Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 29 lis 2015, 12:07

wiesz niby się odpowietrza ale po dłuższym czasie mi się odpowietrzył, korek przy nagrzewnicy ten do odpowietrzania nie wiem chyba silikonem jest zaklejony bo nie da się go odkręcić, jak można jeszcze odpowietrzyć? bo czekając aż się rozgrzeje to się nie da

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 lis 2015, 12:13

Powinien się sam odpowietrzyć po tym jak puści termostat na duży obieg. Ja nigdy nie używałem tego odpowietrznika przy nagrzewnicy. Jak puszcza termostat to momentalnie znika płyn w zbiorniczku i się odpowietrza.
Moim zdaniem jeśli po godzinie jazdy masz 60 stopni a dolny wąż jest zimny to masz coś skopane z czujnikiem lub wskaźnikiem w zegarach. Nie ma siły by silnik był zimny dy termostat oczywiście jest sprawny. Nowy tez nie znaczy że dobry sam się o tym przekonałem.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 29 lis 2015, 12:16

po wymianie termostatu nie chciał się odpowietrzyć to się przejechałem tak dynamicznie to puści termostat ale momentalnie temperatura w dół i się nie podnosiła

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 lis 2015, 12:34

Ja bym na twoim miejscu zrobił tak:

- Weź odepnij wtyczkę od tego czujnika 3 pinowego i zmostkuj we wtyczce 2 piny to wtedy wskazówka na zegarze powinna iść na max. Nie pamiętam które to piny wiec musisz znaleźć je metodą prób i błędów. Wykluczysz tym wadliwy wskaźnik.

- Jak nie masz vaga to miernikiem sprawdź rezystancjie tego czujnika przy tych 50- 60 stopniach.
rezystancja powinna być taka:
0 stopni - 5000 - 6500Ω
50 stopni - 700 - 950Ω
60 stopni - 540 - 675Ω
80 stopni - 275 - 375 Ω
90 stopni - 200 - 290Ω

Nie podaję wszystkich bo nie ma potrzebny. Jeśli rezystancja się nie zgadza to winny czujnik. Będziesz też wiedział o ile przekłamuje.

Jeśli wszytko będzie sprawne to albo zapowietrzony układ albo termostat puszcza a to sprawdzić przy dolnym wężu.

Przyczyna tego że nie ma ciepłego nawiewu może być też zakamieniony układ chłodzenia. N

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 29 lis 2015, 12:41

no to posprawdzam, VAGa podłącze a jak nie to drugi termostat kupię i jazda

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 lis 2015, 12:44

Jak by winny był termostat to zanim go założysz sprawdź w gorącej wodzie kiedy się otwiera bo niestety to że nowe nie znaczy że sprawne.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 29 lis 2015, 12:47

no wiesz w sumie do końca jeszcze nie wiem czy był winny termostat sprawdzę ten stary może był sprawny

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 29 lis 2015, 13:48

hudy pisze:Niestety ale to co piszesz nic nie znaczy. Ja też mam samochód już 10 lat i też przy nim nie robiłem praktycznie nic a silnik nie był wymieniany na nowy i ma ponad 330tys najechane.Rozrusznik wiem jak wygląda ale nie mój <ok> By być pewnym to tylko można sprawdzić w serwisie jeśli oczywiście był serwisowany i silnik był u nich wymieniony. To że się ma pieczątki z serwisów ,zwłaszcza zachodnich, to nic nie znaczy. Teraz handlarze mogą wszytko podrobić a wiem o tym gdyż mam znajomego który prowadzi komis. Takich wałków jak oni robią to jeszcze nie widziałeś. A wspomniany przeze mnie passat szwagra był serwisowany do 2008r tak wynikało z książki serwisowej a tak naprawdę był serwisowany 3 lata. Ma dokładnie 360tys a silniczek pracuje jak nowy a silnik jest pewnie taki sam jak w twoim mk4 wiec jeśli twój golfik pracuje jak czołg to pewnie ma ze 3 razy tyle co na zegarach.
robimy to mały OT ale napisze jeszcze co nie co .
ja te auto kupiłem z rąk wlasnych od 1-szego własciciela i sam po niego bylem w szwecji ,nie był nigdzie wystawiany ,na aukcje czy indziej . przypadkowo na niego trafiem i spzedająca (tak to była kobieta która raz na tydzien nim jeździła ale w długie trasy ,silnik mial jakas dziwną wade czy cos i był wymieniony na cały nowy i kilka rzeczy z osprzetu ale nie ważne ) był lekko uszkodzony ( prawy błotnik) jej się nie opłacało tego robić ( wymiana z robotą 800euro) także go odkupilem nie drogo i mam :) błotnik w kolorze w PL kupiłem za 200zł :) ,tak u nich sa drogie czesci zamienne i pod blokiem tego nie wymienisz bo zara straż wiejska przyjeżdża i mandat :/ . jak by byl zawiniety przez hadlarza to zaraz by na granicy cofneli i jak handlarze robią to wiem bo znam ich cała mase ,ja autami nie handluje tylko czesciami czasem jak sie cos trafi m80 b4 miałem już 5 wszystkie w tdi dlatego znam je praktycznie od śrubek . i żeby nie robić OT napisze ,że jak trafisz tak masz kto wcześniej dobrze dbał to bedzie sie prawidłowo nagrzewał itp nawet zimą . mam też jeszcze 1 80 b4 tdi i w nim niby wszystko ok ale z grzaniem też ma ciężko ale silnik jeszcze lepiej chodzi jak u mnie w b5 . a tam siedza jesscze wtryski 1-sprezynowe to aż dzwiwne bo na 2-sprezynowych powienien ciszej chodzić

a termostat w b5 mam mayle hd a w 80 siedzi ori ,oba działaja poprawnie

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 29 lis 2015, 19:21

U mnie przy temp. na zewnątrz ok 0°C z nawiewu leci ciepłe powietrze już po 3km delikatnej jazdy. Dzięki sprawnym świecom w podgrzewaczu. A 80°C na zegarze pokazuje dopiero po 15-20 km.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 lis 2015, 19:49

VW_parts, ale informacji z ASO o wymianie silnika nie masz i dlatego mówię że masz 50% szans że ta historia z wymianą to prawda. Niestety tylko informacja z ASO daje pewność że coś było lub nie było robione przy samochodzie. Ale nieważne ważne że jeździ <ok>

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 30 lis 2015, 19:46

termostat puszcza w sensie że jest sprawny nie wiem gdzie już przyczyny szukać jeszcze zobacze linki od sterowania nawiewiem i takie pytanie czy te linki też mają jakiś zawór na nagrzewnice?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 lis 2015, 19:57

Ale nie wiesz przy jakiej temperaturze puszcza. Nie wiesz czy puszcza przy 87 stopniach a na zegarach masz 60 czy puszcza przy 60 tak jak masz na zegarach.
Co do słabego ogrzewania to jeśli temperatura na zegarach jest prawidłowa to przez to masz słabe grzanie. Drugim powodem słabego ogrzewania może być jeszcze uszkodzona gąbka na klapce odcinającej nagrzewnice.Przez to zimne powietrze miesza się z ciepłym mimo tego że masz ustawione na grzanie. Jednak by to sprawdzić i naprawić musiał byś ściągać deskę rozdzielczą.
Co do samych linek to otwierają tylko klapki w tunelach ogrzewania.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 02 gru 2015, 16:13

dobra póki co to nie mam czasu ani warunków aby sprawdzić czujnik ale troche dzisiaj pojeździłem i węże obydwa były gorące ale w zbiorniczku bardzo letniawo, tak ma być? no i chyba coś mam z nagrzewnicą albo tą klapką co ją otwiera zamyka chyba linka spadła

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 gru 2015, 18:11

Wszytko jest ok. Do zbiorniczka zazwyczaj płyn się przelewa gdy porządnie wzrośnie temperatura oraz podczas wyższych obrotów. Będziesz widział na górze zbiorniczka (gdzie przychodzi cienki wąż) że płyn się do niego wlewa.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 02 gru 2015, 18:35

tylko dziwne jest to że nie raz jest ciepło a nie raz zimno z nawiewów i to cały czas mam ustawione na maks grzanie, czyżby sama klapa się przestawiała czy co?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl