Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 sty 2016, 16:21

dudi753 pisze:Zrobilem tak jak mowiles slychac iskre bardzo dobrze i popke tez taze to czujnik jakiej firmy najlepiej kupic ?
pisz po polsku i stosuj znaki interpunkcyjne bo ciężko to rozszyfrować.
I jest to łamanie regulaminu :!:
xpiter2005 pisze:walczę już ponad miesiąc i nic od mechanika do gazownika nie mówiąc już o kosztach za dobre rady z góry dziekuje
jeździć to można ale czy oni coś tam robią :?:
xpiter2005, jeszcze zapłon bym radził ustawić u kogoś kto wie jak to zrobić

xpiter2005
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2016, 11:19
Lokalizacja: Tychy

Post autor: xpiter2005 » 23 sty 2016, 00:03

Przepływomierz sprawny podpinany pod drugie audi take same tylko pb kable nowe świece nowe tylko jak odkręciłem dziś świece to były czarne iskra była dobra jutro sprawdzę wtrysk rozruchowy.rozruchowy. Dziś przy dużym mrozie nie odpalił wcale w serwisie vw powiedzieli żeby przy odpalonym silniku samostartem popsikać przy dolocie wtedy powinien się dławic jeżeli będzie nieszczelność ,powiedzieli także ze silniki abk nie są stworzone do gazu podobno nie lubią go . Zapłon zostawię na niedziele znajomy mechanik ma podjechać zobaczyć :-(

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 sty 2016, 07:26

xpiter2005 pisze:powiedzieli także ze silniki abk nie są stworzone do gazu podobno nie lubią go
wieszcz co; powiem nieładnie że gówno wiedzą na temat abk i instalacji lpg
Inna sprawa że większość to pewnie zwykłe które niestety faktycznie się nie nadają ale to nie powód by tak mówić. A oni próbują potem naprawiać tego konsekwencje.
xpiter2005 pisze:Zapłon zostawię na niedziele znajomy mechanik ma podjechać zobaczyć :-(
najpierw poczytaj o ustawieniu zapłonu w abk bo żeby ci te mechaniki nie spieprzyły tego jeszcze bardziej niż jest

dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dudi753 » 23 sty 2016, 10:31

Pytanie czym sie roznia te czujniki oprocz wygladu. Czy mozna zakladac oba.Bo w kazdym sklepie mowia mi ze ten z 1 linku jest zamiennikiem 2.
http://allegro.pl/nowy-czujnik-halla-au ... 14791.html


http://allegro.pl/nowy-czujnik-halla-au ... 26082.html

jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jubar » 03 mar 2016, 15:51

Witam. Kolejny problem z tym silnikiem... Dzisiaj jadąc do szkoły audi zaczęło szarpać na gazie więc przełączyłem je na benzynę (czasami tak robi i to pomaga) a wtedy audi zgasło. Dobrze że było z górki to dotoczyłem się na parking. Odpalając na benzynie pali od strzała ale momentalnie gaśnie. Odpalając na gazie auto zaczyna od normalnych obrotów i powoli wkręca się aż do 2k, maksymalnie można kręcić do 3k i to bardzo powoli wchodzi na te marne obroty. Podczas jazdy 1,5k to max, jakoś doczołgałem się do domu i teraz pytanie co to może być? W piątek chciałem jechać w trasę 500km łącznie ale chyba nici z tego...

[ Dodano: 2016-03-03, 15:51 ]
Nikt nie pomoże? Czy to może być przepływka?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 mar 2016, 16:12

jubar pisze:Czy to może być przepływka?
przyczyn może być wiele sporo podobnych przypadków było opisywane na forum.
https://cse.google.com/cse?cx=partner-p ... gsc.page=1
Strzału gazu nie miałeś aby? sprawdź czy przepływka chodzi luźno, chyba że masz sekwencję bo nie wiem.
jubar pisze:W piątek chciałem jechać w trasę 500km łącznie ale chyba nici z tego...
jeśli tego nie ogarniesz to raczej nie ma mowy o takiej podróży.

jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jubar » 03 mar 2016, 17:19

Był strzał gazu, ale słaby (kiedyś miałem takiego konkretnego). Sekwencja jest pierwszej generacji albo drugiej. Jutro pobawię się przepływką

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 mar 2016, 17:49

jubar pisze:Sekwencja jest pierwszej generacji albo drugiej. Jutro pobawię się przepływką
jak miałeś strzał to poszukaj nieszczelności i/lub ta przepływka jak pisałem wyżej

radzone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2016, 16:30
Lokalizacja: Gliwice

[B4 2.0 ABK] Problem z odpaleniem - inny od pozostałych(?)

Post autor: radzone » 19 sie 2016, 16:47

Witajcie!

Jest to mój pierwszy post tutaj, więc wielkie SIEMKA wszystkim! :)

2 tygodnie temu kupiłem dla żony Audi 80 2.0 ABT benzyna z gazem. Generalnie autko sprawowało się dobrze do momentu oddania go do mechanikę na naprawienie klimatyzacji.

W czasie gdy jechałem do mechanika było mokro i autko zaczęło lekko pokasływać na wolnych obrotach, ale nic poważnego się nie działo.

Po naprawieniu klimy mam następujące problemy:
1. Po przekręceniu zapłonu załącza się z automatu wiatrak chłodnicy i już się nie wyłącza (wcześniej włączał się tylko, gdy temperatura cieczy była powyżej 90st C)

2. Gdy wentylator działał poprawnie podczas jazdy temperatura chłodziwa prawie się nie ogrzewała (tak do 1/4 wskaźnika), dopiero gdy stałem w korkach, to się grzał do 90st. Pytam o to, bo w drugim aucie - BMW wskazówka idzie sobie na środek i ani drgnie niezależnie od tego, czy jadę 50/150km/h, czy stoję w korku.

3. Raz rano nie chciał odpalić, a po odpaleniu i przejechaniu na benzynie tracił moc i nie wchodził na obroty, aż zgasł. Potem udało się odpalić, przepiąć na gaz i było wszystko OK. Wyglądało to trochę jakby się przelewał.

3. Auto czasem cały dzień nie chce odpalić, a na następny dzień pali od kopa.

4. Dzisiaj nie chciał odpalić, ale udało się odpalić dopiero(!) gdy akumulator ledwo kręcił rozrusznikiem - silnik załapywał tym żwawiej im słabiej kręcił rozrusznik... :/ Nigdy czegoś takiego nie widziałem i to jest właśnie ten objaw, którego nie udało mi się doczytać u nikogo innego (może niedostatecznie dobrze szukałem).

Czy macie pomysł od czego powinienem zacząć sprawdzanie? Do mechanika oczywiście auto wróci na poprawki z wentylatorem chłodnicy.

pozdrowienia!
Rado
Ostatnio zmieniony 22 sie 2016, 16:49 przez radzone, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 sie 2016, 19:13

radzone, _uwaga

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 21 sie 2016, 22:52

Witam. Piszesz:
Po naprawieniu klimy mam następujące problemy:
1. Po przekręceniu zapłonu załącza się z automatu wiatrak chłodnicy i już się nie wyłącza (wcześniej włączał się tylko, gdy temperatura cieczy była powyżej 90st C) Teraz pytanie, czy wyłączyłeś klimę?

radzone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2016, 16:30
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: radzone » 22 sie 2016, 09:09

olek70 pisze: Teraz pytanie, czy wyłączyłeś klimę?
Tak, dzieje się tak niezależnie od tego, czy klima jest załączona, czy wyłączona.

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 22 sie 2016, 09:21

to elektryk coś spieprzył. Wentylatory bez włączonej klimy nie mają prawa ruszyć.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 22 sie 2016, 10:01

czujnik trzy pinowy na chłodnicy lub zwora przekaźnika...
co do odpalania to sprawdz przewód WN z cewki na kopułkę aparatu, na cewce jak bedzie wilgoć to cyrk taki ma miejsce

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 sie 2016, 10:26

Źle odpala na benzynie czy też na gazie? Czy nie masz funkcji łatwego odpalania z gazu. Bo często w ABT od jazdy na gazie rozstraja się ECU benzyny i trzeba odłączyć akumulator na parę minut aby się zresetował albo zastosować rozwiązanie długoterminowe.
Może też powodować to niekontrolowany wyciek benzyny albo gazu do dolotu po zgaszeniu.
Ale jeśli świruje gdy jest wilgotno to duże prawdopodobieństwo że układ zapłonowy ma przebicia a tego jak ktoś go zruszył to jeszcze bardziej się połamał.
Zresztą zajrzyj do mojego poradnika na temat szukania przyczyny złego odpalania, tam wszystko jest wyjaśnione: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm

radzone pisze:2. Gdy wentylator działał poprawnie podczas jazdy temperatura chłodziwa prawie się nie ogrzewała (tak do 1/4 wskaźnika), dopiero gdy stałem w korkach, to się grzał do 90st. Pytam o to, bo w drugim aucie - BMW wskazówka idzie sobie na środek i ani drgnie niezależnie od tego, czy jadę 50/150km/h, czy stoję w korku.
Pewnie masz niesprawny termostat. Zresztą w BMW (przynajmniej od modelu E36) liczniki ustawiają wskazówkę w pionie przy rzeczywistej temperaturze 85-100 stopni aby motoryzacyjni panikarze nie zawracali dupy w serwisie. liczniki w audi 80 pokazują każde zmianę temperatury a nawet pokazują zmiany których tak naprawdę nie ma (słabo kontaktujące połączania wewnątrz licznika).
Ostatnio zmieniony 22 sie 2016, 22:05 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl