Witam wszystkich użytkowników. Jestem dosyć świeżym kierowcą i tak wyszło, że 80tka z 1.9TDI jest moim pierwszym autem. Powiem szczerze, że bardzo szybko nawiązałem dobre relacje z tym cudeńkiem ale nie wiem czy dobrze o nie dbam. Oczywiście dbam o higienę, prawidłowy poziom oleju, płynu do chłodnicy itd.. ale czy są rzeczy na które powinienem jeszcze zwracać uwagę? Chodzi mi tu o rzeczy na pierwszy rzut oka niezbyt oczywiste, a jednak mające wpływ na żywotność tego auta.
P.S.
Z kolegą, który bardziej zna się na takich rzeczach planujemy w najbliższe ferie trochę przy nim pogrzebać. Macie jakieś w miarę proste sposoby podbicia mocy? Samochód grzecznie mówiąc ostatnio się wlecze mimo obszernego remontu (na same części wydałem ponad 2000 zł). Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.
Początkujący z zapałem do działania
-
- Forum Audi 80
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
-
- Forum Audi 80
- Imię: Mariusz
- Nadwozie: Sedan
Re: Początkujący z zapałem do działania
Skoro "przezył " przeszlo 25 lat ,będąc zapewne w róznych rekach i dalej żyje ,to o jego żywotnosć bym sie nie martwił A co do "podbicia " mocy to jest tylko jeden sensowny sposób ,polegajacy na zmianie oprogramowania w sterowniku ,gdzie bez problemu można osiagnać ok 115 koni .Ale pierwszą rzeczą jest sprawdzenie czy w tej chwili auto osiaga fabryczne paramerty ,bo jak w tej chwili cos go bolii i nie jedzie jak powinien ,to żadne podnoszenie mocy nie pomoże ,póki nie usuniesz przyczyny .Można to sprawdzić podlaczajac program diagnostyczny i podejrzeć najwazniejsze parametry mające wplyw na osiagi w czasie jazdy ,jak choćby wskazania z przeplywomierza czy ciśnienie doładowania .O ile oczywiscie masz audi na nowszym osprzecie ,czyli z nastawnikiem indukcyjnym i komputerem udostępniajacym pełną diagnostyke .Wszystkie porady których potrzebujesz znajdziesz na tym forum ,także zamiast pytać lepiej duuuuużo czytać
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Imię: Krzysiek