Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Wymiana odm

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

[B4 2.8 AAH] Wymiana odm

Post autor: Megster » 19 sty 2017, 12:39

Witam.

Z tego co patrzyłem na etce, to odmy składają się z w wielu mniejszych elementów. Czy ktoś wie ile może kosztować nowy "komplet" w ASO? Zanim tam pójdę, chciałem się dokształcić, bo nie chcę wyjść na idiotę :) Czy jak im powiem, że potrzebuję odm, to dadzą mi komplet, czy tylko jakieś wycinki?

Pzdr
Golf VII Variant 1.4 TSI DSG
Audi 80 Avant 2.8 Quattro

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 19 sty 2017, 15:29

Odma jest jedna. W sumie składa się z trzech węży i trzech łączników. Jeśli nie zależy Ci na ori częściach możesz samodzielnie ją zrobić aby funkcjonowała lepiej. Fabrycznie jest tak podpięta aby "dbać" środowisko.

Ja stosowałem inny patent, sprawdzony, bezpieczny i przede wszystkim dający lepsze parametry silnika. Tzw uwolnienie odmy.

Jeśli zatrzaski od węzy idących do głowic masz połamane to zainwestuj w mocne opaski skręcane + wężyki silikonowe olejoodporne. Od głowicy 4-5 idziesz w kierunku 1-3 i tam dajesz miedziany lub aluminiowy trójnik + krótki wężyk silikonowy z opaską do samej głowicy.

Następnie tańsza wersja to podpięcie się w fabryczne miejsce czyli obudowę filtra. Wtedy zachowujesz serie albo polepszasz pracę silnika nie łącząc z obudową tylko doprowadzasz do Oil Catch Tanka. Zaślepiasz wejście do puszki z filtrem.

OCT ma dwa wyjścia - jedno wejściowe z węża z głowic a na drugie wyjście dokupujesz filterek. Łączny koszt wszystkich elementów nie powinien przekroczyć 250-300 PLN.

Plusy takiego rozwiązania - ciepłe olejowe powietrze nie wpada do filtra, on się nie brudzi a silnik nie dostaje ciepłego powietrza. Zauważalne jest, że silnik łagodniej pracuje i nieco łatwiej się wkręca.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 21 sty 2017, 20:47

To się nazywa profi odpowiedź. Dzięki :)
Golf VII Variant 1.4 TSI DSG
Audi 80 Avant 2.8 Quattro

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 23 sty 2017, 15:02

Cześć :-) Ja mam wolną odmę jak Bloku.Te od głowic wypuściłem do tyłu z wężami tak aby nie blokowało odpowietrzenia.A przy przepustnicy zaślepiłem z obu stron.I tu niespodzianka bo wpadłem na pomysł.Po zdjęciu łączników idealnie tam pasują plastykowe korki od ruskiego szampana.Kasę to sobie zostaw na coś innego bo w ASO to kroją za byle co jak policja ci z ubezpieczeń.Pozdrawiam :-)
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga