Witam:) Mam pewien problem posiadam audi 80 benz+gaz, od dłuższego czasu auto podnosiło mi obroty, myślałem, że to kwestia wyregulowania lecz w drodze do auto-gazu samochód stracił kompletnie moc. Posiadam silnik tzw. "bezkolizyjny". Będąc z nim u mechanika powiedział mi, że będą tu spore koszty a mianowicie: wszystkie kable do wymiany, potencjometr a co doszło potem rozrząd który mi przeskoczył o dwa ząbki i coś z wałem korbowym. Aktualnie z tym walczę, ale nie wiem czy nie dostały też tłoki pierścienie i cylindry, wie ktoś jaki byłby to koszt wymiany tych trzech rzeczy przy tym aucie? Bardzo mi zależy na czasie
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2018-01-31, 07:30 ]
na przyszłość stosuj tag!
[B4 2.0 ABK] BRAK MOCY
[B4 2.0 ABK] BRAK MOCY
Ostatnio zmieniony 31 sty 2018, 07:23 przez Szubi99, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak rozrząd przeskoczył to w pieszym zwykle pognie zawory a lub też w gorszym wypadku też prowadnice zaworów czy porozwala hydropychacze zaworów.
Koszt robocizna z częściami będzie oscylować razem z częściami w okolicy 1500zł. Taniej może być wymienić cały silnik. Choć po dwóch ząbkach nie powinno się nic stać.
Koszt robocizna z częściami będzie oscylować razem z częściami w okolicy 1500zł. Taniej może być wymienić cały silnik. Choć po dwóch ząbkach nie powinno się nic stać.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie był bym taki pewien na Twoim miejscuSzubi99 pisze:mam silnik bezkolizyjny,
a czy wyobrażasz sobie taką sytuację że uszkodzeniu uległy tłoki bez uszkodzenia zaworów lub popychaczy? czy inaczej nie uszkodziłeś zaworów jak twierdzi twój mechanik ale uszkodziłeś tłoki?Szubi99 pisze:a chodzi o to, czy mogły dostać cylindry pierścienie i tłoki
Tłoki może i nie, ale cylindry mogą pójść do szlifu. Poprzedni właściciel robił całą górę silnika ale przy poprzednim grzebaniu ktoś czegoś nie dokręcił albo o czymś zapomniał i wał dostał. I martwi mnie teraz sytuacja bardziej cylindrów, bo jeśli wymagają one szlifu lub wymiany nie wiem kompletnie jaki to może być koszt.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sama wymiana pierścieni i panewek to koszt 1500zł to na poważniejszy remont szykuj przynajmniej 3000zł.
EDIT z ciekawości policzyłem pobieżnie grubsze części.
Tłoki na pierwszy szlif widzę że najtańszy 214zł za sztukę:
4x 214 = 856zł https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... -tlok.html
szlif 4 cylindrów 200zł http://www.autoszlif.auto.pl/cennik
szlif wału 250zł
regeneracja korbowodów 4x 45zł = 180zł
panewki wału na I szlif 364zł : https://e-katalog.intercars.com.pl/#/of ... aj/100001/
panewki korbowodwe I nadwymiar 120zł https://e-katalog.intercars.com.pl/#/of ... aj/100001/
Uszczelka pod głowicą 100zł
planowanie głowicy (jeśli reszta głowicy była robiona) 60zł
jakieś uszczelki i pierdoły 200zł
razem 1474zł
robocizna drugie tyle czyli remont 3000zł szykuj.
EDIT 2
jeszcze można zrobić coś takiego jak tulejowanie zostawiając stare tłoki ale to wyjdzie niewiele taniej bo zatulejowanie jednego cylindra to 150-200zł.
EDIT z ciekawości policzyłem pobieżnie grubsze części.
Tłoki na pierwszy szlif widzę że najtańszy 214zł za sztukę:
4x 214 = 856zł https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... -tlok.html
szlif 4 cylindrów 200zł http://www.autoszlif.auto.pl/cennik
szlif wału 250zł
regeneracja korbowodów 4x 45zł = 180zł
panewki wału na I szlif 364zł : https://e-katalog.intercars.com.pl/#/of ... aj/100001/
panewki korbowodwe I nadwymiar 120zł https://e-katalog.intercars.com.pl/#/of ... aj/100001/
Uszczelka pod głowicą 100zł
planowanie głowicy (jeśli reszta głowicy była robiona) 60zł
jakieś uszczelki i pierdoły 200zł
razem 1474zł
robocizna drugie tyle czyli remont 3000zł szykuj.
EDIT 2
jeszcze można zrobić coś takiego jak tulejowanie zostawiając stare tłoki ale to wyjdzie niewiele taniej bo zatulejowanie jednego cylindra to 150-200zł.