Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 25 lis 2016, 15:18

U mnie powodem falowania był przekażnik sterujący ECU i zimne luty , chyba jest to ten numer 30 jak sie nie mylę.Sprawdzałeś to ??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 lis 2016, 16:03

beast, powodów falowania może być sporo ;-) i wszystkie są już opisane na forum a najrzadziej powoduje je nastawnik i to koledze napisałem wyżej.

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

[B4 2.0 ABK] Wysokie obroty

Post autor: Kiszka92 » 08 sty 2017, 01:50

Panowie co się stało na początku jak jechałem to zauważyłem że mam na wolnych 1000 obrotów a miałem zawsze 800, a teraz na luzie wskazuje mi na 2000 tys jak przegazuje to spada po czym znowu wskakuje na 2000 i nie da się jechać,
I szybko jedzie na małym gazie nie mogłem utrzymać 50km/h bo jechał 70 na 4 z malutkim gazem

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 sty 2017, 10:11

Jak zatną się obroty to spróbuj zgasić i poczekać 2 minuty bo może po prostu przepustnica się oszrania przez zepsuty dopływ ciepłego powietrza z kolektora.

[ Dodano: 2017-01-08, 10:11 ]
Możesz też spróbować ręcznie cofnąć przepustnicę

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 08 sty 2017, 10:24

Przepustnica się zamyka, jeszcze miałem tak że obroty falowały 800-2000 a potem były tylko 2000 tys, zgasilem i odpaliłem to było ok ale jak przegazowem to spada na 1000 a potem na 2000 i nie da się wolno jechać

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 08 sty 2017, 13:14

Spróbuj sprawdzić pod VAG'iem wskazania przepustnicy, czyli stopien otwarcia, wyglada na to ze sterownik silnika nie dostaje informacji z czujnika TPS o zamknietej przepustnicy.
Możliwe powody to:
1.zła adaptacja i trzeba ja zrobic ponownie, a to masz opisane na forum
2. Wieszajacy sie zawór biegu jałowego
3. Błędne wskazania czujnika TPS (ten od przepustnicy)

piotrek8090100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 sty 2017, 13:21
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piotrek8090100 » 08 sty 2017, 13:32

Moim zdaniem silnik krokowy zabrudzony sprawdź też przepływomierz. Spróbuj odłączyć wtyczkę od przepływomierza i zaobserwować pracę bez niego. Masz u siebie LPG myśli_
??

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 08 sty 2017, 13:47

Mam sekwencje
Narazie nic nie ruszyłem i przejechalem 5km i jest lepiej tylko na wolnych ma 1000-1200 i przy zmianie biegów obroty na chwilę stają w miejscu i dopiero spadają, i nie można szybko zmieniać biegów tylko trzeba poczekać aż spadną

piotrek8090100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 sty 2017, 13:21
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piotrek8090100 » 08 sty 2017, 14:01

A silnik się dogrzewa?? jaką masz temp. silnika?? Może się nie dogrzewa i świruje. Przegoń go kawałek na wyższych obrotach i zobacz czy mu przejdzie. a kiedy wymieniałeś filtr powietrza?? Jeśli trochę temu to może być brud w dolocie i przycinać przepływomierz oraz zatykać silnik krokowy co objawia się wieszaniem obrotów.

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 08 sty 2017, 14:18

A więc tak filtr wymieniany był ok 3 miesiące temu temperature ma teraz cały czas według licznika 82 stopnie, w korku 90 po czym zaraz spada ,

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2017, 18:48

piotrek8090100 pisze:Spróbuj odłączyć wtyczkę od przepływomierza i zaobserwować pracę bez niego.
bez przepływki nie ma prawa chodzić na wolnych także nic nie sprawdzi, jeśli dolot szczelny i wsio oki. I na 90% przepływka nie jest tu powodem takiego stanu rzeczy.
piotrek8090100 pisze:A silnik się dogrzewa?? jaką masz temp. silnika??
a co to ma do rzeczy w jego przypadku?
piotrek8090100 pisze:a kiedy wymieniałeś filtr powietrza?? Jeśli trochę temu to może być brud w dolocie i przycinać przepływomierz oraz zatykać silnik krokowy co objawia się wieszaniem obrotów.
skąd taką teorie wytrzasnąłeś?

Jak już coś doradzasz to coś konkretnego a nie po to by tylko pisać. To nie fejs że tam ludzie wypisuję w większości takie bzdury że się flaki wywracają na druga stronę.

Kiszka92, dobrze by było zapiąć vaga a nie szukać po omacku może to, może tamto. Chodź moim zdaniem najbardziej prawdopodobne jest to co napisał maciek czyli coś przymarzło zawór biegu jałowego lub przepustnica.

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 08 sty 2017, 19:42

Wczoraj jak mi się zaczęło tak dziać to też tak pomyślałem ale przepustnica była była zamknięta, chyba że gdzieś w środku mogła się zaciać, dziś było ok tylko że obroty na jałowym były prawie 1200, i jest coś takiego że jak zmieniam bieg np: przy 2000 tyś to obroty przez chwilę się zawieszają i dopiero opadają najbardziej jest to uciążliwe przy zmianie z 1 na 2 bo trzeba to zrobić szybko a obroty nie zdążyły spaść. Muszę podjechać do jakiegoś mechanika albo sam kupię kabel.
Ps: Można by go było dostać gdzieś w motoryzacyjnym czy allegro?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2017, 19:51

Kiszka92, i dziej się to na obu paliwach?
Kiszka92 pisze:Ps: Można by go było dostać gdzieś w motoryzacyjnym czy allegro?
ale co?

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 08 sty 2017, 19:53

Taki kabel pod vaga

Tak na obu

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 sty 2017, 19:54

Kiszka92 pisze:Taki kabel pod vaga
pewnie że można - allegro pełne tego jest, w motoryzacyjnym raczej nie kupisz.

Jak będziesz miał go zagrzanego to spróbuj odpiąć wtyczkę z zaworu biegu jałowego i zobacz czy obroty spadną. Jeśli tak to spróbuj go przepłukać w benzynie i przesmarować jakimś wd40 lun czymś podobnym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl