Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6D]Parę pytań do posiadaczy i fachowców

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

[80 B3 1.6D]Parę pytań do posiadaczy i fachowców

Post autor: krzychufmx » 06 gru 2015, 14:07

Witam ;) Otóż założyłem tutaj konto ponieważ jestem posiadaczem już drugiej 80'tki. Wcześniej miałem 80 B2 z 1985r z silnikiem 1.6D, niestety już w bardzo słabym stanie blacharskim jak i technicznym, więc sprzedałem ją komuś kto ma fundusze na renowacje. A sam kupiłem sobie od dziadka z pobliskiej dzielnicy 80 B3 1988r również z silnikiem 1.6D. Pierwszą zauważalną zmianą było to że teraz mam skrzynię 4 biegową, moja stara B2 miała 5 biegów i w sumie wydaję mi się że to było wygodniejsze. Ale mniejsza z przełożeniem.
Otóż zauważyłem też zaraz po kupnie że silnik ten jest identyczny, ale przy pompie wtryskowej ma taki jakby przełącznik który wciska dźwigienka po odpuszczeniu gazu. Co to jest i do czego służy ten przycisk? Kolejne pytanie jest już bardziej skomplikowane, otóż wydaję mi się że spalanie jest większe, ktoś podobno uszczelniał pompę wtryskową i nie wiem czy przypadkiem nie poprzestawiał jej parametrów, chociaż auto odpala normalnie i jeździ, tylko to spalanie wydaję mi się że jest to coś koło 8l, gdzie moja stara audiczka maksymalnie spaliła 6l. Kolejna sprawa to o co chodzi z kalibracją wskaźnika paliwa, pokazuję mi on dziwne informacje, gdy niby to jeszcze miałem paliwo w baku i pokazywał na wskazówce ponad czerwonym polem to zostałem niemiło zaskoczony bo samochód zaczął łapać powietrze i zdechł. Skończyło się paliwo mimo że wskaźnik pokazywał że jeszcze jest, tak więc wymaga on chyba jakiejś kalibracji, tylko jak tego dokonać.
No i jeszcze planuję dokonać wymiany rozrządu, i czy zawsze powinno się zblokować pompę, oraz wałek i poluzować koło od wałka rozrządu? No i czy regulacje pompy wtryskowej lepiej wykonać przed czy po wymianie rozrządu? Czy w ogóle to ma jakieś znaczenie? ;) Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam ;)

marlac25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 lis 2015, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marlac25 » 06 gru 2015, 14:31

Dodaj fotke pompy i zaznacz o ci chodzi.
B3 jest cięższa i dlatego więcej pali spalanie w cyklu mieszanym w granicach 8l to norma i jeszcze z 4 biegową skrzynią.
https://audi80.pl/topics76/b4-all-us ... t22220.htm
Koła wałka rozrządu nie trzeba poluzowywać ale warto je całkiem odkręcić i wymienić simmeringi

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 06 gru 2015, 16:18

http://zapodaj.net/4afd5d74b4504.jpg.html
Chodzi konkretnie o to. A co do spalania to ne mogę w to jakoś uwierzyć, wszędzie gdzie nie znalazłem to pali maksymalnie 6,5l i na 4 skrzyni również, raczej spalanie 8l nie jest normalne ;) Po za tym buda b3 nie jest taka znowu strasznie cięższa od b2, a zresztą b2 załadowany nawet w 4 osoby jak jeździłem to na luzie 4,5 - 5l więc raczej nie widzę tutaj kwestii wagi ;)

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 06 gru 2015, 16:32

U mnie w byłej B3 1Y (1,9d) spalanie oscylowało w okolicach 5-6l w mieście.
W obecnym aucie (100C4 2,5TDI) spalanie w mieście oscyluje w okolicy 6-7l przy nie oszczędnej jeździe.
Dlatego spalanie w silniku 1,6d w okolicy 8l to bardzo dużo i faktycznie szukałbym przyczyny.

Kwestia skrzyni ma napewno znaczenie - ale nie w mieście.
Nie kopci Ci samochód na czarno? Może wtryski, albo duża dawka?

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 06 gru 2015, 16:49

Powiem tak, samochodzik odpala jak złoto, od strzała. Przyspieszacz działa, nie kopci ani na biało, ani na czarno jakoś specjalnie też nie dymi. Dzisiaj próbowałem zmniejszyć dawkę o 1/4 obrotu, i co najlepsze wydaję mi się że autem jakoś bardziej elastycznie się jeździ. Zobaczę ile teraz spali bo wlałem na pust bak 10l i mam kolejne 10 w bagażniku w gotowości, pojeżdżę do pracy teraz to sprawdzę ile zrobi na tych 10l. Jak nic się nie zmieni to wymienie rozrząd i oddam do jakiegoś pompiarza bo oni mają sprzęty do testowania wtrysków i do regulacji pompy więc powinni znaleźć przyczynę ;)
Aaa i jeszcze jedno, czy dodatkowy filtr paliwa wstawiony przed tym puszkowym filtronem też może mieć jakiś negatywny wpływ na na układ paliwowy? Bo dziadek zamontował taki filterek(nie wiem w sumie po co) i tak się zastanawiam czy może jak jest mało paliwa w baku już to po prostu pompa ma problemy z zaciągnięciem i dlatego samochód gaśnie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 gru 2015, 17:24

Wskaźnik paliwa w B3/B4 zazwyczaj pokazuje jak mu się podoba. Zazwyczaj przez słabe połączenie płyty licznika ze samym wskaźnikiem.
I wg. mnie w silnikach diesla i silnikach z elektryczną pompką paliwa wyjeżdżanie paliwa do zera albo wyjeżdżanie do rezerwy i tankowanie 5 litrów to słaby pomysł.
A ten przełącznik może jest od jakiegoś dokładanego zaworu EGR.

marlac25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 lis 2015, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marlac25 » 06 gru 2015, 17:30

to ze zdjęcia to czujnik do egru i jest montowany w b3 seryjnie

[ Dodano: 2015-12-06, 17:30 ]
Na jakich dystansach jezdzisz?

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 06 gru 2015, 18:11

krzychufmx pisze:dodatkowy filtr paliwa wstawiony przed tym puszkowym
Najprawdopodobniej jest to zaworek zwrotny nie pozwalający cofnąć się olejowi napędowemu do baku.

Daj znać jak po tej ingerencji - czy coś się zmieniło czy nie.

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 06 gru 2015, 19:21

marlac25 pisze:to ze zdjęcia to czujnik do egru i jest montowany w b3 seryjnie

[ Dodano: 2015-12-06, 17:30 ]
Na jakich dystansach jezdzisz?
Przecież ten samochód nie ma zaworu EGR, to po co miałby mieć czujnik? To coś działa jak włącznik do światła w wnętrzu pojazdu kiedy otwierają się drzwi.
Co do dystansów, jadę w jedną stronę 15km i po pracy znowu 15km w sumie z 35 dziennie bo zawsze zajadę gdzieś po coś itp.
A co do filterka, to jest przezroczysty mały filterek, taki jak montuje się w motorowerach itp, to nie jest zawór zwrotny, paliwo się nie cofa do baku ;)

marlac25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 lis 2015, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marlac25 » 06 gru 2015, 19:35

Powinien mieć już egr:) Ten czujnik zwiera tylko na wolnych obrotach kiedy nie wciskamy gazu i steruje elektrozaworem podciśnienie 1.9D i 1.9td aaz mają podobnie to rozwiązane

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 06 gru 2015, 22:05

Jaki egr hahaha.
To czujnik do kontrolki ekonomizera (było w jettach/golfach z tym silnikiem - popatrz na tamte fora).
krzychu widze moją rękę na zdjęciu z moim ursusem. Silnik był super, jeździł na wszystkim, olej zmieniłem chyba raz na 70 tys. km, dolewałem różne mikstury - od olejów do maszyn rolniczych, do wózków widłowych lpg po kilkuletni olej z wiadra z farfoclami. Jeździło to na wszystkim, igła :-)

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 06 gru 2015, 23:42

A bo nie chciało mi się robić zdjęcia, To wziąłem pierwsze lepsze z wyszukiwarki Google ;) Ale dobrze że teraz już wiem co to jest ;) Bardzo mnie to zastanawiało bo nie wiedziałem czy to nie ma przypadkiem związku z tym spalaniem. Zobaczymy jakie spalanie wyjdzie po tym zmniejszeniu dawki.

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 07 gru 2015, 09:19

marlac25 pisze:Powinien mieć już egr
To ja też miałem jakąś uboższą wersję bo bez EGR :mrgreen: :mrgreen:
krzychufmx pisze:przezroczysty mały filterek

Być może "skraplacz"?
W oryginale nie było takiego rozwiązania ;)

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 08 gru 2015, 23:22

To nie jest skraplacz, to jest zwykły plastikowy filterek paliwa, dziadek sam go zamontował w aucie, nie jest oryginalny ;)
Co do spalania, aktualnie mi wyszło jakoś ponad 160km na 10l, więc spalanie jakoś koło 6 więc chyba źnik paliwa i pnie jest źle, co jednak nie zmienia faktu że mogłoby być chyba lepiej ;) Ustawiłem też ten wskaźnik paliwa bo był całkowicie zawyżony poziom ;)

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 09 gru 2015, 00:04

krzychufmx pisze:zwykły plastikowy filterek paliwa
U mnie w oryginale (!) jest taki zamontowany na wężyku podciśnienia który idzie do IC - więc jakiś sens musi być. W każdym AAT i AEL jest taki filterek. Także można wyjść z założenia, iż jeśli nie przeszkadza to może pomóc ;-)

W tym momencie spalanie spadło Ci o blisko 2l, więc nie szukałbym przyczyny głeboko, tylko w ustawieniu pompy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga