Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Wysokie spalanie...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 sty 2008, 19:05

Podejżewam że na takich odcinkach to nie wiele zdziałasz. Ja robie podobne odcinki drogi i pali mi podobnie od 14-16 litrów w trasie wychodzi prawie książkowo bo ok 7 litrów.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 14 sty 2008, 19:11

potwierdzam, na takich krótkich odcinkach w dodatku z czekaniem po odpaleniu to może ci tyle spalić
moja rada, zatankuj go do pełna, przejedź się gdzieś dalej na raz 100 lub lepiej 200 km, i zatankuj znów, zobacz spalanie... napisz na forum ile ci wyszło, nie rozgrzewaj na postoju tylko siądź i od razu jedź, delikatnie ale od razu

gaz w twoim wypadku odpada zupełnie, zanim ci sie nagrzeje to już będziesz na miejscu

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 sty 2008, 20:42

Dokładnie tak jak napisali poprzednicy. Dlatego od razu spytałem o to jakie odcinki pokonujesz :-) . Niestety musisz się z tym pogodzić. A czekać po odpaleniu nie ma potrzeby :-) .

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 sty 2008, 20:47

Dokładnie, krótkie odcinki na niedogrzanym silniku i spalanie rośnie. Mi autko zazwyczaj piliło 7 litrów (1,6 TD) ale przy jeździe głównie w mieście. W zeszył miesiącu zrobiłem prawie 500 km na odcinakach 3-4 kilometrowych, auto cały czas niedogrzane a spalanie wyniosło mi około 8 litrów, więc też się trochę przestraszyłem.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 14 sty 2008, 21:04

tez mam taki problem bo gazu ssie jak smok a benzyny litr mniej czyli tak jak dzis tankowalem to wyszlo na 139km 20.93litra czyli duzoooo gazu
ja mam jeszcze lepiej bo 2kilometry do pracy
juz całą chlodnice oslonilem kartonem i nawet grzanie poranne nie pomaga osiagnac 50stopni celcjusza gdy jestem na miejscu.polonez tego nie wytrzymał.

najgorsze u mnie jest to ze moj silnik wogole sie nie chce nagrzac nawet po 100km i zasłonietej chlodnicy nie przekracza 70 stopni celcjusza.

Awatar użytkownika
RAFAL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:32
Lokalizacja: OLSZTYN,HOOPTE

Post autor: RAFAL » 14 sty 2008, 21:16

rafalaudi1 pisze:tez mam taki problem bo gazu ssie jak smok a benzyny litr mniej czyli tak jak dzis tankowalem to wyszlo na 139km 20.93litra czyli duzoooo gazu
ja mam jeszcze lepiej bo 2kilometry do pracy
juz całą chlodnice oslonilem kartonem i nawet grzanie poranne nie pomaga osiagnac 50stopni celcjusza gdy jestem na miejscu.polonez tego nie wytrzymał.

najgorsze u mnie jest to ze moj silnik wogole sie nie chce nagrzac nawet po 100km i zasłonietej chlodnicy nie przekracza 70 stopni celcjusza.
co do tego spalania to tez mialem problem ale juz naprawione.wymien termostat bo malem to sano ,palil mi 15litrow gazu przy spokojnej jezdzie bo temperatura podskakiwala mi tylko w korkach a potem gwaltownie spadala.teraz pali o wiele mniej.termostat to koszt nie duzy okolo 30zeta

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 14 sty 2008, 21:22

Mnie tu jednak coś nie pasuje, patrząc choćby na moim przykładzie też miałem problem z za dużym spalaniem. Do pracy mam jeszcze mniej bo 3,5 km. jężdze wiec na zimnym silniku. Większość drogi u mnie to i tak miasto w/g teorii że na gazie więcej pali to powinien palić chyba ze 20, a paliła tylko 13 -14 bez względu na rodzaj drogi i porę roku. Sprawdzałem wszystko co się dało i nic nie wychodziło dopiero niedawno przez przypadek zresztą znalazłem przyczynę "zwarcie sondy lambda do masy". Po skasowaniu bestia straciła apetyt.
Jakiś czas temu kolega Byk miał podobny problem tylko u niego poluzowała się masa od silnika, w ten czas furka łykała 20 - 21 litrów PB.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 14 sty 2008, 21:28

mnie zastanawia taka sprawa-u mnie z tego co pamietam na koncu szary kabel rozdziela sie na dwa kabelki(totalna prowizorka )jeden idzie tam gdzie powinien byc normalnie wpiety a drugi do elektroniki od gazu,ciekawe czy tu gdzies nie posniezalo albo sie nie rozlaczylo cos?

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 14 sty 2008, 21:59

Ja proponowałbym sprawdzić jeszcze raz VAGiem, bo czujnik jak założyłeś na pewno je jest oryginalny, a podróbki choć nowe dosyć często są wadliwe lub przekłamują. Ori kosztuje ok 100 zł.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 sty 2008, 22:01

rafalaudi1, ale ty masz sekwencję czy II generację? Bo jeśli sekwencję to tak ma być. Przy sekwencji sygnał sondy do kompa LPG to tylko informacja (nie steruje dawką gazu)
kubik pisze:a paliła tylko 13 -14 bez względu na rodzaj drogi i porę roku
W zimie ciut za ubogo. Jak na trasę to sporo za dużo (niezależnie czy latem czy zimą) . Zwarcie sondy do masy podczas jazdy na benzynie wprowadza ECU w tryb sterowania mieszanką w pętli otwartej (bez uwzględnienia sygnału sondy) i spalanie benzyny rośnie. Natomiast na gazie zwarcie sondy powoduje, że z II generacji robi się I i wszystko zależy od tego jak dobrze jest wyregulowana instalacja. Może być tak że autko zacznie palić jak smok, ale jeśli regulacja jest wzorowa to spalanie powinno się utrzymać w normie.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 14 sty 2008, 22:32

Danek, mam 2generacje

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 14 sty 2008, 23:16

Danek pisze:Natomiast na gazie zwarcie sondy powoduje, że z II generacji robi się I i wszystko zależy od tego jak dobrze jest wyregulowana instalacja. Może być tak że autko zacznie palić jak smok, ale jeśli regulacja jest wzorowa to spalanie powinno się utrzymać w normie.
Nie bardzo trybie to z tymi generacjami :shock: a rodzaj instalacji LPG nie ma znaczenia ?
Bo sprawdzałem to w dwóch różnych firmach, w dwóch różnych miastach z użyciem analizatora spalin i innych ustroistw rezultat był taki sam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 sty 2008, 01:01

rafalaudi1, czyli, że masz sondę nie "rozciętą" tylko bokiem puszczoną do kompa LPG. Hmmmm, słyszałem o takich mykach w niektórych fiatach, bo inaczej ich ECU od razu łapie błąd sondy (od emulacji) ale w ABK? Nie ma takiej potrzeby. Ale jeśli nie będzie błędów w ECU to spoko.
kubik, I generacja LPG to najstarszy typ instalacji, przeznaczony do silników nie wyposażonych w sondę lambda i katalizator. II generacja to trochę bardziej zaawansowana instalacja, która samodzielnie steruje dawką gazu na podstawie sygnałów z sondy lambda. Jeśli w aucie jest instalacja II generacji ale sonda z jakiegoś powodu nie działa (np. jest zwarta do masy) to komputer LPG przestaje sterować dawką gazu (bo nie ma sygnału sondy) i instalacja staje się tak jakby instalacją I generacji. W download powinna być książka o instalacjach LPG, poszukaj. Jeśli nie ma, daj znać to podeślę Ci linka, żebyś mógł sobie zassać.

Awatar użytkownika
marekkk4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2006, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marekkk4 » 15 sty 2008, 18:00

Witam panowie właśnie wrociłem od kumpli którzy zajmują się elektronikom i sprawdzali mi ECU VAG-iem i nie pokazał żadnego blędu patrzyli też w jakieś bloki i wszystko w normie. ale zauważyłem jakieś dołożone ustrojstwo może to ono tak bruździ. Jutro zrobie zdjącia i pokaże może wy będziecie wiedzieć co to jest pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 sty 2008, 20:47

marekkk4, przecież już Ci pisaliśmy, że Twoje spalanie wcale nie jest za wysokie. Przy krótkich odcinkach na zimnym silniku to norma. A co do "ustrojstwa" to czekamy na fotki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl