Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4 2.0 ABK] BRAK MOCY

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Szubi99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2018, 21:33
Lokalizacja: Poznań

[B4 2.0 ABK] BRAK MOCY

Post autor: Szubi99 » 30 sty 2018, 21:43

Witam:) Mam pewien problem posiadam audi 80 benz+gaz, od dłuższego czasu auto podnosiło mi obroty, myślałem, że to kwestia wyregulowania lecz w drodze do auto-gazu samochód stracił kompletnie moc. Posiadam silnik tzw. "bezkolizyjny". Będąc z nim u mechanika powiedział mi, że będą tu spore koszty a mianowicie: wszystkie kable do wymiany, potencjometr a co doszło potem rozrząd który mi przeskoczył o dwa ząbki i coś z wałem korbowym. Aktualnie z tym walczę, ale nie wiem czy nie dostały też tłoki pierścienie i cylindry, wie ktoś jaki byłby to koszt wymiany tych trzech rzeczy przy tym aucie? Bardzo mi zależy na czasie :( :|

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2018-01-31, 07:30 ]
na przyszłość stosuj tag!
Ostatnio zmieniony 31 sty 2018, 07:23 przez Szubi99, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4283
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 sty 2018, 22:48

Jak rozrząd przeskoczył to w pieszym zwykle pognie zawory a lub też w gorszym wypadku też prowadnice zaworów czy porozwala hydropychacze zaworów.
Koszt robocizna z częściami będzie oscylować razem z częściami w okolicy 1500zł. Taniej może być wymienić cały silnik. Choć po dwóch ząbkach nie powinno się nic stać.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Szubi99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2018, 21:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Szubi99 » 30 sty 2018, 22:58

Jak już wspominałem, mam silnik bezkolizyjny, więc zawory nie są uszkodzone :/ góra silnika upg i zawory po sprawdzeniu nie są uszkodzone, mechanik wycenił mi już wszystko na ok. 1000,- a chodzi o to, czy mogły dostać cylindry pierścienie i tłoki i jaki jest koszt tych trzech rzeczy

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sty 2018, 07:27

Szubi99 pisze:mam silnik bezkolizyjny,
nie był bym taki pewien na Twoim miejscu ;-)
Szubi99 pisze:a chodzi o to, czy mogły dostać cylindry pierścienie i tłoki
a czy wyobrażasz sobie taką sytuację że uszkodzeniu uległy tłoki bez uszkodzenia zaworów lub popychaczy? czy inaczej nie uszkodziłeś zaworów jak twierdzi twój mechanik ale uszkodziłeś tłoki?
WRC is for boys.
Group B was for men.

Szubi99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2018, 21:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Szubi99 » 31 sty 2018, 14:45

Tłoki może i nie, ale cylindry mogą pójść do szlifu. Poprzedni właściciel robił całą górę silnika ale przy poprzednim grzebaniu ktoś czegoś nie dokręcił albo o czymś zapomniał i wał dostał. I martwi mnie teraz sytuacja bardziej cylindrów, bo jeśli wymagają one szlifu lub wymiany nie wiem kompletnie jaki to może być koszt.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sty 2018, 18:04

Szubi99 pisze:Tłoki może i nie, ale cylindry mogą pójść do szlifu.
i chcesz by przez internet nie widząc silnika ktoś to stwierdził, tak?
Szubi99, a skąd wiesz że góra dobra(z wyjątkiem cylindrów) a problem z wałem?
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4283
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 sty 2018, 20:07

Sama wymiana pierścieni i panewek to koszt 1500zł to na poważniejszy remont szykuj przynajmniej 3000zł.

EDIT z ciekawości policzyłem pobieżnie grubsze części.

Tłoki na pierwszy szlif widzę że najtańszy 214zł za sztukę:

4x 214 = 856zł https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... -tlok.html
szlif 4 cylindrów 200zł http://www.autoszlif.auto.pl/cennik
szlif wału 250zł
regeneracja korbowodów 4x 45zł = 180zł
panewki wału na I szlif 364zł : https://e-katalog.intercars.com.pl/#/of ... aj/100001/
panewki korbowodwe I nadwymiar 120zł https://e-katalog.intercars.com.pl/#/of ... aj/100001/
Uszczelka pod głowicą 100zł
planowanie głowicy (jeśli reszta głowicy była robiona) 60zł
jakieś uszczelki i pierdoły 200zł

razem 1474zł
robocizna drugie tyle czyli remont 3000zł szykuj.

EDIT 2
jeszcze można zrobić coś takiego jak tulejowanie zostawiając stare tłoki ale to wyjdzie niewiele taniej bo zatulejowanie jednego cylindra to 150-200zł.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce