Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT/ABK] Nudny swap z ABT na ABK...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 lis 2016, 19:50

Masy masz OK jak tak. Dziwne że nie na masz napięcie na środkowym pinie czujnika halla. Tam powinno być napięcie, które hall zwiera do masy i ECU widząc zmianę masa-plus-masa... na tym kablu generuje iskrę i wtrysk.

Filip 2.0 8v
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Filip 2.0 8v » 15 lis 2016, 23:01

No i czuję że dochodzimy do sedna ;) Bo paliwo jako tako idzie bo pompa pompuje, ale przy kręceniu rozrusznikiem- brak iskry i świece suchutkie bo wtryski się w ogóle nie otwierają...

Rodzi się kolejne pytanie gdzie ten kabel ( gruby fioletowy we wtyczce, nr 2 srodkowy na którym ma się zmieniać napięcie podczas przekręcenia na zapłon ) idzie, bo wychodzi na to że jest on podłączony w miejsce gdzie go być nie powinno. Trzeba chyba poszukać schematu elektryki zapłonu w ABK.

PS Pewnie to ma mało z tym wspólnego ale długie światła mi nie działają od momentu przekładki ale to tak na marginesie.


Ale zaraz zaraz. Na samym początku nie chciał działać mi rozrusznik prawda? I wtedy wziąłem przekaźnik 204 nr 8 na schemacie w skrzynce oznaczony ANTI THEFT RELAY i wyciągnąłem go zastępując go oryginalną zworką na pinach 36 i 38 która występowała w skrzynce z ABT i rozrusznik ożył i kręci. Lecz czy nie to spowodowało całe to zamieszanie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 lis 2016, 10:35

Filip 2.0 8v pisze: idzie, bo wychodzi na to że jest on podłączony w miejsce gdzie go być nie powinno.
On powinien iść prosto do ECU nie ma żadnych kostek po drodze. Jedynie uszkodzenie przewodu albo ECU albo problemy z zasilaniem albo jakieś niefabryczne zabezpieczenie antykradzieżowe mogą powodować te problemy.
Tutaj masz proste schematy: https://audi80.pl/topics7/all-schema ... htm#557739
W książce niebieskiej sam naprawiam jest schemat z opisem wszystkich kostek ale dla ABK przed 1993 rokiem.

Filip 2.0 8v
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Filip 2.0 8v » 16 lis 2016, 17:13

A ten przekaźnik nr 8 co jest od oryginalnego alarmu ? Bo nie daje mi to spokoju. Tak jak mówię on był w skrzynce i musiałem go zastąpiç zworką z ABT żeby rozrusznik zaczął działać. Jak był na swoim miejscu przed wyjęciem, to po przekręceniu w pozycje rozruch przygasały tylko kontrolki na liczniku i cisza. To tylko z informacji dodatkowych a ja ide kopać w kablach. Myślę że to może mieć związek z tą pengą kabli i czarnych skrzyneczek które wyrzuciłem z instalacji. A jakieś zabezpieczenie na pewno było.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 lis 2016, 17:15

Ten przekaźnik 8 różni bywały. Oryginalnie był montowany tylko przy skrzyniach automatycznych i fabrycznym alarmie.

Filip 2.0 8v
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Filip 2.0 8v » 17 lis 2016, 00:31

To ustalmy ostatecznie prądy jakie mają się pojawiać w tej wtyczce. 1 to jest masa stała. 3 12v po zapłonie i masa bez zapłonu ( przynajmniej ja tak mam) i 2 środkowy - ja mam cały czas tam masę. Z poprzednich postów zrozumiałem że tam ma też się pojawiać napięcie 12v po zapłonie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 lis 2016, 09:56

Tak na środkowym ma być 12V na włączonym zapłonie (albo 5V już nie pamiętam jak jest w przypadku ABK).

Filip 2.0 8v
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Filip 2.0 8v » 19 lis 2016, 14:22

Nic z tego. u mnie jest taki komp.
Obrazek
Tak samo jak na wtyczce. Czyli bezpośrednio z kompa na pinie 44 (srodkowy na wtyczce halla) mam masę cały czas, na 45 mam 11.3V tak jak przy aparacie. Zasilanie ECU mam na pinie 23 o wartości 12.4 v a na drugim kablu zasilającym,(czarno biały) pin nr 8 co idzie do kompa też jest w okolicach 11.3v.

Nie wiem co już jest grane. Zaciekawił mnie przekaźnik 364 który posiadam teraz w aucie i który jest nad nogami kierowcy,co trafił do auta razem z wiązką abk. Z forum wyczytałem że jest to przekaźnik immo albo ori alarmu/BLOKADY ZAPŁONU. Ma 2 zgrzane/nadpalone na brązowo nóżki z 4 jakie posiada. Nie będzie to coś koło tego??

Mi się wydaje, że morał z tej historii taki, że wyrzuciłem alarm który już nie działał lecz ktoś dorobił do tego padniętego alarmu switch czy jak to się tam mówi wewnątrz auta żeby dawał impuls i odblokowywał zapłon. To coś (czyli pewnie jakaś przerwa w obwodzie) nie pozwala wygenerować prądu na pinie 44 i brak iskry i otwarcia wtrysków.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lis 2016, 17:05

Filip 2.0 8v pisze:Mi się wydaje, że morał z tej historii taki, że wyrzuciłem alarm który już nie działał lecz ktoś dorobił do tego padniętego alarmu switch czy jak to się tam mówi wewnątrz auta żeby dawał impuls i odblokowywał zapłon. To coś (czyli pewnie jakaś przerwa w obwodzie) nie pozwala wygenerować prądu na pinie 44 i brak iskry i otwarcia wtrysków.
Może ktoś podłączył że zwiera ten przewód sygnału halla do masy.

Odłącz kostkę od ECU i kostkę od aparatu i zobacz czy masz masę na środkowym pinie halla (jedną sondę miernika daj na plus a drugą na środkowy, albo na sprawdzeniu oporu między masą a środkowym halla).

Filip 2.0 8v
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Filip 2.0 8v » 20 lis 2016, 20:58

Odpiąłem wtyczkę od ECU, odpiąłem wtyczkę od Halla i masa jest na środku na aparacie. Masa mierzona między plusem aku a środkowym pinem. Probówka świeci.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lis 2016, 21:57

To chyba mamy przyczynę. Bo ten kabel nie powinien być wpięty nigdzie indziej po drodze.

Odetnij koniec tego kabla przy ECU (pin 44), podłącz wtyczkę ECU włącz zapłon i zmierz napięcie na tym uciętym kablu (strona wychodząca z ECU) jak będzie napięcie to albo szukaj gdzie może być wpięta masa w ten przewód albo puść nowy pod maskę i podłącz to środkowy halla (po odcięciu oryginalnego który szedł na środkowy).

Filip 2.0 8v
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Filip 2.0 8v » 23 lis 2016, 20:31

Nie nie, chyba się nie zrozumieliśmy się... albo raczej ja nie zrozumiałem. Miałem sprawdzić czy jest masa na środkowym wtyku halla przy odpietych wtyczkach we wtyczce , a ja zmierzyłem masę na drugim pinie aparatu na odpiętych wtyczkach jak idiota ;) już czasami nie wiem co robię. Tak już właśnie jakiś czas temu wpadłem na to, że ta masa środkowa na środkowym pinie i masa na 44 pinie ECU to mogą być 2 różne masy i myślałem o puszczeniu kabla bezpośrednio ECU - hallotron... Zobaczymy co z tego wyjdzie.

[ Dodano: 2016-11-23, 20:31 ]
NO i jestem. Udało się! Sprawdziłem przejście tego środkowego kabla no i go nie było. Wypuściłem bezpośrednio z ECU z pinu 44 kabel do 2 we wtyczce halla i jak mnie kopnął prąd kręcąc aparatem, już wiedziałem że jestem w domu. Jest iskra, bena idzie, ale...
Samochód odpala i zawsze po 2 sekundach gaśnie. Tak że zagadki ciąg dalszy gdzie mi ucina ten zapłon... Objawy jak uzbrojone immo a immo chyba nie było.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lis 2016, 20:42

Odpalasz go z podłączony przepływomierzem? Dobrze też sprawdzić czujnik temperatury dla ECU.

Czy nawet sobie podłącz jakąś kontrolkę pod cewkę a później wtryskiwacze i patrz czy ginie sygnał bo może naprawdę to immo gasi.

Filip 2.0 8v
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:16
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: Filip 2.0 8v » 25 lis 2016, 10:55

Tak tak odpalam w pełnym rynsztunku razem z przepływką. A może było immo i było wyrzucone a jedna z tych czarnych skrzynek to emulator immo ( zdjęcia z pierwszej strony )
PS pin 44 z ecu szedł do przekaźnika 205. A gdzie szedł z przekaźnika nie wiem bo kable miały inny kolor ( reszta z przekaźnika )...

[ Dodano: 2016-11-23, 22:54 ]
Zib3l pisze:Ja kompa u siebie zmieniałem bo spaliłem układ zarządzający lambdą, komp 039 906 024 i po 3 sekundach mi gasł. Wszedłem w VCDS-> Immo-> adaptacja-> Test wartość na 00 i ok i działa. Trzeba robić adaptacje po prostu. W tym kompie nie ma IMMO ale trzeba robić adaptacje z IMMOBoxem.
Czy jeżeli ja też wepnę sie w kompa i dam wartość immo na 00 to też nie będę potrzebował niczego więcej? Coś mi się zdaje że to immo jest, tylko nie wiem czemu nie było transpondera i pętli. Coś odcina mi chyba paliwo, bo w momencie odcięcia potrafi jeszcze przeskoczyć ze 2 razy zanim zgaśnie. To iskra chyba jest do samego końca skończenia podawania palia. Robiłem tak z 15 razy (zapalałem i czekałem aż zgaśnie) i zawsze po 2 sekundach zdycha.

[ Dodano: 2016-11-25, 10:55 ]
Paliwo podaje mi tylko wtrysk rozruchowy i po wypaleniu paliwa z kolektora samochód gaśnie. Iskra jest cały czas. Wtryski się nie chyba nie otwierają. Jakieś poysły? Pozdrawiam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 lis 2016, 12:40

Może nie masz zasilania na wtryskiwaczach benzyny. Na wtryskiwacze główne idzie zasilanie z przekaźnika pompki paliwa a na wtryskiwacz rozruchowy plus po zapłonie.
Zasilanie idzie ze złącza O pod skrzynką bezpieczników dalej idzie przez bezpiecznik dopięty do brzegu skrzynki dalej przez kostkę 2 pinową, która łączy jeszcze sygnał z ECU.

Zobacz kontrolką podłączoną do plus czy mas masowy sygnał na wtryskiwaczach. Jesli będziesz miał tam sygnał to szukaj zasilania. Jeśli nie będzie sygnału to szukaj tej w 2 pinowej kostki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl