Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] wypadanie zapłonów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2017, 19:30

Jarewa pisze:Robbert126p napisał/a:
napięcie na cewce waha się
masz rację okok pytanie tylko czy waha się naprawdę czy mierząc niedokładnym tanim miernikiem - gdzie sam miernik ma takie zawahania się.
Sam się z takim czymś spotkałem, więc powiem że tak to po prostu potraktowałem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lis 2017, 20:39

A tego to juz nie wiem ale skoro nie pisał że waha się przy pomiarze na obciążonym ładowanie to znaczy że miernik coś wychwytuje na zasilaniu cewki a może i samego komputera a to jakiś trop tu by się przydał by porządny przyrząd mierniczy bu zobaczyć czemu się waha. Bo to jak najbardziej może być przyczyna wypadania zapłonów.

Np słynna 30 w ABK zimne luty sprawia szpilki zaniku prądu i stwarza bardzo dużo problemów w pracy silnika.

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 28 lis 2017, 21:56

A czy w moim silniku jest też ten przekaźnik? Naoiecie waha się ale nie są to duże wartości miernik jest raczej z tych lepszych moj ojciec ma go od wielu lat i często z niego korzysta bo jest elektrykiem więc watpie żeby było z nim coś nie tak a mierzył ktoś z was kiedyś te napięcie na cewce czy tylko tak twierdzicie że ma to być wartość która się nie zmienia? Jutro jak wrócę z nocki podłącze cewkę bezpośrednio pod akumulator i zobaczę a jeszcze pytanie czy napięcie 13.2 nie jest za niskie? Jak to wygląda u was ktoś ma pojęcie? Mógłby zmierzyć? Dzisiaj jeszcze jedna dziwna sprawa została zauważona przy gwałtownym skręcie w prawo auto przygasa lub całkiem gaśnie i to skręcając tylko w prawo...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lis 2017, 22:21

Jak ma go wiele lat to znaczy że się już namierzył i nie jest RMS. Bo ta funkcja w miernikach nie jest stara.A układ anologowo cyfrowy jest przestarzały.

Nie masz takiego przekaźnika ja dałem przykład bo piotrek akurat ogarnia ABK i wie na ten temat.

Napięcie ma być stałe bo cewka działa około 4 razy na sekundę na jałowym wiec obciązenie dla całej sekundy jest takie same. Dlatego pisze o lepszym sprzęcie bo twój miernik może w porywach próbkować 1,5 razy na sekundę a to sporo za mało i nie wychwyci szpilek.


Co nawet by sugerowało to co zrobiłeś że zmiejszenie przerwy na świecach pomogło trochę bo cewka nie wytwarza prawidłowego wysokiego napięcia. Można też sprawdzić cewkę bo to że iskra jest wcale nie oznacza że dobra jak czujesz się na siłach i masz sprzet można sprawdzić ile centymetrów osiąga przeskok iskry (są też specjalne do tego urzadzenia)


Ale to i tak podłaczenie bezpośrednio do cewki prądy może nic nie dać bo sterownik silnika moze przez szpilki szwankować.

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 29 lis 2017, 16:22

No właśnie cewka może nie wytwarzać takiego napięcia bo być może za małe napięcie przychodzi na nią? Bo u mnie napięcie przychodzi na 13.2 a gdyby było np 14 to w sumie po "skumulowaniu" tego napięcia w cewce robi sporą różnicę

[ Dodano: 2017-11-29, 16:22 ]
Więc tak po podłączeniu cewki bezpośrednio pod akumulator nic się nie zmienia kompletnie nic co masz na myśli pisząc "szpilki"?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lis 2017, 19:39

Sprawdzałeś ile iskra ma 1-2-3cm???, "szpilki" to zachwianie prądu trwające w mikro/nano sekundach.


Jeszcze tak zapytam psikałeś kable woda?? mimo ze nowe.

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 30 lis 2017, 00:05

Nie sprawdzałem bo nie mam przyrządu do tego czy może mogę to sprawdzić jakimś domowym sposobem? Kabli co prawda nie psikalem ale przekładałem że sprawnych aut i to w dodatku z 4 :/ zastanawiam się jeszcze czy nie wsadzić świec dedykowanych do tego auta 3 elektrodowych wiem że do gazu lepsze jedno ale jak tak sobie przypomnę to to chyba wszystko zaczęło się po ich wymianie co o tym sądzicie? A może są jakieś lepsze świece które by coś pomogły np irydowe? Bo teraz man bp6e może kupić bp6er i na nich zmniejszyć przerwę?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lis 2017, 15:36

Robbert126p, dziś sprawdziłem u siebie i mam różnicę zaledwie 2 setek jeno.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 lis 2017, 19:59

Robbert126p pisze:Nie sprawdzałem bo nie mam przyrządu do tego czy może mogę to sprawdzić jakimś domowym sposobem?
No pisałem sprawdzić przeskok iskry jak największa przerwa uzyskasz przeskok metoda dowolna. aby bezpieczna czyli z zachowaniem ostrożności. Długość iskry powie o napięciu WN można też pokusić się i sprawdzić na wyjściu rozdzielacza wtedy powie o sprawności izolatorów w aparacie zapłonowym.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 02 gru 2017, 20:50

Kolego Robert, nie kombinuj po 10 razy z tymi samymi częściami...
Sprawdzałeś ustawienie zapłonu? Tak właśnie to , na aparacie zapłonowym?
No właśnie - u mnie po remoncie silnika (uszczelka pod głowicą, itp.) zapłon ustawiony na stroboskop i guzik! Silnik na zimnym b. szarpał, chodził nierówno, nie reagował na dodanie gazu....po prostu 'zdychał' i co wielu powiedziało: 'stary: silnik na szrot'.
Pojechałem do zaprzyjaznego gazownika- ustawił zapłon na analizator spalin- tak! tak! oklasky bo tak mi doradził, przyspieszył zapłon minimalnie na aparacie i dowidzenia- auto chodzi o niebo lepiej! Teraz reaguje na dodanie gazu od razu na zimnym! Ma większą moc i lepiej przyspiesza! A mogło by być jeszcze lepiej- może jeszcze za jakisz czas go troszkę podkręcę na zapłonie...

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 05 gru 2017, 12:19

Sorki panowie że dopiero teraz piszę ale w ogl nie miałem czasu nawet na grzebanie w aucie więc tak sprawdziłem iskrę przez odpięcie fajek po kolei i przykładanie do silnika więc tak na 1 cylindrze iskra jest bardzo słaba taka cieniutka i niebieska to samo jest na 3 cylindrze taka iskiereczka za to na 2 i 4 cylindrze iskra jest strasznie gruba i za każdym razem jak leci do masy to tak aż strzela domyślam się że tak powinno to wyglądać ma też taki bardzo jasny kolor teraz pytanie czemu akurat na tych dwóch cylindrach jest taka słaba a tutaj taka mocna? Co może być za to odpowiedzialne? Może cewka która kupiłem jest wadliwa? Na pewno teraz wiem że można wykluczyć świece

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 gru 2017, 13:16

Sprawdź na tym od cewki jeżeli będzie jednakowo to uszkodzone kable lub kopulka. A na ile największą przerwę uzyskales?

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 05 gru 2017, 18:29

No właśnie z tą przerwa jest tak że tam gdzie jest słabsza iskra przeskok jest wiekszy ok 2cm a tam gdzie mocniejsza około 1cm może 1.5 z tym ze kopułki mam 3 i na wszystkich to samo palec też wymieniałem na nowy sprawdzę jutro ten główny z cewki zobaczymy czy ciągle taka sama iskra i jak z jej jakością

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 gru 2017, 19:29

problem jest tam gdzie ta niby mocniejsza iskra 1cmm to za mało, kable wszystkie wymieniałeś komplet czy każda z innej parafii ? dla pewności zmierz opór kabli powinno być około 3Kohm.

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 07 gru 2017, 01:02

Kable nówki beru wszystkie wymienione podmienialem też na inne i to samo z resztą na moich starych było tak samo

[ Dodano: 2017-12-07, 01:02 ]
UWAGA UWAGA właśnie wróciłem ze środka lasu żeby sprawdzić czy jest jakieś przebicie na kablach bo u mnie wszystko oświetlone otóż na kablach ani kopułce nie widać nic ale szukałem szukałem i szukałem i tutaj dziwna sprawa dzień wcześniej nie założyłem osłony rozrządu nie miałem czasu spieszyłem się do pracy i co najdziwniejsze iskra przeskakuje mi po całym rozrządzie <niedowiarek> jak to Możliwe aparat robi jakieś przebicie przez blok silnika czy jest w ogl coś takiego mozliwe? Iskra na rozrządzie zwiaksza swoją moc razem ze wzrostem obrotów silnika chciałem to nagrać lecz nie jest na tyle jasna żeby było ja widać ktoś na pomysł o co może tutaj chodzic?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl