Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6D]Parę pytań do posiadaczy i fachowców

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

[80 B3 1.6D]Parę pytań do posiadaczy i fachowców

Post autor: krzychufmx » 06 gru 2015, 14:07

Witam ;) Otóż założyłem tutaj konto ponieważ jestem posiadaczem już drugiej 80'tki. Wcześniej miałem 80 B2 z 1985r z silnikiem 1.6D, niestety już w bardzo słabym stanie blacharskim jak i technicznym, więc sprzedałem ją komuś kto ma fundusze na renowacje. A sam kupiłem sobie od dziadka z pobliskiej dzielnicy 80 B3 1988r również z silnikiem 1.6D. Pierwszą zauważalną zmianą było to że teraz mam skrzynię 4 biegową, moja stara B2 miała 5 biegów i w sumie wydaję mi się że to było wygodniejsze. Ale mniejsza z przełożeniem.
Otóż zauważyłem też zaraz po kupnie że silnik ten jest identyczny, ale przy pompie wtryskowej ma taki jakby przełącznik który wciska dźwigienka po odpuszczeniu gazu. Co to jest i do czego służy ten przycisk? Kolejne pytanie jest już bardziej skomplikowane, otóż wydaję mi się że spalanie jest większe, ktoś podobno uszczelniał pompę wtryskową i nie wiem czy przypadkiem nie poprzestawiał jej parametrów, chociaż auto odpala normalnie i jeździ, tylko to spalanie wydaję mi się że jest to coś koło 8l, gdzie moja stara audiczka maksymalnie spaliła 6l. Kolejna sprawa to o co chodzi z kalibracją wskaźnika paliwa, pokazuję mi on dziwne informacje, gdy niby to jeszcze miałem paliwo w baku i pokazywał na wskazówce ponad czerwonym polem to zostałem niemiło zaskoczony bo samochód zaczął łapać powietrze i zdechł. Skończyło się paliwo mimo że wskaźnik pokazywał że jeszcze jest, tak więc wymaga on chyba jakiejś kalibracji, tylko jak tego dokonać.
No i jeszcze planuję dokonać wymiany rozrządu, i czy zawsze powinno się zblokować pompę, oraz wałek i poluzować koło od wałka rozrządu? No i czy regulacje pompy wtryskowej lepiej wykonać przed czy po wymianie rozrządu? Czy w ogóle to ma jakieś znaczenie? ;) Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam ;)

marlac25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 lis 2015, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marlac25 » 06 gru 2015, 14:31

Dodaj fotke pompy i zaznacz o ci chodzi.
B3 jest cięższa i dlatego więcej pali spalanie w cyklu mieszanym w granicach 8l to norma i jeszcze z 4 biegową skrzynią.
https://audi80.pl/topics76/b4-all-us ... t22220.htm
Koła wałka rozrządu nie trzeba poluzowywać ale warto je całkiem odkręcić i wymienić simmeringi

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 06 gru 2015, 16:18

http://zapodaj.net/4afd5d74b4504.jpg.html
Chodzi konkretnie o to. A co do spalania to ne mogę w to jakoś uwierzyć, wszędzie gdzie nie znalazłem to pali maksymalnie 6,5l i na 4 skrzyni również, raczej spalanie 8l nie jest normalne ;) Po za tym buda b3 nie jest taka znowu strasznie cięższa od b2, a zresztą b2 załadowany nawet w 4 osoby jak jeździłem to na luzie 4,5 - 5l więc raczej nie widzę tutaj kwestii wagi ;)

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 06 gru 2015, 16:32

U mnie w byłej B3 1Y (1,9d) spalanie oscylowało w okolicach 5-6l w mieście.
W obecnym aucie (100C4 2,5TDI) spalanie w mieście oscyluje w okolicy 6-7l przy nie oszczędnej jeździe.
Dlatego spalanie w silniku 1,6d w okolicy 8l to bardzo dużo i faktycznie szukałbym przyczyny.

Kwestia skrzyni ma napewno znaczenie - ale nie w mieście.
Nie kopci Ci samochód na czarno? Może wtryski, albo duża dawka?
Było białe Audi :arrow: Biały 1Y

Jest białe Audi :arrow: Biały AAT

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 06 gru 2015, 16:49

Powiem tak, samochodzik odpala jak złoto, od strzała. Przyspieszacz działa, nie kopci ani na biało, ani na czarno jakoś specjalnie też nie dymi. Dzisiaj próbowałem zmniejszyć dawkę o 1/4 obrotu, i co najlepsze wydaję mi się że autem jakoś bardziej elastycznie się jeździ. Zobaczę ile teraz spali bo wlałem na pust bak 10l i mam kolejne 10 w bagażniku w gotowości, pojeżdżę do pracy teraz to sprawdzę ile zrobi na tych 10l. Jak nic się nie zmieni to wymienie rozrząd i oddam do jakiegoś pompiarza bo oni mają sprzęty do testowania wtrysków i do regulacji pompy więc powinni znaleźć przyczynę ;)
Aaa i jeszcze jedno, czy dodatkowy filtr paliwa wstawiony przed tym puszkowym filtronem też może mieć jakiś negatywny wpływ na na układ paliwowy? Bo dziadek zamontował taki filterek(nie wiem w sumie po co) i tak się zastanawiam czy może jak jest mało paliwa w baku już to po prostu pompa ma problemy z zaciągnięciem i dlatego samochód gaśnie.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4660
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 gru 2015, 17:24

Wskaźnik paliwa w B3/B4 zazwyczaj pokazuje jak mu się podoba. Zazwyczaj przez słabe połączenie płyty licznika ze samym wskaźnikiem.
I wg. mnie w silnikach diesla i silnikach z elektryczną pompką paliwa wyjeżdżanie paliwa do zera albo wyjeżdżanie do rezerwy i tankowanie 5 litrów to słaby pomysł.
A ten przełącznik może jest od jakiegoś dokładanego zaworu EGR.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

marlac25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 lis 2015, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marlac25 » 06 gru 2015, 17:30

to ze zdjęcia to czujnik do egru i jest montowany w b3 seryjnie

[ Dodano: 2015-12-06, 17:30 ]
Na jakich dystansach jezdzisz?

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 06 gru 2015, 18:11

krzychufmx pisze:dodatkowy filtr paliwa wstawiony przed tym puszkowym
Najprawdopodobniej jest to zaworek zwrotny nie pozwalający cofnąć się olejowi napędowemu do baku.

Daj znać jak po tej ingerencji - czy coś się zmieniło czy nie.
Było białe Audi :arrow: Biały 1Y

Jest białe Audi :arrow: Biały AAT

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 06 gru 2015, 19:21

marlac25 pisze:to ze zdjęcia to czujnik do egru i jest montowany w b3 seryjnie

[ Dodano: 2015-12-06, 17:30 ]
Na jakich dystansach jezdzisz?
Przecież ten samochód nie ma zaworu EGR, to po co miałby mieć czujnik? To coś działa jak włącznik do światła w wnętrzu pojazdu kiedy otwierają się drzwi.
Co do dystansów, jadę w jedną stronę 15km i po pracy znowu 15km w sumie z 35 dziennie bo zawsze zajadę gdzieś po coś itp.
A co do filterka, to jest przezroczysty mały filterek, taki jak montuje się w motorowerach itp, to nie jest zawór zwrotny, paliwo się nie cofa do baku ;)

marlac25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 lis 2015, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marlac25 » 06 gru 2015, 19:35

Powinien mieć już egr:) Ten czujnik zwiera tylko na wolnych obrotach kiedy nie wciskamy gazu i steruje elektrozaworem podciśnienie 1.9D i 1.9td aaz mają podobnie to rozwiązane

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 06 gru 2015, 22:05

Jaki egr hahaha.
To czujnik do kontrolki ekonomizera (było w jettach/golfach z tym silnikiem - popatrz na tamte fora).
krzychu widze moją rękę na zdjęciu z moim ursusem. Silnik był super, jeździł na wszystkim, olej zmieniłem chyba raz na 70 tys. km, dolewałem różne mikstury - od olejów do maszyn rolniczych, do wózków widłowych lpg po kilkuletni olej z wiadra z farfoclami. Jeździło to na wszystkim, igła :-)
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 06 gru 2015, 23:42

A bo nie chciało mi się robić zdjęcia, To wziąłem pierwsze lepsze z wyszukiwarki Google ;) Ale dobrze że teraz już wiem co to jest ;) Bardzo mnie to zastanawiało bo nie wiedziałem czy to nie ma przypadkiem związku z tym spalaniem. Zobaczymy jakie spalanie wyjdzie po tym zmniejszeniu dawki.

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 07 gru 2015, 09:19

marlac25 pisze:Powinien mieć już egr
To ja też miałem jakąś uboższą wersję bo bez EGR :mrgreen: :mrgreen:
krzychufmx pisze:przezroczysty mały filterek

Być może "skraplacz"?
W oryginale nie było takiego rozwiązania ;)
Było białe Audi :arrow: Biały 1Y

Jest białe Audi :arrow: Biały AAT

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 08 gru 2015, 23:22

To nie jest skraplacz, to jest zwykły plastikowy filterek paliwa, dziadek sam go zamontował w aucie, nie jest oryginalny ;)
Co do spalania, aktualnie mi wyszło jakoś ponad 160km na 10l, więc spalanie jakoś koło 6 więc chyba źnik paliwa i pnie jest źle, co jednak nie zmienia faktu że mogłoby być chyba lepiej ;) Ustawiłem też ten wskaźnik paliwa bo był całkowicie zawyżony poziom ;)

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 09 gru 2015, 00:04

krzychufmx pisze:zwykły plastikowy filterek paliwa
U mnie w oryginale (!) jest taki zamontowany na wężyku podciśnienia który idzie do IC - więc jakiś sens musi być. W każdym AAT i AEL jest taki filterek. Także można wyjść z założenia, iż jeśli nie przeszkadza to może pomóc ;-)

W tym momencie spalanie spadło Ci o blisko 2l, więc nie szukałbym przyczyny głeboko, tylko w ustawieniu pompy.
Było białe Audi :arrow: Biały 1Y

Jest białe Audi :arrow: Biały AAT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga