Witam.
Z tego co patrzyłem na etce, to odmy składają się z w wielu mniejszych elementów. Czy ktoś wie ile może kosztować nowy "komplet" w ASO? Zanim tam pójdę, chciałem się dokształcić, bo nie chcę wyjść na idiotę Czy jak im powiem, że potrzebuję odm, to dadzą mi komplet, czy tylko jakieś wycinki?
Pzdr
[B4 2.8 AAH] Wymiana odm
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Odma jest jedna. W sumie składa się z trzech węży i trzech łączników. Jeśli nie zależy Ci na ori częściach możesz samodzielnie ją zrobić aby funkcjonowała lepiej. Fabrycznie jest tak podpięta aby "dbać" środowisko.
Ja stosowałem inny patent, sprawdzony, bezpieczny i przede wszystkim dający lepsze parametry silnika. Tzw uwolnienie odmy.
Jeśli zatrzaski od węzy idących do głowic masz połamane to zainwestuj w mocne opaski skręcane + wężyki silikonowe olejoodporne. Od głowicy 4-5 idziesz w kierunku 1-3 i tam dajesz miedziany lub aluminiowy trójnik + krótki wężyk silikonowy z opaską do samej głowicy.
Następnie tańsza wersja to podpięcie się w fabryczne miejsce czyli obudowę filtra. Wtedy zachowujesz serie albo polepszasz pracę silnika nie łącząc z obudową tylko doprowadzasz do Oil Catch Tanka. Zaślepiasz wejście do puszki z filtrem.
OCT ma dwa wyjścia - jedno wejściowe z węża z głowic a na drugie wyjście dokupujesz filterek. Łączny koszt wszystkich elementów nie powinien przekroczyć 250-300 PLN.
Plusy takiego rozwiązania - ciepłe olejowe powietrze nie wpada do filtra, on się nie brudzi a silnik nie dostaje ciepłego powietrza. Zauważalne jest, że silnik łagodniej pracuje i nieco łatwiej się wkręca.
Ja stosowałem inny patent, sprawdzony, bezpieczny i przede wszystkim dający lepsze parametry silnika. Tzw uwolnienie odmy.
Jeśli zatrzaski od węzy idących do głowic masz połamane to zainwestuj w mocne opaski skręcane + wężyki silikonowe olejoodporne. Od głowicy 4-5 idziesz w kierunku 1-3 i tam dajesz miedziany lub aluminiowy trójnik + krótki wężyk silikonowy z opaską do samej głowicy.
Następnie tańsza wersja to podpięcie się w fabryczne miejsce czyli obudowę filtra. Wtedy zachowujesz serie albo polepszasz pracę silnika nie łącząc z obudową tylko doprowadzasz do Oil Catch Tanka. Zaślepiasz wejście do puszki z filtrem.
OCT ma dwa wyjścia - jedno wejściowe z węża z głowic a na drugie wyjście dokupujesz filterek. Łączny koszt wszystkich elementów nie powinien przekroczyć 250-300 PLN.
Plusy takiego rozwiązania - ciepłe olejowe powietrze nie wpada do filtra, on się nie brudzi a silnik nie dostaje ciepłego powietrza. Zauważalne jest, że silnik łagodniej pracuje i nieco łatwiej się wkręca.
Cześć Ja mam wolną odmę jak Bloku.Te od głowic wypuściłem do tyłu z wężami tak aby nie blokowało odpowietrzenia.A przy przepustnicy zaślepiłem z obu stron.I tu niespodzianka bo wpadłem na pomysł.Po zdjęciu łączników idealnie tam pasują plastykowe korki od ruskiego szampana.Kasę to sobie zostaw na coś innego bo w ASO to kroją za byle co jak policja ci z ubezpieczeń.Pozdrawiam