[ABT/ABK] Nudny swap z ABT na ABK...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
No i czuję że dochodzimy do sedna Bo paliwo jako tako idzie bo pompa pompuje, ale przy kręceniu rozrusznikiem- brak iskry i świece suchutkie bo wtryski się w ogóle nie otwierają...
Rodzi się kolejne pytanie gdzie ten kabel ( gruby fioletowy we wtyczce, nr 2 srodkowy na którym ma się zmieniać napięcie podczas przekręcenia na zapłon ) idzie, bo wychodzi na to że jest on podłączony w miejsce gdzie go być nie powinno. Trzeba chyba poszukać schematu elektryki zapłonu w ABK.
PS Pewnie to ma mało z tym wspólnego ale długie światła mi nie działają od momentu przekładki ale to tak na marginesie.
Ale zaraz zaraz. Na samym początku nie chciał działać mi rozrusznik prawda? I wtedy wziąłem przekaźnik 204 nr 8 na schemacie w skrzynce oznaczony ANTI THEFT RELAY i wyciągnąłem go zastępując go oryginalną zworką na pinach 36 i 38 która występowała w skrzynce z ABT i rozrusznik ożył i kręci. Lecz czy nie to spowodowało całe to zamieszanie?
Rodzi się kolejne pytanie gdzie ten kabel ( gruby fioletowy we wtyczce, nr 2 srodkowy na którym ma się zmieniać napięcie podczas przekręcenia na zapłon ) idzie, bo wychodzi na to że jest on podłączony w miejsce gdzie go być nie powinno. Trzeba chyba poszukać schematu elektryki zapłonu w ABK.
PS Pewnie to ma mało z tym wspólnego ale długie światła mi nie działają od momentu przekładki ale to tak na marginesie.
Ale zaraz zaraz. Na samym początku nie chciał działać mi rozrusznik prawda? I wtedy wziąłem przekaźnik 204 nr 8 na schemacie w skrzynce oznaczony ANTI THEFT RELAY i wyciągnąłem go zastępując go oryginalną zworką na pinach 36 i 38 która występowała w skrzynce z ABT i rozrusznik ożył i kręci. Lecz czy nie to spowodowało całe to zamieszanie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
On powinien iść prosto do ECU nie ma żadnych kostek po drodze. Jedynie uszkodzenie przewodu albo ECU albo problemy z zasilaniem albo jakieś niefabryczne zabezpieczenie antykradzieżowe mogą powodować te problemy.Filip 2.0 8v pisze: idzie, bo wychodzi na to że jest on podłączony w miejsce gdzie go być nie powinno.
Tutaj masz proste schematy: https://audi80.pl/topics7/all-schema ... htm#557739
W książce niebieskiej sam naprawiam jest schemat z opisem wszystkich kostek ale dla ABK przed 1993 rokiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
A ten przekaźnik nr 8 co jest od oryginalnego alarmu ? Bo nie daje mi to spokoju. Tak jak mówię on był w skrzynce i musiałem go zastąpiç zworką z ABT żeby rozrusznik zaczął działać. Jak był na swoim miejscu przed wyjęciem, to po przekręceniu w pozycje rozruch przygasały tylko kontrolki na liczniku i cisza. To tylko z informacji dodatkowych a ja ide kopać w kablach. Myślę że to może mieć związek z tą pengą kabli i czarnych skrzyneczek które wyrzuciłem z instalacji. A jakieś zabezpieczenie na pewno było.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Nic z tego. u mnie jest taki komp.
Tak samo jak na wtyczce. Czyli bezpośrednio z kompa na pinie 44 (srodkowy na wtyczce halla) mam masę cały czas, na 45 mam 11.3V tak jak przy aparacie. Zasilanie ECU mam na pinie 23 o wartości 12.4 v a na drugim kablu zasilającym,(czarno biały) pin nr 8 co idzie do kompa też jest w okolicach 11.3v.
Nie wiem co już jest grane. Zaciekawił mnie przekaźnik 364 który posiadam teraz w aucie i który jest nad nogami kierowcy,co trafił do auta razem z wiązką abk. Z forum wyczytałem że jest to przekaźnik immo albo ori alarmu/BLOKADY ZAPŁONU. Ma 2 zgrzane/nadpalone na brązowo nóżki z 4 jakie posiada. Nie będzie to coś koło tego??
Mi się wydaje, że morał z tej historii taki, że wyrzuciłem alarm który już nie działał lecz ktoś dorobił do tego padniętego alarmu switch czy jak to się tam mówi wewnątrz auta żeby dawał impuls i odblokowywał zapłon. To coś (czyli pewnie jakaś przerwa w obwodzie) nie pozwala wygenerować prądu na pinie 44 i brak iskry i otwarcia wtrysków.
Tak samo jak na wtyczce. Czyli bezpośrednio z kompa na pinie 44 (srodkowy na wtyczce halla) mam masę cały czas, na 45 mam 11.3V tak jak przy aparacie. Zasilanie ECU mam na pinie 23 o wartości 12.4 v a na drugim kablu zasilającym,(czarno biały) pin nr 8 co idzie do kompa też jest w okolicach 11.3v.
Nie wiem co już jest grane. Zaciekawił mnie przekaźnik 364 który posiadam teraz w aucie i który jest nad nogami kierowcy,co trafił do auta razem z wiązką abk. Z forum wyczytałem że jest to przekaźnik immo albo ori alarmu/BLOKADY ZAPŁONU. Ma 2 zgrzane/nadpalone na brązowo nóżki z 4 jakie posiada. Nie będzie to coś koło tego??
Mi się wydaje, że morał z tej historii taki, że wyrzuciłem alarm który już nie działał lecz ktoś dorobił do tego padniętego alarmu switch czy jak to się tam mówi wewnątrz auta żeby dawał impuls i odblokowywał zapłon. To coś (czyli pewnie jakaś przerwa w obwodzie) nie pozwala wygenerować prądu na pinie 44 i brak iskry i otwarcia wtrysków.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może ktoś podłączył że zwiera ten przewód sygnału halla do masy.Filip 2.0 8v pisze:Mi się wydaje, że morał z tej historii taki, że wyrzuciłem alarm który już nie działał lecz ktoś dorobił do tego padniętego alarmu switch czy jak to się tam mówi wewnątrz auta żeby dawał impuls i odblokowywał zapłon. To coś (czyli pewnie jakaś przerwa w obwodzie) nie pozwala wygenerować prądu na pinie 44 i brak iskry i otwarcia wtrysków.
Odłącz kostkę od ECU i kostkę od aparatu i zobacz czy masz masę na środkowym pinie halla (jedną sondę miernika daj na plus a drugą na środkowy, albo na sprawdzeniu oporu między masą a środkowym halla).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To chyba mamy przyczynę. Bo ten kabel nie powinien być wpięty nigdzie indziej po drodze.
Odetnij koniec tego kabla przy ECU (pin 44), podłącz wtyczkę ECU włącz zapłon i zmierz napięcie na tym uciętym kablu (strona wychodząca z ECU) jak będzie napięcie to albo szukaj gdzie może być wpięta masa w ten przewód albo puść nowy pod maskę i podłącz to środkowy halla (po odcięciu oryginalnego który szedł na środkowy).
Odetnij koniec tego kabla przy ECU (pin 44), podłącz wtyczkę ECU włącz zapłon i zmierz napięcie na tym uciętym kablu (strona wychodząca z ECU) jak będzie napięcie to albo szukaj gdzie może być wpięta masa w ten przewód albo puść nowy pod maskę i podłącz to środkowy halla (po odcięciu oryginalnego który szedł na środkowy).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Nie nie, chyba się nie zrozumieliśmy się... albo raczej ja nie zrozumiałem. Miałem sprawdzić czy jest masa na środkowym wtyku halla przy odpietych wtyczkach we wtyczce , a ja zmierzyłem masę na drugim pinie aparatu na odpiętych wtyczkach jak idiota już czasami nie wiem co robię. Tak już właśnie jakiś czas temu wpadłem na to, że ta masa środkowa na środkowym pinie i masa na 44 pinie ECU to mogą być 2 różne masy i myślałem o puszczeniu kabla bezpośrednio ECU - hallotron... Zobaczymy co z tego wyjdzie.
[ Dodano: 2016-11-23, 20:31 ]
NO i jestem. Udało się! Sprawdziłem przejście tego środkowego kabla no i go nie było. Wypuściłem bezpośrednio z ECU z pinu 44 kabel do 2 we wtyczce halla i jak mnie kopnął prąd kręcąc aparatem, już wiedziałem że jestem w domu. Jest iskra, bena idzie, ale...
Samochód odpala i zawsze po 2 sekundach gaśnie. Tak że zagadki ciąg dalszy gdzie mi ucina ten zapłon... Objawy jak uzbrojone immo a immo chyba nie było.
[ Dodano: 2016-11-23, 20:31 ]
NO i jestem. Udało się! Sprawdziłem przejście tego środkowego kabla no i go nie było. Wypuściłem bezpośrednio z ECU z pinu 44 kabel do 2 we wtyczce halla i jak mnie kopnął prąd kręcąc aparatem, już wiedziałem że jestem w domu. Jest iskra, bena idzie, ale...
Samochód odpala i zawsze po 2 sekundach gaśnie. Tak że zagadki ciąg dalszy gdzie mi ucina ten zapłon... Objawy jak uzbrojone immo a immo chyba nie było.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
- Lokalizacja: Bielsko
Tak tak odpalam w pełnym rynsztunku razem z przepływką. A może było immo i było wyrzucone a jedna z tych czarnych skrzynek to emulator immo ( zdjęcia z pierwszej strony )
PS pin 44 z ecu szedł do przekaźnika 205. A gdzie szedł z przekaźnika nie wiem bo kable miały inny kolor ( reszta z przekaźnika )...
[ Dodano: 2016-11-23, 22:54 ]
[ Dodano: 2016-11-25, 10:55 ]
Paliwo podaje mi tylko wtrysk rozruchowy i po wypaleniu paliwa z kolektora samochód gaśnie. Iskra jest cały czas. Wtryski się nie chyba nie otwierają. Jakieś poysły? Pozdrawiam.
PS pin 44 z ecu szedł do przekaźnika 205. A gdzie szedł z przekaźnika nie wiem bo kable miały inny kolor ( reszta z przekaźnika )...
[ Dodano: 2016-11-23, 22:54 ]
Czy jeżeli ja też wepnę sie w kompa i dam wartość immo na 00 to też nie będę potrzebował niczego więcej? Coś mi się zdaje że to immo jest, tylko nie wiem czemu nie było transpondera i pętli. Coś odcina mi chyba paliwo, bo w momencie odcięcia potrafi jeszcze przeskoczyć ze 2 razy zanim zgaśnie. To iskra chyba jest do samego końca skończenia podawania palia. Robiłem tak z 15 razy (zapalałem i czekałem aż zgaśnie) i zawsze po 2 sekundach zdycha.Zib3l pisze:Ja kompa u siebie zmieniałem bo spaliłem układ zarządzający lambdą, komp 039 906 024 i po 3 sekundach mi gasł. Wszedłem w VCDS-> Immo-> adaptacja-> Test wartość na 00 i ok i działa. Trzeba robić adaptacje po prostu. W tym kompie nie ma IMMO ale trzeba robić adaptacje z IMMOBoxem.
[ Dodano: 2016-11-25, 10:55 ]
Paliwo podaje mi tylko wtrysk rozruchowy i po wypaleniu paliwa z kolektora samochód gaśnie. Iskra jest cały czas. Wtryski się nie chyba nie otwierają. Jakieś poysły? Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może nie masz zasilania na wtryskiwaczach benzyny. Na wtryskiwacze główne idzie zasilanie z przekaźnika pompki paliwa a na wtryskiwacz rozruchowy plus po zapłonie.
Zasilanie idzie ze złącza O pod skrzynką bezpieczników dalej idzie przez bezpiecznik dopięty do brzegu skrzynki dalej przez kostkę 2 pinową, która łączy jeszcze sygnał z ECU.
Zobacz kontrolką podłączoną do plus czy mas masowy sygnał na wtryskiwaczach. Jesli będziesz miał tam sygnał to szukaj zasilania. Jeśli nie będzie sygnału to szukaj tej w 2 pinowej kostki.
Zasilanie idzie ze złącza O pod skrzynką bezpieczników dalej idzie przez bezpiecznik dopięty do brzegu skrzynki dalej przez kostkę 2 pinową, która łączy jeszcze sygnał z ECU.
Zobacz kontrolką podłączoną do plus czy mas masowy sygnał na wtryskiwaczach. Jesli będziesz miał tam sygnał to szukaj zasilania. Jeśli nie będzie sygnału to szukaj tej w 2 pinowej kostki.