Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lut 2016, 19:08

hubert18115 pisze:tył jak mi nie hamował tak nie hamuje, czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego??
jedynie co przychodzi mi do głowy to to że coś tam źle poskładałeś chodź nie wiem jak tam można by coś źle złożyć,, bo rozumiem że z odpowietrzeniem nie było problemu i zrobiłeś to prawidłowo.
Masz bębny czy tarcze :?:
A i jeszcze jedno pytanie; skąd wiesz że tył nie hamuje :?:

hubert18115
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 22 cze 2014, 08:36

Post autor: hubert18115 » 29 lut 2016, 19:20

Sprawdzę to jutro, jak samochód stał to trzymał hamulec ale jak się przejechałem to tylko hamuje przód nie wiem czemu

[ Dodano: 2016-02-29, 19:18 ]
Sprawdzę to jutro. Poskładałem wszystko tak jak było wcześniej i nic. Nie wiem czy już zaciski całkiem są do wymiany czy jak. Pomóżcie

[ Dodano: 2016-02-29, 19:20 ]
Mam tarczowe hamulce. Jak ktoś jedzie i zahamuje to nic nie łapią tylne hamulce, nawet ręczny nie łapie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lut 2016, 19:22

hubert18115 pisze:Mam tarczowe hamulce. Jak ktoś jedzie i zahamuje to nic nie łapią tylne hamulce, nawet ręczny nie łapie
pewnie tłoczki stoją w miejscu

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 01 mar 2016, 11:43

u mnie tylni hamóje prawie jak przod a przynajmnije tak wypadł przegład technicny, zregenerowałem w zeszłym roku i oba blokują, może ci kloceki sie po konczyły od tego sprawdzania hebli ;-) zajrzyj pod auto niech ktoś ci zaciagnie reczny sprawdz czy dzwignie opadaja, może tam jeszcze powietrze jest, drugi epytanie, ABS jest?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 mar 2016, 11:58

To źle że tak samo hamuje i to akurat kwalifikuje się do tego by przeglądu nie przeszedł. Jak zaczniesz ostro hamować na zakręcie to się dowiesz dlaczego tył powinien lżej hamować... Wyreguluj korektor to może coś pomoże.

czarny77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 lis 2015, 17:54

Post autor: czarny77 » 07 mar 2016, 15:25

witam!
Jestem po wymianie tłoczków i regeneracji zacisków ,Hamulce nożny działa ok ale ręczny nie do konca ,dźwignia ładnie chodzi a tłoczek podczas ruszania dźwigienki wysuwa sie pare mm i cofa.Napoczatku ładnie trzyma ręczny ale po przejechaniu 300km klocki sie przeszlifowały trochę i własnie nozny trzyma ok a ręczny bida.Tłoczki wkrecone na maksa podczas regenracji i pedałem wypchnięte były,tak pomyslałem je trochę wykręcić?Ma ktos jakis pomysł?

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 07 mar 2016, 19:41

Nic nie wykręcaj , jeżeli samoregulatory są OK to wszystko ma działać i tłoczki się same dopasują.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 mar 2016, 23:06

Na początek podciągnij linkę ręcznego i zobaczysz jak będzie. Jeśli tłoczek się wysuwa a po spuszczaniu ręcznego cofa to znaczy że wszyto dobrze działa.
Dla pozostałych osób które będą regenerować tylne zaciski. Pod tym linkiem można kupić potrzebne elementy do regeneracji całego zacisku: http://www.auto-kozak.pl/regeneracja-zaciskow/
W najgorszej opcji czyli samoregulator, uszczelki, tłoczek, tulejki to koszt ok 110zł ale macie zacisk praktycznie nowy...

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 27 mar 2016, 10:42

Dzięki hudy za linka , właśnie tego teraz szukałem. :->

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 30 mar 2016, 13:39

Panowie a czy ktoś z was może wie co może być przyczyną problemów z wkręceniem tłoczka? Tłoczek się kręci ale się nie wkręca. Po zaciągnięciu dźwigni ręcznego tłoczek się wysuwa i wsuwa ale jak chce go wkręcić to tak do połowy jego długości się nie wkręca a jak wejdzie głębiej to zaczyna się wkręcać. Zmienilem ten tłoczek na inny i tamten wkręca się bez problemu na całej długości. Czyli problem leży po stronie tłoczka.
Nie wiem w czym jest problem gdyż tłoczek jak i cały zacisk skręcał znajomy. Jedyne co mi przyszło do głowy to to że tłoczek kręci się a ten element wewnątrz niego na którym jest gwint stoi w miejscu.

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 11 kwie 2016, 14:08

Cześć,
Jako, że po regeneracji tylnych hamulców ciekną mi ośki samoregulatorów (a jakże) będę dziś wstawiał stare ori uszczelki na próbę, bo jak piszecie, te z zestawów naprawczych mogą być za małe. Pytanie mam jednak, bo (jeśli nie uda się na ori uszczelkach) przymierzam się także do wymiany tych tulejek mosiężnych. Czy ktoś ma jej wymiary, zdjęcie, numer części lub wie, gdzie szukać jej w etce? Znalazłem w tym wątku też adres http://www.auto-kozak.pl/regeneracja-zaciskow, widzę, że produkują takie, ale krótsze. A może ktoś wie, gdzie jeszcze dostać można te tulejki? Ostatnia opcja to kupno całego wkładu ale nie widzi mi się wydawać kolejnych 120 zł... (tyle poszło na zestawy i tłoczki, a budżet typowo polski od-10-do-10)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 kwie 2016, 14:31

Nie wiem jak jest z uszczelkami ale miałem dwa różne zestawy i uszczelki były takie same jak te które wyjąłem z zacisków. Także nie wiem czy mogą być mniejsze. Co do tulejek to pisałem do tej firmy i one są standardowe i psują do naszych zacisków. Ale to że cieknie to pewnie nie problem tulejki ani uszczelek tylko skorodowanego mechanizmu ręcznego.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 kwie 2016, 15:11

hudy pisze:Nie wiem jak jest z uszczelkami ale miałem dwa różne zestawy i uszczelki były takie same jak te które wyjąłem z zacisków. Także nie wiem czy mogą być mniejsze
Często to robię i w zestawach są mniejsze dlatego rzadko wymieniam. Bo miałem kilka razy problemy ze nowe ciekły.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 kwie 2016, 19:29

Ja robiłem ostatnio 4 zaciski. Jeden zestaw uszczelek autofren a drugi ert i uszczelki były takie jak stare.Może w tym ert oring przy dźwigience był troszkę cieńszy ale jeśli reszta zacisku jest sprawna to moim zdaniem nie ma szans by ciekło.
Jarewa pisze:Często to robię i w zestawach są mniejsze dlatego rzadko wymieniam. Bo miałem kilka razy problemy ze nowe ciekły.
Ja akurat wziąłem sie na sposób i podłączam zacisk pod kompresor. Puszczam 8 bar i sprawdzam czy ciśnienie ucieka. Szkoda trochę czasu na montaż , odpowietrzanie i ewentualny demontaż.
Myślę że jak już zrobiłem na nich ok 400km to chyba nie będą przeciekać.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 kwie 2016, 20:39

Wyciek to raczej intensywne pocenie często właśnie komplet autofren zakładam jak już widzę ze mała (mniejsza od oryginalnej) to nawet nie zakładam :) a dość często widzę różnice i nie tylko do naszych B4 i do nowszych tak samo a nawet do innej innej marki ale rozwiązanie podobne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl