Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Czarne świece

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

[B4 2.3 NG] Czarne świece

Post autor: emczy » 28 lut 2017, 00:01

witam
mam problem z Audi
otóż wszystkie 5 świec czarne, wyjełem przeczyscilem druciakiem i za pare dni sprawdzilem i to samo.
dodatkowo troche muli na zimnym jakby nie mogła dopalać paliwa
jakies pomysly?

zukreator

Post autor: zukreator » 28 lut 2017, 01:14

za bogata mieszanka. powodów może być wiele

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 28 lut 2017, 11:50

ale auto normalnie chodzi , może troche na zimnym muli a potem już ok
zauważyłem też, że temperatura na liczniku wariuje; raz 90 a raz min.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 lut 2017, 12:48

No ale co z tego że normalnie chodzi, idź się przejedź a drugi kolega niech za tobą jedzie i patrzy czy na czarno nie kopcisz.
Zalewa go, ot co, niewyregulowany kjet

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 lut 2017, 18:41

Nie pali z dużo paliwa czy oleju?

[ Dodano: 2017-02-28, 18:41 ]
Jeśli wykręcałeś świece po krótkiej przejażdżce albo robisz krótki odcinki to nie złapią temperatury aby elektrody się oczyściły.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 28 lut 2017, 20:42

podrzucić Ci słownik?

Przegoń go na trasie raz, wtedy oceń jak wyglądają.
Jakie masz świece?
Dawno emu regulowałeś wtrysk?
Może rozruchowy Ci ciągle paliwo podaje, skoro piszesz, że na zegarach potrafi pokazać minimum, to może najzwyczajniej w świecie czujnik temperatury wody masz do wymiany. :) Stąd problem z przelewaniem - czarnymi świecami, idt itd.. :)

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 01 mar 2017, 00:42

na czarno tylko kopci jak go odpale i nie przegonie ''gazowaniem'' na zimnym,
ma takie 2 momenty przełamania
paliwa żre, ale nie wiem, czy to dużo, czy mało, jak na taką pojemność, a co do oleju to nie ubywa

co do wytrysku, to nie wiem, musiałbym zoabczyć, podobne jaja miałem z poprzednią 80'tką 2.0 3A, ale tam na tyle ją zalewało, że gasła a NG trzyma obroty dobrze, nie falują ani nic, troche poniżej 1000, bez obciążeń (światła, dmuchawa itd), ale mimo tego, jak chodzi to czuć jakieś gubienie spalania bo czuć i słychać takie ''puk puk'' jakby wypadał zapłon czy coś podobnego. jetronica nie regulowałem bo nie znam się na tym , w okolicy też nie ma szpeca od tego, a gadaja, że jak działa to nie ruszać

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 mar 2017, 09:54

Regulacja nie jest trudna jeśli to tylko to jest problemem. Jeśli masz sprawną sondę lambda to nawet nie trzeba jechać na analizatora tylko sprawdzać natężenie na nastawniku albo napięcie sondy.

[ Dodano: 2017-03-01, 09:54 ]
W tym temacie kedyś opisowałem jak to się reguluje: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=97541
Ostatnio zmieniony 01 mar 2017, 15:12 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 01 mar 2017, 11:12

dzisiaj sprawdzalem (rano) odpaliłem i odpiełem wtrysk rozruchowy i bez wiekszych zmian, moze troche dluzej rozrusznikiem krecila ale potem ok, który czujnik wody sprawdzić trzeba ? 2 pin?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 mar 2017, 15:13

Tak 2 pinowy. Tylko mierzysz między każdym z pinów a masą. Sprawdź też opór między korpusem czujnika (tam gdzie nakłada się na niego klucz) a silnikiem bo ktoś kedyś pisał że nie łączył dobrze sam czujnik z resztą silnika.

emczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2014, 22:54
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: emczy » 01 mar 2017, 23:38

ale tak w ogóle, jaki wpływ ma ten czujnik na prace silnika na zimnym? bo to tylko na zimnym problemy
aa czy filtr powietrza też ma duży wpływ na to ?
aa może głowica już nie wydala kompresji :) ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl