Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Pare problemów z pracą silnika (samochód kupiony

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

[B3 1.8 PM] Pare problemów z pracą silnika (samochód kupiony

Post autor: rafalo90 » 08 lut 2017, 01:03

Witajcie koledzy i koleżanki. Kilka dni temu kupiłem po okazyjnej cenie 80-tkę, b3, niestety nie wiem jaki silnik oprócz tego że 1.6 i na wtrysku jednopunktowym. Instalacja lpg chyba 1 gen, taka na przełącznik 3 położeniowy. Przed kupnem przez Janusza od którego ją kupilem stała kilka miesięcy bo rzuciła palenie( chyba zalewało świece). W jakim stanie kupiłem ten samochód:

Wypięty sterownik pod schowkiem pasażera, aparat zapłonowy zamieniony na zwykły przerywacz, prawdopodobnie nie chodzi przez to na benzynie (jutro sprawdze), nie działa obrotomierz oraz wskaźnik temperatury chłodnicy ledwo się podnosi podczas jazdy nawet w okolicach 40 km wskazuje 50°C.

Niestety ale mam małe problemy i nie wiem czy to bedzie coś poważnego (zawsze można rozwiązać umowe i odzyskać jakąś tam część piebiędzy). Otóż, od momentu kupna auto bez sterownika chodziło całkiem w porządku jednak dzisiaj poczułem że chodzi inaczej. Przy dodaniu gazu (nie wiem jakie obroty bo nie dziala obrotomierz) czuć było spadek mocy i takie szarpanie. Skrzynia 4 biegowa a przy predkości ok 100km/h czuć było to co opisałem a w dniu zakupu nie było problemu z predkością 120 i wyżej. Po zajechaniu do domu zauważyłem szlam pod korkiem oleju i bulgotanie z pojemnika wyrównawczego (w czasie jazdy żadna kontrolka sie nie paliła :/ ) Gdyby ktoś wiedzial jak to ogarnąć to byłbym dozgonnie wdzieczny, osobiście niewiele sie znam gdyż to miałby być mój pierwszy samochód. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. :cry:
Ostatnio zmieniony 17 lut 2017, 08:24 przez rafalo90, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 08 lut 2017, 10:06

Właściwie to nic nie wiesz w temacie autka które zakupiłeś , więc musisz najpierw to ogarnąć .
Twój post jest jedną wielką tragedią i chyba tylko z litości nie został usunięty.
Więc zacznijmy od początku .
Podaj rocznik auta , pojemność silnika , nr vin może coś podpowie , skąd jesteś .
Silnika 1,6 jak go opisujesz nie ma na jednopunkcie tylko gażnikowce lub wielopunkt mechaniczny
chyba że jakaś przeróbka lub inna pojemność lub ja coś pominąłem .
Zrób zdjęcia komory silnika .
Z opisu wydaje mi się że ktoś tam zrobił prowizorki aby chodziło tylko na gazie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lut 2017, 13:39

rafalo90 pisze:1.6 i na wtrysku jednopunktowym.
PP to jest na gaźniku sterowanym elektronicznie (nie było w B3 1.6 na wtrysku jednopunktowym). Ciekawe jak ten gaźnik pracuje jak komputer odpięty, chyba że jeździ prawie tylko na gazie, bo nawet z benzyny odpalić zimnego bez sterowania jest ciężko. Chyba że wsadził jakiś zwykły gaźnik albo w tym przesłonę wstępną zablokował na ssaniu.
Może przy jeździe na gazie zawór odcinający benzynę przepuszcza i przez chwilę jedziesz na dwóch paliwach. Albo elementy układu zapłonowego (świece, przewody, kopułka i palec rozdzielacza nadają się na śmietnik).

Co do bulgotania to jeśli odkręciłeś korek zbiorniczka to normalne że będzie bulgotać. Możesz też mieć zepsuty korek od zbiorniczka wyrównawczego i nie będzie trzymał ciśnienia.

Co do szlamu pod korkiem to może być spowodowany jazdą na krótkich odcinkach albo zepsutym termostatem.

Zobacz czy płyn w zbiorniczku nie jest czarny.

[ Dodano: 2017-02-08, 13:39 ]
I czy oleju nie masz wymieszanego z płynem (czy na bagnecie nie ma też brązowej mazi zamiast oleju).

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 08 lut 2017, 16:24

Przepraszam za nieskładnego posta, pisalem go w nocy i z telefonu :D zrobiłem kilka zdjęć komory silnikowej oraz wychodzi spalanie gazu minimum 14 a maksimum 20 :/// Ludzie od których kupiłem tą 80 przekazali mi taką historie tego auta:. Stała kilka miesięcy bo przestała palić(zalewała świece),kupili ją i zrobili wlaśnie jak kolega wyżej napisał, prowizorycznie żeby tylko chodziła- odpięli sterownik i zamiast aparatu zapłonowego wsadzili przerywacz zwykły bez sterowania sterownikiem. Silnik nie chodzi na benzynie tylko na gazie (musze go też na gazie palić). W dowodzie rocznik 92 i poj. 1,6. Na polisie ma wpisane że jest b4 ale maske przód ma jak b3. Niestety ale w dowodzie ma wbite -składak- wiec z tego co czytalem można spodziewać się dowolnej konfiguracji. Numer VIN. 81A0196542. Co do wypięcia sterownika to również rozrusznik został podłączony na krótko prosto do aku przez przycisk zwierny. Niestety dzisiaj po przejechaniu ok 40 km z krótką przerwą silnik zaczął chodzić jakby był zimny- na puszczonym gazie na luzie po prostu gasł i trzeba było go trzymać na obrotach. Może to przez ten niewiadomego pochodzenia przerywacz? Poniżej zdjecia z komory silnika. Z góry przepraszam za ewentualne błędy gdyż znowu piszę z telefonu. Pozdrawiam :))

Edit: oto linki do zdjęć z komory silnika.

http://www75.zippyshare.com/v/RogqPvp7/file.html
http://www75.zippyshare.com/v/nq1UEZZ4/file.html
http://www75.zippyshare.com/v/RqbYFiMR/file.html
http://www75.zippyshare.com/v/2qC2G6zP/file.html
http://www75.zippyshare.com/v/0L9c17jE/file.html
http://www75.zippyshare.com/v/cksawyHz/file.html

Z góry dziękuję za pomoc :)

Edit 2: bagnet ok tylko chyba oleju troche wziąl, płyn chłodniczy nie jest brązowy wiec moze to przez to że zima i tylko na gazie i krótkie odcinki faktycznie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lut 2017, 22:42

To faktycznie wygląda jak jednopunktowy wtrysk. Chyba doprowadzenie tego do porządku będzie kompletnie nieopłacalne a wręcz niemożliwe. Chyba że znajdziesz jakiegoś naprawdę dobrego fachowca który by chciał robić z półdarmo. Bo raczej sam tego nie zrobisz.

A jak już dużo jeżdżone tylko na gazie to możliwe że mogą się dziać cuda bo pewnie parownik już dostał od odpalania na gazie.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 08 lut 2017, 22:47

Dziękuję za odpowiedzi :) w sobote zaprowadze go do znajomego mechaniora i oceni się czy da się coś z tym zrobić :/ długo nie było jeżdżone na samym gazie bo jak przestał palić to stał pare miesiecy a panowie od których kupiłem tylko go zrobili jakimś dziwnym sposobem na sam gaz i zaraz sprzedali więc obstawiam maks 400 km. Za pare dni napisze jaki jest finał tej historii. Wgl tak poza tematem to jestem ciekaw co to za silnik skoro 1.6 nie było na wtrysku a w dowodzie jest 1.6 :D pozdrawiam!

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lut 2017, 23:00

Układ węży doprowadzających paliwo wskazuje że tam od początku był 1.8. Kod silnika masz na bloku z boku: http://obrazki.elektroda.pl/2766266200_1327351913.jpg

Pewnie przez to, że auto zostało zarejestrowane jako składak spowodowało, że rok produkcji jest z czasów B4 i pewnie był problem z ubezpieczniem bo nie było 1.8 w B4kach. I może ktoś zmienił na 1.6 aby mieć łatwiej.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 08 lut 2017, 23:16

Nieźle ktoś namieszał , wtrysk może być przełożony od 1.8 albo jeszcze jakaś inna kombinacja .
Podałeś zły za krótki vin .
Wygląda że był lub jest to 1.6PP bo ma zbiornik/odsysacz oparów paliwa koło zbiornika płynu .
Chyba najprostszym /najtańszym wyjściem będzie doprowadzenie instalacji lpg do porządku i jeżdżenie tylko na gazie . Silnikowi specjalnie to już nie zaszkodzi tym bardziej że zapewne pojeździsz krótko i oddasz na złom .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lut 2017, 00:30

audikom pisze:Podałeś zły za krótki vin
to nie jest vin nawet w połowie ;-) to jest pewnie jakiś nr katalogowy części
Faktycznie pod maską niezły bałagan - na twoim miejscu posłuchał bym Maćka i oddał to właścicielowi.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 09 lut 2017, 10:16

Kurde to troche słabo, na razie nie bede tego przerejestrowywał i zobaczymy w sobote. Vin wziąłem z dowodu rej i jest ok bo sprawdzałem historie rejestracji auta. Pozdrawiam i dziekuje za odpowoedzi :))

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 09 lut 2017, 11:46

rafalo90 pisze:Vin wziąłem z dowodu
Skoro tak to wychodzi na to, że nawet nr VIN pokręcili w tym samochodzie :-D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lut 2017, 13:04

audikom pisze:Wygląda że był lub jest to 1.6PP bo ma zbiornik/odsysacz oparów paliwa koło zbiornika płynu .
PM też miał ten zbiorniczek a do tego przewody paliwowe wyglądają na oryginalne PM bo w PP wychodzą w okolicy cewki zapłonowej.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 09 lut 2017, 14:55

maciek889 pisze:PM też miał ten zbiorniczek a do tego przewody paliwowe wyglądają na oryginalne PM
zapewne masz racje ,też tak pomyślałem o tych przewodach tylko sądziłem że ktoś je dołożył przy przekładce . Skoro pisze że vin dobry i działa to mu prawdę powie ???
VIN skoro zarejestrowany jako składak nabili nowe numery .
Ciekawe ile wtopił (było poprosić kogoś z forum żeby rzucił okiem ) .

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 09 lut 2017, 23:32

Witam.
Okazyjna cena w Twoim przypadku=się mnóstwo pracy. Jeżeli silnik jest OK, to po ogarnięciu silnika, trzeba będzie ogarnąć zawieszenie, hamulce, elektrykę itd. Generalnie rzeźba i orka na ugorze. Do tego trzeba mieć serce i zapał. Jeśli nie masz w sobie tego czegoś co pcha Cię w stronę tej marki, to oddaj to auto, odzyskaj pieniądze i kup seicento albo cinquecento.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 10 lut 2017, 17:21

Jutro coś niecoś może się dowiem na temat perspektyw tego auta :D nie powiem bo podoba mi się jednak ze względu na studencki budżet bede staral sie to zrobić ekonomicznie stosunkowo. Bylem z nim na przeglądzie i zawieszenie ivuklad kierowniczy jest ok, nic nie stuka nie puka tylko male luzy w tylnych kołach które nie przeszkadzają w jeździe na razie. Hamulce też są dobre tylko troche ubolewam nad brakiem abs. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi i niedługo odezwe sie i opowiem co wynikło z tego interesu :D pozdrowionka :D

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl