Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4] Regulacja zawiasów - zerwany gwint tulejki (?)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

[B4] Regulacja zawiasów - zerwany gwint tulejki (?)

Post autor: cyssiek » 17 cze 2019, 15:31

Cześć,

jak wyregulować zawiasy było milion razy i nie o tym tutaj.

Kurde balans, jak dokręcałem dolną śrubę zawiasu przednich drzwi (tą pod którą jest regulacja) nagle zaczęła się luźno kręcić i okazało się że gwint się zerwał.. I to nie ten od śruby tylko ten w budzie.

Nie mogłem zajrzeć do tego i też nie mogę znaleźć za dużo informacji na ten temat - czy w budzie jest nagwintowana dziura do wkręcania śruby od zawiasu i na tem moment kaplica, czy jest to jakiś element wymienny i dam radę to jeszcze uratować? Dziękuję.

adamze27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 17 maja 2017, 19:28

Post autor: adamze27 » 17 cze 2019, 18:10

regulacja na imbus to jedno, a śruba to dwa...regulujesz wkrecając lub wykręcając tulejkę imbusem, na końcu wkręcasz śrubę...wszystko idzie naprawić,nie pamietam ile jest tam miejsca w tej tulejce...jak wejdzie większa śruba to panie wiercimy,gwintujemy i cieszymy się jazdą...wszystko zalezy od wielkosci otworu w środku tulejki

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cyssiek » 17 cze 2019, 18:40

Tulejkę da się wydłubać z innego audi czy rzeźba, w sumie to mnie najbardziej interesuje

maro0912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: maro0912 » 17 cze 2019, 18:47

jak tulejkę wydłubiesz to może nitonakrętkę jakąś dopasujesz? Jaka tam śruba idzie?

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cyssiek » 17 cze 2019, 19:06

etka mówi M8X29

adamze27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 17 maja 2017, 19:28

Post autor: adamze27 » 17 cze 2019, 19:36

tulejka służy tylko do zrobienia odsadzenia zawiasu od karoserii,gwint nowy musisz w karoserii zrobić...pytanie czy w tulejce jest wystarczający otwór aby zastosować srubę M10...inna opcja to wykrecenie tulejki,pomiary,ewentualnie powiekszenie otworu na 10,5mm,wiercimy w karoserii 8,5mm i gwint m10...skok gwintu metryczny lub drobnozwojny w zaleznosci od posiadanego sprzętu,dostępnosci śrub

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cyssiek » 17 cze 2019, 19:39

Dzięki za konkrety - tulejka ma otwór na imbus 12 więc M10 powinna się zmieścić.

Szukam gwintowników i natchnienia zatem, dam znać czy się udało czy jeżdże bez mocowania dołu :-D :-D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 cze 2019, 19:56

Równie dobrze można dać na przestrzał śrubę ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 cze 2019, 20:45

tylko trzeba zwalac plastiki, ja naprwiam metoda sprezynkowa

Awatar użytkownika
cyssiek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 15 sie 2016, 17:42
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cyssiek » 18 cze 2019, 11:36

Jarewa, proszę o pikantne szczegóły :-D

adamze27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 17 maja 2017, 19:28

Post autor: adamze27 » 18 cze 2019, 16:36

inaczej wierci wiekszy otwór,gwintuje i wkręca tzw spreżynkę gdzie masz w środku gwint pod twoja starą srubę..najczęscej słyszana nazwa to helicoil

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 cze 2019, 19:57

Dokładnie, tylko sprężynki dobiera sie długością do grubości materiału ja je przucinam by nie była poza nim

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl