Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Wymiana odm

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

[B4 2.8 AAH] Wymiana odm

Post autor: Megster » 19 sty 2017, 12:39

Witam.

Z tego co patrzyłem na etce, to odmy składają się z w wielu mniejszych elementów. Czy ktoś wie ile może kosztować nowy "komplet" w ASO? Zanim tam pójdę, chciałem się dokształcić, bo nie chcę wyjść na idiotę :) Czy jak im powiem, że potrzebuję odm, to dadzą mi komplet, czy tylko jakieś wycinki?

Pzdr

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 19 sty 2017, 15:29

Odma jest jedna. W sumie składa się z trzech węży i trzech łączników. Jeśli nie zależy Ci na ori częściach możesz samodzielnie ją zrobić aby funkcjonowała lepiej. Fabrycznie jest tak podpięta aby "dbać" środowisko.

Ja stosowałem inny patent, sprawdzony, bezpieczny i przede wszystkim dający lepsze parametry silnika. Tzw uwolnienie odmy.

Jeśli zatrzaski od węzy idących do głowic masz połamane to zainwestuj w mocne opaski skręcane + wężyki silikonowe olejoodporne. Od głowicy 4-5 idziesz w kierunku 1-3 i tam dajesz miedziany lub aluminiowy trójnik + krótki wężyk silikonowy z opaską do samej głowicy.

Następnie tańsza wersja to podpięcie się w fabryczne miejsce czyli obudowę filtra. Wtedy zachowujesz serie albo polepszasz pracę silnika nie łącząc z obudową tylko doprowadzasz do Oil Catch Tanka. Zaślepiasz wejście do puszki z filtrem.

OCT ma dwa wyjścia - jedno wejściowe z węża z głowic a na drugie wyjście dokupujesz filterek. Łączny koszt wszystkich elementów nie powinien przekroczyć 250-300 PLN.

Plusy takiego rozwiązania - ciepłe olejowe powietrze nie wpada do filtra, on się nie brudzi a silnik nie dostaje ciepłego powietrza. Zauważalne jest, że silnik łagodniej pracuje i nieco łatwiej się wkręca.

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 21 sty 2017, 20:47

To się nazywa profi odpowiedź. Dzięki :)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 23 sty 2017, 15:02

Cześć :-) Ja mam wolną odmę jak Bloku.Te od głowic wypuściłem do tyłu z wężami tak aby nie blokowało odpowietrzenia.A przy przepustnicy zaślepiłem z obu stron.I tu niespodzianka bo wpadłem na pomysł.Po zdjęciu łączników idealnie tam pasują plastykowe korki od ruskiego szampana.Kasę to sobie zostaw na coś innego bo w ASO to kroją za byle co jak policja ci z ubezpieczeń.Pozdrawiam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga