Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDi 1Z] Świece żarowe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 paź 2016, 19:02

Krzysiek 84 pisze:
M4teusz pisze: że jak świec nie wyciągniesz to się prawdy nie dowiesz.
I to najlepsza metoda na sprawdzenie świec ,
Bzdury, wystarczy zamiast probówki użyć amperomierza.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 paź 2016, 19:08

Krzysiek 84 pisze:M4teusz napisał/a:
że jak świec nie wyciągniesz to się prawdy nie dowiesz.


I to najlepsza metoda na sprawdzenie świec , sam sprawdzałem z żarówką w oprawce i niby wszystkie dobre , ale jak wykręciłem 3 swiece i sprawdziłem je , to wyszło że dwie spalone były.
Nie koniecznie Krzysiu trzeba wyciągać świece żeby je sprawdzić .Akurat sposób z żarówką nie jest doskonały ,bo w ten sposób można sprawdzić tylko obwód ...a świeca czasem potrafi się tak spalić ,że obwód jest ;-) Ale wystarczy użyć sposobu,który pozwoli nam sprawdzić pobór prądu przez taką świecę ,i tu już nie ma raczej miejsca na pomyłkę .Najlepszy do tego bedzie jakiś amperomierz z zakresem do 20 Amper ,ale wiadomo że nie kazdy ma amperomierz ,więc w warunkach amatorskich można to zrobic za pomocą kawałka przewodu miedzianego ...zostawiamy sobie jeden ,dwa "włoski" z całego miedzianego splotu i dotykamy do koncówki zasialania świecy ,drugi koniec oczywiscie do plusa aku ...przy sprawnej świecy powinno zaraz upalić ten cienki drucik ,bo nie jest w stanie wytrzymać dużego poboru prądu rzędu kilkunastu amper ...jak nie upali tylko lekko zaiskrzy ,to tak jak u ciebie,świeca spalona ,ale w taki sposób że obwód jest .Wiadomo ze najlepiej odkręcić ,ale w przypadku świec to dość ryzykowana operacja ,moim zdaniem i należy jej unikać o ile tylko się da

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 paź 2016, 19:35

MUNIOR pisze:ale wiadomo że nie kazdy ma amperomierz ,więc w warunkach amatorskich można to zrobic za pomocą kawałka przewodu miedzianego
Lub użyć żarówki H4 zamiast probówki ale podłączając tak by dwa żarniki działały co da nam 110W czyli w przybliżeniu właśnie 10A choć i tak ciut nie dokładnie bo zimnie świece ciągną od 20A do rozgrzania 7A sztuka.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 paź 2016, 19:39

Jarewa pisze:MUNIOR napisał/a:
ale wiadomo że nie kazdy ma amperomierz ,więc w warunkach amatorskich można to zrobic za pomocą kawałka przewodu miedzianego


Lub użyć żarówki H4 zamiast probówki ale podłączając tak by dwa żarniki działały co da nam 110W czyli w przybliżeniu właśnie 10A
Hehe ,sposobów jest kilka ,ale nie każdy jest dobry z elektryki ,posiada i potrafi podpiać amperomierz ,czy żarówkę w odpowiednie sposób ,wiec sposób z upalającym się kabelkiem ,który podałem jest chyba najlepszy w warunkach amatorskich ,bo nie potrzeba przyrządów i wiedzy ,wystarczy kawałek linki miedzianej w izolacji ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 paź 2016, 22:17

MUNIOR pisze:Hehe ,sposobów jest kilka ,ale nie każdy jest dobry z elektryki ,posiada i potrafi podpiać amperomierz
Chwilowo leży bezużyteczny , bo jeden przewód jest rozwalony , tak to bywa z tymi miernikami za 20-pare zł.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 08 paź 2016, 23:51

Ja też w tamtym roku borykałem się z problemem odpalania i to latem. Wszystko było sprawdzane od vaga po rzeczy mechaniczne(zrobiona pompa, wymienione końcówki wtrysków) i nic to nie dawało-dalej były problemy z odpalaniem. Aż wstyd było, że trzeba sporo kręcić żeby odpalił latem. Ale gdy zamówiłem od Muniora kopa 16-bitowego z programem i go zamontowałem-problem się rozwiązał-auto od tego czasu pali od strzała czy to zima czy to lato. okok

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 11 paź 2016, 10:23

Nie wiem panowie ,ale dzisiaj przed odpaleniem wyjątkowo długo kręciłem kluczykiem więcej niż 10 razy (nie liczyłem ,ale trochę kręciłem) i odpalił na dotyk. Stawiam jednak ,że to świece. Rozglądnąłem się i chyba kupię te: http://allegro.pl/swiece-zarowe-audi-80 ... 47435.html . Fabrycznie BERU było w Audi 80 czy może jakaś inna marka ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 paź 2016, 12:17

TheSorrow pisze:Nie wiem panowie ,ale dzisiaj przed odpaleniem wyjątkowo długo kręciłem kluczykiem więcej niż 10 razy
A mój nadal z półobrotu ,przy wyciagnietym przekazniku od świec .I zapewne nie tylko mój .Także zapewniam cię że to nie wina swiec.Sprawdż sobie czy nie ma kilku cm powietrza w przewodach paliwowych ,jak nie ma to sprawdż dawkę startową w adaptacjach czy czasem nie jest 78 ...bo zdarzyło mi sie kilka razy że podczas "grzebania "przy ECU dawka startowa się samoczynnie zmieniła ze 128 na 78

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 12 paź 2016, 10:36

Gdybym wiedział jak :|

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 paź 2016, 11:58

TheSorrow pisze:Gdybym wiedział jak :|
VAG

PrzemekPrze

Post autor: PrzemekPrze » 12 paź 2016, 12:57

Nie mam, niestety... Znajdzie się ktoś ze dolnegośląska ,gdzie obecnie stacjonuję ?
Ostatnio zmieniony 12 paź 2016, 13:33 przez PrzemekPrze, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2016, 13:03

TheSorrow pisze:Nie mam, niestety...
W takim razie udaj się do kogoś kto ma vaga i potrafi z niego korzystać , wszystko ci posprawdza i ewentulanie ustawi jak należy.Takie problemy z odpalaniem to albo zapowietzrający się uklad paliwowy ,co się często w 80 tkach zdarza ,albo mocno opuzniony początek wtrysku ...to pierwsze kazdy może sobie sam sprawdzić ,o ile ma ori przezroczyste przewody paliwowe ,a to drugie,czyli początek wtrysku , można sprawdzić tylko vagiem.Twoje podejrzenia że winne cięzkiemu odpalaniu są świece żarowe , to na 100% fałszywy trop

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl