Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 24 kwie 2014, 16:34

Nie wiem. Nie ruszyłem go. Wyglada podobnie jak czujnik abs. Ale na wtyczce od niego miałem napięcie wiec wychodzi na to ze jest OK a problem występuje na długości wiązki do przekaźnika. Dzis powinienem to sprawdzić jak mi czasu starczy, bo z heblami walczę :/

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 24 kwie 2014, 17:08

Czekam na wieści ;-)

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 25 kwie 2014, 13:56

wczoraj nie pokazywało sygnału :roll: a dziś musiałem miernik pożyczyc i dupa z grzebania. jutro cd :) ale już mi ręce opadają

[ Dodano: 2014-04-26, 14:21 ]
nie czaję tej klimy. już dokladnie nie pamiętam co i jak robiłem bo kombinacje alpejskie odchodziły.

z grubsza, podałem masę na czujnik, sprawdzam miernikiem i jest -1.7V, na pinie 6tym jest 12V

nie wiem czemu tak, więc bezpośrednio z czujnika podaję sygnał na 6ty pin- jest 12V

coś tam kombinuje dalej, rozebrałem wtyczke od czujnika, podaję masę na brązowy a tu iskry :shock:

jeszcze zmierzyłem napięcia gdy na 6tym miałem 12V (porównywałem do twojego posta):
pin:
10- 0V
11- 13,68V
12- 0V
13- 11,72V
15 12,54V
16 0,07V
17 0V (wiadomo)
18 13,49V

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 01 maja 2014, 15:41

witam, piszę w sprawie kolegi.
Jest problem z klimatronikiem w audi 80 b4 2.6 v6 avant quattro 94rok.
Przed sezonem został wymieniony odwadniacz, zawór rozprężny i uzupełniony czynnik w ukladzie klimatyzacji. Jednak sprężarka załącza się na 2-3s i wyłącza. Śnieżynka z ekranu znika i nie da się załączyć dopiero po ponownym odpaleniu silnika. VAG pokazał błąd sprzęgła kompresora 1270.
Sprawdziliśmy kompresor podając 12V prosto z akumulatora i działa nic nie tłucze się, chłodzi w środku ładnie. Następnie dobraliśmy się do przekaźnika nr 267 od sprzęgła, okazał się dobry. Pomiar napięcia po łączeniu klimy pokazał że na przekaźniku pojawia się 12V dzięki któremu zaczyna działać, jednak po chwili znika i wtedy wylącza się kompresor. wg różnych opisów na internecie dokopalismy się do czujnika ze sterownikiem silnika po stronie pasażera od ciśnienia. Po odpięciu wtyczki z zmostkowaniu klima jakby chodzi tzn śnieżynka jest wtedy kiedy się załączy ale kompresor się nie wyłącza wraz z klimą.
Ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić?

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 01 maja 2014, 19:57

ja bym proponował sprawdzenie napięć na każdym pinie i porównanie ich do tych które podawał u siebie manfred19. bodajże 5 strona

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 02 maja 2014, 14:07

Niestety w samochodzie nie znaleźliśmy przekaźnika 305 lub 342. Pod kierownicą go nie ma, w skrzynce bezpiecznikowej w podszybiu w gniezdzie 6 nie ma żadnego przekaźnika

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 04 maja 2014, 14:33

a bo to klimatronik jest :oops: vagiem się podłączaliście do panelu?

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 04 maja 2014, 15:59

tak, napisałem wyżej że pokazuje błąd 1270

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 05 maja 2014, 08:18

muszę się cofnąć do szkoły na czytanie ze zrozumieniem :roll: ale jeszcze jedno pytanie :mrgreen:
to jak ten czujnik mostkujecie odpala kompresor czy nie?

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 05 maja 2014, 16:17

nie, dalej było to samo.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 06 maja 2014, 18:02

nie wiem jak z klimatroniku te poszczególne czujniki posprawdzać, nie mniej jednak coś mi cała akcja pachnie czujnikiem obrotów na kompresorze bo w v6 też takowe były. sprawdźcie czy daje jakieś znaki zycia, na lewarku da radę to zrobić

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 06 maja 2014, 20:57

Ten cały błąd faktycznie może być spowodowany walniętym czujnikiem....brak sygnału sterownik interpretuje jako uszkodzone sprzęgło....ale to takie moje domniemania.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 06 maja 2014, 22:00

A więc tak dziś jeszcze raz wpadłem do kumpla i porobiłem Vagiem testy wyjść. Sprzęgło chodziło dobrze na teście (włączało-wyłączało) inne testy też przebiegły pomyślnie klap, dmuchawy itp.
Podpieliśmy kompresor na krótko w celu zweryfikowania obrotów silnika względem kompresora (1.2/1) no i nic. I na wyświetlaczu klimatronika wartość była 00. Dopiero przy ok 3-4tys obrotów zaczął wskazywać i to nie zawsze jakieś wartości ale nie stałe tylko skokowe, nie równomierne. Jak wygląda ten czujnik w środku? on jest pojemnościowy czy jaki typ?

Chcieliśmy go wykręcić ale brak dostępu bo przeszkadza filtr oleju.


Ciekawostka dobite zostało 700g czynnika (tyle co na naklejce na masce) a po zdjęciu wcześniej tego co było ok 300g na filterku zostało dużo opiłków metalu dosłownie jak by ktoś wiertarką wiercił. Czyżby kompresor w środku padł?



Dokładny błąd to:
1270 - sprzęgło klimatyzacji n25
za szybka prędkość zmian - BŁĄD SPORADYCZNY

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 07 maja 2014, 21:49

czyli 400 uciekło? no to musi być nieszczelność, ale i tak z 300g w układzie powinien odpalić, nawet z tymi opiłkami. mi też je puszcza :evil:

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 07 maja 2014, 22:05

(Dawid jak czytasz wypowiedz się)

Podobno wcześniej chodziła u poprzedniego właściciela :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl