Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lip 2016, 22:43

Tak jak pisałem ,zeby splić o tyle wiecej niż normalnie,musiał byś jezdzić z dawką 1mg ,gazem w podłodze i czarną chmurą za sobą ...jak jezdzisz bezdymnie to nie ma takiej opcji .A może na stacji na której tankujesz ,litry nie sa litrami mysli_ ;-)

Marek+
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:26
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Marek+ » 07 lip 2016, 23:17

Dzięki za zaangażowanie, za tydzień wybieram się w trasę. Zobaczymy co wyjdzie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

[B4 1,9TDI 1z] Prośba o analizę logów

Post autor: ronni10 » 14 lip 2016, 08:48

Dzień Dobry Wszystkim w ten ulewny poranek.
Proszę o przeanalizowanie logów z mojego samochodu Audi B4 TDI, 1z + Wtryskiwacze AFN. Analiza ma na celu:

- wyłapanie słabości silnika przed instalacją komputera 16 bit
- sprawdzenie wymienionego przepływomierza
- sprawdzenie sprawności doładowania turbiny (sprawność n75)
- i nie wiem co tam jeszcze :) Ogólny obraz kondycji jednostki.
Za wszystkie opinie pozytywne jak i negatywne Dziękuję :)

Oto moje logi:

Grupa 000
Dynamiczne
Obrazek
Statyczne
Obrazek
Statyczne w Basic Settings
Obrazek

Grupa 001
Dynamiczne
Obrazek
Statyczne
Obrazek

Grupa 003
Dynamiczne
Obrazek
Statyczne
Obrazek
Statyczne w Basic Settings
Obrazek

Grupa 004
Dynamiczne
Obrazek
Statyczne
Obrazek
Statyczne w Basic Settings
Obrazek

Grupa 007
Statyczne
Obrazek

Grupa 008
Dynamiczne
Obrazek

Grupa 010
Dynamiczne
Obrazek

Gupa 011
Dynamiczne
Obrazek

Grupa 013
Statyczne
Obrazek

Za wszelkie niedoskonałości przepraszam. To moje pierwsze logi. Pozdrawiam, Daniel.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 lip 2016, 09:16

Przeplykwa ci trochę nie domaga , tnie dawkę zbyt wczesnie przy ok.2,8tys obr .Normalnie przycina ok.3,5 tys obr i wyżej .Będzie zaniżać osiągi po przekroczeniu 2,8 tys obr .Przepływkę można próbować przepłukać ,bo zwykle zaniża wskaznia z powodu brudu osadzajacego się na "gorącym druciku ".Najcześciej po takim płukaniu udaje sie przywrocić jej wskazania od normalnosic ,choć nie zawsze na 100% .Jest też inne rozwiązanie ,jak nie chcesz sobie zawracać glowy przepływką ,mozna zapodać soft z "maff off" i wtedy przepływka czy sprawna czy nie ,nie ma żadnego wpływu na osiagi

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 15 lip 2016, 21:09

Dobry Wieczór. Z racji wczorajszej aury zabawy z MAF'em zacząłem dziś. Do odświeżenia MAFa zużyłem 1 litr benzyny ekstrakcyjnej oraz kilka ml specyfiku w sprayu do czyszczenia elektroniki. Porcję benzyny wlewałem do środka, szejkowałem i wylewałem do kubeczka. Po tym napryskałem czyścidła a oto efekty:

Logi dynamiczne grupy 003
Obrazek

Pozdrawiam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lip 2016, 21:17

No i o to chodziło oklasky

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 31 lip 2016, 15:41

Witam . Mogłby ktoś na to spojrzeć ? Logowałem od około 1.5k rpm do około 4k rpm powyżej 3 tys juz bardzo słabo idzie a powyżej 4 wogole masakra .
http://vaglog.pl/log_272470.html
http://vaglog.pl/log_272471.html
http://vaglog.pl/log_272472.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2016, 17:58

Albo masz nieszczelność miedzy przepływomierzem a wejsciem do turbiny ,albo padniety przepływomierz ,bo mocno ci ogranicza osiągi...auto pewnie ledwo się zbiera

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 31 lip 2016, 18:14

Nieszczelnosc miedzy przeplywka a odma raczej wykluczam ale sprawdzę jutro jeszcze raz , na waz od odmy wogole nie patrzylem jutro przyjrzę mu sie dokladnie , przeplywomierz tez wymontuje i przedmucham go powietrzem pod ciśnieniem może sie zasyfil a jest jakas metoda by go sprawdzić ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2016, 18:19

Kamilloo pisze: przeplywomierz tez wymontuje i przedmucham go powietrzem pod ciśnieniem może sie zasyfil a jest jakas metoda by go sprawdzić ?
Metoda najprostsza z możliwych ,bez wyciągania przepływki ,byle jaka dioda wpięta we wtyczkę pomiedzy 1 a 6 pin ,kierunek przewodznia diody 1>6 .Czyszczenie czy dmuchanie ,przy tak zanizonych wskazaniach raczej tu nie pomoże

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 31 lip 2016, 18:36

Okej jutro sprawdzę węże od odmy i od przeplywki do turbiny gdzie jeszcze mogę szukac nieszczelności ? Dokladnie auto nie zbiera sie dobrze tzn do 2.5-3tys tragedi nie ma ( przynajmniej tak mi sie wydaje ) ale powyżej tych obrotów jest juz ciężko

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2016, 18:48

Kamilloo pisze:Okej jutro sprawdzę węże od odmy i od przeplywki do turbiny gdzie jeszcze mogę szukac nieszczelności ? Dokladnie auto nie zbiera sie dobrze tzn do 2.5-3tys tragedi nie ma ( przynajmniej tak mi sie wydaje ) ale powyżej tych obrotów jest juz ciężko
A ja widze w logach że jest tragedia...w sumie to dawno nie widzialem tak kiepskich wskazań z przepływki i związanego z tym tak dużego cięcia dawki, jak w twoich logach ...nie trać czasu na szukanie nieszczelności ...na mój nos masz niesprawny przepływomierz i żadne czyszczenie mu nie pomorze ...zapnij diodę tak jak opisałem we wtyczkę przepływki ,to się szybko przekonasz czy to wina przepływki

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 31 lip 2016, 18:58

Ok w takim razie jutro zapinam diodę i zdam relacje . Dodam jeszcze ze mnie dziwi to ze auto nie puści ani dymka pod obciążeniem jak i na luzie mocno gazujac nie ma żadnej chmurki. Dawkę paliwa z tego co sprawdzałem to mialem okolo 3.8 na rozgrzanym silniku.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2016, 19:07

Kamilloo pisze: Dodam jeszcze ze mnie dziwi to ze auto nie puści ani dymka pod obciążeniem jak i na luzie mocno gazujac nie ma żadnej chmurki. Dawkę paliwa z tego co sprawdzałem to mialem okolo 3.8 na rozgrzanym silniku.
Nic tu nie ma dziwnego bo tak działa program w ECU ... co z tego ze masz 3,8 na jałowym ,możesz sobie i 2 mg ustawic i nic to nie da ,bo w czasie jazdy dawkę mocno tnie ECU ,własnie z powodu bardzo niskich wskazań z przepływki ...dlatego nie ma dymu i jazdy też nie ma ;-) Cięcie dawki widać jak na dłoni w logu 008 ,ostatnia rubryka to tzw.ograniczenie dymu , prawidlowo zawsze jest minimalnie wyższa lub prawie równa jak wartość w rubryce wczesniej ,u ciebie porażka dobani_ wartość cały czas dużo ponizej zamiast powyżej ...dlatego dymu brak

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 01 sie 2016, 12:30

A wiec tak z podpieta diodą auto odzylo , puszczal dymka i jechal . Wziąłem z zlomu zamiennik przeplywki używany i jest to samo co na starej przeplywce nie dymi i nie jedzie a wiec co dalej ? Czy zamiennik ma prawo dobrze działać ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl