[B4 1.9 1Z] aniliza logów - 4 i 5 bieg trzesie przy niskich
Czyli mogę spokojnie pakować wyczyszczony nastawnik. Jak dobrze zrozumiałem, doczytałem - najpierw muszę ustawić napięcie na nastawniku?Krzysiek 84,
Najłatwiej chyba będzie rozgrzać auto i podmienić nastawnik? Czy lepiej na zimnym? Napięcie na niepracującym aucie ustawić na ~ 0,720v? A dawkę później na pracującym rozgrzanym do 90stopni? Na 3 mg jak pisał Krzysiek 84, ?
Najłatwiej chyba będzie rozgrzać auto i podmienić nastawnik? Czy lepiej na zimnym? Napięcie na niepracującym aucie ustawić na ~ 0,720v? A dawkę później na pracującym rozgrzanym do 90stopni? Na 3 mg jak pisał Krzysiek 84, ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jak będziesz brać od Muniora nastawnik , to on już jest skalibrowany , więc tylko podmienić musisz.
Dobrze by było zaznaczyć sobie położenie obecnego nastawnika , żeby potem mniej więcej w tym samym miejscu ustawić drugi.
Co do samej podmiany , to jak uważasz czy ciepły czy zimny nie ma znaczenia.
I tak trzeba będzie potem pojeździć trochę bo szybko temperatura spada i dogrzać silnik , a następnie sprawdzić dawkę paliwa i ustawić poprawnie.
Dobrze by było zaznaczyć sobie położenie obecnego nastawnika , żeby potem mniej więcej w tym samym miejscu ustawić drugi.
Co do samej podmiany , to jak uważasz czy ciepły czy zimny nie ma znaczenia.
I tak trzeba będzie potem pojeździć trochę bo szybko temperatura spada i dogrzać silnik , a następnie sprawdzić dawkę paliwa i ustawić poprawnie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Po rozgrzaniu do 90 stopni zeszlo jeszcze niżej do tego uszczelka pod nastawnikiem nie dała rady - założyłem nowa i ponownie zakładając ustawiłęm 2.8 - 30 przy 90 stopniach
[ Dodano: 2018-03-12, 15:25 ]
Pojeździłem i auto dużo lepiej wstaje przy 3mg nie kopci no i lepiej zbiera się z niskich obrotów przy 4tym i 5tym biegu Zostały jeszcze wibracje przy 2,5tys. obrotów na 4tym i 5tym biegu - na 3 chyba nie ma na niższych jest ok. Zastanawiam się czy to bardziej turbo - surge tak jak pisał Leo, ? Albo półoś wewnętrzna? Pytanie czy jakieś anomalie typu surge są do wychwycenia po logach? Przegub czasem się odzywa przy cofaniu zewnętrzne nie wykazują objaw zużycia. No chyba że to normalnym objaw przy autach "pogrzebanych" bo intensywność wibracji zależy od tego jak mocno wcisnę pedał gazu.
[ Dodano: 2018-03-13, 13:11 ]
Dzisiaj po odpaleniu auta (wczoraj tylko chwile się przejechałem na ciepłym silniku bo był ulany od ropy) auto chodzi bardziej "twardo" i silnikiem bardziej rzuca na boki czy jest to następstwem większej dawki paliwa? Zauważyłem też że początkowy kat wtrysku to około 40... Z tego powodu też może chodzić bardziej twardo?
[ Dodano: 2018-03-12, 15:25 ]
Pojeździłem i auto dużo lepiej wstaje przy 3mg nie kopci no i lepiej zbiera się z niskich obrotów przy 4tym i 5tym biegu Zostały jeszcze wibracje przy 2,5tys. obrotów na 4tym i 5tym biegu - na 3 chyba nie ma na niższych jest ok. Zastanawiam się czy to bardziej turbo - surge tak jak pisał Leo, ? Albo półoś wewnętrzna? Pytanie czy jakieś anomalie typu surge są do wychwycenia po logach? Przegub czasem się odzywa przy cofaniu zewnętrzne nie wykazują objaw zużycia. No chyba że to normalnym objaw przy autach "pogrzebanych" bo intensywność wibracji zależy od tego jak mocno wcisnę pedał gazu.
[ Dodano: 2018-03-13, 13:11 ]
Dzisiaj po odpaleniu auta (wczoraj tylko chwile się przejechałem na ciepłym silniku bo był ulany od ropy) auto chodzi bardziej "twardo" i silnikiem bardziej rzuca na boki czy jest to następstwem większej dawki paliwa? Zauważyłem też że początkowy kat wtrysku to około 40... Z tego powodu też może chodzić bardziej twardo?
jak najbardziej kąt wtrysku 40 trochę za mało wiec chodzi twardo , ustaw tak jak ma być czyli w przedziale 49-51 , a dawkę ustaw nastawnikiem 3,2-4 i będzie git , oczywiście motor nagrzany do temperatury roboczej, każde odstępstwo od tych wartości będzie skutkowało nieprawidłową pracą silnikaArturo997 pisze: Zauważyłem też że początkowy kat wtrysku to około 40... Z tego powodu też może chodzić bardziej twardo?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Po przejechaniu się jakieś 10km auto zaczeło trochę przebierać chodzić nierówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy po puszczeniu gazu czuć jakby przyhamował (ma moc itd...) - nie wiem do końca gdzie tkwi problem bo VAG nie pokazuje błędów do tego wszystkie parametry na VAGu skaczą:
obroty od 840 do 860
dawka 2.8 do 3.6
napięcie od 1.280 V do 1.540 V
kąt jest ok od 48 do 51 z tym że czasem zejdzie do ~43.
Robić logi? Które grupy?
obroty od 840 do 860
dawka 2.8 do 3.6
napięcie od 1.280 V do 1.540 V
kąt jest ok od 48 do 51 z tym że czasem zejdzie do ~43.
Robić logi? Które grupy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie robić zadnych logów ,nie przestawiać kąta i dawki bo nie ma to nic wspólnego z szarpaniem .Początek wtrysku na rozgrzanym silniku 40 który miałeś był jak najbardziej ok i nie potrzeba było go ruszać .Masz objawy ewiedentne dla opiłków w nastawniku i to jest przyczyną szarpania i skoków dawki .Co do dawki 3 mg to jak na tuningowy program i osprzet który posiadasz ,czyli wtryski 216 i tłoczek 11mm ,masz hardcorową wartość ...ale jak ci taka hardcorowa pasuje to twoja sprawa .Arturo997 pisze:Robić logi? Które grupy?
MUNIOR, ale dopiero co przełożyłem nastawnik na ten wyczyszczony od Ciebie i zrobiłem na nim koło 10km...
Poza skokiem dawki na biegu jałowym i tak jakby szarpnięciem po odpuszczeniu gazu podczas jazdy, to gdy przyspieszania na 4tym i 5tym biegu jest dużo lepiej niż było...
Co do dawki ustawiłem ja za namową kolegi Krzysiek 84, mam zmienić na mniejszą, większą? Jakie nastawy będą odpowiednie przy tego typu modyfikacjach?
Poza skokiem dawki na biegu jałowym i tak jakby szarpnięciem po odpuszczeniu gazu podczas jazdy, to gdy przyspieszania na 4tym i 5tym biegu jest dużo lepiej niż było...
Co do dawki ustawiłem ja za namową kolegi Krzysiek 84, mam zmienić na mniejszą, większą? Jakie nastawy będą odpowiednie przy tego typu modyfikacjach?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hmm..no to przyznam że zgłupiałem bo po 10km to się na pewno nie zabrudził .Podeślij mi ten nastawnik który był wczesniej ,wyczyszczę odeśle założysz i bedziemy wiedziec co bylo przyczyną.Co do dawki to nie ma przepisu na "uniwersalną "wartosć po modach ...kazdy ustawia jaka mu pasujeArturo997 pisze:MUNIOR, ale dopiero co przełożyłem nastawnik na ten wyczyszczony od Ciebie i zrobiłem na nim koło 10km...
Chłopaki, mam ten sam problem co kolega Artur, po przekładce sterownika( poprzedni umarł) kolega pojechał i po chwili dzwoni do mnie, że autko właśnie przebiera na wolnych obrotach tzn przygazowuje sobie tak do tysiąca obr/min i właśnie po odpuszczeniu gazu autko bardziej hamuje niż zwykle. Dawki jeszcze nie sprawdziłem na tym "nowym" kompie, ale myślę,że tu będzie chyba za bogato no bo innego pomysłu nie mam. Na starym było ustawione coś pod 4mg i było ok.