Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 30 wrz 2016, 12:58

Hmm, teraz to zgłupiałem, ale wydaje mi się, że zakładałem świece razem z tymi nakrętkami :) Niech ktoś to jeszcze potwierdzi ;P

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 wrz 2016, 12:59

Jeśli to nakrętka którą da się odkręcić to od góry powinieneś widzieć czubek z gwintem. Jeśli "czubek" jest jednolity to go nie odkręcisz.

radzone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2016, 16:30
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: radzone » 30 wrz 2016, 13:02

Dynia1990 pisze:Hmm, teraz to zgłupiałem, ale wydaje mi się, że zakładałem świece razem z tymi nakrętkami :) Niech ktoś to jeszcze potwierdzi ;P
Tak, ja dotychczas również, ale akurat moje kable zapłonowe mają już te nakrętki w środku - pytanie, czy tak są zbudowane i przy wymianie świec trzeba je ściągać z nowych, czy dotychczasowe nakrętki zostały w starych przewodach?

[ Dodano: 2016-09-30, 13:02 ]
maciek889 pisze:Jeśli to nakrętka którą da się odkręcić to od góry powinieneś widzieć czubek z gwintem. Jeśli "czubek" jest jednolity to go nie odkręcisz.
Jest z gwintem. Pytanie jak to odkręcić, żeby nie uszkodzić świecy?

Świecę wsadzić w imadło i delikatnie odkręcać kombinerkami?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 wrz 2016, 13:38

Jeśli masz gwint to kombinerkami powinno pójść chyba że w fabryce dokręcili za mocno.

A czy kable są na świece z łepkiem czy bez to zależy już od producenta kabli.

radzone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2016, 16:30
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: radzone » 30 wrz 2016, 13:44

maciek889 pisze:Jeśli masz gwint to kombinerkami powinno pójść chyba że w fabryce dokręcili za mocno.

A czy kable są na świece z łepkiem czy bez to zależy już od producenta kabli.
Dzięki za info! Będę próbował zatem. :)

A kable mam takie jak na zdjęciu, ale wątpię, żeby były marki BERU.

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 wrz 2016, 18:22

Dynia1990 pisze:teraz to zgłupiałem, ale wydaje mi się, że zakładałem świece razem z tymi nakrętkami :) Niech ktoś to jeszcze potwierdzi ;P
to zależy od kabli zapłonowych

Daniel080
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 23 paź 2016, 08:28

[B4 2.0 ABK] Silnik zgasł i nie chciał odpalić /problemy z o

Post autor: Daniel080 » 03 lis 2016, 17:18

Witam klubowiczów
Mam problem dziś odpaliłem auto i poczekałem aż się rozgrzeje i przeskoczy na gaz, silnik juz pracował na lpg jakieś 3 min po czym zgasł i nie chciał odpalić :( Postawiliśmy ze pchniemy i odpalił przy 4 próbie.
Co może być winą takiego zachowania?
Dodam że od jakiegoś czasu raz zapala od strzała a raz za 2-3 razem.
I jeszcze że raz mi silnik podczas jazdy jakby zgasł, szarpał mocno i obroty spadły na 0 po czym odrazu wyskoczyło i było ok

Proszę o pomoc
Pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lis 2016, 17:55

Najlepiej diagnozować jak już zgaśnie: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm

A tak można tylko na ślepo wymieniać części.
Może być cewka, może być czujnik halla, może być słynny przekaźnik 30. Może być problem z podawaniem paliwa.

Daniel080
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 23 paź 2016, 08:28

Post autor: Daniel080 » 03 lis 2016, 20:05

Teraz akurat odpalił mi bez problemu.

[ Dodano: 2016-11-03, 20:05 ]
A może ktoś miał podobny problem?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lis 2016, 20:36

Teraz doczytałem jak obroty na obrotomierzu spadły do 0 na 90% winny czujnik halla w aparacie. Zresztą sam kiedyś miałem podobne problemy w NG i objawy identyczne i przyczyną był hall. Choć w ABK moze też być problem z przekaźnikiem 30.

Daniel080
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 23 paź 2016, 08:28

Post autor: Daniel080 » 04 lis 2016, 11:28

Panowie dziś podczas wyprzedzania auto mi wariowało, mocno szarpało i zwolniło, przy tym obrotomierz spadał na 0 po czym wskakiwał na obroty, aż się wystaszyłem bo było to niebezpieczne
A może to wina lpg bo mi sporo go ubyło i w korku czuć gazem

A tak przy okazji ile palą wasze niunie? Lpg i Pb?
Pozdrawiam
I czekam na pomoc :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 lis 2016, 13:25

Daniel080, Maciek podpowiedział co jest przyczyną i moim zdaniem od tego trzeba by zacząć.
Daniel080 pisze:A może to wina lpg bo mi sporo go ubyło i w korku czuć gazem
a to trzeba sprawdzić skąd i dlaczego czuć - jaka instalacja napisz. Bo jak masz zwykły gaz i problemy z hallem a co za tym idzie iskra to nie radził bym jeździć po jak pieprznie to będzie płacz i zgrzytanie zębów bo przepływka to droga sprawa.
Daniel080 pisze:A tak przy okazji ile palą wasze niunie? Lpg i Pb?
do tego masz odpowiedni temat więc tam radzę poczytać!

forfiter

Post autor: forfiter » 04 lis 2016, 16:24

Witam
Podepnę się pod temat, bo też dotyczy mojej furki.
Audi 80 2.0 ABK z LPG i immo.
Z audicą przez pół roku nie miałem żadnych problemów, ostatnio podczas przejeżdżania przez kałużę, stracił moc, musiałem pompować pedałem gazu by gdziekolwiek zjechać, lecz nie gasł, zszedł do jałowych i trzymał. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jeździła dalej jak by nigdy nic. Sytuacja powtórzyła się dzień później, również odpalenie ponowne zdało egzamin. Dziś nie mogłem jej parę razy odpalić. Na zimnym odpaliła bez problemu, potem na lekko ciepłym odpalała, i zaraz gasła, brak reakcji na pedał gazu, odpaliła dopiero po 3 próbie (ani razu nie dodawałem gazu przy odpalaniu). Kontrolka immo gasi się za każdym razem. Póki co nie mogę spróbować odpalić na gazie, nie mam włączonego trybu awaryjnego, w poniedziałek będę miał włączoną opcję.

Mam wrażenie, że blokuje go jakaś elektronika, jak odpali, działa normalnie w każdym zakresie obrotów. A jak odpali się by zgasnąć jest nie wrażliwy na pedał gazu.

Na początku stawiałem na immo, lecz wydaje mi się, że gdyby coś było nie tak, to kontrolka z immo powinna się świecić. Spróbuję pojeździć używając zapasowego kluczyka.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lis 2016, 19:49

forfiter pisze:ostatnio podczas przejeżdżania przez kałużę, stracił moc, musiałem pompować pedałem gazu by gdziekolwiek zjechać,
Sprawdź czy przewody od sondy lambda nie są gdzieś przetarte i odsłonięte. Albo sam sonda czy nie jest już stara.

Albo odłącz wtyczkę sondy przy aparacie i zewrzyj wejście w kierunku wiązki z masą i znów przejedź kilka razy po wodzie.

Daniel080
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 23 paź 2016, 08:28

Post autor: Daniel080 » 04 lis 2016, 21:34

Gaz sekwencja, do tego jeszcze przed chwilą odpaliłem auto nie było do końca wystygniete to pracował nie równo i delikatnie ruszała się wskazówka po ok 3 min ustało

[ Dodano: 2016-11-04, 21:34 ]
Ktoś coś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl