[B3 2.3 NG] Klimatronik - częste rozłączanie kompresora
O ile dobrze pamietam (piszę z pamięci bo niestety nie mam przed sobą schematu) to na tym samym kablu (czarno-szary) co czujnik niskiego ciśnienia (ten za schowkiem pasażera) jest też czujnik temperatury na podszybiu. Z tego co pamietam to on działa na zasadzie zwarty/rozwarty. Temperatura poniżej której nie odpali klima to ok. 5 stopni. Jeśli on szwankuje to klima może Ci się nie załączyć.
masz rację, ale tu na forum znalazłem posty w których ktoś pisał że mu klima nie działała, wymienił dyszę i było git. Tylko teraz co znaczy że nie działała, nie chłodziła czy w ogole się nie włączałakubaaabee pisze:Wydaje mi się że jak dysza byłaby zatkana to klima by się załączała ale nie chłodziła, nie jestem pewien.
W każdym bądz razie w moim przypadku wymiana dyszy nie pomogła
na 99% jest sprawny, po pierwsze to teraz jest więcej stopni niz 5, a po drugie w zimę jak jest faktycznie niska temp to przycisk AC mi się nie zapala po wciśnięciumzaba pisze:O ile dobrze pamietam (piszę z pamięci bo niestety nie mam przed sobą schematu) to na tym samym kablu (czarno-szary) co czujnik niskiego ciśnienia (ten za schowkiem pasażera) jest też czujnik temperatury na podszybiu. Z tego co pamietam to on działa na zasadzie zwarty/rozwarty. Temperatura poniżej której nie odpali klima to ok. 5 stopni. Jeśli on szwankuje to klima może Ci się nie załączyć.
Tak więc ogólnie klima szczelna bo dziś wszystko majster ściągnął, dysza wymieniona, układ napełniony na max i nic. może tyle ze sprężarka na 1s się załącza i tyle. muszę sam napięcia przy przekaźniku pomierzyć
[ Dodano: 2014-04-03, 15:04 ]
pomierzyłem teraz napięcia i porównałem z postem manfreda19 i na pinie 16, kablu niebiesko-żółtym nie mam napięcia ani na ON ani na OFF
[ Dodano: 2014-04-03, 15:27 ]
i w sumie sprawa się rozwiązała w 2 dwóch ostatnich stronach tego tematu. ten pin 16 to jest raczej do tego ciulowatego czujnika obrotów kompresora. tak więc albo go dorwę albo cały kompresor do wymiany. jeżeli się mylę, poprawcie
mzaba jeśli wiatraki startują po wciśnięciu AC to czujnik temperatury pod filtrem przeciwpyłkowym jest sprawny. pkrr od czujnika obrotów sprężarki jest przewód 6 szaro-zielony. Czujnik ten ma dwa przewody. Jeden do przekaźnika klimy a drugi do masy. Sprawdź połączenie do masy tego czujnika. On generuje chyba jakiś przebieg ale jeśli nie będzie miał masy to sterownik nie będzie miał odpowiedniego punktu odniesienia, potencjału masy.
16 nie wiem dokładnie od czego jest. Jako ze jest na nim połowa zasilania to może być do sterownika silnika jakoś podłączony. Na schemacie mam not used ale tych schematów cała masa jest. Z którego roku auto masz?? Na przewodzie od czujnika obrotów nie zmierzysz napięcia bo on generuje jakiś sygnał zmienny o określonej częstotliwości który odpowiednio sterownik klimy rozpoznaje. Może nie być na nim masy i stąd lipa w jego działaniu.
auto mam z 94 roku. jutro się wczołgam pod auto może jakoś się uda to zobaczyć
[ Dodano: 2014-04-08, 15:20 ]
dziś udało się coś pogrzebać, a więc: podałem masę do wtyczki i nic, dalej nie rusza.
sprawdziłem jeszcze z ciekawości napięcie na drugim kablu i pokazało 4,5V, jakieś pomysły? <ok>
chyba kupię miernik z pomiarem częstotliwości i się upewnię czy to czujnik na bank o ile to już nie jest pewne 8-)
ewentualnie zastanawiam się czy możliwa jest podmiana przekaźnika 342 na te z benzyniaków
[ Dodano: 2014-04-08, 15:20 ]
dziś udało się coś pogrzebać, a więc: podałem masę do wtyczki i nic, dalej nie rusza.
sprawdziłem jeszcze z ciekawości napięcie na drugim kablu i pokazało 4,5V, jakieś pomysły? <ok>
chyba kupię miernik z pomiarem częstotliwości i się upewnię czy to czujnik na bank o ile to już nie jest pewne 8-)
ewentualnie zastanawiam się czy możliwa jest podmiana przekaźnika 342 na te z benzyniaków
Co do podmiany przekaźników to się nie wypowiem bo po prostu nie wiem. Teoretycznie w benzyniaku brakuje tylko tego czujnika obrotów sprężarki....a czemu w zetorku on jest to nie wiem. Sama struktura układów w przekaźnikach może być inna i po podmianie i tak klima nie ruszy a przy okazji coś się sfajczy. Nie wiem, tak gdybam. Co do samego czujnika to mam pytanie jak on wygląda o gdzie dokładnie jest?? Nie można go samego wymienić tylko całą sprężarkę musisz wymieniać??
to te ciulstwo, niestety na aucie jest tak zamontowane ze w ogóle dojścia do niego nie ma, chyba że altek się ściągnie to coś porzeźbić można. Jednak większym problemem jest dostanie tego czujnika. U mnie spece ze szrotu: "pierwszy raz sie z takim czyms spotykam", ewentualnie kupic uzywke kompresor i sam czujnik przełożyć... szczerze powiedziawszy to srednio mi sie takie uzywki widza, bo moj chodził i po pół roku wyzionął ducha
Może przełamane są przewody na wysokości śrubki montażowej tego czujnika. On jest chyba na jakiejś uszczelce przykręcany bo tak to by sprężarka była rozszczelniona. Może faktycznie wymiana przekaźnika klimy ta ten z benzynowego auta załatwiła by sprawę. W zasadzie różnica polega tylko na tym czujniku....reszta elektryki wygląda tak samo.
Bliżej masz do Krakowa. Przetestowane i nie musisz zmieniać gazu - poleciało PW.AB4 pisze:Dzięki za linka,z tym że Łódz to trochę daleko,ale chyba sie opłaci.Z drugiej strony to wcześniej czy później będe musiał zmienić gaz bo już będzie albo nie dostepny albo za drogi.
Odezwij się do kolegi jugo007. On u siebie dokładał ten czujnik. Swoją droga przy klimatroniku miałem podobne jajo ... brak czujnika obrotów sprężarki i załączająca się klima na kilka sekund po odpaleniu. Zostało mi albo przeprogramowanie panelu (bo mam prawdopodobnie z V6, gdzie było to standardem - inna sprężarka), albo zmiana na taki z R4/R5. Póki co dzięki jednemu klubowiczowi z Brzeska druga opcja wzięła górępkrr pisze: [ Dodano: 2014-04-03, 15:27 ]
i w sumie sprawa się rozwiązała w 2 dwóch ostatnich stronach tego tematu. ten pin 16 to jest raczej do tego https://audi80.pl/images/smiles/icon ... iulowatego czujnika obrotów kompresora. tak więc albo go dorwę albo cały kompresor do wymiany. jeżeli się mylę, poprawcie