[80 B3 1.6D]Parę pytań do posiadaczy i fachowców
- krzychufmx
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25
[80 B3 1.6D]Parę pytań do posiadaczy i fachowców
Witam Otóż założyłem tutaj konto ponieważ jestem posiadaczem już drugiej 80'tki. Wcześniej miałem 80 B2 z 1985r z silnikiem 1.6D, niestety już w bardzo słabym stanie blacharskim jak i technicznym, więc sprzedałem ją komuś kto ma fundusze na renowacje. A sam kupiłem sobie od dziadka z pobliskiej dzielnicy 80 B3 1988r również z silnikiem 1.6D. Pierwszą zauważalną zmianą było to że teraz mam skrzynię 4 biegową, moja stara B2 miała 5 biegów i w sumie wydaję mi się że to było wygodniejsze. Ale mniejsza z przełożeniem.
Otóż zauważyłem też zaraz po kupnie że silnik ten jest identyczny, ale przy pompie wtryskowej ma taki jakby przełącznik który wciska dźwigienka po odpuszczeniu gazu. Co to jest i do czego służy ten przycisk? Kolejne pytanie jest już bardziej skomplikowane, otóż wydaję mi się że spalanie jest większe, ktoś podobno uszczelniał pompę wtryskową i nie wiem czy przypadkiem nie poprzestawiał jej parametrów, chociaż auto odpala normalnie i jeździ, tylko to spalanie wydaję mi się że jest to coś koło 8l, gdzie moja stara audiczka maksymalnie spaliła 6l. Kolejna sprawa to o co chodzi z kalibracją wskaźnika paliwa, pokazuję mi on dziwne informacje, gdy niby to jeszcze miałem paliwo w baku i pokazywał na wskazówce ponad czerwonym polem to zostałem niemiło zaskoczony bo samochód zaczął łapać powietrze i zdechł. Skończyło się paliwo mimo że wskaźnik pokazywał że jeszcze jest, tak więc wymaga on chyba jakiejś kalibracji, tylko jak tego dokonać.
No i jeszcze planuję dokonać wymiany rozrządu, i czy zawsze powinno się zblokować pompę, oraz wałek i poluzować koło od wałka rozrządu? No i czy regulacje pompy wtryskowej lepiej wykonać przed czy po wymianie rozrządu? Czy w ogóle to ma jakieś znaczenie? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
Otóż zauważyłem też zaraz po kupnie że silnik ten jest identyczny, ale przy pompie wtryskowej ma taki jakby przełącznik który wciska dźwigienka po odpuszczeniu gazu. Co to jest i do czego służy ten przycisk? Kolejne pytanie jest już bardziej skomplikowane, otóż wydaję mi się że spalanie jest większe, ktoś podobno uszczelniał pompę wtryskową i nie wiem czy przypadkiem nie poprzestawiał jej parametrów, chociaż auto odpala normalnie i jeździ, tylko to spalanie wydaję mi się że jest to coś koło 8l, gdzie moja stara audiczka maksymalnie spaliła 6l. Kolejna sprawa to o co chodzi z kalibracją wskaźnika paliwa, pokazuję mi on dziwne informacje, gdy niby to jeszcze miałem paliwo w baku i pokazywał na wskazówce ponad czerwonym polem to zostałem niemiło zaskoczony bo samochód zaczął łapać powietrze i zdechł. Skończyło się paliwo mimo że wskaźnik pokazywał że jeszcze jest, tak więc wymaga on chyba jakiejś kalibracji, tylko jak tego dokonać.
No i jeszcze planuję dokonać wymiany rozrządu, i czy zawsze powinno się zblokować pompę, oraz wałek i poluzować koło od wałka rozrządu? No i czy regulacje pompy wtryskowej lepiej wykonać przed czy po wymianie rozrządu? Czy w ogóle to ma jakieś znaczenie? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
Dodaj fotke pompy i zaznacz o ci chodzi.
B3 jest cięższa i dlatego więcej pali spalanie w cyklu mieszanym w granicach 8l to norma i jeszcze z 4 biegową skrzynią.
https://audi80.pl/topics76/b4-all-us ... t22220.htm
Koła wałka rozrządu nie trzeba poluzowywać ale warto je całkiem odkręcić i wymienić simmeringi
B3 jest cięższa i dlatego więcej pali spalanie w cyklu mieszanym w granicach 8l to norma i jeszcze z 4 biegową skrzynią.
https://audi80.pl/topics76/b4-all-us ... t22220.htm
Koła wałka rozrządu nie trzeba poluzowywać ale warto je całkiem odkręcić i wymienić simmeringi
- krzychufmx
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25
http://zapodaj.net/4afd5d74b4504.jpg.html
Chodzi konkretnie o to. A co do spalania to ne mogę w to jakoś uwierzyć, wszędzie gdzie nie znalazłem to pali maksymalnie 6,5l i na 4 skrzyni również, raczej spalanie 8l nie jest normalne Po za tym buda b3 nie jest taka znowu strasznie cięższa od b2, a zresztą b2 załadowany nawet w 4 osoby jak jeździłem to na luzie 4,5 - 5l więc raczej nie widzę tutaj kwestii wagi
Chodzi konkretnie o to. A co do spalania to ne mogę w to jakoś uwierzyć, wszędzie gdzie nie znalazłem to pali maksymalnie 6,5l i na 4 skrzyni również, raczej spalanie 8l nie jest normalne Po za tym buda b3 nie jest taka znowu strasznie cięższa od b2, a zresztą b2 załadowany nawet w 4 osoby jak jeździłem to na luzie 4,5 - 5l więc raczej nie widzę tutaj kwestii wagi
U mnie w byłej B3 1Y (1,9d) spalanie oscylowało w okolicach 5-6l w mieście.
W obecnym aucie (100C4 2,5TDI) spalanie w mieście oscyluje w okolicy 6-7l przy nie oszczędnej jeździe.
Dlatego spalanie w silniku 1,6d w okolicy 8l to bardzo dużo i faktycznie szukałbym przyczyny.
Kwestia skrzyni ma napewno znaczenie - ale nie w mieście.
Nie kopci Ci samochód na czarno? Może wtryski, albo duża dawka?
W obecnym aucie (100C4 2,5TDI) spalanie w mieście oscyluje w okolicy 6-7l przy nie oszczędnej jeździe.
Dlatego spalanie w silniku 1,6d w okolicy 8l to bardzo dużo i faktycznie szukałbym przyczyny.
Kwestia skrzyni ma napewno znaczenie - ale nie w mieście.
Nie kopci Ci samochód na czarno? Może wtryski, albo duża dawka?
- krzychufmx
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25
Powiem tak, samochodzik odpala jak złoto, od strzała. Przyspieszacz działa, nie kopci ani na biało, ani na czarno jakoś specjalnie też nie dymi. Dzisiaj próbowałem zmniejszyć dawkę o 1/4 obrotu, i co najlepsze wydaję mi się że autem jakoś bardziej elastycznie się jeździ. Zobaczę ile teraz spali bo wlałem na pust bak 10l i mam kolejne 10 w bagażniku w gotowości, pojeżdżę do pracy teraz to sprawdzę ile zrobi na tych 10l. Jak nic się nie zmieni to wymienie rozrząd i oddam do jakiegoś pompiarza bo oni mają sprzęty do testowania wtrysków i do regulacji pompy więc powinni znaleźć przyczynę
Aaa i jeszcze jedno, czy dodatkowy filtr paliwa wstawiony przed tym puszkowym filtronem też może mieć jakiś negatywny wpływ na na układ paliwowy? Bo dziadek zamontował taki filterek(nie wiem w sumie po co) i tak się zastanawiam czy może jak jest mało paliwa w baku już to po prostu pompa ma problemy z zaciągnięciem i dlatego samochód gaśnie.
Aaa i jeszcze jedno, czy dodatkowy filtr paliwa wstawiony przed tym puszkowym filtronem też może mieć jakiś negatywny wpływ na na układ paliwowy? Bo dziadek zamontował taki filterek(nie wiem w sumie po co) i tak się zastanawiam czy może jak jest mało paliwa w baku już to po prostu pompa ma problemy z zaciągnięciem i dlatego samochód gaśnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wskaźnik paliwa w B3/B4 zazwyczaj pokazuje jak mu się podoba. Zazwyczaj przez słabe połączenie płyty licznika ze samym wskaźnikiem.
I wg. mnie w silnikach diesla i silnikach z elektryczną pompką paliwa wyjeżdżanie paliwa do zera albo wyjeżdżanie do rezerwy i tankowanie 5 litrów to słaby pomysł.
A ten przełącznik może jest od jakiegoś dokładanego zaworu EGR.
I wg. mnie w silnikach diesla i silnikach z elektryczną pompką paliwa wyjeżdżanie paliwa do zera albo wyjeżdżanie do rezerwy i tankowanie 5 litrów to słaby pomysł.
A ten przełącznik może jest od jakiegoś dokładanego zaworu EGR.
- krzychufmx
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25
Przecież ten samochód nie ma zaworu EGR, to po co miałby mieć czujnik? To coś działa jak włącznik do światła w wnętrzu pojazdu kiedy otwierają się drzwi.marlac25 pisze:to ze zdjęcia to czujnik do egru i jest montowany w b3 seryjnie
[ Dodano: 2015-12-06, 17:30 ]
Na jakich dystansach jezdzisz?
Co do dystansów, jadę w jedną stronę 15km i po pracy znowu 15km w sumie z 35 dziennie bo zawsze zajadę gdzieś po coś itp.
A co do filterka, to jest przezroczysty mały filterek, taki jak montuje się w motorowerach itp, to nie jest zawór zwrotny, paliwo się nie cofa do baku
Jaki egr hahaha.
To czujnik do kontrolki ekonomizera (było w jettach/golfach z tym silnikiem - popatrz na tamte fora).
krzychu widze moją rękę na zdjęciu z moim ursusem. Silnik był super, jeździł na wszystkim, olej zmieniłem chyba raz na 70 tys. km, dolewałem różne mikstury - od olejów do maszyn rolniczych, do wózków widłowych lpg po kilkuletni olej z wiadra z farfoclami. Jeździło to na wszystkim, igła
To czujnik do kontrolki ekonomizera (było w jettach/golfach z tym silnikiem - popatrz na tamte fora).
krzychu widze moją rękę na zdjęciu z moim ursusem. Silnik był super, jeździł na wszystkim, olej zmieniłem chyba raz na 70 tys. km, dolewałem różne mikstury - od olejów do maszyn rolniczych, do wózków widłowych lpg po kilkuletni olej z wiadra z farfoclami. Jeździło to na wszystkim, igła
- krzychufmx
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25
- krzychufmx
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25
To nie jest skraplacz, to jest zwykły plastikowy filterek paliwa, dziadek sam go zamontował w aucie, nie jest oryginalny
Co do spalania, aktualnie mi wyszło jakoś ponad 160km na 10l, więc spalanie jakoś koło 6 więc chyba źnik paliwa i pnie jest źle, co jednak nie zmienia faktu że mogłoby być chyba lepiej Ustawiłem też ten wskaźnik paliwa bo był całkowicie zawyżony poziom
Co do spalania, aktualnie mi wyszło jakoś ponad 160km na 10l, więc spalanie jakoś koło 6 więc chyba źnik paliwa i pnie jest źle, co jednak nie zmienia faktu że mogłoby być chyba lepiej Ustawiłem też ten wskaźnik paliwa bo był całkowicie zawyżony poziom
U mnie w oryginale (!) jest taki zamontowany na wężyku podciśnienia który idzie do IC - więc jakiś sens musi być. W każdym AAT i AEL jest taki filterek. Także można wyjść z założenia, iż jeśli nie przeszkadza to może pomóckrzychufmx pisze:zwykły plastikowy filterek paliwa
W tym momencie spalanie spadło Ci o blisko 2l, więc nie szukałbym przyczyny głeboko, tylko w ustawieniu pompy.