[B4 2.0 ABT] Wysokie spalanie...
cicho cicho cicho....jak to podnoszące normę emisji spalin? Dlaczego bracia z Raichu to zamontowali, jak to działa (z logiki można wywnioskować że ma to coś wspólnego z oparami paliwa, węglem aktywnym, temperaturą silnika...i napewno jeszcze z czymś). Kiedyś to odizolowałem od wkładu wtryskowego, podczas szukania usterki w odpalaniu (nie znalazłem po dziś dzień:) i nie było żadnej zmiany w pracy silnika...A skoro mam to w gromy wywalić, podeptać i podpalić to dlaczego? Może jednak jest te ustrojstwo pomocne
W Niemczech dostosowywano w ten sposób auto do wymagań ostrzejszych norm na emisję spalin, co pozwalało na obniżenie opłat za eksploatację.
To urządzenie można w całości usunąć bez szkody dla silnika. Oszczędność na paliwie jest znikoma a przy uszkodzeniu urządzenia mogą występować problemy na wolnych obrotach i przegrzewanie się silnika na biegu jałowym.
To urządzenie można w całości usunąć bez szkody dla silnika. Oszczędność na paliwie jest znikoma a przy uszkodzeniu urządzenia mogą występować problemy na wolnych obrotach i przegrzewanie się silnika na biegu jałowym.
[B3 1.8S PM LPG] spalanie za duże
wiem ze to juz bylo, ale nigdzie nie ma postów z moim silnikiem.
mam 1.8s 90KM + automat, niedawno wymieniłem czujnik temperatury silnika viewtopic.php?t=12070, potem ustawiłem zapłon i silnik pracuje ok, mysle ze mam do wymiany termostat bo podczas jazdy temperatura mi spada o ok 20stopni a w miescie przy postojach rosnie do 90C, ale najgorsze jest to ze spalanie przy spokojnej jezdzie wynosi jakies 16-17l LPG/100km!! czy to mozliwe zeby przez niedogrzanie silnika spalanie az tak wzroslo?? wolne obroty ma ok, kreci sie do 4000tys bez problemow (wyzej to juz katorga), moja instalacja jest z 2005r, mozliwe zeby zużył sie reduktor albo z parownikiem bylo cos nie tak??
mam 1.8s 90KM + automat, niedawno wymieniłem czujnik temperatury silnika viewtopic.php?t=12070, potem ustawiłem zapłon i silnik pracuje ok, mysle ze mam do wymiany termostat bo podczas jazdy temperatura mi spada o ok 20stopni a w miescie przy postojach rosnie do 90C, ale najgorsze jest to ze spalanie przy spokojnej jezdzie wynosi jakies 16-17l LPG/100km!! czy to mozliwe zeby przez niedogrzanie silnika spalanie az tak wzroslo?? wolne obroty ma ok, kreci sie do 4000tys bez problemow (wyzej to juz katorga), moja instalacja jest z 2005r, mozliwe zeby zużył sie reduktor albo z parownikiem bylo cos nie tak??
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
odnośnie termostatu to sam sobie odpowiedziałeś przy dobrym termostacie wskażnik po paru kilometrach powinien pokazywać 90 stopni a pewno autko przy automacie będzie troszkę więcej palić ale nie aż tyle prawdopodobnie przydała by się regulacja gazu wymiana filterka gazu i filtra powietrza i powinno pomóc powodzenia
[B4 2.0 ABT] Wysokie spalanie...
Ostatnio zaintrygowała mnie koniecznośc częstszego odwiedzania stacji paliw i wieksze koszty ponoszone za każdym razem..Po wyzerowaniu licznika dziennego i wypaleniu równo połowy baku policzyłem sobie orientacyjne spalanie ok. 16,5l/100km. Trochę za dużo nawet jak na ABT? Oczywiście, można szukac przyczyny w jeździe po mieście, która stanowi ok 60%. Można zruczic na za ciężką czasami nogę. I tak jednak uważam ze 16l to dużo za dużo.
Idąc za ciosem sprawdziłem kilka rzeczy:
1.Niebieski czujnik temperatury 2pin
Rezystancja przy ok. 90 C = 200~300 Ohm
ok. 20 C = 2300 Ohm
ok. 5 C = 3800 Ohm
Na podstawie tych pomiarów stwierdzam że czujnik jest OK.
2. Czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT) w wtrysku
Rezystancja między pinami 1 i 4 przy ok. 5 C = 3,5-4,5 kOhm (zależy czy akurat wiatr wiał)
Również uważam że wszystko OK.
3. Sonda lambda
Rezystancja na przewodach od grzałki ok. 5,6 Ohm
Napięcie dochodzące do grzałki 13,7V
Oscylacja sondy 0,05-0,85V
Te pomiary również uważam za zadowalające więc sonda lambda raczej tez OK.
4.Filtr powietrza brudny ale nie zasyfiony, bez tragedii.
5.Rzeczy typu dziurawy zbiornik, przewody itp. wykluczam - zaglądałem pod spód, po drugie po prostu czułbym paliwo na postoju.
6.Zawieszający się termostat i niedogrzany silnik również wykluczam - silnik po nagrzaniu trzyma 90 st., dodatkowo niedawno wymieniałem szary czujnik 3pin temperatury na nowy więc raczej mnie nie oszukuje.
Tu się moje pomysły kończą i zaczyna pytanie, co jeszcze polecacie sprawdzic? Bije mi w którymś kościele silniczek krokowy i TPS ale w tym temacie jestem ciemny. Może ktoś ma jeszcze jakieś tropy co w ABT może powodowac zbyt duże spalanie?
Idąc za ciosem sprawdziłem kilka rzeczy:
1.Niebieski czujnik temperatury 2pin
Rezystancja przy ok. 90 C = 200~300 Ohm
ok. 20 C = 2300 Ohm
ok. 5 C = 3800 Ohm
Na podstawie tych pomiarów stwierdzam że czujnik jest OK.
2. Czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT) w wtrysku
Rezystancja między pinami 1 i 4 przy ok. 5 C = 3,5-4,5 kOhm (zależy czy akurat wiatr wiał)
Również uważam że wszystko OK.
3. Sonda lambda
Rezystancja na przewodach od grzałki ok. 5,6 Ohm
Napięcie dochodzące do grzałki 13,7V
Oscylacja sondy 0,05-0,85V
Te pomiary również uważam za zadowalające więc sonda lambda raczej tez OK.
4.Filtr powietrza brudny ale nie zasyfiony, bez tragedii.
5.Rzeczy typu dziurawy zbiornik, przewody itp. wykluczam - zaglądałem pod spód, po drugie po prostu czułbym paliwo na postoju.
6.Zawieszający się termostat i niedogrzany silnik również wykluczam - silnik po nagrzaniu trzyma 90 st., dodatkowo niedawno wymieniałem szary czujnik 3pin temperatury na nowy więc raczej mnie nie oszukuje.
Tu się moje pomysły kończą i zaczyna pytanie, co jeszcze polecacie sprawdzic? Bije mi w którymś kościele silniczek krokowy i TPS ale w tym temacie jestem ciemny. Może ktoś ma jeszcze jakieś tropy co w ABT może powodowac zbyt duże spalanie?