[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
No szczerze to sam nie wiem odkąd kupiłem auto (prawie dwa lata) to nie ruszalem nic przy zaplonie a vaga nie mam żeby sprawdzic kupiłem raz kabel viakena z przejsciowka na obd1 ale za nic w swiece nie mogłem się połączyć dziesiątki różnych programów z różnych źródeł i nic porty com byly dobrze ustawione sam nie wiem może to wina interfejsu zasilanie w gniazdku diagnostycznym bylo bo dioda świeciła ale nic pozatym. Co do pracy silnika to chodzi dobrze na benzynie czasem pofaluje na wolnych obrotach ale pozatym wszystko ok na razie 2gen chodzi jak przysłowiowy zegareczek równiutko mocy co prawda mniej niż na benzynie ale czego oczekiwać po 2gen musze się jeszcze wybrac na regulacje gazu bo odkąd kupiłem autko to nie bylem ani razu na poczatku z dwa razy strzelił w dolot przez lewe powietrze na gumie przeplywki i peknieta izolacje kabla zaplonowego ale gdy wymieniłem gumę i kable to od okolo 20tys km nie bylo żadnego strzalu takze mysle ze z zaplonem jest w miare ok a nie ma u mnie chyba nikogo w okolicy kto by znal dobrze ten silnik tak jak niektórzy użytkownicy tego forum. Jesli znacie kogoś z okolic Tarnowa woj. Malopolskie który ogarnia abk to z chęcią bym sprawdził zaplon i podpial vaga
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no a nie powinien,Kamilloo pisze:Co do pracy silnika to chodzi dobrze na benzynie czasem pofaluje na wolnych obrotach
Ja u forumowicza jednego ustawiałem całkiem niedawno zapłon bo też mu falował strasznie po zabiegu regulacji był spokój przynajmniej jeszcze gdy ode mnie odjeżdżał
Chodź nie sugeruj się tym że na 100% musisz mieć źle, tylko piszę że ABK jest pod tym względem bardzo czuły. Czasem 2-3 stopnie robi duuużą różnicę.
Akurat to falowanie jest lekko dziwne przy odpietej przeplywce jeszcze starej po strzale nie falowalo nic zmienilem przeplywke na taka w której klapka chodzila leciutko i jest tak ze dopóki się nie nagrzeje do 60stopni nie faluje a po 60 stopniach faluje ale nie zawsze i jak jest 90 stopni i faluje przekazuje go dwa razy mocniej i chodzi równiotko musze jeszcze sprawdzić niebieski czujnik
Siema czy dobrze mam ustawiony zapłon jak widzę tak pkt 0? Czy nie powinno go być... Ja nie mam kreski na kole bo mam ABK z A6 C4. Proszę o info bo nie wiem czy inną lampę szukać.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2016, 18:14 przez Zib3l, łącznie zmieniany 3 razy.
To powiem tak... Pomysłów brak. Czasem chodzi idealnie czasem po wciśnięciu sprzęgła , wrzuceniu luzu lub prze gazowaniu chodzi jakby palił na 2-3 gary i talepie sie jak dzik. Innym razem nie ma nic i nie się nie dzieje i chodzi równo.... Gdy występują owe szarpania przegazowanie czasem kilku krotne pomaga w opanowaniu sytuacji. Nie mam pomysłu na te ABK. Czujnik Halla możne robić ten problem? Czy raczej by było ciągle tak samo? Ustawiałem przepławkę na 14% 18% miałem 23% i w sumie nie ma różnicy. Cewkę nawet podmieniłem nic. Kopułki ze 2 już widział ten silnik, kable nówki NGK od ABK specjalne. Świece też zmieniam i nic. Dodatkowo czasem obroty na benzynie falują sobie lekko. Co logicznie daje przegazowanie mojego ABK? Oczywiście na LPG chodzi równiej niż na PB ale to wina wtrysków bo jak przegazuje na PB to strzela w tłumik a na gazie już nie. Mam ORI czujniki i przekaźnik 30 ori. Doloty nie mają lewizny. (Sprzedam Audi A6 C4 ABK w gazie nadwozie w stanie lepszym niż z fabryki 10 lat garażowany xD)
Wydech w sumie nówka bo wymieniany cały 4 lata temu. Jedynie kat może nie działać...
Napięcie na ECU zależy od kaprysu. Na VCDS 13.69 bez świateł a 13,4 ze światłami a regenerowałem alternator bo mi się dioda prostownicza spaliła i dostałem więcej napięcia niż powinno być ale do domu dojechałem. Po naprawie mam mniejsze napięcie niż miałem ale kiedyś było większe i też był problem, który się nasilił przez ostatnie kilka miesięcy i jest na podobnym poziomie. Więc prąd to chyba nie to bo nawet mam nowe ECU... bo poprzednie spaliłem. Strzela bardziej na benzie bo na benzie gorzej chodzi niż na gazie wiec to wina wtrysków.
Jedyne co sie dzieje to stukanie szklanek po dobrym rozgrzaniu i tylko na wolnych obrotach. Dziś wlałem nowy olej Valvoline 10W40 i się okaże czy skończą stukać. Bo jak nie to może ciśnienie oleju mam za małe i dlatego lub je wymienie.
Napięcie na ECU zależy od kaprysu. Na VCDS 13.69 bez świateł a 13,4 ze światłami a regenerowałem alternator bo mi się dioda prostownicza spaliła i dostałem więcej napięcia niż powinno być ale do domu dojechałem. Po naprawie mam mniejsze napięcie niż miałem ale kiedyś było większe i też był problem, który się nasilił przez ostatnie kilka miesięcy i jest na podobnym poziomie. Więc prąd to chyba nie to bo nawet mam nowe ECU... bo poprzednie spaliłem. Strzela bardziej na benzie bo na benzie gorzej chodzi niż na gazie wiec to wina wtrysków.
Jedyne co sie dzieje to stukanie szklanek po dobrym rozgrzaniu i tylko na wolnych obrotach. Dziś wlałem nowy olej Valvoline 10W40 i się okaże czy skończą stukać. Bo jak nie to może ciśnienie oleju mam za małe i dlatego lub je wymienie.