Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
grzegorz211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2018, 10:20
Lokalizacja: Chludowo

Post autor: grzegorz211 » 03 gru 2018, 21:58

Radio Audi Delta 8A0 035 192

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 gru 2018, 22:06

No to nie będzie działać ta w nim komunikacja jest do A4. I nic z tym nie zrobisz.

grzegorz211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2018, 10:20
Lokalizacja: Chludowo

Post autor: grzegorz211 » 03 gru 2018, 23:02

Mam jeszcze Audi Gamma 8A0 035 186

[ Dodano: 2018-12-03, 23:02 ]
Czyli co cała praca na marne :|

Chiciaż w opisie komunikacja jest po Data a w tych nowszych po Can.

Sam już nie wiem o co chodzi.

A miało być tak kolorowo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 gru 2018, 23:52

Z gamma powino się udać.

Tu chodzi o protokoły delta jest przystosowana do A4 i ma protokół inny niż 80 mimo że takie same opisy sygnałów.

A4 ma dwuwierszowy wyświetlacz do radia a u nas jest AC i jest inna obsługa.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 28 maja 2019, 23:53

Ogarnia ktoś to jakiego pinu w kompie podłączyć sygnał spalania BC w b3 2.0 AAD

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 07 sty 2020, 16:05

Proszę Was o pomoc. Zdobyłem w końcu moduł AC/BC ale nie działają w ogóle komunikaty ostrzegawcze w AC. Wskazanie w BC wyświetla się poprawnie ale pole AC pozostaje czarne czy po zapłonie czy po naciśnieciu przycisku test.
Zauważyłem że po bokach wyswietlacza (zdjęcia poniżej) są puste otwory jakby po lampkach. Czy to może być przyczyną tj. brak podświetlenia?
Nie miałem wcześniej modułu BC w rękach i nie wiem jak powinno być, stąd moje pytanie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 07 sty 2020, 18:19

grzesław, zapewne jest jak piszesz. Zwróć uwagę na opisy 2W gelb i rot

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sty 2020, 20:37

Tak nie masz zarówek podswietlania, no i musza byc kolorowe zółty i czerwony co kolega wyzej pisał

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 01 lut 2020, 14:50

Niestety okazało się że AC jest całkowicie padnięte tzn elektronika. Na szczęście miałem u siebie zamontowane już AC więc rozkręciłem moduł AC/BC i podmieniłem elektronike AC ze swoją i działa.

Mam jednak problem z odczytem, a raczej z przeliczeniem spalania. Wyprowadziłem sygnał ze sterownika i wszystko przelicza ale:
Spalanie (mimo obniżonego przeliczania na zworkach o 15%) zawyża o około 40%
Pozostałe kilometry do przejechania przy pełnym baku to maksymalnie chyba mi 600km pokazało
Średnie spalanie to mi wylicza zwykle na 11-13l/100km a zwykle mam spalanie 5-6l/100km

Poradźcie co może być przyczyną? Poziom napięcia wyprowadzonego ze sterownika skacze przy gazowaniu do setki na postoju do około 1,8V.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lut 2020, 15:03

Niestety przy 1z trzeba bc przerobić instrukcje znajdziesz w temach

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 08 lut 2020, 16:36

Przerobiłem układ według schematu zamieszczonego przez SŁAWEK502:

Obrazek

Ale teraz wyświetla mi cały czas zerowe wskazanie, a ilość pozostałych km do przejechania 2000. Sygnał z ECU dochodzi (1,7V przy 3000obr/min).
Nie wiem czy w dobrym miejscu przeciąłem ściężkę pomiędzy układami ponieważ schemat sugeruje przecięcie jej tuż za 6tą nóżką układu 4001 i nowe połączenie tej 6tej nóżki z 7 układu 4066. Tyle że stara ścieżka dochodziła do innych elementów płytki, a po przeróbce według tego schematu to je pomijamy. Wydaje mi się że należało by ją przeciąć zaraz za 7 nózką układu 4066 i podłączenie końca starej ścieżki z 5tą nóżką układu 4066 (tak jak na załączonej przeróbce schematu).

Obrazek

Poniżej wrzucam mój zmodyfikowany układ BC wg. pierwotnego schematu. Może ktoś kto już przerabiał ten układ się wypowiedzieć co jest nie tak?

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lut 2020, 18:02

Mozesz mi wskazać gdzie pisze zeby przerobić pin nr 5 przy 4001 i przeciąć ścieżkę z sygnał spalania ???

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 08 lut 2020, 18:23

Zasugerowałem się wpisem:
Szara80tkaTdi pisze:sam to robilem jakies bodajze 2 lata temu, ale z tego co pamietam musisz poszukac ten ukladzik 4066 i poprowadzic kabelek z 5 pinu na uklad4001 pod pin 6, i oczywiscie przeciac sciezke w miejscu tam zaznaczonym, to pierwsza sprawa a drugie ze pod uklad ten 4001 pod pin 5 podajesz juz bezposrednio sygnal spalania z kompa silnika, nie tak jak jest standartowo orginalnie w BC ze pod te czarna wtyczke, oczywiscie np ja u siebie zrobilem tez dodatkowe ciecia sciezek i ten pin 5 z 4001 podalem juz na gniazdo tak aby zachowac orginalne wtyczki, i przed podaniem tego kabelka juz na gniazdo tez zrobilem ciecie sciezki, nie wiem czy bylo to konieczne, ale zawsze mam mozliosc do wrocenia do orginalu
l
Link do postu

Sygnał mam wprowadzony do wtyczki więc również nie chciałem tego przerabiać skoro ma być wg. schematu doprowadzony bezpośrednio do układu.

Czyli co trzeba zrobić? Połączyć po staremu ścieżkę wychodzącą z gniazda i usunąć bezpośrednie połączenie pin10 gniazda->układ 4001 pin 5?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lut 2020, 18:50

Tylko ze autor przeróbki nic o tym nie mówi
SŁAWEK502 pisze:Witam po zamontowaniu BC od benzyny do TDI pojawia sie prblem z przeliczaniem sredniego spalania zwykle jest zawyżone o jakies 40%.
Oto rozwiazanie które działa ponad rok trzeba przerobic płytke BC.
Link do schematu-
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08f ... a2ac8.html
A zastosowanie do niego chodziło tylko o przeróbkę miedzy 4001 a 4066..


W dodatku
Szara80tkaTdi pisze:nie wiem czy bylo to konieczne

grzesław
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
Imię: Grzegorz
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: grzesław » 08 lut 2020, 20:03

To teraz z powrotem połączyłem ścieżkę sygnału spalania, resztę zostawiłem i po krótkiej jeździe dalej 0,0 na wskaźniku spalania. Wskazanie paliwa jedynie wróciło.
Co jeszcze źle zrobiłem? :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl