Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Próba naprawy przepływomierza

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sie 2016, 21:46

PieterB pisze:Pracuje niby dobrze ale zauważyłem jedną rzecz a mianowicie w pewnym położeniu klapa ma zbyt dużą pustą przestrzeń pomiędzy klapą a obudową i zastanawiam się jaki ma to wpływ na pomiar powietrza, ktoś podpowie?
Połącz oba przepływomierz szeregowo na stole daj im masę i zasilanie 5V. Do tego dwa mierniki i porównuj napięcia :-)

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 sie 2016, 22:07

maciek889 pisze:
PieterB pisze:Pracuje niby dobrze ale zauważyłem jedną rzecz a mianowicie w pewnym położeniu klapa ma zbyt dużą pustą przestrzeń pomiędzy klapą a obudową i zastanawiam się jaki ma to wpływ na pomiar powietrza, ktoś podpowie?
Połącz oba przepływomierz szeregowo na stole daj im masę i zasilanie 5V. Do tego dwa mierniki i porównuj napięcia :-)
powiem że chyba nie bardzo czaję jak taki pomiar wykonać/porównać

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sie 2016, 22:16

Zapomniałem dopisać aby puszczać przez te przepływomierze powietrze z kompresora albo odkurzaczem. Jak przez oba będzie przelatywać taka sama ilość powietrza to będzie można porównać ich odczyty na wyjściu.

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 sie 2016, 22:33

maciek889 pisze:Zapomniałem dopisać aby puszczać przez te przepływomierze powietrze z kompresora albo odkurzaczem.
a widzisz - no to to tak. I w wolnej chwili sie tym pobawię piwoa80

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 wrz 2016, 12:21

Damianooo98, da się naciągnąć - nie raz było o tym pisane ;-) a te wartości to z grupy 000 podajesz?

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 wrz 2016, 11:53

rambitut, czy mówisz o przeplywce do Abk? Jeśli tak to tak, chodź za 300 można taki kupić którego nie trzeba regenerować.

Mariusz62

Post autor: Mariusz62 » 06 paź 2016, 12:15

Przepływomierza się nie regeneruje. Mozna go co najwyżej przeczyścić, przedmuchać (z różnym skutkiem - czasem można go zepsuć do reszty)ale nie zregenerować. To delikatne urządzenie, którego parametry z czasem się pogarszają i trzeba go wymienić, tak jak przepaloną żarówkę.
0

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 paź 2016, 12:57

Mariusz62, kolego śmiem wątpić w to co napisałeś !

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 06 paź 2016, 16:41

Czyżby Mariusz62, zarejestrował się tu tylko po to, żeby wygłosić swoje mądrości?? A co ty tam kolego chcesz
Mariusz62 pisze:przeczyścić, przedmuchać
i jakie
Mariusz62 pisze:parametry z czasem się pogarszają
??

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 paź 2016, 17:02

Tak każdy będzie leciał po nowy przepływomierz za ponad 1000zł do samochodu, który jest wart 2000-5000zł. I każdy potencjalny wystrzał gazu I lub II generacji rozwali go znowu.

Zwykle te naprawiane przepływomierze chodzą w samochodach jeżdżących na I/II generacji gazu. A dla właścicieli takich pojazdów wystarczy, że układ benzynowy będzie na tyle sprawny aby odpalić samochód na 2 minuty na benzynie a później przerzucają na LPG regulowane zwykłą śrubą.

kret-1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 maja 2016, 08:55

Post autor: kret-1990 » 27 sty 2017, 20:58

Witajcie.

Nie chcąc tworzyć nowego tematu napisze tutaj.

Moja przepływka przeżyła nie jeden strzał (wina uwalonej uszczelki pod głowicą która przepuszczała płyn do pierwszego cylindra, a ten zabił świecfe i czasem nie łapała iskry.. efekt? - rozdarta przepływka wygieła kawałek maski- pękł lakier)

Udało sie poskładać do kupy ale niestety oś klapy się na tyle wygięła, że nie było możliwości naprawy przez prostowanie. przyszlifowałem bok klapki i dziala płynnie ale niestety sensowne ustawienie na benzynie odpada już.

Przez ostatnie mrozy(silniczek krokowy zamarzł przy -26 oklasky ) postanowiłem jednak ciut więcej pojezdzic na PB, żeby wskazówka chociaż drgnęła i wtedy na lpg, ale na niskich obrotach muł straszny a za mna dym, powyżej 3k już ładnie ciągnie.

Chciałbym wymienic przepływke, ale koszt 5-10% ceny samochodu to jakieś nieporozumienie..
Przeglądając YT i grafiki googla zauważyłem, że Sierra, transit, alfa romeo, opel też miały niemal identyczne przepływki nawet 2,5 tdi (AEL), a ceny za przepływke z forda w okolicach 100.

Pytanie czy opór na ścieżce - napiecia, czujnik temp będą pasować plug&play, drobne rezanie to nie problem by był, ewentualnie możnaby chyba "elektryke" z mojego złomka zastosować

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 03 lis 2017, 07:24

Mam pytanie co do przepływki. Ta czarna ścieżka z czego jest zrobiona? Mi się zdaję, że jest grafitowa. Może kupić takie coś i spróbować przesmarować? Lakier grafitiwy

Tu typuś coś tym smaruje ;p

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2017, 07:57

To czarne to specjalna mieszanka każda próba naprawy zmieni charakterystyke potencjometru. A na tym raczej nam nie zależy by działało inaczej i to powinno chodzić na sucho

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl