Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Czy tak powinno byc.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
mati2981
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 09 paź 2016, 22:57

[B4 2.3 NG] Czy tak powinno byc.

Post autor: mati2981 » 09 paź 2016, 23:21

Witam. mam audi 80 b4 2.3 quattro i pytanie. Auto robi mi odcine przy 5.5 tys obrotów gdzie maksymalnie jest 8 tys i zastanawia mnie czy tak powinno być czy coś jest nie tak?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 paź 2016, 08:11

mati2981, ng kreci się do 6700-6800 licznikowe bo naprawdę ma ciut mniej, i sprawdź czy cię licznik nie okłamuje ;-)

maksiu432
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 10 paź 2016, 09:58

Post autor: maksiu432 » 10 paź 2016, 10:02

A że tak zapytam jak można sprawdzić czy ten licznik faktycznie pokazuje to co jest a nie przekłamuje?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 08:19 przez maksiu432, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 paź 2016, 10:49

maksiu432 pisze:A że tak zapytam jak można sprawdzić czy ten licznik faktycznie pokazuje to co jest a nie przekłamuje?
W NG chyba tylko przez podpięcie jakiegoś zewnętrznego obrotomierza albo jeśli się ma jakieś bardziej zaawansowaną instalacje lpg II generacji ze sterownikiem który da się podłączyć pod komputer to w programie można zobaczyć obroty.

I co to za reklama pod tym pytaniem, konto założone tylko do promowania strony?

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 10 paź 2016, 19:06

mati2981 pisze:Auto robi mi odcine przy 5.5 tys obrotów gdzie maksymalnie jest 8 tys
widocznie masz obrotomierz z 7A gdzie czerwone pole zaczyna się od 7200 i tam też jest odcinka dla 7A, NG ma wyskalowany obrotomierz fabrycznie do 7000obr i odcina przy ok 6200. Jakąś rzeźbę masz
Ostatnio zmieniony 27 lut 2017, 21:39 przez quattroBandit, łącznie zmieniany 1 raz.

mati2981
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 09 paź 2016, 22:57

Post autor: mati2981 » 11 paź 2016, 15:58

czyli mam cos nie tak z obrotomierzem?

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 11 paź 2016, 19:50

A masz gaz? Bo ja tak miałem gdy była zainstalowana instalacja i reduktor do 100 koni, po wywaleniu instalacji problem zniknął jak ręką odjął. :)

mati2981
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 09 paź 2016, 22:57

Post autor: mati2981 » 11 paź 2016, 23:48

mam gaz (blos) ale na benzynie tak samo jest

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 paź 2016, 09:53

Żeby ci korba bokiem nie wyszła od tego sprawdzania obrotów na gazie I generacji bo tam nie ma żadnego ogranicznika obrotów. Czasem sterowniki II generacji mają opcje przełączenia na benzynę powyżej ustawionych obrotów aby odcięcie wtrysku mogło uniemożliwić przekręcenie silnika.

BorekPłock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 07 mar 2019, 23:12

Post autor: BorekPłock » 17 mar 2019, 20:11

Odkopuję. Kupiłem niedawno 2.3NG Quattro i też jak autor posta mam odcinkę przy 5.5rpm - bardzo gwałtowną i chamską. Obiło mi sie o uszy, że w tym silniku odcinką steruje palec w kopułce lub przekaźnik pompy paliwa i często jest to zamontowane od innego silnika stąd problem. Jak to faktycznie jest? Auto nie ma LPG, ale miało kiedyś.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 mar 2019, 20:55

W NG odcinką steruje ecu odcinając paliwo na różnicowym regulatorze ciśnienia jak dobrze się orientuje.

Bartazel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 paź 2018, 10:35
Imię: Bartłomiej
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KV

Post autor: Bartazel » 15 kwie 2019, 13:41

W moim samochodzie, gdzie posiadam silnik 2.2 KV odcięciem steruje przekaźnik pompy paliwa. Możesz łatwo to sprawdzić wyjmując go i spinając na krótko kablem dwa największe wtyki. Jeżeli odcinki wtedy nie będziesz miał w ogóle (uważaj żeby nie przesadzić), to znalazłeś winowajcę.

Rozwiązanie wtedy to znaleźć działający poprawnie zamiennik. Niestety tutaj już pomóc nie mogę, jako iż samemu szukam takiego.

EDIT: chciałbym dodać, iż symptomy, mianowicie gwałtowne odcięcie paliwa przy zawsze tych samych obrotach jest u mnie identyko, nie posiadam założonego LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl