[B4] Regulacja zawiasów - zerwany gwint tulejki (?)
- cyssiek
- Forum Audi 80
- Posty: 162
- Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Lublin
[B4] Regulacja zawiasów - zerwany gwint tulejki (?)
Cześć,
jak wyregulować zawiasy było milion razy i nie o tym tutaj.
Kurde balans, jak dokręcałem dolną śrubę zawiasu przednich drzwi (tą pod którą jest regulacja) nagle zaczęła się luźno kręcić i okazało się że gwint się zerwał.. I to nie ten od śruby tylko ten w budzie.
Nie mogłem zajrzeć do tego i też nie mogę znaleźć za dużo informacji na ten temat - czy w budzie jest nagwintowana dziura do wkręcania śruby od zawiasu i na tem moment kaplica, czy jest to jakiś element wymienny i dam radę to jeszcze uratować? Dziękuję.
jak wyregulować zawiasy było milion razy i nie o tym tutaj.
Kurde balans, jak dokręcałem dolną śrubę zawiasu przednich drzwi (tą pod którą jest regulacja) nagle zaczęła się luźno kręcić i okazało się że gwint się zerwał.. I to nie ten od śruby tylko ten w budzie.
Nie mogłem zajrzeć do tego i też nie mogę znaleźć za dużo informacji na ten temat - czy w budzie jest nagwintowana dziura do wkręcania śruby od zawiasu i na tem moment kaplica, czy jest to jakiś element wymienny i dam radę to jeszcze uratować? Dziękuję.
regulacja na imbus to jedno, a śruba to dwa...regulujesz wkrecając lub wykręcając tulejkę imbusem, na końcu wkręcasz śrubę...wszystko idzie naprawić,nie pamietam ile jest tam miejsca w tej tulejce...jak wejdzie większa śruba to panie wiercimy,gwintujemy i cieszymy się jazdą...wszystko zalezy od wielkosci otworu w środku tulejki
tulejka służy tylko do zrobienia odsadzenia zawiasu od karoserii,gwint nowy musisz w karoserii zrobić...pytanie czy w tulejce jest wystarczający otwór aby zastosować srubę M10...inna opcja to wykrecenie tulejki,pomiary,ewentualnie powiekszenie otworu na 10,5mm,wiercimy w karoserii 8,5mm i gwint m10...skok gwintu metryczny lub drobnozwojny w zaleznosci od posiadanego sprzętu,dostępnosci śrub