Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 29 lut 2016, 18:43

No szczerze to sam nie wiem odkąd kupiłem auto (prawie dwa lata) to nie ruszalem nic przy zaplonie a vaga nie mam żeby sprawdzic kupiłem raz kabel viakena z przejsciowka na obd1 ale za nic w swiece nie mogłem się połączyć dziesiątki różnych programów z różnych źródeł i nic porty com byly dobrze ustawione sam nie wiem może to wina interfejsu zasilanie w gniazdku diagnostycznym bylo bo dioda świeciła ale nic pozatym. Co do pracy silnika to chodzi dobrze na benzynie czasem pofaluje na wolnych obrotach ale pozatym wszystko ok na razie 2gen chodzi jak przysłowiowy zegareczek równiutko mocy co prawda mniej niż na benzynie ale czego oczekiwać po 2gen musze się jeszcze wybrac na regulacje gazu bo odkąd kupiłem autko to nie bylem ani razu na poczatku z dwa razy strzelił w dolot przez lewe powietrze na gumie przeplywki i peknieta izolacje kabla zaplonowego ale gdy wymieniłem gumę i kable to od okolo 20tys km nie bylo żadnego strzalu takze mysle ze z zaplonem jest w miare ok a nie ma u mnie chyba nikogo w okolicy kto by znal dobrze ten silnik tak jak niektórzy użytkownicy tego forum. Jesli znacie kogoś z okolic Tarnowa woj. Malopolskie który ogarnia abk to z chęcią bym sprawdził zaplon i podpial vaga

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lut 2016, 18:49

Kamilloo pisze:Co do pracy silnika to chodzi dobrze na benzynie czasem pofaluje na wolnych obrotach
no a nie powinien,
Ja u forumowicza jednego ustawiałem całkiem niedawno zapłon bo też mu falował strasznie po zabiegu regulacji był spokój przynajmniej jeszcze gdy ode mnie odjeżdżał :-P
Chodź nie sugeruj się tym że na 100% musisz mieć źle, tylko piszę że ABK jest pod tym względem bardzo czuły. Czasem 2-3 stopnie robi duuużą różnicę.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 29 lut 2016, 19:09

Akurat to falowanie jest lekko dziwne przy odpietej przeplywce jeszcze starej po strzale nie falowalo nic zmienilem przeplywke na taka w której klapka chodzila leciutko i jest tak ze dopóki się nie nagrzeje do 60stopni nie faluje a po 60 stopniach faluje ale nie zawsze i jak jest 90 stopni i faluje przekazuje go dwa razy mocniej i chodzi równiotko musze jeszcze sprawdzić niebieski czujnik

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 30 cze 2016, 19:18

Obrazek

Siema czy dobrze mam ustawiony zapłon jak widzę tak pkt 0? Czy nie powinno go być... Ja nie mam kreski na kole bo mam ABK z A6 C4. Proszę o info bo nie wiem czy inną lampę szukać.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2016, 18:14 przez Zib3l, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 cze 2016, 20:01

Zib3l, gdzieś mniej więcej w tym miejscy powinno być 0 także można uznać że dobrze, stopień w tę czy w tę tragedii nie powinno być.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 30 cze 2016, 20:15

To powiem tak... Pomysłów brak. Czasem chodzi idealnie czasem po wciśnięciu sprzęgła , wrzuceniu luzu lub prze gazowaniu chodzi jakby palił na 2-3 gary i talepie sie jak dzik. Innym razem nie ma nic i nie się nie dzieje i chodzi równo.... Gdy występują owe szarpania przegazowanie czasem kilku krotne pomaga w opanowaniu sytuacji. Nie mam pomysłu na te ABK. Czujnik Halla możne robić ten problem? Czy raczej by było ciągle tak samo? Ustawiałem przepławkę na 14% 18% miałem 23% i w sumie nie ma różnicy. Cewkę nawet podmieniłem nic. Kopułki ze 2 już widział ten silnik, kable nówki NGK od ABK specjalne. Świece też zmieniam i nic. Dodatkowo czasem obroty na benzynie falują sobie lekko. Co logicznie daje przegazowanie mojego ABK? Oczywiście na LPG chodzi równiej niż na PB ale to wina wtrysków bo jak przegazuje na PB to strzela w tłumik a na gazie już nie. Mam ORI czujniki i przekaźnik 30 ori. Doloty nie mają lewizny. (Sprzedam Audi A6 C4 ABK w gazie nadwozie w stanie lepszym niż z fabryki 10 lat garażowany xD)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 cze 2016, 20:24

Zib3l pisze:Mam ORI czujniki i przekaźnik 30 ori.
czyli rozumiem że nowe, tak?

Jak blokowałeś sterownik do zapłonu czujnikiem czy vag'iem?
Masz dostęp do vaga?

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 30 cze 2016, 21:03

VCDS 12, blokowałem jak na forum mówiliście i działa elegancko bo ani drgnie. ORI , że nowe tak tak, a jak inaczej. Niebieski plus 30stka 160 zł xD Miałem 30stke za 15 zł od topranu czy coś takiego podobnego i też chodził jak chodził czy też działało to

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lip 2016, 08:07

Zib3l pisze:Czujnik Halla możne robić ten problem? Czy raczej by było ciągle tak samo?
słyszałem o takich przypadkach, nawet kolega miał

Nie wiem czy vcds ma taką możliwość ale logi mógłbyś zrobić i wrzucić, może coś tam będzie widać. A tps'a sprawdzałeś?
Powiem szczerze że też nie mam pomysłów.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 03 lip 2016, 15:53

TPS na VCDS rusza się bez przerw w dostawach

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 lip 2016, 17:59

Stabilność napięcia zasilania ECU?
nie może strzelać - dziurawy wydech?

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 06 lip 2016, 19:16

Wydech w sumie nówka bo wymieniany cały 4 lata temu. Jedynie kat może nie działać...

Napięcie na ECU zależy od kaprysu. Na VCDS 13.69 bez świateł a 13,4 ze światłami a regenerowałem alternator bo mi się dioda prostownicza spaliła i dostałem więcej napięcia niż powinno być ale do domu dojechałem. Po naprawie mam mniejsze napięcie niż miałem ale kiedyś było większe i też był problem, który się nasilił przez ostatnie kilka miesięcy i jest na podobnym poziomie. Więc prąd to chyba nie to bo nawet mam nowe ECU... bo poprzednie spaliłem. Strzela bardziej na benzie bo na benzie gorzej chodzi niż na gazie wiec to wina wtrysków.

Jedyne co sie dzieje to stukanie szklanek po dobrym rozgrzaniu i tylko na wolnych obrotach. Dziś wlałem nowy olej Valvoline 10W40 i się okaże czy skończą stukać. Bo jak nie to może ciśnienie oleju mam za małe i dlatego lub je wymienie.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 12 wrz 2016, 13:35

Jesli silnik mam zasilany sekwencyjnym lpg to na jakim paliwie i jakim kątem ustawiac zaplon ?

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 12 wrz 2016, 13:52

zakwas pisze:Jesli silnik mam zasilany sekwencyjnym lpg to na jakim paliwie i jakim kątem ustawiac zaplon ?
Na benzynie, jeśli jest LPG można ustawić na 8stopni

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 wrz 2016, 16:29

zakwas, oczywiście zawsze najlepiej na bp, natomiast co do tego ile to ja zawsze ustawiam 6 gdyż nie widzę różnicy ustawiając np 8 czy więcej a nawet cofałem na 6, ale to już jak kto woli. Przynajmniej jeśli chodzi o sekwencję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl