[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pisałem to wielokrotnie w tym temacie i napisze jeszcze raz ,że wcale nie trzeba zmieniać wiązki ,czy zmieniac wtyczek zeby mieć te ''szerokie " możliwosci ,tempomat ,czy sterowanie podrzewaczem płynu . Mam sposób żeby to zrobic bez ingerencji w instalację ,bo wystarczy odpowiedni komuter, który pasuje pod ori wtykę i ma te same możliwosci co kazdy komp z ''pierburga '' o nr. 028906028 .Ale jak ktoś ma już wiązkę,duzo siły ,zdrowia , determinacji i uprze się żeby ją przekładać ,walczac z tym kilka dni ,to nie mozna mu zabronićdarko182 pisze:Widac ze przekladka na pierburga otwiera szerokie mozliwosci.
Zapomnij,piny nie pasują ...nic nie wykombinujesz i nic sobie nie ułatwisz ,bo się nie da ,przy metodzie którą wybrałes ,nie da się nic uproscić ,czy ułatwić ...musisz przełożyć cała wiazkę,albo przeszczepiać wtykę przepinając kabelek po kabelku ,a jest ich do przeszczepienia ok.50 ,prócz tego trzeba puscić kilka dodatkowych ,takze cięzki temat i praktycznie każdy kto sie na to porwał ,nawet majac schematy obu ECU ,polegnie w pewnym miejscu ,o czym przekonał się chyba kazdy ,kto porwał się na przeszczep wtyki ECU .Ja o tym wiem doskonale ,bo tez nie byłem wyjątkiem Ale tą metodę przeróbki juz dawno porzuciłem jako czasochlonną ,kosztowną i kompletnie nie potrzebną .W twoim przypadku wiadomo że klamka zapadła i bedziesz wiązkę przekładał ,ale piszę to dla innych ,nie swiadomych że można to zrobic szybko i prosto zmieniając tylko komputer i nastawnik w niespełna godzinę 8-)darko182 pisze:czy piny komputera starej wiazki beda pasowac do nowej. Moge wyjac ze starej i wlozyc w brakujace miejsca w nowej?
Moze nie bedzie tak zle. Wiazke mam od kolegi tu z forum ktory robil przekladke na pierburga ale rozbil autko i poszlo na zlom. W tej wiazce sa cztery przekazniki.Dwa od dogrzewacza nr213 jeden to przkaznik kompa chyba to nr 219 a od czego jest czwarty o nr 214 443951253k do ktorego dochodza dwa grube przewody czerwono czarne ,cienki czerwono bialy i cieki brazowo niebieski?
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
przekładka bosch na pierburg
Witam, na forum jestem ogólnie mało, może źle szukałem może w złym miejscu dodałem post, za co przepraszam, od dłuższego czasu w moim samochodzie był problem z małą mocą, po przeczytaniu kilku artykułów i rozmowie z różnymi osobami doszedłem do wniosku że to wina nastawnika (osprzęt bosch ). w ostatnim czasie doszedł kolejny problem podczas jazdy na 1 i 2 biegu bo wtedy to jest najbardziej odczuwalne silnikowi brakuje mocy mimo tego że wcisnę pedał do spodu, obroty bardzo wolno się zwiększają praktycznie brak reakcji na pedał gazu przyśpieszenie gorsze niż w sdi i w dodatku czarna chmurka z wdechu ale w momencie jak obroty są wyższe i turbina się rozkręci to wtedy dużo lepiej, brak dymu i jedzie już znośnie. nie wiem czy to ten nastawnik już całkowicie kończy żywot czy jest to coś innego. ale problem z nastawnikiem był zawsze. zastanawiam się nad przekładką na pierburga tylko, Chciałbym zapytać, wiem że może być to nie osiągalne, ale czy ktoś próbował porównać schemat elektryczny silnika tego na osprzęcie bosch a tego na pierburgu??
bo ciężko gdzie kolwiek znaleźć instalacje w normalnych pieniądzach w moich okolicach o ile wgl. można znaleźć (krosno).I chciałbym porównac połączenia jakie tam są i wykorzystać obecną instalacje bo być może dużych przeróbek nie trzeba było by robić z kablami . i w związku z tym prosił bym jesli ktoś posiada takowe schematy z opisami połączeń tych obydwu instalacji o wrzucenie. wiem że nie jest to proste i tego jest mnóstwo tych połączeń ale chciałbym spróbować. chyba że któryś z kolegów posiada gotowy taki komplet do przełożenia ze sterownikiem, nastawnikiem, przepływką i instalacją, na sprzedaż, no i oczywiście w jakiej cenie :lol: Proszę o odpowiedź, dziękuję :mrgreen:
bo ciężko gdzie kolwiek znaleźć instalacje w normalnych pieniądzach w moich okolicach o ile wgl. można znaleźć (krosno).I chciałbym porównac połączenia jakie tam są i wykorzystać obecną instalacje bo być może dużych przeróbek nie trzeba było by robić z kablami . i w związku z tym prosił bym jesli ktoś posiada takowe schematy z opisami połączeń tych obydwu instalacji o wrzucenie. wiem że nie jest to proste i tego jest mnóstwo tych połączeń ale chciałbym spróbować. chyba że któryś z kolegów posiada gotowy taki komplet do przełożenia ze sterownikiem, nastawnikiem, przepływką i instalacją, na sprzedaż, no i oczywiście w jakiej cenie :lol: Proszę o odpowiedź, dziękuję :mrgreen:
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Mało kolego wszystko jest tu a jak nie tu to na necie. Troszkę chęci i wiedzy co chce się znaleźć Ja tak zrobiłem i nikt mi nie powie, że to jakiś problem fakt kilka popołudni nad tym spędziłem ale dla chcącego nic trudnego ;p A i z jednym kabelkiem Munior pomógł, a ta apropo Munior ma rozwiązanie bez przeszczepiania wiązki więc tu bym się zahaczył skoro nawet schematów ECU znaleźć nie możesz
Ja ostatnio robiłem znajomemu tak:
-sterownik 028906021GK z AHU 16-bit z wtyką uciętą od wiązki tak z 20cm
-pompa cała z nastawnikiem z AFN i wtyką uciętą od wiązki
-wtryskiwacze z AFN
-przepływomierz został ORI klapowy aby było taniej
Stary ECU wyjęty, wtyczka od niego obcięta i przylutowana w jego miejsce nawa wtyczka do 16bit ECU. Przylutowana nowa wtyczka pompy. Wiem że tak kabelek po kabelku według schematu to troszkę zajmuje czasu i łokcie bolą bo jest nie wygodnie. Ale nie ma potrzeby podłączać wszystkich kabli co były, bo np. przepływomierz klapowy już nie potrzebny, MAP sensor nie potrzebny. Większość kabli ma identyczne kolory w starej instalacji jak i w nowej co ułatwia zadanie. Do nowego ECU potrzeba było dociągnąć dodatkowy grubszy kabel z masą z nadwozia. Trzeba było też delikatnie zmodyfikować sterowanie przekaźnika głównego zasilania bo stary był załączany plusem z stacyjki a nowy minusem z ECU. Przekaźnik został oczywiście stary.
Stary MAP sensor co jest na kielichu został wymontowany a wężyk od niego przedłużony i przez wywiercony otworek w ścianie grodziowej podłączony do nowego ECU.
Klapa w przepływomierzu zablokowana dorobionym drutem w pozycji otwartej.
ECU 16bit oczywiście zmodyfikowałem bo jakby inaczej:
-IMMO wyłączyłem
-przepływomierz wyłączyłem i przełączyłem na tryb dawkowania na podstawie MAP
-diagnostykę przepływomierza i alternatora DF wyłączyłem więc 0 błędów w ECU
-następnie jazdy próbne z VCDS i strojenie silnika
Samochód nie mierzony na hamowni ale tak ze 125-130KM na oko wyszło więc zapierdziela całkiem przyjemnie.
Czas realizacji to 1,5 dniówki.
Całkowity koszt niewielki bo np. stary nastawnik potencjometryczny był sprawny i podobno w innym Audi teraz służy.
-sterownik 028906021GK z AHU 16-bit z wtyką uciętą od wiązki tak z 20cm
-pompa cała z nastawnikiem z AFN i wtyką uciętą od wiązki
-wtryskiwacze z AFN
-przepływomierz został ORI klapowy aby było taniej
Stary ECU wyjęty, wtyczka od niego obcięta i przylutowana w jego miejsce nawa wtyczka do 16bit ECU. Przylutowana nowa wtyczka pompy. Wiem że tak kabelek po kabelku według schematu to troszkę zajmuje czasu i łokcie bolą bo jest nie wygodnie. Ale nie ma potrzeby podłączać wszystkich kabli co były, bo np. przepływomierz klapowy już nie potrzebny, MAP sensor nie potrzebny. Większość kabli ma identyczne kolory w starej instalacji jak i w nowej co ułatwia zadanie. Do nowego ECU potrzeba było dociągnąć dodatkowy grubszy kabel z masą z nadwozia. Trzeba było też delikatnie zmodyfikować sterowanie przekaźnika głównego zasilania bo stary był załączany plusem z stacyjki a nowy minusem z ECU. Przekaźnik został oczywiście stary.
Stary MAP sensor co jest na kielichu został wymontowany a wężyk od niego przedłużony i przez wywiercony otworek w ścianie grodziowej podłączony do nowego ECU.
Klapa w przepływomierzu zablokowana dorobionym drutem w pozycji otwartej.
ECU 16bit oczywiście zmodyfikowałem bo jakby inaczej:
-IMMO wyłączyłem
-przepływomierz wyłączyłem i przełączyłem na tryb dawkowania na podstawie MAP
-diagnostykę przepływomierza i alternatora DF wyłączyłem więc 0 błędów w ECU
-następnie jazdy próbne z VCDS i strojenie silnika
Samochód nie mierzony na hamowni ale tak ze 125-130KM na oko wyszło więc zapierdziela całkiem przyjemnie.
Czas realizacji to 1,5 dniówki.
Całkowity koszt niewielki bo np. stary nastawnik potencjometryczny był sprawny i podobno w innym Audi teraz służy.
Siemanko.
To jak z tymi wtryskami. Trzeba je wymieniać czy nie bo już się pogubiłem. Jestem nowy w tym bo zajmuję się mechaniką od roku więc proszę w miarę prosto pisać
To jak z tymi wtryskami. Trzeba je wymieniać czy nie bo już się pogubiłem. Jestem nowy w tym bo zajmuję się mechaniką od roku więc proszę w miarę prosto pisać
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2018, 12:41 przez Kuba98314, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witam wszystkich forumowiczów. Od jakiegoś czasu obserwuję temat przekładki na pierburga, no i ostatnio wpadło mi w ręce pudło z całą instalacja z golfa III, tzn. pompa, ECU przeplywka itd. Teraz potrzebuję pomocy w kwestii montażu takiego dobrodziejstwa, tzn choć potwierdzenia tego ze jest to do zrobienia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Do zrobienia jest ,ale łatwo nie bedzie .Bo niby taki sam silnik tdi jak w audi ,ale nic nie pasuje ....obudowa filtra inna ,wtyczka nastawnika inna .Jak chcesz przekładać całą instalacja z golfa ,to też nie radzę ,bo nic nie pasuje do audi .... wszystko umiejscowione w innych miejscach .Takze jak juz chcesz koniecznie to zrobić ,to tylko przeszczepiajac wtyczki od ECU i przeplywki do starej instalacji ...ale w tej opcji też nie będzie łatwo ,bo kolory kabli całkiem inne niż w audi Akurat przeszcep wtyczek to najtrudniejsza opcja przy przeróbce .Nawet zaopatrzony w schematy pinologi obu ECU ,czeka cię cięzka łamiglówka i nie zycze ci żle ,ale "polegniesz w boju " jak nie jeden który się na to porwał .Ja już dawno odpuściłem sobie taką metodę ,bo mimo że zajmowało mi to ok.4 godzin to i tak jak dla mnie za dlugo i za cięzko .Teraz wystarczy pół godziny i do wymiany tylko nastawnik z komputerem pasujacym pod ori wtykę,praktycznie bez ingerencji w instalację ,nie licząc dwóch kabelków które trzeba przeszczepić w ori wtyce do komputeramatii1992 pisze:Od jakiegoś czasu obserwuję temat przekładki na pierburga, no i ostatnio wpadło mi w ręce pudło z całą instalacja z golfa III, tzn. pompa, ECU przeplywka itd. Teraz potrzebuję pomocy w kwestii montażu takiego dobrodziejstwa, tzn choć potwierdzenia tego ze jest to do zrobienia.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2016, 13:16 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Widze że nie zrozumiałeś ...przepływka i nastawnik oczywiscie że pasuje ...tyle że wtyczka w nastawniku jest inna i obudowa filtra powietrza do której przykręcona jest przepływomierz ,również nie pasuje do audi ...i nic tu nie pomoże zmiana instalacji z AUDI .Tyle że instalację z audi ,w odróznieniu od instalacji z golfa ,możesz przekladać i wszystko pasuje.Potencjometru gazu się nie zmienia ,bo nie ma takiej potrzebymatii1992 pisze: A gdybym dorwal wiązkę z audi po 94, to nastawnik, przepływka, ECU , potencjometr gazu i reszta ustrojstwa podpasuje z golfa? Dodam ze golf nie miał imo.