepsze dojście, spuszczasz płyn wspomagania, odkręcasz drążki kierownicze od przekładni (możesz wyjąć akumulator razem z podstawą aby było lepsze dojście), wykręcasz przekładnie i wyjmujesz. Potem montujesz nową przekładnię w odwrotnej kolejności, zalewasz płyn i odpowietrzasz układ.
Robota niewygodna i trzeba się trochę namęczyć żeby to wymontować i zamontować z powrotem, bo dojście jest trochę kiepskie.

Pytałem kiedyś mechanika ile chce za wymianę przekładni, to zawołał 150-200 zł ale to zależy od regionu, bo wiadomo, że wszędzie ceny są różne.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2009, 20:29 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

Mireczek 1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29

Post autor: Mireczek 1 » 29 lip 2009, 20:28

Kolega Karolas mowil cos o ustawieniu po wymianie przekladni o co mu dokladnie chodzilo. Dzieki bardzo za informacje,sprubuje sam ja wymienic zobaczymy

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 02 sie 2009, 22:06

chodziło o zbieznosc a co do samej wymiany dopiero co jestem po wiec moge powiedziec tyle robota do dupy momentami klełem ze sie za to zabralem ale do zrobienia, a co do kanlu to sie przydaje bo dojscie do srub dolnych od maglownicy ciezki a i odkrecenie kolumny sprawiac mzoe problemy bez kanalu

Mireczek 1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29

Post autor: Mireczek 1 » 08 sie 2009, 11:37

Koledzy jestem po wymianie przekladni ,niejest to latwa robota ale sie udalo.200zl zostalo w portwelu.mam tylko obawy ze nie trafilem na dobra przekladnie bo zaczyna slabiej pracowac wspomaganie.Pozdrawiam

truskawkowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
Lokalizacja: Bielsko - Biała

[80 B4 2.0 ABK] Demontaż maglownicy

Post autor: truskawkowy » 16 kwie 2010, 18:52

Witam, chciałem Was zapytać o wymianę/demontaż maglownicy. Mam ABK w nim wspomaganie, ABS i EDS co z góry mocno blokuje dostęp do samej przekładni. Jak ją wyciągnąć, co trzeba wyjąć (serwo? aku?). Nie mam pomysłu jak się do niej zabrać, a na forum dużo się o tym pisze ale głównie o wyborze wymiana vs regeneracja, a sam sposób nie bardzo. Proszę o jakąś radę. Pozdrawiam i z góry dziękuję.

matig
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:53

Post autor: matig » 17 kwie 2010, 23:25

no serwo trzeba wyciągnąc i abs też bo maglownica jest po lewej stronie przykrecona dwiema śrubami a ten eds to niewiem gdzie jest ale jak zastępuje to też trzeba wykrecić bo to dość długie jest

truskawkowy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2009, 17:43
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: truskawkowy » 18 kwie 2010, 01:13

Maglownica już na warsztacie, nie trzeba wyciągać tak naprawdę nic, wygodniej jest wyjąć serwo ale ponoć da się tylko je popuścić żeby odkręcić przewody. ABS i reszta zostaje. Pozdro

edit 1: pompy też nie trzeba odkręcać, tylko odgiąć na przewodach (miedź wiec jakoś poszło)

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

[B4, 1Z, '94] Wymiana maglownicy - tworzymy poradnik

Post autor: audion » 10 sty 2011, 14:13

Przychodzi czas na wymiane maglownicy z powodu wyciekow, ktore sa najprawdopodobniej skutkiem jazdy z zerwana gumowa oslona. Przewertowalem troche internet i fora i czegos sie dowiedzialem, ale nie wszystko...

Pacjent: Maglownica ze wspomaganiem.

Odkrecamy dwie sruby mocujace z prawej strony, patrzac na silnik.
Wyciagamy akumulator i mamy dostep do prawej strony.
Odkrecamy kolejne dwie sruby ktroymi magiel jest przykrecony do sciany grodziowej.
Od srodka odkrecamy mocowanie kolumny kierowniczej,
Odkrecamy drazki od magla,
Odkrecamy przewody od wspomagania.
Magiel wyciagamy przez lewe nadkole, oczywiscie po jego odkreceniu ;)
Montujemy w odwrotnej kolejnosci.

Opis ten jest poki co czysto teoretyczny, jesli ktos zna praktyke to prosze o wskazowki jak najlepiej, najlatwiej, najszybciej :>

I jeszcze pytania, czy istnieja domowe sposoby sprawdzenia maglownicy? bo zamierzam kupic uzywke i przed montazem sprawdzic brak wyciekow, luzow itp. czy oddac ja gdzies do sprawdzenia ? Na jakie cisnienie jest narazona maglownica kiedy pracuje? Ew. ktos w okolicach Rzeszowa mialby taka na sprzedaz?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 10 sty 2011, 18:27

audion pisze:Wyciagamy akumulator i mamy dostep do prawej strony.
nie wyciagamy ;p
audion pisze:Magiel wyciagamy przez lewe nadkole, oczywiscie po jego odkreceniu ;)
nie wyciagniesz go tamtedy, za malo miejsca

pozatym, rzadko to pisze, ale sie szuka tematu na forum zanim sie go zalozy, ale poznaj moje dobre serce i masz pare wskazowek :mrgreen:
https://audi80.pl/cabrio-wybijanie-m ... t44293.htm

ps: jeszcze jedno, najpierw kup ta gume na sztyce magla zaloz ja poprawnie (wiem ze bedzie ciezko) pojezdzil tak z miesiac czasu i wtedy jak dalje masz problemy to wymien magiel, ja sie pospieszylem prawdopodobnie

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 11 sty 2011, 07:56

Kolczat pisze:
audion pisze:Magiel wyciagamy przez lewe nadkole, oczywiscie po jego odkreceniu ;)
nie wyciagniesz go tamtedy, za malo miejsca
wiec ktoredy mozna go wyciagnac ? :> posilkowalem sie tym co napisal mi jeden kolega z forum, ze on wyciagal przez nadkole...

A dzieki za podrzucenie linka, wiele tematow czytalem, ale akurat Twoj nie wpadl mi pod kursor.

Wiesz, juz rok jezdzilem na cieknacej, wtedy cieklo niewiele, bo od max do min przez jakies 9000 km, ostatnim czasem walnalem dwa razy w dziure prawym kolem i zaczelo uciekac bardziej, nawet na postoju jak auto stalo tydzien to zostala kaluza plynu. Dodatkowo sciaga mi czasami na prawo od tego momentu. Kola przelozone (choc felga wizualnie zagieta nie byla), zbieznosc ok, pod spodem tez nie wyglada zeby cos bylo wybite czy ugiete. Sciaga nie zawsze, takze podejrzewam ze to moze byc ten element, a ze i tak cieknie to wczesniej czy pozniej trzeba wymienic, ew szukac dalej.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 11 sty 2011, 12:18

sciagac tez moze przez krzywe wyprofilowanie drogi (koleiny), nie wiem czemu Ci doradzano wyciaganie nadkolem, skoro w 1z wychodzi normlanie od czola silnika, prawdopodobnie kolega mial jakis wiekszy silnik, na szczescie u nas jest "bardzo latwo" :mrgreen: wyciaganac magiel

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl