[B4 2.0 ABK] nie odpala
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
[B4 2.0 ABK] Problem z odpaleniem
Witam, mam problem z moim ABK, otóż po trasie ok. 40 km na drugi dzień już nie chce zapalić. Kręci rozrusznik, chce wskoczyć na bieg jałowy ale po chwili cisza i słychać tylko rozrusznik jak kręci korbowodem. Wcześniej owszem problemy były z zapłonem typu kręcenie 2 lub 3 sekundy i mozolne wskoczenie na bieg jałowy lub 2 podejścia odpalenia - drugi był od strzała. Auto mam od 3 tygodni i nie zdążyłem sprawdzic od czego to może być. Podczas robienia tej trasy miałem kilka przystanków i nie było zarzutów co do odpalania ani przyspieszania, utrzymywania obrotów na benzynie ani na gazie. Tak, mam go w gazie i to w 2. generacji - uporam się z wyciekami i z zapłonem to od razu zbieram na sekwencję.
Co udało mi się ustalić: iskrę ma na wszystkich cylindrach, paliwo dochodzi do wtryskiwacza za przepustnicą oraz do listwy, do cylidrów też bo jak iskre sprawdzałem to czuć było benzynę, mocowanie kopułki i aparatu OK, pompe paliwa słychać, niestety nie mam możliwości sprawdzenia zapłonu ani rozrzadu. Co mogę sam sprawdzić z takich pierdół miernikiem lub organoleptycznie? za 2 tygodnie wstawiam go do kolegi na uszczelkę pod głowicą, uszczelnienia z przodu i rozrząd ale widze że chyba wstawię mu go wcześniej...
Co udało mi się ustalić: iskrę ma na wszystkich cylindrach, paliwo dochodzi do wtryskiwacza za przepustnicą oraz do listwy, do cylidrów też bo jak iskre sprawdzałem to czuć było benzynę, mocowanie kopułki i aparatu OK, pompe paliwa słychać, niestety nie mam możliwości sprawdzenia zapłonu ani rozrzadu. Co mogę sam sprawdzić z takich pierdół miernikiem lub organoleptycznie? za 2 tygodnie wstawiam go do kolegi na uszczelkę pod głowicą, uszczelnienia z przodu i rozrząd ale widze że chyba wstawię mu go wcześniej...
Ostatnio zmieniony 08 mar 2017, 21:00 przez Kubas95, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To odjedź gdzieś indziej do sprawdzania rozrządu nie trzeba żadnych narzędzi (moze latarka się przydać).
Zobacz w wężu podciśnieniowym regulator ciśnienia paliwa czy nie masz benzyny: http://www.fotosik.pl/zdjecie/c20084527a401098
Sprawdź szczelność dolotu a tutaj masz cały poradnik dotyczący problemów z odpalaniem: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm
Zobacz w wężu podciśnieniowym regulator ciśnienia paliwa czy nie masz benzyny: http://www.fotosik.pl/zdjecie/c20084527a401098
Sprawdź szczelność dolotu a tutaj masz cały poradnik dotyczący problemów z odpalaniem: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2017, 15:17
- Lokalizacja: Głowno
Odświeżę trochę temat.
Ze wzgledu na to że auto stoi i czeka na holowanko do znajomego postanowiłem naładować akumulator i przeczyścić styki na aparacie zapłonowym.
Moje pytanie brzmi czy usterka aparatu zapłonowego ( przebicie ) to przeskakujące iskry oraz łuki elektryczne pomiędzy głównym stykiem ( od cewki ) a stykami poszczególnych świec? Dodam że jest dośc wilgotno na dworzu teraz a nie mam możliwości go dokładnie wysuszyć...
Ze wzgledu na to że auto stoi i czeka na holowanko do znajomego postanowiłem naładować akumulator i przeczyścić styki na aparacie zapłonowym.
Moje pytanie brzmi czy usterka aparatu zapłonowego ( przebicie ) to przeskakujące iskry oraz łuki elektryczne pomiędzy głównym stykiem ( od cewki ) a stykami poszczególnych świec? Dodam że jest dośc wilgotno na dworzu teraz a nie mam możliwości go dokładnie wysuszyć...
Nie, wewnątrz. na tym centralnym styku małe iskierki i potrafi pojawić się łuk do styków przewodów zapłonowych. Trzymając nawet za kopułkę kręcąc silnikiem poraziło mnie napięcie.
@Edit
Mój problem z odpaleniem po nocy został rozwiązany. Okazał się tak głupi że aż śmieszny.
Wywaliło mi bezpieczniki silnika. Jakim cudem? Nie wiem, pozostaje to zagadką. Dzień wcześniej bawiłem się szybami elektrycznymi bo mam problem z podnoszeniem się szyby kierowcy, ale żeby od tego zrobiło się zwarcie na 60A? Troche dziwne ale ważne że działa.
@Edit
Mój problem z odpaleniem po nocy został rozwiązany. Okazał się tak głupi że aż śmieszny.
Wywaliło mi bezpieczniki silnika. Jakim cudem? Nie wiem, pozostaje to zagadką. Dzień wcześniej bawiłem się szybami elektrycznymi bo mam problem z podnoszeniem się szyby kierowcy, ale żeby od tego zrobiło się zwarcie na 60A? Troche dziwne ale ważne że działa.