Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Początkujący z zapałem do działania

ODPOWIEDZ
80_1994B4_NGI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 gru 2020, 00:52
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Giżycko

Początkujący z zapałem do działania

Post autor: 80_1994B4_NGI » 25 gru 2020, 01:06

Witam wszystkich użytkowników. Jestem dosyć świeżym kierowcą i tak wyszło, że 80tka z 1.9TDI jest moim pierwszym autem. Powiem szczerze, że bardzo szybko nawiązałem dobre relacje z tym cudeńkiem ale nie wiem czy dobrze o nie dbam. Oczywiście dbam o higienę, prawidłowy poziom oleju, płynu do chłodnicy itd.. ale czy są rzeczy na które powinienem jeszcze zwracać uwagę? Chodzi mi tu o rzeczy na pierwszy rzut oka niezbyt oczywiste, a jednak mające wpływ na żywotność tego auta.


P.S.
Z kolegą, który bardziej zna się na takich rzeczach planujemy w najbliższe ferie trochę przy nim pogrzebać. Macie jakieś w miarę proste sposoby podbicia mocy? Samochód grzecznie mówiąc ostatnio się wlecze mimo obszernego remontu (na same części wydałem ponad 2000 zł). Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Początkujący z zapałem do działania

Post autor: MUNIOR » 25 gru 2020, 22:40

Skoro "przezył " przeszlo 25 lat ,będąc zapewne w róznych rekach i dalej żyje ,to o jego żywotnosć bym sie nie martwił ;-) A co do "podbicia " mocy to jest tylko jeden sensowny sposób ,polegajacy na zmianie oprogramowania w sterowniku ,gdzie bez problemu można osiagnać ok 115 koni .Ale pierwszą rzeczą jest sprawdzenie czy w tej chwili auto osiaga fabryczne paramerty ,bo jak w tej chwili cos go bolii i nie jedzie jak powinien ,to żadne podnoszenie mocy nie pomoże ,póki nie usuniesz przyczyny .Można to sprawdzić podlaczajac program diagnostyczny i podejrzeć najwazniejsze parametry mające wplyw na osiagi w czasie jazdy ,jak choćby wskazania z przeplywomierza czy ciśnienie doładowania .O ile oczywiscie masz audi na nowszym osprzecie ,czyli z nastawnikiem indukcyjnym i komputerem udostępniajacym pełną diagnostyke .Wszystkie porady których potrzebujesz znajdziesz na tym forum ,także zamiast pytać lepiej duuuuużo czytać :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Początkujący z zapałem do działania

Post autor: Krzysiek 84 » 26 gru 2020, 01:27

Munior dobrze mówi , wrzuć foto silnika spod maski dla rozpoznania osprzętu silnika, jakby co w Rynie jest kolega Andrzej , zna się na TDI i pomoże coś wytłumaczyć przy aucie w razie gdyby mechanicy na początek kazali zmienić turbo na regenerowane , bo auto nie jedzie.

Co do podnoszenia mocy , to na początek wrzuć wtryski afn i później ECU od Munior'a zamów.
Ale na początek diagnostyka , by przywrócić parametry silnika na takie jak powinny być przy seryjnym aucie.

Co do dbania o silnik i osprzęt , to olej minimum 10w40 i filtr oleju Mann W730/1 i wymiana max co 10 tyś km , nie pałuj zimnego silnika , raz w roku zmieniaj filtr kabinowy , powietrza i paliwa , warto też profilaktycznie dolewać do paliwa olej 2T w proporcji 50 - 100 ml na 20 litrów ON.
I to chyba na tyle , sprawdzić kąt wtrysku i dawkę paliwa , przejrzeć przewody wokół turbo i N75 , oraz porobić logi dynamiczne grupy 3 / 11 oraz 4 i 8 , jeśli silnik na nowszym osprzęcie jest.
Jak by co , to zapraszamy na spoty w regionie: Ryn , Bakałarzewo , Białystok i okolice.

80_1994B4_NGI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 gru 2020, 00:52
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Giżycko

Re: Początkujący z zapałem do działania

Post autor: 80_1994B4_NGI » 27 gru 2020, 00:42

MUNIOR pisze:
25 gru 2020, 22:40
Skoro "przezył " przeszlo 25 lat ,będąc zapewne w róznych rekach i dalej żyje ,to o jego żywotnosć bym sie nie martwił ;-) A co do "podbicia " mocy to jest tylko jeden sensowny sposób ,polegajacy na zmianie oprogramowania w sterowniku ,gdzie bez problemu można osiagnać ok 115 koni .Ale pierwszą rzeczą jest sprawdzenie czy w tej chwili auto osiaga fabryczne paramerty ,bo jak w tej chwili cos go bolii i nie jedzie jak powinien ,to żadne podnoszenie mocy nie pomoże ,póki nie usuniesz przyczyny .Można to sprawdzić podlaczajac program diagnostyczny i podejrzeć najwazniejsze parametry mające wplyw na osiagi w czasie jazdy ,jak choćby wskazania z przeplywomierza czy ciśnienie doładowania .O ile oczywiscie masz audi na nowszym osprzecie ,czyli z nastawnikiem indukcyjnym i komputerem udostępniajacym pełną diagnostyke .Wszystkie porady których potrzebujesz znajdziesz na tym forum ,także zamiast pytać lepiej duuuuużo czytać :-)
Dzięki za rady! Myślę, że mimo niedawnego remontu auto dalej nie jest w pełni sprawne. Ostatnio dosyć mocno czuć ropę w bagażniku ale nic z niego nie cieknie. No i ma raz na jakiś czas widoczny spadek mocy w trakcie jazdy. O ile się nie mylę może to być wina przepływomierza, bo przy nim nic nie robiliśmy.

Dodano po 24 minutach 27 sekundach:
Krzysiek 84 pisze:
26 gru 2020, 01:27
Munior dobrze mówi , wrzuć foto silnika spod maski dla rozpoznania osprzętu silnika, jakby co w Rynie jest kolega Andrzej , zna się na TDI i pomoże coś wytłumaczyć przy aucie w razie gdyby mechanicy na początek kazali zmienić turbo na regenerowane , bo auto nie jedzie.

Co do podnoszenia mocy , to na początek wrzuć wtryski afn i później ECU od Munior'a zamów.
Ale na początek diagnostyka , by przywrócić parametry silnika na takie jak powinny być przy seryjnym aucie.

Co do dbania o silnik i osprzęt , to olej minimum 10w40 i filtr oleju Mann W730/1 i wymiana max co 10 tyś km , nie pałuj zimnego silnika , raz w roku zmieniaj filtr kabinowy , powietrza i paliwa , warto też profilaktycznie dolewać do paliwa olej 2T w proporcji 50 - 100 ml na 20 litrów ON.
I to chyba na tyle , sprawdzić kąt wtrysku i dawkę paliwa , przejrzeć przewody wokół turbo i N75 , oraz porobić logi dynamiczne grupy 3 / 11 oraz 4 i 8 , jeśli silnik na nowszym osprzęcie jest.
Jak by co , to zapraszamy na spoty w regionie: Ryn , Bakałarzewo , Białystok i okolice.
Dzięki za odpowiedź! Niestety teraz nie mogę zrobić zdjęcia, bo nie mam chwilowo dostępu do auta. Olej jaki leje to castrol magnatec 15w40 (syntetyczny), a filtry co do filtrów to jedynie kabinowy był wymieniany co rok ale jak będę mieć więcej drobnych w kieszeni to innymi też się zainteresuje :-) Coś czuję, że będę miał co robić w trakcie ferii :D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Początkujący z zapałem do działania

Post autor: MUNIOR » 27 gru 2020, 09:32

80_1994B4_NGI pisze:
27 gru 2020, 01:06
Dzięki za rady! Myślę, że mimo niedawnego remontu auto dalej nie jest w pełni sprawne. Ostatnio dosyć mocno czuć ropę w bagażniku ale nic z niego nie cieknie. No i ma raz na jakiś czas widoczny spadek mocy w trakcie jazdy. O ile się nie mylę może to być wina przepływomierza, bo przy nim nic nie robiliśmy.
Widze że po "reformie " forum nie idzie nawet zacytować wybranego tekstu ,bo brakuje opcji "cytuj zaznaczone " .ale tak to zwykle jest po "reformach " ze jest gorzej niż było :-D Ale do rzeczy ,odnoszac się do twoich slów które zacytowałem na poczatku .....I tu jest własnie błedne myśłenie osób nie bardzo znających się na tdi ....tu nie w braku "remontów" tkwi problem ,tylko w drobiazgach ,które można "namierzyć " tylko przy pomocy programu diagnostycznego ,podglądajac parametry podczas jazdy .Po tym co piszesz mozna już z całą pewnoscią powiedzieć ze auto lapie ci tryb awaryjny ,najprawdopodobniej z przeładowania i nie ma to nic wspólnego z przeplywomierzem .To czy wartosci z przepływomierza są prawidlowe ,można ocenić tylko podczas jazdy z podpietym programem diagnostycznym .Takze żadne remonty nie są tu potrzebne, tylko spec który zrobi ci diagonostykę podczas jazdy i powie co jest nie tak i co nalezy zrobić.Oczywiscie musisz mieć nowszy osprżet ,umożliwiajacy pełną diagnostyke .czyli tdi z nastawnikiem indukcyjnym
Ostatnio zmieniony 27 gru 2020, 09:55 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: Początkujący z zapałem do działania

Post autor: Pieterb » 27 gru 2020, 09:43

MUNIOR pisze:
27 gru 2020, 09:32
Widze że po "reformie " forum nie idzie nawet zacytować wybranego tekstu ,bo brakuje opcji "cytuj zaznaczone " .ale tak to zwykle jest po "reformach " ze jest gorzej niż było :-D
idzie idzie, po prostu mały pomyłek zrobiłeś ;-) ale naprawiłem, owszem tu masz racji brak jest tej opcji cytuj zaznaczone ale myślę że może jakoś to naprawimy z czasem bo mi tego osobiście też brakuje.

A przy okazji dodam że z tym zapałem to kolega troszkę przesadził :-P bo gdyby sobie wygooglował i na forum rzucił okiem gdzie trzeba, to by wiedział co należy zrobić w takiej sytuacji. Bo podstawa to poznać auto a w tym przypadku tylko motor.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Początkujący z zapałem do działania

Post autor: MUNIOR » 27 gru 2020, 10:06

Pieterb pisze:
27 gru 2020, 09:43

A przy okazji dodam że z tym zapałem to kolega troszkę przesadził :-P bo gdyby sobie wygooglował i na forum rzucił okiem gdzie trzeba, to by wiedział co należy zrobić w takiej sytuacji. Bo podstawa to poznać auto a w tym przypadku tylko motor.
Ano wlasnie ....bo tu problem tkwi w tzw.szczególach a nie w "remontach " czy ich braku .Można wydać kilka tys na "grube" remonty i dalej mieć nie sprawny osprżet powodujący problemy i niemoc auta.Takze kolejność jest taka że najpierw dobra diagnoza ,koniecznie diagnostyka vagiem w czasie jazdy,bo tylko tak można "namierzyć " wiekszosć problemów w tym aucie , a pózniej "remonty " a raczej wymiany drobiazgów za nie wielkie pieniadze

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Początkujący z zapałem do działania

Post autor: Krzysiek 84 » 28 gru 2020, 18:57

Ten Olej 15w40 , to tak trochę nie bardzo do tego silnika , dobrze , że mrozów takich teraz nie ma , ale minimum to 10w40 .

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Początkujący z zapałem do działania

Post autor: RaKo » 28 gru 2020, 23:42

Syntetyczny tylko że pewnie mineralny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl