Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Golf III 1.9 tdi afn] z modzoną pompą wtryskową 185@377

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 wrz 2012, 23:11

sagon pisze:,napisałem do moderatora,to może zrobi tu mały porządek.
To chyba nie do mnie pisałeś, ale skoro się już tu przyplątałem, to pozamiatałem co nieco.

sagon, spawacz - za prywatne wycieczki i niekulturalne zachowanie, otrzymujecie po ostrzeżeniu. Zapamiętajcie sobie raz na zawsze, że to Forum to nie knajpa i tu się nie rzuca mięsiwem.
Radziłbym sobie wziąć to do serc, bo drugiego ostrzeżenia już nie będzie.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 13 paź 2012, 17:10

Sagon nadal utrzymujesz że budowa pompy tłoczka przestawiacza i jego dekielek nie ogranicza wychyłu przestawiacza?

w razie potrzeby będą konkrety... :-P

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 18 paź 2012, 19:00

Kolejny stage ukończony,teraz tylko finalne strojenie i 200 pęka bez najmniejszego :mrgreen: .
Doszedł wałek z sdi,wtryski mają podbite drugie ciśnienienie,jest teraz 220/340.
Ciśnienia regulowane na eps 200,czyli jest 100% pewności,że mają swoje wartości.
Na razie na starym zderzaku,ale ostatecznie będzie ori z tablicą na środku.

Obrazek

Obrazek

arwam,widzę,że nie umiesz żyć bez ciągłego udowodniania swoich,jedynie słusznych racji.Mnie niczego udowodniać nie musisz,zęby zjadłem na tych pompach,zanim zbudowałem coś sensownego.Napiszę to raz jeszcze dekielek ogranicza wychył tłoczka przestawiacza,w razie czego będą konkrety.Gdyby nie to,można by uzyskać większy zakres wychyły tłoczka,tylko po co??Korpus z tdi natomiast tego nie ogranicza.
Mogę Ci nawet wysłać te dwa dekielki,jeden z afn-a,asv itp,czyli ten wyższy,drugi z 1Z/ahu,ten niższy,oraz korpus.Dorzucę nawet kompletny tłoczek z tdi.To jak,bierzesz?Pokryjesz tylko koszty przesyłki :mrgreen: .
Zrobisz foto story i upokorzysz mnie totalnie :mrgreen:
Zmierzysz sobie,jak będziesz wiedział co zmierzyć,być może wtedy do Ciebie coś dotrze.
Ja to przerabiałem,więc mam 100% pewności,ale jak masz jakieś konkrety,to dawaj <ok> .
Nawet gdybyś idąc swoim tokiem myślenia próbował poszerzyć otwór w korpusie(wiesz który,mówię o tdi),to niestety dekielek zwyczajnie nie pozwoli tłoczkowi wysunąć się dalej.
Jedyna opcja,to skracanie tłoczka,wtedy zyskasz tyle,o ile go skrócisz,synchronizując to z długością otworu w korpusie.Są patenciarze,którzy tak robią,ale ma to sens jedynie w mechanicznych pompach.

Bo biorąc pod uwagę fakt,że pompy w tdi potrafią wyprzedzić kąt spokojnie o ponad 20 stopni przy 4500rpm,bez jakichkolwiek mechanicznych ingerencji w budowę układu wyprzedzenia wtrysku,to nie ma najmniejszego sensu skracać tłoczka i rzeźbić w korpusie.
To,co wyszło z fabryki spokojnie wystarcza.
Dodam tylko,że na 200+ wystarczy spokojnie max 20 stopni wyprzedzenia,a daje się zrobić więcej :-P

Inna kwestia,to w korpusach z tdi przy max wychyle tłoczka zostaje jeszcze sporo miejsca między bolcem,a korpusem,więc problem nie tkwi w korpusie,tylko w dekielku.
Żeby uniknąć nieporozumień,mówię o pompach z tdi,zawsze piszę tylko o tdi.

Co do spawacza,powtórzę ostatni raz,bez logów nie mamy o czym gadać :-P.
Do ciebie arwam prośba,tylko konkrety,koonkreeetyyy!
Teorie zostaw dla potomnych.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2012, 19:15 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 paź 2012, 22:52

w przypadku nowszych pomp jest jak mówisz. w garażu miałem 3x pompa 1Z na boschu. o dziwo tam delkieki są inne i sprzężyny timingu niż w nowszych pompach, i w tym wypadku masz rację, jeśli chodzi o pompy na HDK to Zwracam Ci honor.

a do co sensowności zwiekszania wychyłu tłoczka to wraz z rosnącymi obrotaami bardziej wyprzedzasz kąt wtrysku i ciśnienie doładowani może nawet nieco spadać spadać( nie może to by nie wydolność turbo, tylko spadek programowy) i w górnych obrotach już moc nie tylko nie spada ale może nawet dalej rosnąć

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 19 paź 2012, 19:14

arwam, w przypadku pomp z ahu/1Z dekielki są płytsze,ale ogranicznik wychyłu tłoczka mają na tej samej wysokości,ja dekielki z pomp od afn-a i nowszych vp.
Dzisiaj to zmierzyłem,mają około 4.2mm głębokości.
To samo tyczy się sprężyn,są krótsze,bo pompy te mają fabrycznie niższe ciśnienie paliwa,więc siłą rzeczy nie potrzebna jest aż tak duża siła oporu,żeby utrzymać tłoczek w odpowiednim położeniu.

W mechanicznym pompach próby ingerencji w układ przestawiacza prawie zawsze kończy się fiaskiem.Jak będzie dobrze na dole,to źle na górze i odwrotnie.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 19 paź 2012, 20:38

sagon,

ja wiem co mam w garażu...


jak chcesz mogę Ci filmik zrobić gdzie po przesunięciu tłoczka na full po przyłożeniu dekielka kosz pozostaje na swoim miejscu

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 19 paź 2012, 20:51

arwam, nie wiem,o jakiej pompie piszesz,ale w tdi takiej opcji nie ma,a pompy mechaniczne z wiadomych względów mnie nie interesują.
Pisząc,że dekiel ogranicza zakres wychyłu tłoczka pisałem o pompach w tdi,rozumiesz,mam taki silnik i tylko ten modzę.Inne mnie mało interesują.
Tłoczek po zdjęciu dekielka można wypchnąć jeszcze dooobrych kilka mm ;-) .
Temat dawno już był przerabiany,a wracanie do tego,to jak odgrzewanie starego kotleta,mnie osobiście takie nie smakują.

Ale wrzuć filmik popatrzymy,co tam się dzieje,bo cuda ponoć się zdarzają,a jeżeli będzie to pompa z tdi,to będzie to istny cud,...albo celowy zabieg.
Podaj tylko numer pompy,jeżeli będzie to tdi,zdobędę korpus i sam to sprawdzę :mrgreen:.

Zanim jeszcze tego nie rozkminiłem,myślałem,że jak pompy z 1Z/ahu mają trochę inny bolec przestawiacza(wiesz o czym piszę?Różnią się małym szczegółem),to mogą mieć faktycznie mniejszy zakres przesuwu tłoczka ograniczony właśnie dekielkiem.
Zamieniałem bolce,ale nie wpływało to w żaden sposób na zakres przesuwu/wychyłu.
Okazało się,że po zdjęciu dekielka ciągle jest większy.Niemniej jednak filmik chętnie zobaczę,jeżeli to pompa z tdi.

Podobnie jest z pompami z reni,jedne mają głębsze(982/983/988),drugie płytsze dekielki(984/993),krótsze i dłuższe sprężyny,bolce z podcięciem i bez podcięcia ;-) ,a mimo to korpusy z identycznymi wycięciami na bolec i zawsze większy przesuw po zdjęciu dekielka.

Tak się składa,że mam na stanie pompę z ahu przerobioną na 11tkę,na sekcji z reni 988,fali de 143,to mogę Ci to udowodnić :mrgreen: .
Bolec ori z ahu,tyming fakt z 988-032,ale to akurat nie ma żadnego wpływu na zakres jego przesuwu,bo wymiary ma identyczne,jak ten ori 028 ;-) .

SOBOTA
Właśnie wróciłem w garażu,rozebrałem tę hybrydę na elementy 1wsze,żeby mieć nie 100,a 200% pewności i jest tak,jak pisałem :lol: .
Tłoczek ograniczony dekielkiem,zarówno płytki,jak głębokim,wysuwa się tylko 4.5mm poza korpus pompy,po zdjęciu dekielka można go jeszcze wypchnąć o 2mm,czyli na 6.5mm :mrgreen: .
Co ciekawe,pomimo tego,że w pompach z ahu/1z korpusy mają mniejszą szerokość rozwiertu pod bolec tłoczka,średnio o jakiś 1mm to tak jak pisałem,ogranicza jedynie dekielek.
Nie ma takiej opcji,żeby po zdjęciu dekielka i próbie wypchnięcia tłoczka w pompie z tdi kosz/tłoczek stał w miejscu ;-) .
Chyba,że jest zatarty <rotfl2>.
Nawet w korpusie z ahu/1z pomimo węższego rozwiertu da się go jeszcze,jak pisałem wypchnąć o 2mm.
W pompach z afn-a/asv poszedłby jeszcze dalej.

Tak więc dawaj ten filmik,bo jestem bardzo ciekawy,co tym razem wymyślisz,żeby wyjść z tego z twarzą <ok> .
Pewnie przerzucisz sprawę na mechaniczną pompę.

Mam pytanie,jesteś specjalistą od pomp,także mechanicznych,powiesz nam z czego jest sekcja wysokiego ciśnienia,zatem i tłokoroździelacz w tej pompie?

http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa- ... 37002.html

aaarwaaam, co się z Tobą dzieje?
Zawsze ripostowałeś niemalże błyskawicznie,a teraz milczysz,jak zaklęty.
To co z tym filmikiem?Ja nadal na niego czekam <osohozi>
Pewnie szukasz dla tej super produkcji sponsora,producenta,reżysera,scenarzystę,scenografa,oświetleniowca itd.Fakt,biorąc pod uwagę ogromny rozmiar produkcji musi to pewnie trochę potrwać.Liczę,że na <mikolaj>-a się wyrobisz :mrgreen: .
Ja czekam :-x .


sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 24 paź 2012, 13:21

Teraz żaden się nie odezwie :mrgreen:.
Turbina trochę szaleje,poza tym jest ok.Jaki masz setup?
Zapodaj wykresik ;-) .

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 paź 2012, 14:02

sagon, "fotomontaż" dla Ciebie leży i czeka aż będzie chwila czasu go wrzucić :-D a co nie możesz się doczekać?

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 24 paź 2012, 16:09

arwam, jak chcesz,to możesz go nawet w wydarzeniach zamieścić.
Tylko,czy warto się kolejny raz kompromitować?Przemyśl to dobrze.
Bo mnie niestety żadnym filmem już nie przekonasz.

Ja w przeciwieństwie do Ciebie,najpierw sprawdzam,później mówię,czego konsekwencją jest 100u %owa pewność,że to co piszę,jest faktem,a nie wymyśloną na poczekaniu bajeczką.Jak masz korpus z jakiejkolwiek pompy ve,nawet z reni,to raczej wygłupiał się nie będziesz.
Ale,zrobisz,jak uznasz za stosowne.
Szkoda,że wywaliłem te korpusy z transita,bo sprawdziłbym jeszcze jak to wygląda w tych pompach.

Zapytam,po ile bilety na ten seans?Biorę miejscówkę w 1wszym rzędzie.
Aaa,nie zapomnij podać numeru korpusu,bo to bardzo istotne.Mam kilka w garażu,to ... .

krzysiek1606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 gru 2011, 09:00

Post autor: krzysiek1606 » 24 paź 2012, 18:27

sagon pisze:Teraz żaden się nie odezwie :mrgreen:.
Turbina trochę szaleje,poza tym jest ok.Jaki masz setup?
Zapodaj wykresik ;-) .

afn
pompa 11
216 bosch
map 051c
fmic z w 211 3.2cdi
pompa podawcza
wydech fi 60
turbo gtb1756
wkładka pipecros
kolektor ssący z awx


Obrazek

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 paź 2012, 18:37

sagon, specjalnie dla Ciebie ten fotomontaż :-P




a tu masz fotki róznicy długości tłoczka z pompy 1Z na nastawniku potencjometrycznym, a dłuższy z pompy 1Z z nastawnikiem indukcyjnym...


Obrazek
Obrazek


ciekaw jestem co teraz wymyślisz. i żeby nie było nieścisłosci...
obydwie pompy pochodza z audi 80 B4.


a w transitach dekiel i tłoczek mocno ogranicza timing. chyba nawet jeszcze bardziej niż w silnikach TD z palety VW

[ Dodano: 2012-10-24, 18:41 ]
krzysiek1606, fajny wykres. tylko jakby auto dla mnie było robione to bym ścigał programistę żeby poprawił troche końcówkę wykresu żeby auto choć do 5000rpm ciągneło.


to turbo ma naprawdę spory potencjał, podobnie jak GTB2260VK ale wstaje znacznie szybciej niż to co mam ja

sagon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 19 lis 2010, 16:34
Lokalizacja: świętkorzyskie

Post autor: sagon » 24 paź 2012, 21:32

Żeby nie było niedomówień,to który tłoczek wsadziłeś do pompy?
A i nie mierzy się długości tłoczków,tylko odległość od osi bolca łączącego kosz z tymingiem,do jego początku,czyli początku części niskociśnieniowej.Bo nie długość tłoczka stanowi barierę,tylko ten wymiar,ale to pewnie wiesz.
Który tłoczek jest krótszy,który dłuższy?Proszę o numery z zaznaczeniem,że tłoczek z indukcyjnej ma numer 0...,długość całkowitą ...,a z potencjometrycznej numer 0... i długość... .
Sprawdzi się chociażby jeden,bo jeden z tych dwóch mam ;-) .Nie wiem,jaki tłoczek tam siedzi,ale myślę,że się dowiem.

Fotki są tak fatalnej jakości,że trudno cokolwiek wywnioskować.Mogłeś się bardziej postarać,ale z wiadomych względów tego nie zrobiłeś.Nie widać w ogóle na czym tłoczki stoją,ale mniejsza z tym.Podasz wymiary,to będzie wiadomo :mrgreen: .
Ale załóżmy,że masz dwa tłoczki,podasz ich numery?Wybite są po stronie wysokociśnieniowej,czyli tej tylnej.Ale to też pewnie wiesz.
Gdybyś dał radę,to zmierz szerokość otworu w korpusie,tego eliptycznego,który rzekomo ogranicza ruch tłoczka.

Ile wystaje tłoczek z korpusu,tak jeden,jak drugi,powiesz?Bo widzę,że któryś mierzyłeś.
Pokaż no fotkę bolca łączącego kosz z tłoczkiem,tylko postaraj się o coś lepszej jakości.
Bo jak pisałem,są dwa rodzaje tychże bolców,jedne pozwalają na zwiększony zakres,drugie ograniczają.Wystarczy zamienić bolce i masz co chcesz.
Sorki za tyle pytań,ale mam pewne wątpliwości i chociaż część z nich chciałbym rozwiać.
Nie zdarzyło mi się,aby tłoczek po zdjęciu dekielka stał,w żadnej pompie z tdi,więc tym bardziej jestem ciekawy,jak to wygląda w tych starych kiblach.

Reasumując,wiedziałem,że będziesz musiał tak to zrobić,żeby ten tłoczek stał w miejscu.Zajęło ci to kilka dni,ale w końcu się udało <ok> .
Gdybym poprosił o wysłanie mi korpusu z tymi tłoczkami,byłbyś skłonny je pożyczyć?
Odeślę na drugi dzień.Korpusu z tej archaicznej pompy w rękach nie miałem i chętnie bym to sobie oblukał.Przerzuciłem wszystkie z tdi indukcyjnymi,ale takiego zabytku jeszcze nie miałem.
Nie,żebym Ci nie wierzył <nono> ,nie dajesz ku temu najmniejszych powodów :-P ,chciałbym tylko poszerzyć swoje ubogie horyzonty :mrgreen: .
Człowiek całe życie się uczy.

krzysiek1606, chcesz powiedzieć,że na 11/216 przy napięciu 4.46v uzyskałeś 200/420,nawet z tym filtrem i nic nie dającą podawczą :shock: :shock: :shock: ?

Takie wyniki robi się z bólem na 230tkach.Na 11tce i tych wtryskach trzeba dać około 4.6v żeby wypluło 200 koni.A u Ciebie na 216tkach i 4.46 wyszło to samo?
Gdzie mają tą hamownię,jadę tam jak tylko poprawimy softa.Będzie rekord na 11/230,nie ma bata :lol: ,idę z każdym o zakład.

Nie gniewaj się,ale nie chce mi się wierzyć,za dużo wyników na zdrowych 11/230 widziałem,żeby się nie zastanawiać,...co z tą hamownią.Biorąc pod uwagę falowanie doładowania,nie mające odniesienia na wykresie,musi być i jest z tą hamownią coś nie tak.
To ja przerabiam pompę,robię coś trochę lepszego,jak te z ahh(sprawdzone na stole probierczym),ładuję 230tki,fmica,wałek,modzę doloty i wszystko inne i przy takim napięciu nie uzyskam raczej takiego wyniku.Więc czuję się zawiedziony brakiem wiedzy w dziedzinie krzesania mocy z tdi :cry: .
Jedno wiem na pewno,podawcza nie da nawet konia,przy zdrowej pompie wtryskowej,sprawdzane.A mając padniętą,nawet 180ciu byś z nią nie zrobił.
Niemniej jednak gratki wyniku,bo na papierze wygląda bosko.
Nie pokusiło Cię o sprawdzenie wyniku na stacjonarnej hamowni obciążeniowej?

Pozdrawiam.
Arwam rozważ moją sugestię odnośnie wysyłki,ja mogę Ci w zamian wysłać korpus z reni 988,identyczny,jak z afn-a,asv,ahf itp,pod względem ograniczeń.

krzysiek1606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 gru 2011, 09:00

Post autor: krzysiek1606 » 24 paź 2012, 21:55

z chęcią bym założył 230 ale bosch takich nie produkuje a wloskie to jest spagietti dobre a nie wtryski
co do pompy to jednak nie masz racji
glupi chińczyk za 70zł w dobrym miejscu zamontowany daje spory +
wcześniej też miałem pompe wydumke inne turbo włoskie wtryski i 181hp 378nm
co do hamowni to na razie szkoda mi kasy ale na pewno w tym roku będzie pomiar

Zablokowany

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl