Witam wszystkich użytkowników. Jestem dosyć świeżym kierowcą i tak wyszło, że 80tka z 1.9TDI jest moim pierwszym autem. Powiem szczerze, że bardzo szybko nawiązałem dobre relacje z tym cudeńkiem ale nie wiem czy dobrze o nie dbam. Oczywiście dbam o higienę, prawidłowy poziom oleju, płynu do chłodnicy itd.. ale czy są rzeczy na które powinienem jeszcze zwracać uwagę? Chodzi mi tu o rzeczy na pierwszy rzut oka niezbyt oczywiste, a jednak mające wpływ na żywotność tego auta.
P.S.
Z kolegą, który bardziej zna się na takich rzeczach planujemy w najbliższe ferie trochę przy nim pogrzebać. Macie jakieś w miarę proste sposoby podbicia mocy? Samochód grzecznie mówiąc ostatnio się wlecze mimo obszernego remontu (na same części wydałem ponad 2000 zł). Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.
Początkujący z zapałem do działania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 gru 2020, 00:52
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Giżycko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Początkujący z zapałem do działania
Skoro "przezył " przeszlo 25 lat ,będąc zapewne w róznych rekach i dalej żyje ,to o jego żywotnosć bym sie nie martwił
A co do "podbicia " mocy to jest tylko jeden sensowny sposób ,polegajacy na zmianie oprogramowania w sterowniku ,gdzie bez problemu można osiagnać ok 115 koni .Ale pierwszą rzeczą jest sprawdzenie czy w tej chwili auto osiaga fabryczne paramerty ,bo jak w tej chwili cos go bolii i nie jedzie jak powinien ,to żadne podnoszenie mocy nie pomoże ,póki nie usuniesz przyczyny .Można to sprawdzić podlaczajac program diagnostyczny i podejrzeć najwazniejsze parametry mające wplyw na osiagi w czasie jazdy ,jak choćby wskazania z przeplywomierza czy ciśnienie doładowania .O ile oczywiscie masz audi na nowszym osprzecie ,czyli z nastawnikiem indukcyjnym i komputerem udostępniajacym pełną diagnostyke .Wszystkie porady których potrzebujesz znajdziesz na tym forum ,także zamiast pytać lepiej duuuuużo czytać 


- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5501
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: Początkujący z zapałem do działania
Munior dobrze mówi , wrzuć foto silnika spod maski dla rozpoznania osprzętu silnika, jakby co w Rynie jest kolega Andrzej , zna się na TDI i pomoże coś wytłumaczyć przy aucie w razie gdyby mechanicy na początek kazali zmienić turbo na regenerowane , bo auto nie jedzie.
Co do podnoszenia mocy , to na początek wrzuć wtryski afn i później ECU od Munior'a zamów.
Ale na początek diagnostyka , by przywrócić parametry silnika na takie jak powinny być przy seryjnym aucie.
Co do dbania o silnik i osprzęt , to olej minimum 10w40 i filtr oleju Mann W730/1 i wymiana max co 10 tyś km , nie pałuj zimnego silnika , raz w roku zmieniaj filtr kabinowy , powietrza i paliwa , warto też profilaktycznie dolewać do paliwa olej 2T w proporcji 50 - 100 ml na 20 litrów ON.
I to chyba na tyle , sprawdzić kąt wtrysku i dawkę paliwa , przejrzeć przewody wokół turbo i N75 , oraz porobić logi dynamiczne grupy 3 / 11 oraz 4 i 8 , jeśli silnik na nowszym osprzęcie jest.
Jak by co , to zapraszamy na spoty w regionie: Ryn , Bakałarzewo , Białystok i okolice.
Co do podnoszenia mocy , to na początek wrzuć wtryski afn i później ECU od Munior'a zamów.
Ale na początek diagnostyka , by przywrócić parametry silnika na takie jak powinny być przy seryjnym aucie.
Co do dbania o silnik i osprzęt , to olej minimum 10w40 i filtr oleju Mann W730/1 i wymiana max co 10 tyś km , nie pałuj zimnego silnika , raz w roku zmieniaj filtr kabinowy , powietrza i paliwa , warto też profilaktycznie dolewać do paliwa olej 2T w proporcji 50 - 100 ml na 20 litrów ON.
I to chyba na tyle , sprawdzić kąt wtrysku i dawkę paliwa , przejrzeć przewody wokół turbo i N75 , oraz porobić logi dynamiczne grupy 3 / 11 oraz 4 i 8 , jeśli silnik na nowszym osprzęcie jest.
Jak by co , to zapraszamy na spoty w regionie: Ryn , Bakałarzewo , Białystok i okolice.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 gru 2020, 00:52
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Giżycko
Re: Początkujący z zapałem do działania
Dzięki za rady! Myślę, że mimo niedawnego remontu auto dalej nie jest w pełni sprawne. Ostatnio dosyć mocno czuć ropę w bagażniku ale nic z niego nie cieknie. No i ma raz na jakiś czas widoczny spadek mocy w trakcie jazdy. O ile się nie mylę może to być wina przepływomierza, bo przy nim nic nie robiliśmy.MUNIOR pisze: ↑25 gru 2020, 22:40Skoro "przezył " przeszlo 25 lat ,będąc zapewne w róznych rekach i dalej żyje ,to o jego żywotnosć bym sie nie martwiłA co do "podbicia " mocy to jest tylko jeden sensowny sposób ,polegajacy na zmianie oprogramowania w sterowniku ,gdzie bez problemu można osiagnać ok 115 koni .Ale pierwszą rzeczą jest sprawdzenie czy w tej chwili auto osiaga fabryczne paramerty ,bo jak w tej chwili cos go bolii i nie jedzie jak powinien ,to żadne podnoszenie mocy nie pomoże ,póki nie usuniesz przyczyny .Można to sprawdzić podlaczajac program diagnostyczny i podejrzeć najwazniejsze parametry mające wplyw na osiagi w czasie jazdy ,jak choćby wskazania z przeplywomierza czy ciśnienie doładowania .O ile oczywiscie masz audi na nowszym osprzecie ,czyli z nastawnikiem indukcyjnym i komputerem udostępniajacym pełną diagnostyke .Wszystkie porady których potrzebujesz znajdziesz na tym forum ,także zamiast pytać lepiej duuuuużo czytać
![]()
Dodano po 24 minutach 27 sekundach:
Dzięki za odpowiedź! Niestety teraz nie mogę zrobić zdjęcia, bo nie mam chwilowo dostępu do auta. Olej jaki leje to castrol magnatec 15w40 (syntetyczny), a filtry co do filtrów to jedynie kabinowy był wymieniany co rok ale jak będę mieć więcej drobnych w kieszeni to innymi też się zainteresujeKrzysiek 84 pisze: ↑26 gru 2020, 01:27Munior dobrze mówi , wrzuć foto silnika spod maski dla rozpoznania osprzętu silnika, jakby co w Rynie jest kolega Andrzej , zna się na TDI i pomoże coś wytłumaczyć przy aucie w razie gdyby mechanicy na początek kazali zmienić turbo na regenerowane , bo auto nie jedzie.
Co do podnoszenia mocy , to na początek wrzuć wtryski afn i później ECU od Munior'a zamów.
Ale na początek diagnostyka , by przywrócić parametry silnika na takie jak powinny być przy seryjnym aucie.
Co do dbania o silnik i osprzęt , to olej minimum 10w40 i filtr oleju Mann W730/1 i wymiana max co 10 tyś km , nie pałuj zimnego silnika , raz w roku zmieniaj filtr kabinowy , powietrza i paliwa , warto też profilaktycznie dolewać do paliwa olej 2T w proporcji 50 - 100 ml na 20 litrów ON.
I to chyba na tyle , sprawdzić kąt wtrysku i dawkę paliwa , przejrzeć przewody wokół turbo i N75 , oraz porobić logi dynamiczne grupy 3 / 11 oraz 4 i 8 , jeśli silnik na nowszym osprzęcie jest.
Jak by co , to zapraszamy na spoty w regionie: Ryn , Bakałarzewo , Białystok i okolice.


-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Początkujący z zapałem do działania
Widze że po "reformie " forum nie idzie nawet zacytować wybranego tekstu ,bo brakuje opcji "cytuj zaznaczone " .ale tak to zwykle jest po "reformach " ze jest gorzej niż było80_1994B4_NGI pisze: ↑27 gru 2020, 01:06Dzięki za rady! Myślę, że mimo niedawnego remontu auto dalej nie jest w pełni sprawne. Ostatnio dosyć mocno czuć ropę w bagażniku ale nic z niego nie cieknie. No i ma raz na jakiś czas widoczny spadek mocy w trakcie jazdy. O ile się nie mylę może to być wina przepływomierza, bo przy nim nic nie robiliśmy.

Ostatnio zmieniony 27 gru 2020, 09:55 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11735
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: Początkujący z zapałem do działania
idzie idzie, po prostu mały pomyłek zrobiłeś

A przy okazji dodam że z tym zapałem to kolega troszkę przesadził

-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Początkujący z zapałem do działania
Ano wlasnie ....bo tu problem tkwi w tzw.szczególach a nie w "remontach " czy ich braku .Można wydać kilka tys na "grube" remonty i dalej mieć nie sprawny osprżet powodujący problemy i niemoc auta.Takze kolejność jest taka że najpierw dobra diagnoza ,koniecznie diagnostyka vagiem w czasie jazdy,bo tylko tak można "namierzyć " wiekszosć problemów w tym aucie , a pózniej "remonty " a raczej wymiany drobiazgów za nie wielkie pieniadze
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5501
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: Początkujący z zapałem do działania
Ten Olej 15w40 , to tak trochę nie bardzo do tego silnika , dobrze , że mrozów takich teraz nie ma , ale minimum to 10w40 .
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Początkujący z zapałem do działania
Syntetyczny tylko że pewnie mineralny.