[B3 1.8 PM] Pare problemów z pracą silnika (samochód kupiony
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To coś tam chyba żyje. Zobacz jeszcze jak będziesz dotykać kablem podłączonym do masy do środkowego pinu kostki czujnika halla czy przekaźnik pompy pstryknie i czy nawet odezwie się wtrysk.
Pewnie nie bez powodu poprzedni właściciel tak podrutował. Teraz trzeba będzie odkręcić jego przeróbki oraz znaleźć oryginalną przyczynę dlaczego to poprzerabiał.
[ Dodano: 2017-02-18, 09:34 ]
Masz tam obrotomierz? A jak masz to czy działa.
Pewnie nie bez powodu poprzedni właściciel tak podrutował. Teraz trzeba będzie odkręcić jego przeróbki oraz znaleźć oryginalną przyczynę dlaczego to poprzerabiał.
[ Dodano: 2017-02-18, 09:34 ]
Masz tam obrotomierz? A jak masz to czy działa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zwieraj i rozwieraj nawet kilka razy na sekundę bo raz możesz nie usłyszeć.
Zobacz jeszcze napięcie między środkowym pinem wtyczki od halla a masą na włączonym zapłonie.
[ Dodano: 2017-02-18, 10:50 ]
Jeśli masz sterownik 25 pinów to możesz mieć szczęście i wysiadł tylko moduł zapłonowy, bo do niego jest podłączony aparat i ten moduł nawet bez komputera generowałby iskrę i by chodził na gazie.
Dopiero dalej moduł przekazuje sygnał obrotów do ECU i ten daje paliwo.
Moduł jest na słupku schowany pod osłoną zaraz poniżej dźwigni otwierania maski.
Najlepiej jakbyś się do niego dobrał i sprawdzić (tutaj najlepiej żarówką) czy na kostce masz zasilanie między pinami 4 (plus) i 2 (minus).
Zobacz jeszcze napięcie między środkowym pinem wtyczki od halla a masą na włączonym zapłonie.
[ Dodano: 2017-02-18, 10:50 ]
Jeśli masz sterownik 25 pinów to możesz mieć szczęście i wysiadł tylko moduł zapłonowy, bo do niego jest podłączony aparat i ten moduł nawet bez komputera generowałby iskrę i by chodził na gazie.
Dopiero dalej moduł przekazuje sygnał obrotów do ECU i ten daje paliwo.
Moduł jest na słupku schowany pod osłoną zaraz poniżej dźwigni otwierania maski.
Najlepiej jakbyś się do niego dobrał i sprawdzić (tutaj najlepiej żarówką) czy na kostce masz zasilanie między pinami 4 (plus) i 2 (minus).
Napiecie miedzy srodkowym pinem 10,2V. Modulu zapłonowego nie moge znalezc/nie wiem ktory to/. Zwieralem szybko srodkowy pin i mase i przekaznik nie zareagowal i nie slychac pompy oto co znalazlem pod kierownicą.
http://www104.zippyshare.com/v/ow3YJocP/file.html
http://www104.zippyshare.com/v/ocSk3ohM/file.html
http://www104.zippyshare.com/v/TGJujuVU/file.html
[ Dodano: 2017-02-18, 12:15 ]
Aparat jest na przerywacz, stary, wiec nie ma co dawac sygnalu do modulu zapłonowego czy nie? Spróbuję jeszcze raz znalezc ten moduł ale dodam że poprzedni wlasciciel na dniach ma mi dodać ten aparat zapłonowy który był tam wcześniej.
http://www104.zippyshare.com/v/ow3YJocP/file.html
http://www104.zippyshare.com/v/ocSk3ohM/file.html
http://www104.zippyshare.com/v/TGJujuVU/file.html
[ Dodano: 2017-02-18, 12:15 ]
Aparat jest na przerywacz, stary, wiec nie ma co dawac sygnalu do modulu zapłonowego czy nie? Spróbuję jeszcze raz znalezc ten moduł ale dodam że poprzedni wlasciciel na dniach ma mi dodać ten aparat zapłonowy który był tam wcześniej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No nie ma. Ale jak nic nie reaguje nawet jak symulujesz pracę silnika podając masę na środkowy to aparat ci nie pomoże.rafalo90 pisze:Aparat jest na przerywacz, stary, wiec nie ma co dawac sygnalu do modulu zapłonowego czy nie?
A moduł nie jest po półką tylko na słupku. Musisz zdjąć półkę, odkręcić dźwignie otwierania maski i wkręt trzymający plastik osłaniający słupek na dole. I dopiero jak zdejmiesz dolną osłonę słupka to go znajdziesz.
[ Dodano: 2017-02-18, 13:07 ]
Napięcia na wtyczce aparatu sugerują że moduł jest podłączony.
[ Dodano: 2017-02-18, 13:10 ]
Tutaj masz zdjęcie tego modułu zamontowanego na miejscu: http://www.fotosik.pl/zdjecie/4700cee1391e47bd
A tutaj opis jak go sprawdzić: https://audi80.pl/topics77/b3-80-16- ... htm#861347
Sprawdzałem moduł zapłonowy z podpiętym ECU z linka powyżej i żadna iskra nie przeskakuje, zero jakiejkowiek reakcji. Zrobiłem to jak na poniższym zdjeciu. Gruby kabel z solenoidu przytknąłem do masy. Nic nie słychać nic nie widać. Czyli walnięty moduł? Nie wiem czemu ale na gazie pali. Czy wpływ ma na to to że ze stacyjki nie pali tylko na krótko na rozrusznik? Jest cienki kabelek poprowadzony z cewki na aparat zapłonowy. Zdjecia powyżej.
Sprawdzanie modułu wykonalem tak:
http://www110.zippyshare.com/v/1iQJZge7/file.html
Sprawdzanie modułu wykonalem tak:
http://www110.zippyshare.com/v/1iQJZge7/file.html
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 11:03 przez rafalo90, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tylko pewnie do cewki masz podpięty ten aparatu z przerywacz, więc iskra ci nie przeskoczy jeśli będziesz ją wyzwalał na module.
Czarny na cewce to plus po zapłonie a sygnał z modułu to zielony (który u ciebie nie jest podłączony).
Najlepiej wepnij przy module żarówkę między pin 4 (plus po zapłonie - czarny) a 1 (sterowanie cewki - zielony). I wtedy podawaj masę na środkowy halla (możesz pod maską albo na 6 pin modułu - zielono-czarny).
Jeszcze możesz zrobić taki test: do odłączonej kostki modułu podepnij kabelek na pin 7 (zielono-niebieski) połącz ten kabelek z jednym zaciskiem małej żarówki a drugim końcem żarówki dotykaj do masy (zapłon włącz wcześniej). I słuchaj czy się wtrysk odezwie albo przekaźnik pompki paliwa. Jeśli nic to zamiast do masy dotknij do plusa.
Żarówka pomiędzy jest tylko po to aby nie zrobić zwarcia jeśli po drugiej stronie będzie kabel połączony na sztywno z masą albo plusem.
Czarny na cewce to plus po zapłonie a sygnał z modułu to zielony (który u ciebie nie jest podłączony).
Najlepiej wepnij przy module żarówkę między pin 4 (plus po zapłonie - czarny) a 1 (sterowanie cewki - zielony). I wtedy podawaj masę na środkowy halla (możesz pod maską albo na 6 pin modułu - zielono-czarny).
Jeszcze możesz zrobić taki test: do odłączonej kostki modułu podepnij kabelek na pin 7 (zielono-niebieski) połącz ten kabelek z jednym zaciskiem małej żarówki a drugim końcem żarówki dotykaj do masy (zapłon włącz wcześniej). I słuchaj czy się wtrysk odezwie albo przekaźnik pompki paliwa. Jeśli nic to zamiast do masy dotknij do plusa.
Żarówka pomiędzy jest tylko po to aby nie zrobić zwarcia jeśli po drugiej stronie będzie kabel połączony na sztywno z masą albo plusem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Też nie rozumiem twojego pytania i o jaką kostkę ci chodzi.
Kostkę od aparatu podłączasz do aparatu i nic więcej z nią nie robisz.
A żeby chodził na module i właściwym aparacie po wymienianie będziesz musiał odłączyć od cewki zapłonowej czerwony kabel (ten bliżej akumulatora) i w jego miejsce przykręcić zielony który gdzieś tam jest schowany z tyłu (widać na zdjęciu).
Kostkę od aparatu podłączasz do aparatu i nic więcej z nią nie robisz.
A żeby chodził na module i właściwym aparacie po wymienianie będziesz musiał odłączyć od cewki zapłonowej czerwony kabel (ten bliżej akumulatora) i w jego miejsce przykręcić zielony który gdzieś tam jest schowany z tyłu (widać na zdjęciu).