Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 26 lut 2017, 17:58

Jeszcze jest klin na wałku pośrednim do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Kubas95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2017, 13:26
Lokalizacja: Toruń

[B4 2.0 ABK] Problem z odpaleniem

Post autor: Kubas95 » 04 mar 2017, 15:16

Witam, mam problem z moim ABK, otóż po trasie ok. 40 km na drugi dzień już nie chce zapalić. Kręci rozrusznik, chce wskoczyć na bieg jałowy ale po chwili cisza i słychać tylko rozrusznik jak kręci korbowodem. Wcześniej owszem problemy były z zapłonem typu kręcenie 2 lub 3 sekundy i mozolne wskoczenie na bieg jałowy lub 2 podejścia odpalenia - drugi był od strzała. Auto mam od 3 tygodni i nie zdążyłem sprawdzic od czego to może być. Podczas robienia tej trasy miałem kilka przystanków i nie było zarzutów co do odpalania ani przyspieszania, utrzymywania obrotów na benzynie ani na gazie. Tak, mam go w gazie i to w 2. generacji - uporam się z wyciekami i z zapłonem to od razu zbieram na sekwencję.
Co udało mi się ustalić: iskrę ma na wszystkich cylindrach, paliwo dochodzi do wtryskiwacza za przepustnicą oraz do listwy, do cylidrów też bo jak iskre sprawdzałem to czuć było benzynę, mocowanie kopułki i aparatu OK, pompe paliwa słychać, niestety nie mam możliwości sprawdzenia zapłonu ani rozrzadu. Co mogę sam sprawdzić z takich pierdół miernikiem lub organoleptycznie? za 2 tygodnie wstawiam go do kolegi na uszczelkę pod głowicą, uszczelnienia z przodu i rozrząd ale widze że chyba wstawię mu go wcześniej...
Ostatnio zmieniony 08 mar 2017, 21:00 przez Kubas95, łącznie zmieniany 2 razy.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 04 mar 2017, 15:28

a co za problem samemu rozrząd sprawdzić ustawiasz na znaki i patrzysz czy się zgadza

Awatar użytkownika
Kubas95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2017, 13:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Kubas95 » 04 mar 2017, 15:40

Zrzędliwi sąsiedzi, już miałem z nimi jazdę że robie sobie warsztat z parkingu...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 mar 2017, 16:57

To odjedź gdzieś indziej do sprawdzania rozrządu nie trzeba żadnych narzędzi (moze latarka się przydać).

Zobacz w wężu podciśnieniowym regulator ciśnienia paliwa czy nie masz benzyny: http://www.fotosik.pl/zdjecie/c20084527a401098

Sprawdź szczelność dolotu a tutaj masz cały poradnik dotyczący problemów z odpalaniem: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 mar 2017, 17:15

Kubas95, _uwaga

domin232355
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2017, 15:17
Lokalizacja: Głowno

Post autor: domin232355 » 04 mar 2017, 17:47

jutro jednak sprawdzę ten klin i bede pewny w 100%

[ Dodano: 2017-03-04, 17:47 ]
Witam, dzisiaj rozebrałem mojego klamota rotfl okazało się że klin na wale jest scięty xd

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:50
Kontakt:

Post autor: Shark » 07 mar 2017, 18:07

na ktorym wale? bo mam ten sam problem z moim abk :/

[ Dodano: 2017-03-07, 18:07 ]
powiedz mi jeszcze jedno, tak na "chłopski rozum" jakim cudem pojawia sie iskra na świecach skoro jest ściety klin na wałku który napędza aparat zapłonowy ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 mar 2017, 18:08

Shark pisze:na ktorym wale?
a co, jest ich tam więcej?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 mar 2017, 20:00

Jeśli ma quattro to może być jeszcze wał napędowy do tylnych kół.

Co iskry przy poluzowanym kole ze ściętym klinem to nie musi być rozprzęgnięty napęd rozrządu w 100% może czasem dygnąć na tyle że aparat da sygnał do ecu.

Awatar użytkownika
Kubas95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2017, 13:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Kubas95 » 08 mar 2017, 20:16

Odświeżę trochę temat.
Ze wzgledu na to że auto stoi i czeka na holowanko do znajomego postanowiłem naładować akumulator i przeczyścić styki na aparacie zapłonowym.
Moje pytanie brzmi czy usterka aparatu zapłonowego ( przebicie ) to przeskakujące iskry oraz łuki elektryczne pomiędzy głównym stykiem ( od cewki ) a stykami poszczególnych świec? Dodam że jest dośc wilgotno na dworzu teraz a nie mam możliwości go dokładnie wysuszyć...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 mar 2017, 20:36

Kubas95 pisze:Moje pytanie brzmi czy usterka aparatu zapłonowego ( przebicie ) to przeskakujące iskry oraz łuki elektryczne pomiędzy głównym stykiem ( od cewki ) a stykami poszczególnych świec?
Chodzi że widać iskry na zewnątrz kopułki?

Awatar użytkownika
Kubas95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2017, 13:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Kubas95 » 08 mar 2017, 20:46

Nie, wewnątrz. na tym centralnym styku małe iskierki i potrafi pojawić się łuk do styków przewodów zapłonowych. Trzymając nawet za kopułkę kręcąc silnikiem poraziło mnie napięcie.


@Edit
Mój problem z odpaleniem po nocy został rozwiązany. Okazał się tak głupi że aż śmieszny.
Wywaliło mi bezpieczniki silnika. Jakim cudem? Nie wiem, pozostaje to zagadką. Dzień wcześniej bawiłem się szybami elektrycznymi bo mam problem z podnoszeniem się szyby kierowcy, ale żeby od tego zrobiło się zwarcie na 60A? Troche dziwne ale ważne że działa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl