[B4 2.0 ABK] nie odpala
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
pewnie nie, w sensie że tu odkręcić a tam zakręcić ale trochę studiowania i szperania po rożnych forach i nie tylko i coś by znalazł. A w twoim przypadku jeszcze program i kabel do lpg i bp. Bo podejrzewam ze główny problem leży w bp, wówczas to i na lpg nie będzie dobrze chodził.radzone pisze:Czy jest gdzieś jakiś poradnik jak traktować auta z II gen LPG?
ps nie opisuj całej historii auta bo to nie miejsce do tego służy dział nasze auta
Bardziej chodziło mi o sposób w jaki powinienem nim jeździć - kiedy przełączać na gaz, czy gasić na benzynie, czy na gazie. Serwisem instalacji nie zamierzam się zajmować, bo jest to kwestia bezpieczeństwa samochodu i bez fachowej wiedzy wolę do tego nie podchodzić.PieterB pisze:pewnie nie, w sensie że tu odkręcić a tam zakręcić ale trochę studiowania i szperania po rożnych forach i nie tylko i coś by znalazł. A w twoim przypadku jeszcze program i kabel do lpg i bp. Bo podejrzewam ze główny problem leży w bp, wówczas to i na lpg nie będzie dobrze chodził.radzone pisze:Czy jest gdzieś jakiś poradnik jak traktować auta z II gen LPG?
Oczywiście, faktycznie zagalopowałem się. Nie chciałem jednak zakładać nowego wątku tylko po to, aby wypisać co w aucie zrobiłem, a dalej nie jeździ (być może nie zrobiłem najważniejszego, bo nie udało mi się doprosić mechanika, żeby ustawił rozrząd i zapłon). Ale być może założę wątek z prezentacją fury, bo gdy ostatecznie uda się go doprowadzić do pełnej sprawności (a wierzę, że to już niedługo), wtedy będę mógł się pochwalić nienajbrzydszym avantem.PieterB pisze:ps nie opisuj całej historii auta bo to nie miejsce do tego służy dział nasze auta
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Podstawowe zasady to:
- przełączać jak się trochę rozgrzeje, jak jest jeszcze mocno nie nagrzany to nie wachlować gazem jakby się jechało na rajdzie.
- ogólnie nie korzystać z pedału przyspieszania w dwóch pozycjach: puszczony lub wciśnięty do deski i nic pośrodku
- nie próbować wypalać gazu do końca z butli, jak czuć, że się kończy to przełączyć na benzynę
- wymieniać świece przynajmniej co określony przez producenta przebieg a nie dopiero jak się wypalą do końca
- wymieniać i sprawdzać inne części układu zapłonowego.
Co do gaszenie na benzynie to nawet były urządzenia dedykowana do silników na mechanicznym wtrysku, które po wyłączeniu zapłonu nie odcinały zapłonu tylko przełączały silnik na benzynę i dopiero gasiły.
- przełączać jak się trochę rozgrzeje, jak jest jeszcze mocno nie nagrzany to nie wachlować gazem jakby się jechało na rajdzie.
- ogólnie nie korzystać z pedału przyspieszania w dwóch pozycjach: puszczony lub wciśnięty do deski i nic pośrodku
- nie próbować wypalać gazu do końca z butli, jak czuć, że się kończy to przełączyć na benzynę
- wymieniać świece przynajmniej co określony przez producenta przebieg a nie dopiero jak się wypalą do końca
- wymieniać i sprawdzać inne części układu zapłonowego.
Co do gaszenie na benzynie to nawet były urządzenia dedykowana do silników na mechanicznym wtrysku, które po wyłączeniu zapłonu nie odcinały zapłonu tylko przełączały silnik na benzynę i dopiero gasiły.
Trochę to jest ile? Tak jak w sekwencji około 45st?maciek889 pisze:Podstawowe zasady to:
- przełączać jak się trochę rozgrzeje, jak jest jeszcze mocno nie nagrzany to nie wachlować gazem jakby się jechało na rajdzie.
Yyy, to się wzajemnie wyklucza, ale domyślam się, że masz na myśli delikatne nim operowanie bez wciskania do dechy i zupełnego odpuszczaniamaciek889 pisze:- ogólnie nie korzystać z pedału przyspieszania w dwóch pozycjach: puszczony lub wciśnięty do deski i nic pośrodku
Tankuję do pełna zanim się skończy.maciek889 pisze:- nie próbować wypalać gazu do końca z butli, jak czuć, że się kończy to przełączyć na benzynę
Wymienione, poprzednie były jeszcze ok wg mechanikamaciek889 pisze:- wymieniać świece przynajmniej co określony przez producenta przebieg a nie dopiero jak się wypalą do końca
OKmaciek889 pisze:- wymieniać i sprawdzać inne części układu zapłonowego.
Czyli jak najbardziej gasimy i odpalamy na benzynie. Pięknie dziękuję za podpowiedzi!!!maciek889 pisze:Co do gaszenie na benzynie to nawet były urządzenia dedykowana do silników na mechanicznym wtrysku, które po wyłączeniu zapłonu nie odcinały zapłonu tylko przełączały silnik na benzynę i dopiero gasiły.
Stosuję wszystkie te zasady, więc problem musi siedzieć w aucie.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
skoro to II gen to powinno to być ustawione w programie, czy nie?radzone pisze:maciek889 napisał/a:
Podstawowe zasady to:
- przełączać jak się trochę rozgrzeje, jak jest jeszcze mocno nie nagrzany to nie wachlować gazem jakby się jechało na rajdzie.
Trochę to jest ile? Tak jak w sekwencji około 45st?
nic nie szkodzi, gdy wymiana przewidziana co 15 tyś to co tyle wymieniaj i nie patrz na to że ładne. Jak padnie świeca i nastąpi strzał to będzie płacz bo już sam przepływomierz jest drogi a nie tylko on może paść.radzone pisze:maciek889 napisał/a:
- wymieniać świece przynajmniej co określony przez producenta przebieg a nie dopiero jak się wypalą do końca
Wymienione, poprzednie były jeszcze ok wg mechanika
bo pojęcia o tym nie ma i wolał się nie czepiać(a wiekszość z nich w ogóle nie ma lampy). Z okolic masz kolegę https://audi80.pl/profiles/11061.htm o wie coś o zapłonie - może pomoże, chodź ostatni rzadko zagląda.radzone pisze: bo nie udało mi się doprosić mechanika, żeby ustawił rozrząd i zapłon).
U mnie przełącza się powyżej 2tys obrotów i tak miałem też w innych furach z 2 generacją.PieterB pisze:skoro to II gen to powinno to być ustawione w programie, czy nie?radzone pisze:maciek889 napisał/a:
Podstawowe zasady to:
- przełączać jak się trochę rozgrzeje, jak jest jeszcze mocno nie nagrzany to nie wachlować gazem jakby się jechało na rajdzie.
Trochę to jest ile? Tak jak w sekwencji około 45st?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może być około 30, dzisiejsze sekwencje zwykle ustawia się w okolicach 30 a niektórzy jeżdżą nawet na 20.radzone pisze: Trochę to jest ile? Tak jak w sekwencji około 45st?
Ja w swoim samochodzie z mechanicznym wtryskiem praktycznie nie stosuje tej zasady. Ale jak nawet sprzedawali urządzenia automatyzujące ten proces to może coś w tym być.radzone pisze: Czyli jak najbardziej gasimy i odpalamy na benzynie.
Najtańsze imitacje II generacji nie mają możliwości podłączenia tego czujnika a nawet jak ktoś ma lepszy sterownik (bingo, stag xl/50/150/100 czy AL700) to i tak mało któremu monterowi chce się wsadzać tam czujnik albo nawet jak jest to właściciel chce go odłączyć bo nie może palić na gazie.PieterB pisze:
skoro to II gen to powinno to być ustawione w programie, czy nie?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no u kogoś wiedziałem tak podłączone że przerzucało przy określonej temp dlatego pytam bo myślałem że to norma a widzę że niemaciek889 pisze:PieterB napisał/a:
skoro to II gen to powinno to być ustawione w programie, czy nie?
Najtańsze imitacje II generacji nie mają możliwości podłączenia tego czujnika a nawet jak ktoś ma lepszy sterownik (bingo, stag xl/50/150/100 czy AL700) to i tak mało któremu monterowi chce się wsadzać tam czujnik albo nawet jak jest to właściciel chce go odłączyć bo nie może palić na gazie.
[B4 2.0E ABK]odpala jedynie przez podanie startera w dolot
Witam od paru dni nie umiem ruszyc mojej audiczki spod bloku. Kreci aku dobre ale nie dostaje paliwa(prawdopodobnie) po przekreceniu kluczyka slychac brzeczenie gdzies z tylu wiec pompa dziala co moze byc powodem tego ze nie moge go odpalic ?Na starterze odpala co pozwala wykluczyc swiete i przewody ale gdy starter sie skonczy gasnie. Dodam ze tylko 1 dzien nim nie jezdzilem i teraz nie mozna go ruszyc.
dzieki wielkie jutro sprawdze czy jest tam paliwomaciek889 pisze:Odkręcasz tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciu. I z węża po włączeniu zapłonu powinna pójść benzyna.
[ Dodano: 2017-01-18, 12:51 ]
dobra sprawdzilem i procz paliwa ktore tam juz bylo nic wiecej sie nie pojawilo czyli to znaczy ze pompa do wymiany ?