[1.9 1Z] nie łapie temperatury
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Powinien się sam odpowietrzyć po tym jak puści termostat na duży obieg. Ja nigdy nie używałem tego odpowietrznika przy nagrzewnicy. Jak puszcza termostat to momentalnie znika płyn w zbiorniczku i się odpowietrza.
Moim zdaniem jeśli po godzinie jazdy masz 60 stopni a dolny wąż jest zimny to masz coś skopane z czujnikiem lub wskaźnikiem w zegarach. Nie ma siły by silnik był zimny dy termostat oczywiście jest sprawny. Nowy tez nie znaczy że dobry sam się o tym przekonałem.
Moim zdaniem jeśli po godzinie jazdy masz 60 stopni a dolny wąż jest zimny to masz coś skopane z czujnikiem lub wskaźnikiem w zegarach. Nie ma siły by silnik był zimny dy termostat oczywiście jest sprawny. Nowy tez nie znaczy że dobry sam się o tym przekonałem.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ja bym na twoim miejscu zrobił tak:
- Weź odepnij wtyczkę od tego czujnika 3 pinowego i zmostkuj we wtyczce 2 piny to wtedy wskazówka na zegarze powinna iść na max. Nie pamiętam które to piny wiec musisz znaleźć je metodą prób i błędów. Wykluczysz tym wadliwy wskaźnik.
- Jak nie masz vaga to miernikiem sprawdź rezystancjie tego czujnika przy tych 50- 60 stopniach.
rezystancja powinna być taka:
0 stopni - 5000 - 6500Ω
50 stopni - 700 - 950Ω
60 stopni - 540 - 675Ω
80 stopni - 275 - 375 Ω
90 stopni - 200 - 290Ω
Nie podaję wszystkich bo nie ma potrzebny. Jeśli rezystancja się nie zgadza to winny czujnik. Będziesz też wiedział o ile przekłamuje.
Jeśli wszytko będzie sprawne to albo zapowietrzony układ albo termostat puszcza a to sprawdzić przy dolnym wężu.
Przyczyna tego że nie ma ciepłego nawiewu może być też zakamieniony układ chłodzenia. N
- Weź odepnij wtyczkę od tego czujnika 3 pinowego i zmostkuj we wtyczce 2 piny to wtedy wskazówka na zegarze powinna iść na max. Nie pamiętam które to piny wiec musisz znaleźć je metodą prób i błędów. Wykluczysz tym wadliwy wskaźnik.
- Jak nie masz vaga to miernikiem sprawdź rezystancjie tego czujnika przy tych 50- 60 stopniach.
rezystancja powinna być taka:
0 stopni - 5000 - 6500Ω
50 stopni - 700 - 950Ω
60 stopni - 540 - 675Ω
80 stopni - 275 - 375 Ω
90 stopni - 200 - 290Ω
Nie podaję wszystkich bo nie ma potrzebny. Jeśli rezystancja się nie zgadza to winny czujnik. Będziesz też wiedział o ile przekłamuje.
Jeśli wszytko będzie sprawne to albo zapowietrzony układ albo termostat puszcza a to sprawdzić przy dolnym wężu.
Przyczyna tego że nie ma ciepłego nawiewu może być też zakamieniony układ chłodzenia. N
robimy to mały OT ale napisze jeszcze co nie co .hudy pisze:Niestety ale to co piszesz nic nie znaczy. Ja też mam samochód już 10 lat i też przy nim nie robiłem praktycznie nic a silnik nie był wymieniany na nowy i ma ponad 330tys najechane.Rozrusznik wiem jak wygląda ale nie mój <ok> By być pewnym to tylko można sprawdzić w serwisie jeśli oczywiście był serwisowany i silnik był u nich wymieniony. To że się ma pieczątki z serwisów ,zwłaszcza zachodnich, to nic nie znaczy. Teraz handlarze mogą wszytko podrobić a wiem o tym gdyż mam znajomego który prowadzi komis. Takich wałków jak oni robią to jeszcze nie widziałeś. A wspomniany przeze mnie passat szwagra był serwisowany do 2008r tak wynikało z książki serwisowej a tak naprawdę był serwisowany 3 lata. Ma dokładnie 360tys a silniczek pracuje jak nowy a silnik jest pewnie taki sam jak w twoim mk4 wiec jeśli twój golfik pracuje jak czołg to pewnie ma ze 3 razy tyle co na zegarach.
ja te auto kupiłem z rąk wlasnych od 1-szego własciciela i sam po niego bylem w szwecji ,nie był nigdzie wystawiany ,na aukcje czy indziej . przypadkowo na niego trafiem i spzedająca (tak to była kobieta która raz na tydzien nim jeździła ale w długie trasy ,silnik mial jakas dziwną wade czy cos i był wymieniony na cały nowy i kilka rzeczy z osprzetu ale nie ważne ) był lekko uszkodzony ( prawy błotnik) jej się nie opłacało tego robić ( wymiana z robotą 800euro) także go odkupilem nie drogo i mam błotnik w kolorze w PL kupiłem za 200zł ,tak u nich sa drogie czesci zamienne i pod blokiem tego nie wymienisz bo zara straż wiejska przyjeżdża i mandat . jak by byl zawiniety przez hadlarza to zaraz by na granicy cofneli i jak handlarze robią to wiem bo znam ich cała mase ,ja autami nie handluje tylko czesciami czasem jak sie cos trafi m80 b4 miałem już 5 wszystkie w tdi dlatego znam je praktycznie od śrubek . i żeby nie robić OT napisze ,że jak trafisz tak masz kto wcześniej dobrze dbał to bedzie sie prawidłowo nagrzewał itp nawet zimą . mam też jeszcze 1 80 b4 tdi i w nim niby wszystko ok ale z grzaniem też ma ciężko ale silnik jeszcze lepiej chodzi jak u mnie w b5 . a tam siedza jesscze wtryski 1-sprezynowe to aż dzwiwne bo na 2-sprezynowych powienien ciszej chodzić
a termostat w b5 mam mayle hd a w 80 siedzi ori ,oba działaja poprawnie
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ale nie wiesz przy jakiej temperaturze puszcza. Nie wiesz czy puszcza przy 87 stopniach a na zegarach masz 60 czy puszcza przy 60 tak jak masz na zegarach.
Co do słabego ogrzewania to jeśli temperatura na zegarach jest prawidłowa to przez to masz słabe grzanie. Drugim powodem słabego ogrzewania może być jeszcze uszkodzona gąbka na klapce odcinającej nagrzewnice.Przez to zimne powietrze miesza się z ciepłym mimo tego że masz ustawione na grzanie. Jednak by to sprawdzić i naprawić musiał byś ściągać deskę rozdzielczą.
Co do samych linek to otwierają tylko klapki w tunelach ogrzewania.
Co do słabego ogrzewania to jeśli temperatura na zegarach jest prawidłowa to przez to masz słabe grzanie. Drugim powodem słabego ogrzewania może być jeszcze uszkodzona gąbka na klapce odcinającej nagrzewnice.Przez to zimne powietrze miesza się z ciepłym mimo tego że masz ustawione na grzanie. Jednak by to sprawdzić i naprawić musiał byś ściągać deskę rozdzielczą.
Co do samych linek to otwierają tylko klapki w tunelach ogrzewania.