[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Siarex86, sorry moje przeoczenie jak dla mnie coś z układem WN świece, przewody, kopułka, palec - do sprawdzenia/podmiany, sam kiedyś miałem dość podobny przypadek a winowajcą okazała się padająca świeca na 1'nym z cyl po wymianie na nowe problem już nie powrócił.
Nie wiem tylko czy problem występuje tylko jak mocno pociągniesz na obr czy przy normalnej jeździe też?
Nie wiem tylko czy problem występuje tylko jak mocno pociągniesz na obr czy przy normalnej jeździe też?
świece NGK (3 - elektrodowe), kable Beru, palec i kopułkę BERU wymieniłem we wrześniu na jakieś 3 tygodnie przed regulacją gazu. Ostatnio wymieniałem jeszcze rozrząd bo mi rolkę napinacza zatarło, i całe szczęście pasek nie zdążył strzelić i uszczelkę pod pokrywa zaworów wreszcie wymieniłem na gumową. Niby wszystko było dobrze zrobione u zaufanego mechanika co już ją rozbierał do ostatniej śrubki podczas remontu silnika 2 lata temu
A szarpanie pojawia się również jak dociśniesz pedał gazu tak jak pisałem na 4 biegu przy ok 80 km/h (tak się raz zdarzyło) bo przeważnie przy "pałowaniu po obrotach" się tak dzieje.
wczoraj znowu pałowałem żeby zobaczyć czy dalej tak jest i nic się nie działo, ale bede jeszcze dzisiaj do pracy jechał to zobaczę czy coś się będzie działo.
jak coś się nadal będzie działo to wykręcę świece i zobaczę czy się którejś coś nie podziało bo ja raczej ostro silnik kręcę(dlatego mam pełen syntetyk zalany) i może któraś okazała się jakaś felerna
A szarpanie pojawia się również jak dociśniesz pedał gazu tak jak pisałem na 4 biegu przy ok 80 km/h (tak się raz zdarzyło) bo przeważnie przy "pałowaniu po obrotach" się tak dzieje.
wczoraj znowu pałowałem żeby zobaczyć czy dalej tak jest i nic się nie działo, ale bede jeszcze dzisiaj do pracy jechał to zobaczę czy coś się będzie działo.
jak coś się nadal będzie działo to wykręcę świece i zobaczę czy się którejś coś nie podziało bo ja raczej ostro silnik kręcę(dlatego mam pełen syntetyk zalany) i może któraś okazała się jakaś felerna
jak jutro będzie pogoda w miarę to wykręcę najwyżej świeczki i zobaczę, a czujnik położenia przepustnicy mam gdzieś chyba jeszcze jeden w piwnicy tylko muszę go znaleźć po za tym auto ma dobrego buta wiec raczej zapłon powinien być ok, ale jak będę u mechanika to sprawdzę i zapłon i krokowca najwyżej ale krokowiec chyba nie ma wpływu na jazdę na gazie ??
[ Dodano: 2016-02-02, 23:28 ]
Po dzisiejszym testowaniu sprzętu szarpanie nie wystąpiło puki co więc pojeżdże jeszcze z 2 dni na tej nowej cewce i zamontuję starą. Jak zacznie szarpać to wszystko będzie jasne i oddam ją do reklamacji, niech się Beru wykazuje
A czy to normalne że odcinka zapłonu jest przy 5,5 tys. obr.? Bo z tego co widziałem na YouTube to te silniki kręcą się normalnie do 6,5 tys.
[ Dodano: 2016-02-06, 15:50 ]
Już tydzień jak jeżdżę na cewce Temica i nic się nie dzieje w przyszłym tygodniu założę jeszcze tą wcześniejszą, żeby być pewnym, że to wina cewki a nie czysty zbieg okoliczności
[ Dodano: 2016-02-02, 23:28 ]
Po dzisiejszym testowaniu sprzętu szarpanie nie wystąpiło puki co więc pojeżdże jeszcze z 2 dni na tej nowej cewce i zamontuję starą. Jak zacznie szarpać to wszystko będzie jasne i oddam ją do reklamacji, niech się Beru wykazuje
A czy to normalne że odcinka zapłonu jest przy 5,5 tys. obr.? Bo z tego co widziałem na YouTube to te silniki kręcą się normalnie do 6,5 tys.
[ Dodano: 2016-02-06, 15:50 ]
Już tydzień jak jeżdżę na cewce Temica i nic się nie dzieje w przyszłym tygodniu założę jeszcze tą wcześniejszą, żeby być pewnym, że to wina cewki a nie czysty zbieg okoliczności
Tez tak miałem trochę się na kombinowałem żeby to szarpanie ustało... u mnie było tak ze samochód chodził tydzień ok a 3 dni tak szarpało na każdym biegu jak by na ułamki sekundy odcinało zapłon denerwowało mnie to na max... W końcu się wziąłem i posprawdzałem wszystko co by mogło byc przyczyna według mnie i na forum sporo czytałem i tak po koleji sprawdzając po odkręceniu pułki pod kierownica przeglądając kable itp zauważyłem wilgoć okazało się ze pękła uszczelka przez która przechodzi linka od maski i dostawała sie wilgoć do kabli. Wysuszyłem uszczelniłem i spokój już dłuższy czas mam może to komuś pomoże u mnie to było powodem szarpania...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ma wpływ bo silnik na gazie też musi mieć stabilne wolne obroty.Siarex86 pisze:ale krokowiec chyba nie ma wpływu na jazdę na gazie ??
Pewnie obrotomierz oszukuje jak to zwykle bywa. Chyba że osiąga takie obroty z powodu niedostatku paliwa.Siarex86 pisze:A czy to normalne że odcinka zapłonu jest przy 5,5 tys. obr.?
Wolne obroty są bez zarzutu, a co do odcinki to i na gazie i na benzynie kręci się tak samo
na 3 biegu przy odcince mam 135 km/h nie wiem czy ma być więcej czy rzeczywiście ten oszust obrotomierz oszukuje.
Dzisiaj za to dziwna sytuacja wystąpiła bo po prawie 2 tygodniach zjarała się nowa cewka Temica i musiałem założyć starą Beru na której mi silnik przerywał. Z dwojga złego przynajmniej się upewnię czy dalej będzie rwał czy nie ale to się dowiem jak brat wróci z pracy wieczorem bo ja niestety choruje i siedzę plackiem w domu
Tak mnie tylko zastanawia czy coś może powodować, że te cewki szybciej padają bo 1 raz mi padła rok temu cewka, a tu po roku były by już 2
na 3 biegu przy odcince mam 135 km/h nie wiem czy ma być więcej czy rzeczywiście ten oszust obrotomierz oszukuje.
Dzisiaj za to dziwna sytuacja wystąpiła bo po prawie 2 tygodniach zjarała się nowa cewka Temica i musiałem założyć starą Beru na której mi silnik przerywał. Z dwojga złego przynajmniej się upewnię czy dalej będzie rwał czy nie ale to się dowiem jak brat wróci z pracy wieczorem bo ja niestety choruje i siedzę plackiem w domu
Tak mnie tylko zastanawia czy coś może powodować, że te cewki szybciej padają bo 1 raz mi padła rok temu cewka, a tu po roku były by już 2
no to nic ustawie się z moim mechanikiem i sprawdzimy według procedury na wszelki wypadek tak jak mówicie i popatrzę na ten przekaźnik pod kierownica, bo kiedyś strasznie śmierdziało mi w aucie paloną elektronika tak sobie dzisiaj przypomniałem
muszę teraz tylko tą procedurę jeszcze na forum znaleźć
[ Dodano: 2016-02-10, 17:58 ]
Dzwoniłem przed chwilą do mojego mechanika i twierdzi, że sprawdzał zapłon przy wymianie rozrządu, ale jak mam wątpliwości to możemy sprawdzić jeszcze raz
muszę teraz tylko tą procedurę jeszcze na forum znaleźć
[ Dodano: 2016-02-10, 17:58 ]
Dzwoniłem przed chwilą do mojego mechanika i twierdzi, że sprawdzał zapłon przy wymianie rozrządu, ale jak mam wątpliwości to możemy sprawdzić jeszcze raz
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
https://audi80.pl/topics77/abk-b-4-u ... 816,45.htmSiarex86 pisze:To w takim razie na jakich obrotach najlepiej sprawdzać?
źle czytałeś lub bez zrozumieniaSiarex86 pisze:Mi się wydawało że zawsze na wolnych obrotach powinno się sprawdzać a na forum nie zauważyłem żeby ktoś pisał że na innych niż wolne powinno się ustawiać
Przestudiuj temat wyżej a wsio będziesz wiedział.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie bardzo rozumiem co masz na myśli, na przyszłość stosuj znaki interpunkcyjneSiarex86 pisze:Wiem że raz blokował obroty za pomocą komputera na wyższych nóż jałowe ale jaka wartość to była to nie wiem ale wtedy mieliśmy problem z zapłonem i ustaliliśmy go za 3 razem
Powiem tak jeszcze nie widziałem dobrze ustawionego zapłonu w abk a już troszkę ich naustawiałem. A abk jest bardzo czuły pod tym względem czasem 2-3 stopnie robi sporą różnicę i auto zupełnie inaczej jedzie.
Ale dobra bo trochę zbaczamy z tematu bo temat zapłonu w ABK jest opisany chyba dokładnie.