Bzdury, wystarczy zamiast probówki użyć amperomierza.Krzysiek 84 pisze:I to najlepsza metoda na sprawdzenie świec ,M4teusz pisze: że jak świec nie wyciągniesz to się prawdy nie dowiesz.
[B4 1.9 TDi 1Z] Świece żarowe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie koniecznie Krzysiu trzeba wyciągać świece żeby je sprawdzić .Akurat sposób z żarówką nie jest doskonały ,bo w ten sposób można sprawdzić tylko obwód ...a świeca czasem potrafi się tak spalić ,że obwód jest Ale wystarczy użyć sposobu,który pozwoli nam sprawdzić pobór prądu przez taką świecę ,i tu już nie ma raczej miejsca na pomyłkę .Najlepszy do tego bedzie jakiś amperomierz z zakresem do 20 Amper ,ale wiadomo że nie kazdy ma amperomierz ,więc w warunkach amatorskich można to zrobic za pomocą kawałka przewodu miedzianego ...zostawiamy sobie jeden ,dwa "włoski" z całego miedzianego splotu i dotykamy do koncówki zasialania świecy ,drugi koniec oczywiscie do plusa aku ...przy sprawnej świecy powinno zaraz upalić ten cienki drucik ,bo nie jest w stanie wytrzymać dużego poboru prądu rzędu kilkunastu amper ...jak nie upali tylko lekko zaiskrzy ,to tak jak u ciebie,świeca spalona ,ale w taki sposób że obwód jest .Wiadomo ze najlepiej odkręcić ,ale w przypadku świec to dość ryzykowana operacja ,moim zdaniem i należy jej unikać o ile tylko się daKrzysiek 84 pisze:M4teusz napisał/a:
że jak świec nie wyciągniesz to się prawdy nie dowiesz.
I to najlepsza metoda na sprawdzenie świec , sam sprawdzałem z żarówką w oprawce i niby wszystkie dobre , ale jak wykręciłem 3 swiece i sprawdziłem je , to wyszło że dwie spalone były.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Lub użyć żarówki H4 zamiast probówki ale podłączając tak by dwa żarniki działały co da nam 110W czyli w przybliżeniu właśnie 10A choć i tak ciut nie dokładnie bo zimnie świece ciągną od 20A do rozgrzania 7A sztuka.MUNIOR pisze:ale wiadomo że nie kazdy ma amperomierz ,więc w warunkach amatorskich można to zrobic za pomocą kawałka przewodu miedzianego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hehe ,sposobów jest kilka ,ale nie każdy jest dobry z elektryki ,posiada i potrafi podpiać amperomierz ,czy żarówkę w odpowiednie sposób ,wiec sposób z upalającym się kabelkiem ,który podałem jest chyba najlepszy w warunkach amatorskich ,bo nie potrzeba przyrządów i wiedzy ,wystarczy kawałek linki miedzianej w izolacjiJarewa pisze:MUNIOR napisał/a:
ale wiadomo że nie kazdy ma amperomierz ,więc w warunkach amatorskich można to zrobic za pomocą kawałka przewodu miedzianego
Lub użyć żarówki H4 zamiast probówki ale podłączając tak by dwa żarniki działały co da nam 110W czyli w przybliżeniu właśnie 10A
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Ja też w tamtym roku borykałem się z problemem odpalania i to latem. Wszystko było sprawdzane od vaga po rzeczy mechaniczne(zrobiona pompa, wymienione końcówki wtrysków) i nic to nie dawało-dalej były problemy z odpalaniem. Aż wstyd było, że trzeba sporo kręcić żeby odpalił latem. Ale gdy zamówiłem od Muniora kopa 16-bitowego z programem i go zamontowałem-problem się rozwiązał-auto od tego czasu pali od strzała czy to zima czy to lato.
Nie wiem panowie ,ale dzisiaj przed odpaleniem wyjątkowo długo kręciłem kluczykiem więcej niż 10 razy (nie liczyłem ,ale trochę kręciłem) i odpalił na dotyk. Stawiam jednak ,że to świece. Rozglądnąłem się i chyba kupię te: http://allegro.pl/swiece-zarowe-audi-80 ... 47435.html . Fabrycznie BERU było w Audi 80 czy może jakaś inna marka ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A mój nadal z półobrotu ,przy wyciagnietym przekazniku od świec .I zapewne nie tylko mój .Także zapewniam cię że to nie wina swiec.Sprawdż sobie czy nie ma kilku cm powietrza w przewodach paliwowych ,jak nie ma to sprawdż dawkę startową w adaptacjach czy czasem nie jest 78 ...bo zdarzyło mi sie kilka razy że podczas "grzebania "przy ECU dawka startowa się samoczynnie zmieniła ze 128 na 78TheSorrow pisze:Nie wiem panowie ,ale dzisiaj przed odpaleniem wyjątkowo długo kręciłem kluczykiem więcej niż 10 razy
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W takim razie udaj się do kogoś kto ma vaga i potrafi z niego korzystać , wszystko ci posprawdza i ewentulanie ustawi jak należy.Takie problemy z odpalaniem to albo zapowietzrający się uklad paliwowy ,co się często w 80 tkach zdarza ,albo mocno opuzniony początek wtrysku ...to pierwsze kazdy może sobie sam sprawdzić ,o ile ma ori przezroczyste przewody paliwowe ,a to drugie,czyli początek wtrysku , można sprawdzić tylko vagiem.Twoje podejrzenia że winne cięzkiemu odpalaniu są świece żarowe , to na 100% fałszywy tropTheSorrow pisze:Nie mam, niestety...