Witam:) Mam pewien problem posiadam audi 80 benz+gaz, od dłuższego czasu auto podnosiło mi obroty, myślałem, że to kwestia wyregulowania lecz w drodze do auto-gazu samochód stracił kompletnie moc. Posiadam silnik tzw. "bezkolizyjny". Będąc z nim u mechanika powiedział mi, że będą tu spore koszty a mianowicie: wszystkie kable do wymiany, potencjometr a co doszło potem rozrząd który mi przeskoczył o dwa ząbki i coś z wałem korbowym. Aktualnie z tym walczę, ale nie wiem czy nie dostały też tłoki pierścienie i cylindry, wie ktoś jaki byłby to koszt wymiany tych trzech rzeczy przy tym aucie? Bardzo mi zależy na czasie
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2018-01-31, 07:30 ]
na przyszłość stosuj tag!
[B4 2.0 ABK] BRAK MOCY
[B4 2.0 ABK] BRAK MOCY
Ostatnio zmieniony 31 sty 2018, 07:23 przez Szubi99, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4642
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak rozrząd przeskoczył to w pieszym zwykle pognie zawory a lub też w gorszym wypadku też prowadnice zaworów czy porozwala hydropychacze zaworów.
Koszt robocizna z częściami będzie oscylować razem z częściami w okolicy 1500zł. Taniej może być wymienić cały silnik. Choć po dwóch ząbkach nie powinno się nic stać.
Koszt robocizna z częściami będzie oscylować razem z częściami w okolicy 1500zł. Taniej może być wymienić cały silnik. Choć po dwóch ząbkach nie powinno się nic stać.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie był bym taki pewien na Twoim miejscuSzubi99 pisze:mam silnik bezkolizyjny,
a czy wyobrażasz sobie taką sytuację że uszkodzeniu uległy tłoki bez uszkodzenia zaworów lub popychaczy? czy inaczej nie uszkodziłeś zaworów jak twierdzi twój mechanik ale uszkodziłeś tłoki?Szubi99 pisze:a chodzi o to, czy mogły dostać cylindry pierścienie i tłoki
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
Tłoki może i nie, ale cylindry mogą pójść do szlifu. Poprzedni właściciel robił całą górę silnika ale przy poprzednim grzebaniu ktoś czegoś nie dokręcił albo o czymś zapomniał i wał dostał. I martwi mnie teraz sytuacja bardziej cylindrów, bo jeśli wymagają one szlifu lub wymiany nie wiem kompletnie jaki to może być koszt.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4642
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sama wymiana pierścieni i panewek to koszt 1500zł to na poważniejszy remont szykuj przynajmniej 3000zł.
EDIT z ciekawości policzyłem pobieżnie grubsze części.
Tłoki na pierwszy szlif widzę że najtańszy 214zł za sztukę:
4x 214 = 856zł https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... -tlok.html
szlif 4 cylindrów 200zł http://www.autoszlif.auto.pl/cennik
szlif wału 250zł
regeneracja korbowodów 4x 45zł = 180zł
panewki wału na I szlif 364zł : https://e-katalog.intercars.com.pl/#/of ... aj/100001/
panewki korbowodwe I nadwymiar 120zł https://e-katalog.intercars.com.pl/#/of ... aj/100001/
Uszczelka pod głowicą 100zł
planowanie głowicy (jeśli reszta głowicy była robiona) 60zł
jakieś uszczelki i pierdoły 200zł
razem 1474zł
robocizna drugie tyle czyli remont 3000zł szykuj.
EDIT 2
jeszcze można zrobić coś takiego jak tulejowanie zostawiając stare tłoki ale to wyjdzie niewiele taniej bo zatulejowanie jednego cylindra to 150-200zł.
EDIT z ciekawości policzyłem pobieżnie grubsze części.
Tłoki na pierwszy szlif widzę że najtańszy 214zł za sztukę:
4x 214 = 856zł https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... -tlok.html
szlif 4 cylindrów 200zł http://www.autoszlif.auto.pl/cennik
szlif wału 250zł
regeneracja korbowodów 4x 45zł = 180zł
panewki wału na I szlif 364zł : https://e-katalog.intercars.com.pl/#/of ... aj/100001/
panewki korbowodwe I nadwymiar 120zł https://e-katalog.intercars.com.pl/#/of ... aj/100001/
Uszczelka pod głowicą 100zł
planowanie głowicy (jeśli reszta głowicy była robiona) 60zł
jakieś uszczelki i pierdoły 200zł
razem 1474zł
robocizna drugie tyle czyli remont 3000zł szykuj.
EDIT 2
jeszcze można zrobić coś takiego jak tulejowanie zostawiając stare tłoki ale to wyjdzie niewiele taniej bo zatulejowanie jednego cylindra to 150-200zł.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga