Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 05 gru 2015, 08:15

hudy pisze:Od lat odkamieniam tak czajnik i kilku kolegów z forum odważyło się wlać go do samochodu
ja tez kiedyś się odważyłem jak i wlanie octu do układu . efekt ? wymiana nagrzewnicy widocznie już miała sporo kamienia(aż dziwne bo była na płynie ) i wypłukało :( ,na szczescie w b4 wymiana nagrzewnicy jest łatwa i tym sposobem załatwiłem sobie super ogrzewanie :)

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 05 gru 2015, 09:03

kwasek cytrynowy inaczej ;) przynajmniej ja tym odkamieniam :) wymiana nagrzewnicy łatwa? myślę że tak samo przepierdzielone jak w b3

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 05 gru 2015, 22:05

enzoo pisze:kwasek cytrynowy inaczej ;) przynajmniej ja tym odkamieniam :) wymiana nagrzewnicy łatwa? myślę że tak samo przepierdzielone jak w b3
banal jak nic . gorzej w takim a4 b7 ale po robocie 2 raz jak bym to robil to 2 godz i zrobione.

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 09 sty 2016, 20:02

A czy przy w 100% szczelnym termostacie górny wąż powinien być ciepły? Wg mnie nie, bo nie ma w nim ruchu wody i jakby miał być ciepły to tylko przy króćcu wodnym przy głowicy i dalej w kierunku chłodnicy powinien być już zimniutki w całym swym przekroju. Ja natomiast mam taką przypadłość, że górny wąż jest ciepły na całej długości, ale tylko w górnej części jego obwodu. I wydaje mi się, że analogiczna sytuacja ma się do dolnego węża ale jest to słabo wyczuwalne bo dolny jest zimny. Wg mnie mój termostat przepuszcza ale na tyle mało, że silnik łapie 90stC po ok 10- 15 km. Dziś jadąc do Wrocławia 90st (grubość wskazówki przed 90st) złapałem za Borową. Jak by mi ktoś odpowiedział, czy górny wąż ma być ciepły ale tylko przy głowicy a dalej do chłodnicy zimny, zanim otworzy się termostat, to był bym wdzięczny :D Sytuacja podobna do zamkniętego grzejnika domowego. Jak zamykamy zawór przed grzejnikiem, to zasilanie od pionu do grzejnika tez jest zimne na całej długości oprócz fragmentu przy pionie :D Sprawdzone dzisiaj organoleptycznie<ok>

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 10 sty 2016, 16:17

Bo tak kolego działa grawitacja, ciepłe zawsze idzie do góry, kawałek przy głowicy zawsze będzie ciepły nawet z prostego powodu mimowolnego mieszania się płynu <ok> Gdyby termostat Ci przepuszczał to miałbyś dolny wąż wyczuwalnie ciepły, a 10 km do 90° to wynik normalny w 1Z przy obecnych temp. co także obserwuję u siebie <piwo>

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 11 sty 2016, 21:14

Więc nie ma co szukać dziury w całym <piwo>

rico_bp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2016, 13:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: rico_bp » 14 sty 2016, 11:37

Miałem ten sam problem, temperaturę ok 90C łapał mi po ok 35km, pierwsze co zrobiłem to przed chłodnicę włożyłem dyktę taką jak jest w szafkach meblowych z tyłu :) za wiele to nie pomogło więc następnie odblokowałem zawór EGR ( wcześnie włożyłem specjalne blaszki żeby go odłączyć ) teraz silnik nagrzewa się dużo szybciej i w mieście mam cały czas 90C :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 sty 2016, 12:25

Jeśli po odblokowaniu egr w trasie zauważyłeś szybszy wzrost temp to świadczy tylko o jednym o uszkodzonym egr...

matibabienica
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 13 wrz 2013, 16:42
Lokalizacja: Śląsk,

Post autor: matibabienica » 19 sty 2016, 13:51

u mnie z EGR troche szybciej sie nagrzewał, najwięcej daje podgrzewacz płyny chłodnieczego, do 90 *C nagrzewa się w około 8 km a bez w 11. sprawdzałem

rychu421
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 17 paź 2015, 23:33
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: rychu421 » 19 sty 2016, 15:04

Górny wąż może być ciepły bo przy zamkniętym termostacie pompa przerzuca płyn przez zbiorniczek wyrównawczy a to że auto wolno się nagrzewa to jest normalne przy niskich temperaturach bo schładza go nagrzewnica od ogrzewania

Awatar użytkownika
grig0ri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 04 wrz 2014, 13:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grig0ri » 22 lut 2016, 10:46

U mnie przed zaślepieniem egr samochód potrafił na odcinku już ok 4km złapać temp. ponad 50st. i to w mroźne dni. Po zaślepieniu egr, mimo sprawnego podgrzewacza, nie było mowy żeby na tym odcinku wskazówka choćby drgnęła, dlatego założyłem do babci webasto. Teraz grzeje się nawet na wyłączonym silniku ;)
Co do problemu z tematu to obstawiałbym klapy sterujące powietrzem w wymienniku. Przerabiałem temat osobiście w A80ABK, którą użytkowałem przed "zetorem". Mimo nagrzania jednostki, z nawiewów leciało letnie powietrze. Stało się dokładnie tak jak napisał kolega Borys- gąbka odpadła. Zregenerowałem naklejając nową ale równie dobrze, a nie wiem nawet, czy nie lepiej i szybciej, można okleić klapy dobrą taśmą naprawczą- taką zbrojoną. Profilaktycznie wymieniłem nagrzewnicę bo ze względu na ogrom pracy nie chciałem tam znów prędko zaglądać.
Auto jest teraz od 2 lat w rekach mojego brata i stąd wiem że operacja się powiodła. W lato chłodzi a zimą grzeje i to porządnie.

m-system
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2017, 12:58
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

Post autor: m-system » 01 lut 2017, 13:07

Witam, pacjent to 80 b4 1,9 tdi. Problem z grzaniem jest taki że od kąd go mam nie złapał 90 stopni. Dwa termostaty wymienione, nowa pompa wody przy okazji rozrządu. Brak dogrzewacza w postaci świec zarowych.

Auto po 20-30km nie jest się w stanie zagrzac do 90, łapie jakieś 70 stopni max. Z nawiewów dopiero po tych 10-15km zaczyna lecieć jakiekolwiek ciepłe powietrze ale o zagrzaniu środka do komfortowej temperatury nie ma mowy.

Testowo chłodnica zasłonięta ale brak efektu.

W liczniku przelutowane zimne luty bo okresowo działał lub nie.

Zastanawiam się czy czujnik temp nie wali w ciula ale wtedy nie byłoby właściwej temperatury na zegarach ale auto by się grzało.

Ten typ tak ma czy coś można jeszcze zdiagnozować?

Ten patent ze świecami zarowymi można dołożyć?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lut 2017, 13:39

m-system pisze: pacjent to 80 b4 1,9 tdi. Problem z grzaniem jest taki że od kąd go mam nie złapał 90 stopni. Dwa termostaty wymienione, nowa pompa wody przy okazji rozrządu. Brak dogrzewacza w postaci świec zarowych.
m-system pisze:Ten typ tak ma czy coś można jeszcze zdiagnozować?
W zasadzie sam sobie odpowiedziales .Pisane było wielokrotnie że bez dodatkowego podgrzewacza ,90 stopni na blacie przy temp.ponizej zera to raczej rzadki widok w tym aucie ...Ale nie ma co demonizować i na siłę dążyć do tych 90 stopni ...przy 70 ogrzewanie dziala całkiem sprawnie ,a zwiększone spalanie "bo się nie dogrzewa do 90 " to kompletna bzdura

m-system
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2017, 12:58
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

Post autor: m-system » 01 lut 2017, 14:58

Tutaj najbardziej przeszkadza mi brak ogrzewania. Ten diwajs ze świecami można dołożyć?

soprano99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 2016, 14:28
Lokalizacja: Słomniki

Post autor: soprano99 » 01 lut 2017, 20:55

Mam dokładnie tak samo. Temperatura maksymalna to może 75st... W samochodzie chłodno, z nawiewow leci mocno letnie powietrze. Mechanik marudzi coś o uszczelce pod głową, ale jakoś nie widzi mi się wyrzucać paru stowek. Pomysłów już mi brak...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl