[Golf III 1.9 tdi afn] z modzoną pompą wtryskową 185@377
[Golf III 1.9 tdi afn] z modzoną pompą wtryskową 185@377
Chciałem przedstawić wynik jaki uzyskałem na pompie wtryskowej z afn-a,na lightowych dawkach,przerobionej na 11-tkę.
Ostateczny wynik to 185@377.
Napięcie 4.4v przy 4000,turbo 1.6 bara,wtryski 230fb,nastawnik 6mg.
Seryjny cooler,wydech i sprzęgło dwumasowe.
Niestety jak się okazało,turbo ma problemy z utrzymaniem zadanego ciśnienia,zarówno na dole,jak i na górze.Nie doładowuje już od 3600,przy 4000 ma dmuchać 1.57,dmucha tylko 1.45,przy 2000 zadane 1.5 bara,dmucha zaledwie 1.07.Dopiero w przedziale 2400-3500 dmucha swoje.
Mam już wrzucony poprawiony soft,turbo 1.65,zobaczymy co tym razem wyjdzie,bo jak się okazało w sofcie było kilka małych błędów.
Niebawem ponowne logi.
Pozdrawiam.
Ostateczny wynik to 185@377.
Napięcie 4.4v przy 4000,turbo 1.6 bara,wtryski 230fb,nastawnik 6mg.
Seryjny cooler,wydech i sprzęgło dwumasowe.
Niestety jak się okazało,turbo ma problemy z utrzymaniem zadanego ciśnienia,zarówno na dole,jak i na górze.Nie doładowuje już od 3600,przy 4000 ma dmuchać 1.57,dmucha tylko 1.45,przy 2000 zadane 1.5 bara,dmucha zaledwie 1.07.Dopiero w przedziale 2400-3500 dmucha swoje.
Mam już wrzucony poprawiony soft,turbo 1.65,zobaczymy co tym razem wyjdzie,bo jak się okazało w sofcie było kilka małych błędów.
Niebawem ponowne logi.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 20:19 przez sagon, łącznie zmieniany 8 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
gibaj, tak może być?
Jeżeli coś trzeba jeszcze poprawić,to pisz :oops: .
misiekdzwon, 1.6 dmucha hybryda awx/arl,wałek koło kompresji z arl-a,reszta z awx-a.
Z trakcją jak to z trakcją,nie deptasz,to jest.
Generalnie dopiero na 4tym biegu nie łapie uślizgów,moment nie jest najlepszej wartości,bo jeżdżę jeszcze na ori dwumasie,dlatego dołem i w całym pozostałym zakresie został ograniczony.
Zresztą każdy soft mam delikatny z dołu,max 330 niuta,właśnie z uwagi na koło dwumasowe,które od nowości nie było jeszcze wymieniane.
Drugą blokadą jest seryjny smic,dlatego od 4000 dawki już cięte.
Czy seryjny wydech byłby problemem w uzyskaniu mocy przy 4200,nie wiem,szczerze w to wątpię,ale coolerek,który gotuje powietrze(ponad 60 stopni),już tak.
Głównie chodziło mi o pokazanie możliwości takiej pompy,bo na innych forach wszyscy wierzą tylko w ori 107j.
Moja po złożeniu,kilka gratów fakt, zapożyczyłem sobie ze 107j,została poddana testowi na wydajność i wyszła lepiej,jak kultowa,kosmicznie droga pompa z ahh :shock: .
Gdyby tak powietrze w dolocie miało chociaż 35 stopni,to myślę,że 190 przy 46mg na czysto przy 4200 by wypluła .
Co do podzespołów,to jedynie dwumas może się wykończyć,pozostałe spokojnie sobie poradzą.
Mam już przygotowany kompletny zestaw na jednomasie,idealnie wyważony,więc tylko czekać,kiedy padnie,a uparty jest,trzyma się dzielnie.
Jeżeli coś trzeba jeszcze poprawić,to pisz :oops: .
misiekdzwon, 1.6 dmucha hybryda awx/arl,wałek koło kompresji z arl-a,reszta z awx-a.
Z trakcją jak to z trakcją,nie deptasz,to jest.
Generalnie dopiero na 4tym biegu nie łapie uślizgów,moment nie jest najlepszej wartości,bo jeżdżę jeszcze na ori dwumasie,dlatego dołem i w całym pozostałym zakresie został ograniczony.
Zresztą każdy soft mam delikatny z dołu,max 330 niuta,właśnie z uwagi na koło dwumasowe,które od nowości nie było jeszcze wymieniane.
Drugą blokadą jest seryjny smic,dlatego od 4000 dawki już cięte.
Czy seryjny wydech byłby problemem w uzyskaniu mocy przy 4200,nie wiem,szczerze w to wątpię,ale coolerek,który gotuje powietrze(ponad 60 stopni),już tak.
Głównie chodziło mi o pokazanie możliwości takiej pompy,bo na innych forach wszyscy wierzą tylko w ori 107j.
Moja po złożeniu,kilka gratów fakt, zapożyczyłem sobie ze 107j,została poddana testowi na wydajność i wyszła lepiej,jak kultowa,kosmicznie droga pompa z ahh :shock: .
Gdyby tak powietrze w dolocie miało chociaż 35 stopni,to myślę,że 190 przy 46mg na czysto przy 4200 by wypluła .
Co do podzespołów,to jedynie dwumas może się wykończyć,pozostałe spokojnie sobie poradzą.
Mam już przygotowany kompletny zestaw na jednomasie,idealnie wyważony,więc tylko czekać,kiedy padnie,a uparty jest,trzyma się dzielnie.
sagon, fala z AFN'a czy ALH?
odpowiednio przerobiona 11mm nie bedzie w niczym ustępować ori 11mm ale trzeba się trochę nad nią pobawić.
u Ciebie oprócz coolera elementu ograniczające moc to turbo ( za małe) wydech ( za mały lub inaczej ujmując za duże opory przepływu.)
turbo za małe nie dlatego że nie nadąża z podażą powietrza ale dlatego że masz na wydechu malutki otworek przez który muszą przejść niestety dla Ciebie wszystkie spaliny a nie tylko część jak przy turbinach na WG. wydech tak jak napisałem.
również jeśli dolot masz ori to możesz od IC zmienić bodajże górny bo i ile dobrze pamiętam ori w MK3 ma dość znaczne przewężenie. brak zwężek w dolocie to brak oporów przepływu, czym mniejsze opory przepływu tym szeżej otwarta geometria przy zadanym doładowaniu. czym szeżej otwarta geometria tym mniejsze ciśnienie w kolektorze wydechowym=> czym mniejsze ciśnienie w wydechu tym większy moment na wale na skutem mniejszych strat na wydechu.
jeśli planujesz zostać na VNT to odradzam lekki zamach. raz że przy niskich obrotach a większym momencie bedziesz miał bardzo znaczne drgania skrętne w ukłądzie napędowym a dwa że nie będizesz jak ja wyrabiał na sprzęgła. z tym że u mnie już VR'owe nie przenoszą momentu i to TD'ka
ostatnie zajechałą pompa 11mm w tandemie z GT2052V. przy ciśnieniu 1.7 bara i większej dawce troszkę dymu było przy pierwszym bucie na czwórce już puściło ale przyspiesznie było niebagatelne.
odpowiednio przerobiona 11mm nie bedzie w niczym ustępować ori 11mm ale trzeba się trochę nad nią pobawić.
u Ciebie oprócz coolera elementu ograniczające moc to turbo ( za małe) wydech ( za mały lub inaczej ujmując za duże opory przepływu.)
turbo za małe nie dlatego że nie nadąża z podażą powietrza ale dlatego że masz na wydechu malutki otworek przez który muszą przejść niestety dla Ciebie wszystkie spaliny a nie tylko część jak przy turbinach na WG. wydech tak jak napisałem.
również jeśli dolot masz ori to możesz od IC zmienić bodajże górny bo i ile dobrze pamiętam ori w MK3 ma dość znaczne przewężenie. brak zwężek w dolocie to brak oporów przepływu, czym mniejsze opory przepływu tym szeżej otwarta geometria przy zadanym doładowaniu. czym szeżej otwarta geometria tym mniejsze ciśnienie w kolektorze wydechowym=> czym mniejsze ciśnienie w wydechu tym większy moment na wale na skutem mniejszych strat na wydechu.
jeśli planujesz zostać na VNT to odradzam lekki zamach. raz że przy niskich obrotach a większym momencie bedziesz miał bardzo znaczne drgania skrętne w ukłądzie napędowym a dwa że nie będizesz jak ja wyrabiał na sprzęgła. z tym że u mnie już VR'owe nie przenoszą momentu i to TD'ka
ostatnie zajechałą pompa 11mm w tandemie z GT2052V. przy ciśnieniu 1.7 bara i większej dawce troszkę dymu było przy pierwszym bucie na czwórce już puściło ale przyspiesznie było niebagatelne.
arwam, ani z afna,ani z alh,to takie same fale.
No chyba,że masz na myśli alh w automacie,albo ahh,wtedy tak,falę mam z takiej pompy.
Turbina z brd też nie ma dużo większego otworu wylotowego,a daje radę .
Turbina taka jak moja awx/arl spokojnie daje radę w arlu i styka na 190 koni.
Nie średnica otworu jest tutaj problemem,bo ten jest roztoczony do granic możliwości.
Seryjny wydech,dp,to trzyma.
Dlatego dawki zostały już przy 4000 cięte,soft robiony z rozwagą.
To samo tyczy się wartości niutona tak na dole,jak wyżej.Z racji seryjnego jeszcze koła dwumasowego został celowo ograniczony.
Następną barierą jest smic,mały-seryjny.On też nie pozwolił na wyciągnięcie mocy wyżej z zachowaniem tego,co najważniejsze.
Gdyby podlać do 4240,to przy fmic-u,luźniejszym wydechu,tym samym doładowaniu i tych samych dawkach,byłoby spokojnie 190 na czysto.
Więc temat jest w ciągłym rozwoju.
Najważniejsze jest to,że układ paliwowy ma duży potencjał,resztę się dopieści.
Orurowanie,tak jak kolektor ssący zostało zmienione,właśnie z myślą o większych masach powietrza.
Podobnie dolot do turbiny,także przerobiony z myślą o większych potrzebach.
Odnośnie sprzęgła,to nie mam innego wyboru,muszę iść utartym już szlakiem i zapodać jednomas.
Miałem okazję sprawdzić,jak się taki zestaw spisuje w tdi i nie zauważyłem niczego niepokojącego.
Wiesz,ja kompletne sprzęgło jm dałem do wyważenia koledze z Radomska,Otoczak,więc o drganiach,biciach nie ma mowy.
Celowo nie zostało odchudzone,tylko wyważone.
Nie celuję wyżej,jak 185-190 koni,jedynie trochę niuta się doda,dołem i górą.
Dlatego mam nadzieję,że spokojnie sprzęgło to ogarnie.
Jak będą problemy,to się docisk wzmocni,domowymi sposobami,rzecz jasna.
No chyba,że masz na myśli alh w automacie,albo ahh,wtedy tak,falę mam z takiej pompy.
Trochę się z nią pobawiłem,ale warto było.arwam pisze:odpowiednio przerobiona 11mm nie bedzie w niczym ustępować ori 11mm ale trzeba się trochę nad nią pobawić.
Turbina z brd też nie ma dużo większego otworu wylotowego,a daje radę .
Turbina taka jak moja awx/arl spokojnie daje radę w arlu i styka na 190 koni.
Nie średnica otworu jest tutaj problemem,bo ten jest roztoczony do granic możliwości.
Seryjny wydech,dp,to trzyma.
Dlatego dawki zostały już przy 4000 cięte,soft robiony z rozwagą.
To samo tyczy się wartości niutona tak na dole,jak wyżej.Z racji seryjnego jeszcze koła dwumasowego został celowo ograniczony.
Następną barierą jest smic,mały-seryjny.On też nie pozwolił na wyciągnięcie mocy wyżej z zachowaniem tego,co najważniejsze.
Gdyby podlać do 4240,to przy fmic-u,luźniejszym wydechu,tym samym doładowaniu i tych samych dawkach,byłoby spokojnie 190 na czysto.
Więc temat jest w ciągłym rozwoju.
Najważniejsze jest to,że układ paliwowy ma duży potencjał,resztę się dopieści.
Orurowanie,tak jak kolektor ssący zostało zmienione,właśnie z myślą o większych masach powietrza.
Podobnie dolot do turbiny,także przerobiony z myślą o większych potrzebach.
Odnośnie sprzęgła,to nie mam innego wyboru,muszę iść utartym już szlakiem i zapodać jednomas.
Miałem okazję sprawdzić,jak się taki zestaw spisuje w tdi i nie zauważyłem niczego niepokojącego.
Wiesz,ja kompletne sprzęgło jm dałem do wyważenia koledze z Radomska,Otoczak,więc o drganiach,biciach nie ma mowy.
Celowo nie zostało odchudzone,tylko wyważone.
Nie celuję wyżej,jak 185-190 koni,jedynie trochę niuta się doda,dołem i górą.
Dlatego mam nadzieję,że spokojnie sprzęgło to ogarnie.
Jak będą problemy,to się docisk wzmocni,domowymi sposobami,rzecz jasna.
to pobaw sięz GTB1756VK albo jeszcze lepiej z GTB2260VK. tam masz już spore kawałki wirnika. albo jak chcesz to możesz jeszcze wypróbować KKK BV50 z 3.0TDI zamiennie stosowane z GTB2260VK.sagon pisze:Turbina z brd też nie ma dużo większego otworu wylotowego,a daje radę .
bo BRD czy CAHA to one już przy mocach 200KM pompują na 95-100% swoich możliwości ( nie chodzi o to jaki zapas wytrzymałości mają tylko o to że w pewnym momencie zaczynają straty przewyższać zysk). ja się jeszcze nie długo pobawię z CAHA ale to tak tylko edukacyjnie
a jak mówimy już o dolocie że robisz pod większe potrzeby to wyrzućto G***no z AWX'a i pobaw się trochę i zamontuj sobie od zwykłego D. miałem taki i mam teraz od AWX'a i powiem Ci to samo że od AWX'a to kawał G***na
sagon pisze:Turbina taka jak moja awx/arl spokojnie daje radę w arlu i styka na 190 koni.
Nie średnica otworu jest tutaj problemem,bo ten jest roztoczony do granic możliwości.
Seryjny wydech,dp,to trzyma.
Dlatego dawki zostały już przy 4000 cięte,soft robiony z rozwagą.
pozwole się sobie nie zgodzić. dając nawet bez zmian w ustawieniach większy IC to on będzie bardziej chłodził rozgrzane przez sprężanie powietrze które po schłodzeniu znów będzie miało mniejszą objętość, żeby ciśnienie nie spadło to trzeba znów mocniej dmuchnąć. efekt bedzie taki że spalin bedzie więcej, mimo że chłodniejsze, to będą skuteczniej jeszcze zatykać ten malutki otwór w którym jest wirnik.
dlatego czesto mając malutkie turbo już nawet bez zmian w nastawach silnika po zmianie tylko icka na większy poprawia się odczucie lepszego momentu obrotowego ale znów w górze traci dlatego że teraz małe turbo w jeszcze większym stopniu sobie nie może poradzić z przerobieniem takiej ilości spalin.
a czy to ARL czy AWX czy z 2.0TDI czy nawet GT20 to wszystkie sobie nie radzą z silnikami 1.9 przy obrotach powyżej 4000-4500rpm jak mocniej dmuchamy zwłaszcza jeśli lejemy paliwo z dużych pomp bo jest ono wtedy lepiej rozpylone a więc przy nawet tej samej faktycznej dawce( nie tej widzianej za pośrednictwem VAG'a) spalin jest znacznie więcej.
spróbuj zmienić turbo na większe (choćby nawet GT2052V) bez zmiany czego kolwiek w układzie paliwowym czy w sofcie ECU. potem powiedz jaki masz wrażenia. jeśli nie planujesz zmiany turbiny na większe to zapytaj tych których od a do z rzeźbili swoje autka i zapytaj ich jakie mieli wrażenia po samej zmianie turbiny na większe. proponuję zapytać mrozoo jakie miał odczucia po przejściu z turbinki AVF'a na GTB1756VK
[ Dodano: 2011-12-30, 19:49 ]
sagon, tak przy okazji gdzie hamowałeś swojego śmierdziucha?
bo jak ogarnę sprzęgło to z ciekawości tez bym zobaczył co na zimowej pompie wypluł.
arwam, wszystko się zgadza,tylko ja nie celuję wyżej,jak 190 koni.
Nie ma więc sensu pchać się w większe turbiny,bo wiąże się to z rzeźbą,a tego mam już dosyć.
Jak już będę zmieniał,to na brd w kołem kompresji od cah,tylko takie.
Nie zamierzam też kręcić go wyżej,jak 4300,ale to już max.
Wynika to niestety z zastosowanej fali i wysokości sprężyn.
Wyżej kręcić nie wolno.
Lane będzie do 4200 i to spokojnie jak na moje potrzeby wystarczy.
Co do kolektora ssącego,to niestety z tą turbiną,grucha u góry,zasilaniem w olej,też od góry tylko taki z t 4 2.5 tdi się sprawdzi.
Niczego innego tam nie wepchnę,już to przerabiałem .
A hamowane było w Kielcach ul.Pakoszów.
Nie ma więc sensu pchać się w większe turbiny,bo wiąże się to z rzeźbą,a tego mam już dosyć.
Jak już będę zmieniał,to na brd w kołem kompresji od cah,tylko takie.
Nie zamierzam też kręcić go wyżej,jak 4300,ale to już max.
Wynika to niestety z zastosowanej fali i wysokości sprężyn.
Wyżej kręcić nie wolno.
Lane będzie do 4200 i to spokojnie jak na moje potrzeby wystarczy.
Co do kolektora ssącego,to niestety z tą turbiną,grucha u góry,zasilaniem w olej,też od góry tylko taki z t 4 2.5 tdi się sprawdzi.
Niczego innego tam nie wepchnę,już to przerabiałem .
A hamowane było w Kielcach ul.Pakoszów.
trochę szkoda bo rzeźby trochę jest ale efekt jak na tylko zmianę kolektora jak dla mnie jest wystarczający żeby się rzeźby podejmować. zresztą w TDI które wkładam do coupe też jest podobny kolektor i wiem że raz że nie bez potrzeby taki kolektor zrobili ale i też tam już nie będę kombinował chyba że okaże się że miejsca nad silnikiem będzie wystarczająco w co wątpię to spróbuję w przyszłości z LT zaaplikować kolektor ten który idzie nad głowicą.sagon pisze:Co do kolektora ssącego,to niestety z tą turbiną,grucha u góry,zasilaniem w olej,też od góry tylko taki z t 4 2.5 tdi się sprawdzi.
Niczego innego tam nie wepchnę,już to przerabiałem
Zobaczę,jak się taki z ahy spisze u kolegi,bo ma go wkładać.
Jeżeli będzie zdecydowanie lepiej,jak na standardowym z awx,to możliwe,że go wsadzę.
Można by go trochę ulepszyć wykorzystując taki z lt-ka,czyli wydłużyć trochę kanały.
Ale na początek trzeba zbadać efekty po założeniu tego z ahy.
Nie zaprzeczam,że dobry kolektor ssący daje tyle samo,co wałek,ale na te 190/390 taki z awx styknie.
Gdybym chciał robić moc na pokaz,to bym w pierwszej kolejności wykorzystał potencjał pompy i wtryskiwaczy,co dało by grubo ponad 200 koni.
Tylko,że auto ma służyć do codziennej jazdy,więc nie widzę takiego sensu.
A zrobić ponad 200,tylko dla poklasku ,za stary już jestem.
Te 190/390 styknie,żeby bezpiecznie i spokojnie w sytuacjach zagrożenia objechać "mistrzów kierownicy".
Jeżeli będzie zdecydowanie lepiej,jak na standardowym z awx,to możliwe,że go wsadzę.
Można by go trochę ulepszyć wykorzystując taki z lt-ka,czyli wydłużyć trochę kanały.
Ale na początek trzeba zbadać efekty po założeniu tego z ahy.
Nie zaprzeczam,że dobry kolektor ssący daje tyle samo,co wałek,ale na te 190/390 taki z awx styknie.
Gdybym chciał robić moc na pokaz,to bym w pierwszej kolejności wykorzystał potencjał pompy i wtryskiwaczy,co dało by grubo ponad 200 koni.
Tylko,że auto ma służyć do codziennej jazdy,więc nie widzę takiego sensu.
A zrobić ponad 200,tylko dla poklasku ,za stary już jestem.
Te 190/390 styknie,żeby bezpiecznie i spokojnie w sytuacjach zagrożenia objechać "mistrzów kierownicy".
ale przy takim kolektorze tak jak i przy wałku znacznie mniejsze masz EGT co sprzyja temu żeby auto było bezawaryjne bo i tak ostatnie słowo należy do osoby która stroi dane auto.sagon pisze:A zrobić ponad 200,tylko dla poklasku ,za stary już jestem.
Te 190/390 styknie,żeby bezpiecznie i spokojnie w sytuacjach zagrożenia objechać "mistrzów kierownicy".
można na byle czym zrobić moc i przy każdym głębszym ruchu gazem gotować olej a można zrobić tak żęby i dłuższa szybsza jazda nie powodowała gotowania oleju
Robią na tych kolektorach po 250 koni i dają jakoś radę.
Masz rację z tym,że egt spadnie,ale do takiego kolektora trzeba jeszcze w komplecie przeprowadzić porting głowicy.Bo co z tego,że kolektor będzie pojemny,jak w głowicy ciasno.
Kanały można spokojnie poszerzyć po milimetrze na każdej stronie,co już przy kolektorze z awx da znaczne obniżenie egt.
Zobacz jak można na maxa poszerzyć kanały w takiej głowicy.
Jak widać krawędź zewnętrzna kanału wlotowego jest o 1mm od otworu na śrubę.Podczas,gdy ori jest tam ponad 2mm.
Taki porting z seryjnym kolektorem z awx da już dużo,a w połączeniu z takim od ahy,w moim przypadku,z trochę wydłużonymi kanałami jeszcze więcej.
Masz rację z tym,że egt spadnie,ale do takiego kolektora trzeba jeszcze w komplecie przeprowadzić porting głowicy.Bo co z tego,że kolektor będzie pojemny,jak w głowicy ciasno.
Kanały można spokojnie poszerzyć po milimetrze na każdej stronie,co już przy kolektorze z awx da znaczne obniżenie egt.
Zobacz jak można na maxa poszerzyć kanały w takiej głowicy.
Jak widać krawędź zewnętrzna kanału wlotowego jest o 1mm od otworu na śrubę.Podczas,gdy ori jest tam ponad 2mm.
Taki porting z seryjnym kolektorem z awx da już dużo,a w połączeniu z takim od ahy,w moim przypadku,z trochę wydłużonymi kanałami jeszcze więcej.
dając kolektor ja nie chcę się wspinać z obrotami kosztem momentu obrotowego dlatego dałem kolektor od Diesla żeby zwiększysż i jaknajbardziej wykorzystać pęd słupa gazów. zwiększając przekrój zmniejszasz prędkosć przepływu w dolocie. ma to sens jak bedziesz pompował na maxa i będziesz miał wałek z mocno przekrytymi fazami rozrządu ale i tak spowoduje to przesunięcie parametrów w górę. ja nie idę w stronę rekordu mocy z takiego silnika tylko chcę zrobić synchro żeby to miało ręce i nogi.
co do kolektora z AWX'a to po zamianie z kolektora od Diesla na ten jest sporo gorzej. więc nie mów że nie ma sensu.
jak będę robił szlifierkę to wykorzystam kolektor od starego LT z 2.4TD plus duże turbo i masz kolektor który Ci nie będzie hamował dopływu świeżego powietrza. bo ty szukasz sposobu na zmniejszenie strat a ja idędalej i wykorzystuję pęd powietrza w dolocie do tego żeby go jak najwięcej wcisnąć do cylindra.
a skoro się upierasz że od AWX'a jest taki dobry to może go wypróbuj a potem wypróbuj od Diesla.
jak już przetestujesz to nie bedziesz chciał wrócić do tego gówienka. ale to będzie wymagać lekkiej rzeźby
co do kolektora z AWX'a to po zamianie z kolektora od Diesla na ten jest sporo gorzej. więc nie mów że nie ma sensu.
jak będę robił szlifierkę to wykorzystam kolektor od starego LT z 2.4TD plus duże turbo i masz kolektor który Ci nie będzie hamował dopływu świeżego powietrza. bo ty szukasz sposobu na zmniejszenie strat a ja idędalej i wykorzystuję pęd powietrza w dolocie do tego żeby go jak najwięcej wcisnąć do cylindra.
a skoro się upierasz że od AWX'a jest taki dobry to może go wypróbuj a potem wypróbuj od Diesla.
jak już przetestujesz to nie bedziesz chciał wrócić do tego gówienka. ale to będzie wymagać lekkiej rzeźby