Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[all] Światła mijania na przekaźnikach

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
ODPOWIEDZ
maciek889
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4105
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [all] Światła mijania na przekaźnikach

Post autor: maciek889 » 05 paź 2020, 21:11

Nawet nie musisz wpychać tych przekaźników pod osłonę, bo możesz zrobić dłuższe kable i dać je pod deskę. A na pająku z tego co pamiętam to nie ma masy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Stasiek
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 33
Rejestracja: 18 paź 2019, 14:06

Re: [all] Światła mijania na przekaźnikach

Post autor: Stasiek » 05 paź 2020, 23:05

Dzięki. Będę działał w tym temacie.
Czyli to 87a pozostawić i nic nie wpinać?

maciek889
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4105
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [all] Światła mijania na przekaźnikach

Post autor: maciek889 » 06 paź 2020, 12:23

Tak 87a zostaw wolne.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

lascik
Audi 80 Mastach
Audi 80 Mastach
Posty: 121
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Re: [all] Światła mijania na przekaźnikach

Post autor: lascik » 06 paź 2020, 12:44

Trochę utrudniacie sobie. Ja po prostu umieściłem przekaźnik pod maską, wiązka lamp łatwo dostępna, plus z akumulatora przez bezpiecznik.

Stasiek
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 33
Rejestracja: 18 paź 2019, 14:06

Re: [all] Światła mijania na przekaźnikach

Post autor: Stasiek » 06 paź 2020, 23:05

lascik, pewnie Ty masz na myśli zwiększenie wydajności żarówek celem polepszenia widoczności? To wtedy rzeczywiście miałoby to sens.
Ja pracuję natomiast nad odciążeniem tego pająka przy kierownicy, bo blaszki się przykopciły i nie miałem świateł drogowych. Już ze dwa razy musiałem go rozkręcać i trochę to wnerwiające. W tym przypadku trzeba dać przekaźnik między skrzynką bezpieczników, a pająkiem:)

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11450
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Re: [all] Światła mijania na przekaźnikach

Post autor: Pieterb » 07 paź 2020, 08:02

Niekoniecznie, bo w takim wypadku można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

Stasiek
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 33
Rejestracja: 18 paź 2019, 14:06

Re: [all] Światła mijania na przekaźnikach

Post autor: Stasiek » 14 paź 2020, 23:25

Podłączyłem te przekaźniki i wszystko jest super. Światła świecą, pająk działa i czego chcieć więcej.
Nie przypuszczałem, że będzie to takie proste. Przekaźniki miałem dać przy ssmym pająku, ale stwierdziłem, że będzie tam za ciasno i będzie problem z wyjmowaniem licznika. Jeden jeszcze było by ok. ale dwa to już za dużo upychania. Dałem je przy przekaźnikach nad kolanami.

Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc i poświęcony czas.

Poniżej wstawię fotki z opisem co i jak porobiłem. Będziecie mogli mnie krytykować i może to posłużyć jako poradnik dla innych osób.

Dodano po 20 minutach 1 sekundzie:
Na początek należy kupić konektory płaskie męskie i żeńskie oraz przekaźniki. Ja kupiłem przekaźniki świateł do fiata 126p. W motoryzacyjnym były za ok. 9 zł za szt. Warto kupić również podstawki przekaźników, aby przy wymianie przekaźnika nie było problemu z podłączeniem kabelków.

Dodano po 11 minutach 31 sekundach:
Ja dobrałem się do przewodów tuż za pająkiem. Zdemontowałem zegary w celu lepszego dostępu. W tym przypadku przeciąłem przewody i zacisnąłem na nich konektory płaskie. Przewody to żółty od świateł mijania (F56b) i biało-czarny od świateł drogowych (I56a).

Dodano po 15 minutach 28 sekundach:
Podłączanie przekaźnika: pin 86 - masa (kabelek brązowy).
Pin 85 - kabelek F56b lub I56a idący do pająka.
Pin 87 - kabelek F56b lub I56a idący do skrzynki bezpieczników.
Pin 30 - kabelek prądowy L30 (czerwony) od skrzynki bezpieczników.
Pin 87a (po środku przekaźnika) - pozostaje nieruszony. Nic tam nie wpinamy.

Dodano po 9 minutach 19 sekundach:
Kabelki po umieszczeniu w podstawce przekaźnika zalałem klejem na gorąco, który po zastygnięciu twradnieje jak żywica. Nie ma szans, aby konektor wyskoczył z podstawki. Można śmiało ciągnąć i prędzej kabelek się zerwie ( sprawdzałem ). Aby wyjąć konektor wystarczy tylko włożyć rozgrzanego na ogniu gwoździa, który roztopi klej i pociągnąć kabelek.

Dodano po 6 minutach 20 sekundach:
Masę (kabelek brązowy) dałem pod nakrętkę do "innych mas" gdzieś do blachy po lewej stronie.

Dodano po 32 minutach 52 sekundach:
Przekaźniki w podstawkach przypiąłem trytytkami do zestawu oryginalnych przekaźników. Ładnie się tam wkomponowały i niczemu nie przeszkadzają.
Żóty kabelek przedłużyłem do przekaźnika żółto-zielonym, a biało-czarny przedłużyłem czarnym. Akurat takie kabelki miałem.
Warto dać grubsze kabelki na odcinku przekaźnik - skrzynka bezp. (L30) , bo cienkie trochę się grzały.

Wspomnę jeszcze, że przed samym przekaźnikiem przeciąem kable i połączyłem konektorami. W ten sposób w razie awarii przekaźnika gdy będziemy w trasie można łatwo je rozpiąć i złączyć ze sobą przed przekaźnikiem co sprawi, że powrócimy do oryginału.
Na wszystkie konektory dałem oczywiście nakładki termokurczliwe i dodatkowo izolację przez co nic się samo nie rozepnie.
Mam nadzieję, że to pomoże i nie będę musiał więcej czyścić styków w pająku. Jeżdżę już z tym kilka dni i narazie jest ok.
Jeszcze raz muszę podziękować wszystkim kolegom z forum, którzy mi pomogli. Bez Was niczego bym nie zrobił. Mam nadzieję, że mój nudny poradnik pomoże wielu osobom, które mają ten problem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
Kierownica skóra, dywaniki
hamulce