Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 21 lip 2016, 00:02

PieterB pisze:Ciekaw jestem co będzie za kilka lat gdy te nowe cacuszka zaczną się psuć - oj mechaniki i właściciele będzie płacz i zgrzytanie zębów.
Mnie najbardziej rozbawia jak we wszelkich folderach, reklamach ciągle trąbią o zachowywaniu norm przy naprawach, tylko oryginalne części, wykwalifikowani mechanicy, odpowiednie oprzyrządowanie itp. A widziałem naprawy w ASO w praktyce (gdzie niby najwyższe standardy) to robią to niekiedy jak synowie kurzu i wiatru (tj. tumany) :-D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lip 2016, 11:11

tomek83 pisze:A widziałem naprawy w ASO w praktyce (gdzie niby najwyższe standardy) to robią to niekiedy jak synowie kurzu i wiatru (tj. tumany) :-D
Zwykle pracownicy którzy cokolwiek rozumieją zaraz otwierają własne biznesy. A w ASO zostaje sama tania siła robocza+jedna osoba, która cokolwiek rozumie. Reszta to dokładne instrukcje producenta które prowadzą jak śrubka po śrubce daną rzecz wymienić.
Ostatnio było jak w ASO VW mechanicy smarowali i wkładali gąbki do elementów wnętrza nowego Passata który skrzypiał.

dorja1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2016, 13:23

Post autor: dorja1 » 15 sie 2016, 15:40

Witajcie, proszę pomóżcie. Nie mogę ruszyć aparatu zapłonowego, stoi, jak przyspawany. Niestety po wymianie rozrządu popitolił się zapłon no i kłopot. Wolne obroty na poziomie 500. Pomocy

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 15 sie 2016, 15:53

Próbowałeś chociaż WD40 psiknąć w gniazdo aparatu zapłonowego??

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 15 sie 2016, 15:58

Ja musiałem użyć młotka i przecinaka :-?

dorja1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2016, 13:23

Post autor: dorja1 » 15 sie 2016, 16:03

Od dwóch dni psikam różnymi preparatami i nic. obstukałem młotkiem i nic.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 15 sie 2016, 16:45

dorja1, śrubę na pewno dobrą poluzowałeś ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 sie 2016, 16:49

dorja1, wychodzi na to że latami tam nikt nigdy nie zaglądał a że teraz się przestawił to trzeba się namęczyć ostro będzie aby to ruszyć.
Inna już sprawa że albo wcześniej było źle ustawione koło napędzające aparat lub teraz Ci źle ustawili i dlatego tak jest.

dorja1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2016, 13:23

Post autor: dorja1 » 20 sie 2016, 12:50

Słuchajcie, jaja jak berety. Na wałku pośrednim przy rozrządzie (ten napędzający aparat zapłonowy) nie było wcale wpustu czółenkowego, koło ustabilizowane było tylko mocno dokręconą śrubą. Aparat udało się uruchomić ( rada starego mechanika, polej płynem hamulcowym ) - to działa!. Zapłon ustawiłem na 6 stopni. Mam pytanie, czy w silniku ABT trzeba przez VAG odłączyć regulator podciśnieniowy przed ustawieniem zapłonu?
Zresetowałem komputer (odłączyłem klemę minusową na całą noc), rano odpaliłem, pozwoliłem, żeby nagrzał się do włączenia wentylatorów, ale po krótkiej jeździe wolne obroty spadły do około 600. Podczas jazdy odczuwalne jest przydławianie silnika (wymieniłem filtr paliwa, pompa sprawna).

Dla pełnej informacji, audi było kiedyś na gazie, zdemontowałem zbiornik i rurkę zasilającą parownik (otwór po rurce został zaślepiony). Czy może mieć to wpływ na równomierną pracę silnika jeżeli pozostały inne elementy instalacji gazowej?

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 20 sie 2016, 13:27

Po demontażu miksera sprawdzałeś szczelność?

dorja1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2016, 13:23

Post autor: dorja1 » 20 sie 2016, 14:42

Nie demontowałem miksera.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sie 2016, 15:08

dorja1 pisze:Mam pytanie, czy w silniku ABT trzeba przez VAG odłączyć regulator podciśnieniowy przed ustawieniem zapłonu?
No pewnie że trzeba bo inaczej nie da rady ustawić :-D

dorja1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2016, 13:23

Post autor: dorja1 » 20 sie 2016, 15:28

Dzięki za radę

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sie 2016, 19:58

O ile znajdziesz ABT nie ma takiego wynalazku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl