Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] aniliza logów - 4 i 5 bieg trzesie przy niskich

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 08 mar 2018, 14:44

Czyli mogę spokojnie pakować wyczyszczony nastawnik. Jak dobrze zrozumiałem, doczytałem - najpierw muszę ustawić napięcie na nastawniku?Krzysiek 84,
Najłatwiej chyba będzie rozgrzać auto i podmienić nastawnik? Czy lepiej na zimnym? Napięcie na niepracującym aucie ustawić na ~ 0,720v? A dawkę później na pracującym rozgrzanym do 90stopni? Na 3 mg jak pisał Krzysiek 84, ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 mar 2018, 20:25

Jak będziesz brać od Muniora nastawnik , to on już jest skalibrowany , więc tylko podmienić musisz.
Dobrze by było zaznaczyć sobie położenie obecnego nastawnika , żeby potem mniej więcej w tym samym miejscu ustawić drugi.

Co do samej podmiany , to jak uważasz czy ciepły czy zimny nie ma znaczenia.
I tak trzeba będzie potem pojeździć trochę bo szybko temperatura spada i dogrzać silnik , a następnie sprawdzić dawkę paliwa i ustawić poprawnie.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 12 mar 2018, 13:07

Ok udało mi się ustawić dawkę 2.4 - 2.6 przy 50 stopniach, pytanie korygować do 3mg czy zostawić i potestować?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 mar 2018, 14:07

Testuj.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 13 mar 2018, 13:11

Po rozgrzaniu do 90 stopni zeszlo jeszcze niżej do tego uszczelka pod nastawnikiem nie dała rady - założyłem nowa i ponownie zakładając ustawiłęm 2.8 - 30 przy 90 stopniach ;-)

[ Dodano: 2018-03-12, 15:25 ]
Pojeździłem i auto dużo lepiej wstaje przy 3mg nie kopci no i lepiej zbiera się z niskich obrotów przy 4tym i 5tym biegu ;-) Zostały jeszcze wibracje przy 2,5tys. obrotów na 4tym i 5tym biegu - na 3 chyba nie ma na niższych jest ok. Zastanawiam się czy to bardziej turbo - surge tak jak pisał Leo, ? Albo półoś wewnętrzna? Pytanie czy jakieś anomalie typu surge są do wychwycenia po logach? Przegub czasem się odzywa przy cofaniu zewnętrzne nie wykazują objaw zużycia. No chyba że to normalnym objaw przy autach "pogrzebanych" bo intensywność wibracji zależy od tego jak mocno wcisnę pedał gazu.

[ Dodano: 2018-03-13, 13:11 ]
Dzisiaj po odpaleniu auta (wczoraj tylko chwile się przejechałem na ciepłym silniku bo był ulany od ropy) auto chodzi bardziej "twardo" i silnikiem bardziej rzuca na boki czy jest to następstwem większej dawki paliwa? Zauważyłem też że początkowy kat wtrysku to około 40... Z tego powodu też może chodzić bardziej twardo?

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 13 mar 2018, 13:42

Arturo997 pisze: Zauważyłem też że początkowy kat wtrysku to około 40... Z tego powodu też może chodzić bardziej twardo?
jak najbardziej kąt wtrysku 40 trochę za mało wiec chodzi twardo , ustaw tak jak ma być czyli w przedziale 49-51 , a dawkę ustaw nastawnikiem 3,2-4 i będzie git , oczywiście motor nagrzany do temperatury roboczej, każde odstępstwo od tych wartości będzie skutkowało nieprawidłową pracą silnika

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 13 mar 2018, 14:37

jarowlkp, właśnie ustawiłem kąt na 48- 51 i dawka na 3.0 - 3.2 oczywiście przy 90 stopniach.. ;-)
Zobaczę jak jutro będzie na zimnym bo na ciepłym jest dużo przyjemniej :-D

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 mar 2018, 16:47

Obrazek

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 13 mar 2018, 18:11

Po przejechaniu się jakieś 10km auto zaczeło trochę przebierać chodzić nierówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy po puszczeniu gazu czuć jakby przyhamował (ma moc itd...) - nie wiem do końca gdzie tkwi problem bo VAG nie pokazuje błędów do tego wszystkie parametry na VAGu skaczą:
obroty od 840 do 860
dawka 2.8 do 3.6
napięcie od 1.280 V do 1.540 V
kąt jest ok od 48 do 51 z tym że czasem zejdzie do ~43.
Robić logi? Które grupy?

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 13 mar 2018, 19:03

Arturo997, masz nastawnik do czyszczenia bynajmniej objawy wskazuja na zabrudzony chyba ze masz MES to juz wieksze klopoty bo tego sie nie renegeruje

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 mar 2018, 19:47

Arturo997 pisze:Robić logi? Które grupy?
Nie robić zadnych logów ,nie przestawiać kąta i dawki bo nie ma to nic wspólnego z szarpaniem .Początek wtrysku na rozgrzanym silniku 40 który miałeś był jak najbardziej ok i nie potrzeba było go ruszać .Masz objawy ewiedentne dla opiłków w nastawniku i to jest przyczyną szarpania i skoków dawki .Co do dawki 3 mg to jak na tuningowy program i osprzet który posiadasz ,czyli wtryski 216 i tłoczek 11mm ,masz hardcorową wartość ...ale jak ci taka hardcorowa pasuje to twoja sprawa .

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 13 mar 2018, 20:25

MUNIOR, ale dopiero co przełożyłem nastawnik na ten wyczyszczony od Ciebie i zrobiłem na nim koło 10km...
Poza skokiem dawki na biegu jałowym i tak jakby szarpnięciem po odpuszczeniu gazu podczas jazdy, to gdy przyspieszania na 4tym i 5tym biegu jest dużo lepiej niż było...
Co do dawki ustawiłem ja za namową kolegi Krzysiek 84, mam zmienić na mniejszą, większą? Jakie nastawy będą odpowiednie przy tego typu modyfikacjach?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 mar 2018, 20:42

Arturo997 pisze:MUNIOR, ale dopiero co przełożyłem nastawnik na ten wyczyszczony od Ciebie i zrobiłem na nim koło 10km...
Hmm..no to przyznam że zgłupiałem bo po 10km to się na pewno nie zabrudził .Podeślij mi ten nastawnik który był wczesniej ,wyczyszczę odeśle założysz i bedziemy wiedziec co bylo przyczyną.Co do dawki to nie ma przepisu na "uniwersalną "wartosć po modach ...kazdy ustawia jaka mu pasuje

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 13 mar 2018, 20:58

MUNIOR, ok odezwę się jutro na pw.

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 15 mar 2018, 23:47

Chłopaki, mam ten sam problem co kolega Artur, po przekładce sterownika( poprzedni umarł) kolega pojechał i po chwili dzwoni do mnie, że autko właśnie przebiera na wolnych obrotach tzn przygazowuje sobie tak do tysiąca obr/min i właśnie po odpuszczeniu gazu autko bardziej hamuje niż zwykle. Dawki jeszcze nie sprawdziłem na tym "nowym" kompie, ale myślę,że tu będzie chyba za bogato no bo innego pomysłu nie mam. Na starym było ustawione coś pod 4mg i było ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl