[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora
wczoraj nie pokazywało sygnału :roll: a dziś musiałem miernik pożyczyc i dupa z grzebania. jutro cd ale już mi ręce opadają
[ Dodano: 2014-04-26, 14:21 ]
nie czaję tej klimy. już dokladnie nie pamiętam co i jak robiłem bo kombinacje alpejskie odchodziły.
z grubsza, podałem masę na czujnik, sprawdzam miernikiem i jest -1.7V, na pinie 6tym jest 12V
nie wiem czemu tak, więc bezpośrednio z czujnika podaję sygnał na 6ty pin- jest 12V
coś tam kombinuje dalej, rozebrałem wtyczke od czujnika, podaję masę na brązowy a tu iskry :shock:
jeszcze zmierzyłem napięcia gdy na 6tym miałem 12V (porównywałem do twojego posta):
pin:
10- 0V
11- 13,68V
12- 0V
13- 11,72V
15 12,54V
16 0,07V
17 0V (wiadomo)
18 13,49V
[ Dodano: 2014-04-26, 14:21 ]
nie czaję tej klimy. już dokladnie nie pamiętam co i jak robiłem bo kombinacje alpejskie odchodziły.
z grubsza, podałem masę na czujnik, sprawdzam miernikiem i jest -1.7V, na pinie 6tym jest 12V
nie wiem czemu tak, więc bezpośrednio z czujnika podaję sygnał na 6ty pin- jest 12V
coś tam kombinuje dalej, rozebrałem wtyczke od czujnika, podaję masę na brązowy a tu iskry :shock:
jeszcze zmierzyłem napięcia gdy na 6tym miałem 12V (porównywałem do twojego posta):
pin:
10- 0V
11- 13,68V
12- 0V
13- 11,72V
15 12,54V
16 0,07V
17 0V (wiadomo)
18 13,49V
witam, piszę w sprawie kolegi.
Jest problem z klimatronikiem w audi 80 b4 2.6 v6 avant quattro 94rok.
Przed sezonem został wymieniony odwadniacz, zawór rozprężny i uzupełniony czynnik w ukladzie klimatyzacji. Jednak sprężarka załącza się na 2-3s i wyłącza. Śnieżynka z ekranu znika i nie da się załączyć dopiero po ponownym odpaleniu silnika. VAG pokazał błąd sprzęgła kompresora 1270.
Sprawdziliśmy kompresor podając 12V prosto z akumulatora i działa nic nie tłucze się, chłodzi w środku ładnie. Następnie dobraliśmy się do przekaźnika nr 267 od sprzęgła, okazał się dobry. Pomiar napięcia po łączeniu klimy pokazał że na przekaźniku pojawia się 12V dzięki któremu zaczyna działać, jednak po chwili znika i wtedy wylącza się kompresor. wg różnych opisów na internecie dokopalismy się do czujnika ze sterownikiem silnika po stronie pasażera od ciśnienia. Po odpięciu wtyczki z zmostkowaniu klima jakby chodzi tzn śnieżynka jest wtedy kiedy się załączy ale kompresor się nie wyłącza wraz z klimą.
Ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić?
Jest problem z klimatronikiem w audi 80 b4 2.6 v6 avant quattro 94rok.
Przed sezonem został wymieniony odwadniacz, zawór rozprężny i uzupełniony czynnik w ukladzie klimatyzacji. Jednak sprężarka załącza się na 2-3s i wyłącza. Śnieżynka z ekranu znika i nie da się załączyć dopiero po ponownym odpaleniu silnika. VAG pokazał błąd sprzęgła kompresora 1270.
Sprawdziliśmy kompresor podając 12V prosto z akumulatora i działa nic nie tłucze się, chłodzi w środku ładnie. Następnie dobraliśmy się do przekaźnika nr 267 od sprzęgła, okazał się dobry. Pomiar napięcia po łączeniu klimy pokazał że na przekaźniku pojawia się 12V dzięki któremu zaczyna działać, jednak po chwili znika i wtedy wylącza się kompresor. wg różnych opisów na internecie dokopalismy się do czujnika ze sterownikiem silnika po stronie pasażera od ciśnienia. Po odpięciu wtyczki z zmostkowaniu klima jakby chodzi tzn śnieżynka jest wtedy kiedy się załączy ale kompresor się nie wyłącza wraz z klimą.
Ma ktoś jakieś pomysły co sprawdzić?
A więc tak dziś jeszcze raz wpadłem do kumpla i porobiłem Vagiem testy wyjść. Sprzęgło chodziło dobrze na teście (włączało-wyłączało) inne testy też przebiegły pomyślnie klap, dmuchawy itp.
Podpieliśmy kompresor na krótko w celu zweryfikowania obrotów silnika względem kompresora (1.2/1) no i nic. I na wyświetlaczu klimatronika wartość była 00. Dopiero przy ok 3-4tys obrotów zaczął wskazywać i to nie zawsze jakieś wartości ale nie stałe tylko skokowe, nie równomierne. Jak wygląda ten czujnik w środku? on jest pojemnościowy czy jaki typ?
Chcieliśmy go wykręcić ale brak dostępu bo przeszkadza filtr oleju.
Ciekawostka dobite zostało 700g czynnika (tyle co na naklejce na masce) a po zdjęciu wcześniej tego co było ok 300g na filterku zostało dużo opiłków metalu dosłownie jak by ktoś wiertarką wiercił. Czyżby kompresor w środku padł?
Dokładny błąd to:
1270 - sprzęgło klimatyzacji n25
za szybka prędkość zmian - BŁĄD SPORADYCZNY
Podpieliśmy kompresor na krótko w celu zweryfikowania obrotów silnika względem kompresora (1.2/1) no i nic. I na wyświetlaczu klimatronika wartość była 00. Dopiero przy ok 3-4tys obrotów zaczął wskazywać i to nie zawsze jakieś wartości ale nie stałe tylko skokowe, nie równomierne. Jak wygląda ten czujnik w środku? on jest pojemnościowy czy jaki typ?
Chcieliśmy go wykręcić ale brak dostępu bo przeszkadza filtr oleju.
Ciekawostka dobite zostało 700g czynnika (tyle co na naklejce na masce) a po zdjęciu wcześniej tego co było ok 300g na filterku zostało dużo opiłków metalu dosłownie jak by ktoś wiertarką wiercił. Czyżby kompresor w środku padł?
Dokładny błąd to:
1270 - sprzęgło klimatyzacji n25
za szybka prędkość zmian - BŁĄD SPORADYCZNY