Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Wysokie spalanie...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
marekkk4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2006, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marekkk4 » 04 lut 2008, 16:44

Witam oto te ustrojstwo wychodzą z niego gwa przewody jeden idzie do węża koło serwa a drugi idzie pod pokrywe filtra powieyrza

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 04 lut 2008, 19:14

uuuuu, w końcu ktoś z takim ustrojstwem. Ciekawe co to jest i do czego służy....mam to samo :-P

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 lut 2008, 19:47

To jest ustrojstwo podnoszące norme emisji spalin, bardzo często stosowane w Niemczech. Dobra rada wywal to w gromy.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 04 lut 2008, 20:12

cicho cicho cicho....jak to podnoszące normę emisji spalin? Dlaczego bracia z Raichu to zamontowali, jak to działa (z logiki można wywnioskować że ma to coś wspólnego z oparami paliwa, węglem aktywnym, temperaturą silnika...i napewno jeszcze z czymś). Kiedyś to odizolowałem od wkładu wtryskowego, podczas szukania usterki w odpalaniu (nie znalazłem po dziś dzień:) i nie było żadnej zmiany w pracy silnika...A skoro mam to w gromy wywalić, podeptać i podpalić to dlaczego? Może jednak jest te ustrojstwo pomocne

Awatar użytkownika
marekkk4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2006, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marekkk4 » 04 lut 2008, 20:35

Jeśli ktoś wie na co to może mieć wpływ i ma jakiś opis tego urządzenia i co spowoduje usunięcie tegoż urządzenia to bardzo proszę o odpowiedź z góry dziękuje i pozdrawiam a i dzięki WOJTEK26 za naprowadzenie na trop. <ok>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 lut 2008, 20:46

W Niemczech dostosowywano w ten sposób auto do wymagań ostrzejszych norm na emisję spalin, co pozwalało na obniżenie opłat za eksploatację.
To urządzenie można w całości usunąć bez szkody dla silnika. Oszczędność na paliwie jest znikoma a przy uszkodzeniu urządzenia mogą występować problemy na wolnych obrotach i przegrzewanie się silnika na biegu jałowym.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 lut 2008, 09:49

Ja tez to miałem po sprowadzeniu auta i przy zakładaniu LPG pierwsze co zrobili to wywalili to z auta

Awatar użytkownika
tommad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:52
Lokalizacja: Oława

[B3 1.8S PM LPG] spalanie za duże

Post autor: tommad » 17 lut 2008, 15:35

wiem ze to juz bylo, ale nigdzie nie ma postów z moim silnikiem.

mam 1.8s 90KM + automat, niedawno wymieniłem czujnik temperatury silnika viewtopic.php?t=12070, potem ustawiłem zapłon i silnik pracuje ok, mysle ze mam do wymiany termostat bo podczas jazdy temperatura mi spada o ok 20stopni a w miescie przy postojach rosnie do 90C, ale najgorsze jest to ze spalanie przy spokojnej jezdzie wynosi jakies 16-17l LPG/100km!! czy to mozliwe zeby przez niedogrzanie silnika spalanie az tak wzroslo?? wolne obroty ma ok, kreci sie do 4000tys bez problemow (wyzej to juz katorga), moja instalacja jest z 2005r, mozliwe zeby zużył sie reduktor albo z parownikiem bylo cos nie tak??

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 17 lut 2008, 15:46

odnośnie termostatu to sam sobie odpowiedziałeś przy dobrym termostacie wskażnik po paru kilometrach powinien pokazywać 90 stopni a pewno autko przy automacie będzie troszkę więcej palić ale nie aż tyle prawdopodobnie przydała by się regulacja gazu wymiana filterka gazu i filtra powietrza i powinno pomóc powodzenia :-D

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 17 lut 2008, 16:29

Napisz, jaki masz reduktor. Wiele z nich nie wytrzymuje więcej, niż 3 lata i wymagają wymiany. Regeneracja nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty.

Awatar użytkownika
tommad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:52
Lokalizacja: Oława

Post autor: tommad » 17 lut 2008, 17:11

to znaczy jakiej firmy jest instalacja? co mam napisac o reduktorze? jakimi parametrami sie go określa??

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 17 lut 2008, 17:32

Chodzi o to, jakiej firmy jest reduktor. Jak nie wiesz, to wklej zdjęcie, to ustalimy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 lut 2008, 18:15

A poza tym przy niedogrzanym silniku i co za tym idzie reduktorze oraz pokonywaniu bardzo krótkich odcinków na zimnym silniku w opcji z automatem i lekko przechodzonym reduktorze to całkiem możliwe jest takie spalanie. Za mało danych na jakąś ściślejszą diagnozę. Termostat na pewno musisz wymienić.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 17 lut 2008, 19:19

Jak jeżdzę swoim samochodem na krótkich odcinkach po mieście, 3-5km, to też ciężko jest zejść poniżej 14-15 LPG.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

[B4 2.0 ABT] Wysokie spalanie...

Post autor: Roman_S » 13 lis 2017, 17:59

Ostatnio zaintrygowała mnie koniecznośc częstszego odwiedzania stacji paliw i wieksze koszty ponoszone za każdym razem..Po wyzerowaniu licznika dziennego i wypaleniu równo połowy baku policzyłem sobie orientacyjne spalanie ok. 16,5l/100km. Trochę za dużo nawet jak na ABT? Oczywiście, można szukac przyczyny w jeździe po mieście, która stanowi ok 60%. Można zruczic na za ciężką czasami nogę. I tak jednak uważam ze 16l to dużo za dużo.
Idąc za ciosem sprawdziłem kilka rzeczy:

1.Niebieski czujnik temperatury 2pin
Rezystancja przy ok. 90 C = 200~300 Ohm
ok. 20 C = 2300 Ohm
ok. 5 C = 3800 Ohm

Na podstawie tych pomiarów stwierdzam że czujnik jest OK.

2. Czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT) w wtrysku
Rezystancja między pinami 1 i 4 przy ok. 5 C = 3,5-4,5 kOhm (zależy czy akurat wiatr wiał)
Również uważam że wszystko OK.

3. Sonda lambda
Rezystancja na przewodach od grzałki ok. 5,6 Ohm
Napięcie dochodzące do grzałki 13,7V
Oscylacja sondy 0,05-0,85V
Te pomiary również uważam za zadowalające więc sonda lambda raczej tez OK.

4.Filtr powietrza brudny ale nie zasyfiony, bez tragedii.
5.Rzeczy typu dziurawy zbiornik, przewody itp. wykluczam - zaglądałem pod spód, po drugie po prostu czułbym paliwo na postoju.
6.Zawieszający się termostat i niedogrzany silnik również wykluczam - silnik po nagrzaniu trzyma 90 st., dodatkowo niedawno wymieniałem szary czujnik 3pin temperatury na nowy więc raczej mnie nie oszukuje.

Tu się moje pomysły kończą i zaczyna pytanie, co jeszcze polecacie sprawdzic? Bije mi w którymś kościele silniczek krokowy i TPS ale w tym temacie jestem ciemny. Może ktoś ma jeszcze jakieś tropy co w ABT może powodowac zbyt duże spalanie?
piwoa80

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl