Audio b4 avant
Audio w b4 avant
Ostatnio zacząłem powoli przerabiać system nagłośnienia w mojej niuni. Narazie mam tak:
radio: CLARION DB 568RUSB,
głośniki przod: JBL GTO 427,
tylne drzwi: narazie standardowe,
Oczywiście jak zwykle rodzą się problemy z kombiakami. Chciałbym na tyle drzwi wrzucić jakiś lekki basik ale brykam się z problemem jakie i gdzie je podłączyć.
Niebieski krzyżyk to usunięty już niewielki głośniczek pakowany standardowo w audi. Są w zasadzie dwie opcje. Albo zamontuje większy głośnik w czerwonym miejscu albo podobnej wielkości w zielonym miejscu. Podobno najlepsze basowe głośniki w takie miejsca to elipsy (może to być bujda, bo sam nie potwierdziłem). W obu przypadkach trzeba coś ciąć, kwestia gdzie będzie lepiej. dolny głośnik w zasadzie wali w fotele (paranoja). górny w zasadzie byłby ok ale zostaje nam na dole dziura i nie wiem czy coś tam nie będzie zawadzać
Do bagażnika ciężko coś wsadzić, ewentualnie tubę ale może w boczne miejsca coś by weszło(zobaczymy to jak skończę z tylnymi drzwiami.)
infinity_ref9613i <--- myślałem o takich głośniczkach do tych tylnych drzwi. Raczej jestem przekonany do JBL'a, ale nie jestem jeszcze przekonany akurat do tych głośników, jednak raczej wolałbym czarne maskowice a nie jakieś buzeranty
EDIT:
-----------
Jeszcze zapomniałem o jednej rzeczy. Chciałbym również na tyle dobrze wytłumić drzwi aby jak najmniej dzwięków dostawało się zewnątrz. Jaką dobra matę polecacie ?
radio: CLARION DB 568RUSB,
głośniki przod: JBL GTO 427,
tylne drzwi: narazie standardowe,
Oczywiście jak zwykle rodzą się problemy z kombiakami. Chciałbym na tyle drzwi wrzucić jakiś lekki basik ale brykam się z problemem jakie i gdzie je podłączyć.
Niebieski krzyżyk to usunięty już niewielki głośniczek pakowany standardowo w audi. Są w zasadzie dwie opcje. Albo zamontuje większy głośnik w czerwonym miejscu albo podobnej wielkości w zielonym miejscu. Podobno najlepsze basowe głośniki w takie miejsca to elipsy (może to być bujda, bo sam nie potwierdziłem). W obu przypadkach trzeba coś ciąć, kwestia gdzie będzie lepiej. dolny głośnik w zasadzie wali w fotele (paranoja). górny w zasadzie byłby ok ale zostaje nam na dole dziura i nie wiem czy coś tam nie będzie zawadzać
Do bagażnika ciężko coś wsadzić, ewentualnie tubę ale może w boczne miejsca coś by weszło(zobaczymy to jak skończę z tylnymi drzwiami.)
infinity_ref9613i <--- myślałem o takich głośniczkach do tych tylnych drzwi. Raczej jestem przekonany do JBL'a, ale nie jestem jeszcze przekonany akurat do tych głośników, jednak raczej wolałbym czarne maskowice a nie jakieś buzeranty
EDIT:
-----------
Jeszcze zapomniałem o jednej rzeczy. Chciałbym również na tyle dobrze wytłumić drzwi aby jak najmniej dzwięków dostawało się zewnątrz. Jaką dobra matę polecacie ?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 16:57 przez OGr, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Siemka,
na Twoim miejscu bym nie robił niz z tym miejscem gdzie zaznaczyles na zielono bo po co jak ktos z tyłu usiądzie i walniesz głosniej to bedzie na niego waliło :->
w miejscu gdzie jest na czerwono zaznaczyony standardowy głosnik to zmien na jakis inny lepszy jak chcesz a ten gwizdek co usunołes juz niby (na niebiesko skreslone) to zmien na inny i bedzie ładnie :-> przynajmniej ja bym tak zrobił...bo po co dziurawic tak auto...takie jest moje zdanie
na Twoim miejscu bym nie robił niz z tym miejscem gdzie zaznaczyles na zielono bo po co jak ktos z tyłu usiądzie i walniesz głosniej to bedzie na niego waliło :->
w miejscu gdzie jest na czerwono zaznaczyony standardowy głosnik to zmien na jakis inny lepszy jak chcesz a ten gwizdek co usunołes juz niby (na niebiesko skreslone) to zmien na inny i bedzie ładnie :-> przynajmniej ja bym tak zrobił...bo po co dziurawic tak auto...takie jest moje zdanie
Ostatnio zmieniony 13 lut 2007, 21:44 przez Misiek_Stce, łącznie zmieniany 1 raz.
Misiek_Stce ma racje nie dawałbym u góry elips miałem wątpliwą przyjemność posłuchać takiej kombinacji u znajomego. Efekt był jako taki, jeżeli sie siedziało na środku tylnej kanapy przy wyciszonych tonach wysokich.
Poza tym głośniki które sugerujesz dobrze by było podłączyć od wzmacniacza, bo pod radiem bas będzie zmulony a góra przerysowana.
Z drugiej strony tyły za głośne zepsują Ci całą przednią scenę dźwiękową, a brzęczące na radiu będą denerwujące
Osobiście proponował bym w fabrycznym miejscu dwudrożne Jbl, HERTZ,HELIX itp.o mocy do około 30-50W RMS i skuteczności w granicach 92 dB :mrgreen:
Poza tym głośniki które sugerujesz dobrze by było podłączyć od wzmacniacza, bo pod radiem bas będzie zmulony a góra przerysowana.
Z drugiej strony tyły za głośne zepsują Ci całą przednią scenę dźwiękową, a brzęczące na radiu będą denerwujące
Osobiście proponował bym w fabrycznym miejscu dwudrożne Jbl, HERTZ,HELIX itp.o mocy do około 30-50W RMS i skuteczności w granicach 92 dB :mrgreen:
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Re: Car Audio w B4 AVANT by OGr
Czesc.
Budowę sprzętu CA należy zacząć od jednostki sterującej. Ty wybrałeś Clariona DB 568 czyli niska półka, zatem można przypuszczać, że nisko budżetowy ma być to system.
Pytania podstawowe:
- budżet na głośniki
- budżet na zabudowy
- ingerujemy w kufer czy nie.
Bez odpowiedzi na te pytania można zgadywać. Poki co takie me sugestie:
Niebieskie pole może posłużyć Ci ewentualnie na miejsce pod wysokotonowy, ale musiałby być on kierunkowy, regulowany aby miało to sens, wiec generalnie też odpada.
Zostaje Ci czerwone pole i tam proponuję montować głośnik.
Elipsa nie ma sensu. Jest za duża, za głęboka, za ciężka, za duży dystans musiałbyś dać, a wówczas bedzie ona wciśnięta w kanapę. Ponadto elipsy są produkowane z myslą o półce, wiec w drzwiach będzie wyglądało to żenująco.
Proponuję Ci panele drzwiowe - taschki ( o ile masz na coś takiego budżet - tego cały czas nie wiemy. ) zerknij tu:
viewtopic.php?p=11196&sid=bd794d54442fe ... 2a1a#11196
Widać przednie zamontowane i tylnie leżące póki co w domu i służace mi do testu.
Zarówno z przodu jak i tyłu przydałoby Ci się. Jeśli nie chcesz to włoż głośnik bezpośrednio w boczek, ewentualnie dokup okrągły dystans mdf, choć nie powinno nic zawadzać zwłaszcza, ze szyba tylnia nie odkreca się do samego dołu.
Głośniki najlepiej odseparowane, a wysokotonowe zamontowane w słupkach za głową z tyłu.
Jeśli szukasz tanich 2-drożnych to poczytaj tu:
viewtopic.php?t=198&start=0
Jeśli stać Cię na droższe odeseparowane, to proponuję:
http://www.allegro.pl/item162236899_her ... owice.html
16.5 - 17 cm to max jaki powinieneś tam montować. O elipsach zapomnij w drzwiach.
Pamiętaj, że dobrze wygłuszone drzwi z taschki z mdf'u dają Ci idealne warunki dla pracy głośnika. Pojemność drzwi ( komora rezonansowa ) jest znacznie lepsza niż pojemnośc bagażnika sedana ( czyt 300 litrów na 16 cm głośnik ). Taschki dają równiesz znacznie lepszy efekt niż głośnik montowany centralnie w boczek, który "gra razem z nim" i nie izoluje go tak jak powinien.
Tu masz słów kilka:
viewtopic.php?t=13&start=0
Rozejrzyj sie po hurtowniach budowlanych za arkuszami blachy alu od spodu pokrytymi elastyczna masa (czarny kolor) technologia podobna do dynamat - sto razy lepsza od bitumu , przy mrozie nie zacznie ci brzeczec jak bitum, a to mega istotne. Cena mat bitumicznych zabija i są bardzo kiepskim, przereklamowanym rozwiązaniem jesli chodzi o CA. Dobre to do komputera, aby wygłuszyć blaszaka ktory w cieple pracuje.
Audi ma dobre wygłuszenie, materiał dźwiękochłonny zapakowany w folię przyczepiony do panela drzwi. To bardzo dobra rzecz, która już Ci odpada. Nie zapomnij wygłuszyć cięgna, klamki, ponaciągać na nie gąbki lub termokurcze.
Pozdrawiam
Budowę sprzętu CA należy zacząć od jednostki sterującej. Ty wybrałeś Clariona DB 568 czyli niska półka, zatem można przypuszczać, że nisko budżetowy ma być to system.
Pytania podstawowe:
- budżet na głośniki
- budżet na zabudowy
- ingerujemy w kufer czy nie.
Bez odpowiedzi na te pytania można zgadywać. Poki co takie me sugestie:
Z przodu masz 10 cm głośniczki. Nie można oczekiwać po nich rewelacji a już dołu napewno nie znajdziemy za wiele.OGr pisze:Ostatnio zacząłem powoli przerabiać system nagłośnienia w mojej niuni. Narazie mam tak:
radio: CLARION DB 568 USB,
głośniki przod: JBL GTO 427,
tylne drzwi: narazie standardowe
Wcale nie jest tak strasznie. Rezanie połki w sedanie to prawie jak wieś tuning chyba, ze zabudujasz bagaznik zmniejszajac komorę głośnikom.OGr pisze: Oczywiście jak zwykle rodzą się problemy z kombiakami.
Po 1. Musisz wziąc poprawkę na głębokośc montażu. Głeboki głośnik zawadzać Ci będzie o szybę jeśli dasz go u góry czyli na Twoim zielonym polu. Zatem odpada ono w przedbiegach.OGr pisze: Chciałbym na tyle drzwi wrzucić jakiś lekki basik ale brykam się z problemem jakie i gdzie je podłączyć.
Obrazek
Niebieski krzyżyk to usunięty już niewielki głośniczek pakowany standardowo w audi. Są w zasadzie dwie opcje. Albo zamontuje większy głośnik w czerwonym miejscu albo podobnej wielkości w zielonym miejscu. Podobno najlepsze basowe głośniki w takie miejsca to elipsy (może to być bujda, bo sam nie potwierdziłem). W obu przypadkach trzeba coś ciąć, kwestia gdzie będzie lepiej. dolny głośnik w zasadzie wali w fotele (paranoja). górny w zasadzie byłby ok ale zostaje nam na dole dziura i nie wiem czy coś tam nie będzie zawadzać
Niebieskie pole może posłużyć Ci ewentualnie na miejsce pod wysokotonowy, ale musiałby być on kierunkowy, regulowany aby miało to sens, wiec generalnie też odpada.
Zostaje Ci czerwone pole i tam proponuję montować głośnik.
Elipsa nie ma sensu. Jest za duża, za głęboka, za ciężka, za duży dystans musiałbyś dać, a wówczas bedzie ona wciśnięta w kanapę. Ponadto elipsy są produkowane z myslą o półce, wiec w drzwiach będzie wyglądało to żenująco.
Proponuję Ci panele drzwiowe - taschki ( o ile masz na coś takiego budżet - tego cały czas nie wiemy. ) zerknij tu:
viewtopic.php?p=11196&sid=bd794d54442fe ... 2a1a#11196
Widać przednie zamontowane i tylnie leżące póki co w domu i służace mi do testu.
Zarówno z przodu jak i tyłu przydałoby Ci się. Jeśli nie chcesz to włoż głośnik bezpośrednio w boczek, ewentualnie dokup okrągły dystans mdf, choć nie powinno nic zawadzać zwłaszcza, ze szyba tylnia nie odkreca się do samego dołu.
Głośniki najlepiej odseparowane, a wysokotonowe zamontowane w słupkach za głową z tyłu.
Jeśli szukasz tanich 2-drożnych to poczytaj tu:
viewtopic.php?t=198&start=0
Jeśli stać Cię na droższe odeseparowane, to proponuję:
http://www.allegro.pl/item162236899_her ... owice.html
16.5 - 17 cm to max jaki powinieneś tam montować. O elipsach zapomnij w drzwiach.
To jest bardzo istotne. Czy planujesz ingerować w kufer czy też nie, czy wzmacniacz dodatkowy czy też nie. Sugerowałbym wzmacniacz i niewielką skrzynię. Nie tubę, a skrzynię. Wzm. zmostkowany napedzający skrzynkę byłby dobrym rozwiązaniem jeśli chcesz zagracać kufer.OGr pisze: Do bagażnika ciężko coś wsadzić, ewentualnie tubę ale może w boczne miejsca coś by weszło(zobaczymy to jak skończę z tylnymi drzwiami.)
Jesli planujesz montaż taschki ( panele ) to owszem warto wygłuszyć jak i ja zrobiłem. Montując drogi co prawda system taschki, możesz bez bagażnika zrobić dźwięk o jakim nie jest w stanie pomazyc wielu mających nie wiadomo co z tyłu w sedanie.OGr pisze: EDIT:
-----------
Jeszcze zapomniałem o jednej rzeczy. Chciałbym również na tyle dobrze wytłumić drzwi aby jak najmniej dzwięków dostawało się zewnątrz. Jaką dobra matę polecacie ?
Pamiętaj, że dobrze wygłuszone drzwi z taschki z mdf'u dają Ci idealne warunki dla pracy głośnika. Pojemność drzwi ( komora rezonansowa ) jest znacznie lepsza niż pojemnośc bagażnika sedana ( czyt 300 litrów na 16 cm głośnik ). Taschki dają równiesz znacznie lepszy efekt niż głośnik montowany centralnie w boczek, który "gra razem z nim" i nie izoluje go tak jak powinien.
Tu masz słów kilka:
viewtopic.php?t=13&start=0
Rozejrzyj sie po hurtowniach budowlanych za arkuszami blachy alu od spodu pokrytymi elastyczna masa (czarny kolor) technologia podobna do dynamat - sto razy lepsza od bitumu , przy mrozie nie zacznie ci brzeczec jak bitum, a to mega istotne. Cena mat bitumicznych zabija i są bardzo kiepskim, przereklamowanym rozwiązaniem jesli chodzi o CA. Dobre to do komputera, aby wygłuszyć blaszaka ktory w cieple pracuje.
Audi ma dobre wygłuszenie, materiał dźwiękochłonny zapakowany w folię przyczepiony do panela drzwi. To bardzo dobra rzecz, która już Ci odpada. Nie zapomnij wygłuszyć cięgna, klamki, ponaciągać na nie gąbki lub termokurcze.
Pozdrawiam
Budżet jest taki ile zostaje co miesiąc z wypłaty Nie muszę tego robić od razu. Budowa typu taschki raczej jest bezsensownym wydatkiem. Nie chce w to auto aż tak pakować kasy bo chciałbym w niedalekiej przyszłości zakupić coś nowszego z silnikiem V6 albo z turbinką. Co do głośników to raczej jestem za JBL'em. W bagażnik nie chce ingerować. Właściwie w tej chwili jest tam butla która już mnie denerwuje od jakiegoś czasu i chciałbym ją przerzucić do miejsca po kole.
powiem tylko tyle HA HA HA HA HA HA ......Doc pisze:Wcale nie jest tak strasznie. Rezanie połki w sedanie to prawie jak wieś tuning chyba, ze zabudujasz bagaznik zmniejszajac komorę głośnikom.
zabudowywalem w ten sposob 5 samochodow i wszyscy sa zadowoleni,chyba nie wiesz co mowisz chlopie,taki bass mozna wycisnac ze czasem nawet nie potrzeba tuby..... :-)dlatego lepiej przetestuj a pozniej pisz jakies dziwne posty
[ Dodano: 2007-02-13, 00:08 ]
jaka jest roznica miedzy skrzynia a tuba?Doc pisze:o jest bardzo istotne. Czy planujesz ingerować w kufer czy też nie, czy wzmacniacz dodatkowy czy też nie. Sugerowałbym wzmacniacz i niewielką skrzynię. Nie tubę, a skrzynię. Wzm. zmostkowany napedzający skrzynkę byłby dobrym rozwiązaniem jeśli chcesz zagracać kufer.
jaka jest roznica z bass refleksem czy bez?
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Bezsensownym nie jest, uwierz. Jesli zamierzasz sprzedać auto wkrótce to faktycznie nie ładuj kasy. Ja bym wcale nie montował żadnych drogich zestawów bo potencjalny kupiec nie zwraca na to wiekszej uwagi.OGr pisze:Budżet jest taki ile zostaje co miesiąc z wypłaty Nie muszę tego robić od razu. Budowa typu taschki raczej jest bezsensownym wydatkiem.
Słusznie. Dobra firma. Kup zatem 16.5 cm JBL odseparowane i zamontuj w tylnie drzwi u dołu.OGr pisze:Co do głośników to raczej jestem za JBL'em.
Zaczynasz jak dzieci neostrady.mrx1983 pisze:powiem tylko tyle HA HA HA HA HA HA ......
Sorry, ale nie będę uprawiał polemiki z kims, kto nie zna podstaw akustyki. Są ludzie, którym wystarczy bęben z koziej skóry i też dla nich to jest bomba.mrx1983 pisze:zabudowywalem w ten sposob 5 samochodow i wszyscy sa zadowoleni,chyba nie wiesz co mowisz
Zapewniam Ci ( choć nie zamierzam przekonywać - sam poszukaj programów, poczytaj, pocz się lub porozmawiaj ze specem Heveliusem z AKP ) że głośnik 16 cm nie powinien mieć wiecej niż 35 - 40 litrów komorę. To, że Ci dudni w aucie nie znaczy że udało Ci się osiągnąc profesjonalne brzmienie. Scena rozmywa się przez odbicia od szyby, ludziom warczy to nad głową, nie widzę żadnych pozytywów. To raczej styl "łokcia za oknem" a ja staram się zasugerować najbardziej ciepłe, zrównoważone, prawidłowe brzmienie.
To idealnie odzwierciedla Twoją wiedzę - bez komentarza.mrx1983 pisze:chlopie,taki bass mozna wycisnac ze czasem nawet nie potrzeba tuby.....
W latach 90tych testowałem to jak byłem młodym gniewnym. Zapewniam Cię, że zrobiłem wiele konstrukcji. Mozesz poszukać mnie na elektrodzie lub kilka drobiazgów DIY na djsfera.plmrx1983 pisze: dlatego lepiej przetestuj a pozniej pisz jakies dziwne posty
Nie unoś się i nie sugeruj błednych rozwiązań i nie rób bałaganu bo nie piszesz w temacie i mącisz go. Sprawa dotyczy AVANTA. Takie porady zostaw dla siebie proszę.
Zarówno kwestia dźwieku jak i wygody.mrx1983 pisze: jaka jest roznica miedzy skrzynia a tuba?
jaka jest roznica z bass refleksem czy bez?
Bas reflex da Ci w skrzyni znacznie większą efektywnośc, ale musi być dobrze zestrojony.
Dobór zależny jest też od upodobań i muzyki. Tobie proponuję tubę bo dalej ją słychać na ulicy, łupie głośniej.
Skrzynia daje znacznie lepszy, głębszy dźwięk. Generalizując tuba da Ci ok 80 hz a skrzynia 35 hz ( oczywiscie glosnik gra wielką rolę )
W skrzyniach reflex nie jest na osi symetrycznie z głośnikiem, co w tubach jest niemal nagminne. Skrzyni da się słuchać głośno, cicho, średnio z kazdą muzyką. Tuby nie. Poza tym skrzynia jest znacznie praktyczniejsza.
Najprostrzym rozwiązaniem i jednocześnie najtańszym jest samodzielne wykonanie skrzynki z wyliczonych parametrów T-S do głośnika. koszt głośnika to od 100, 150zł koszt materiałów na skrzynkę od 100zł. zatem jak ktoś się uprze to zamknie się w 200zł
W dużej mierze o tym że skrzynka jest lepsza niż tupa świadczy materiał z jakiego jest wykonany.
Przede wszystkim tuby są robione z prasowanego papieru lub trocin a nie jest to żaden materiał akustyczny ... ale jako spec CA zapewne o tym wiesz
wiem o tym
nie obchodzi mnie jak to gra na zewnatrz i nie obchodzi mnie jak to gra dla pasarzerow z tylu,ale przy pochylej szybie nastepuje odbicie fali akustycznej przez co dzwiek z tylnych glosnikow jest dobrze slyszlany z przodu,jako kierowcy interesuje mnie jak to gra dla mnie z przodu,bass przy takim duzym litrazu przenosi sie na przod,przez to ze nie ma zabudowy w bagazniku i nie kumuluje sie w bagazniku...
wiem o tym ze sedana nie da sie dobrze naglosnic...ale mozna zrobic to tak zeby ladnie gralo
zamontona na tylnej szybie polka,z plyty mdf grubosci okolo 15 cm pozwala na wygenerowanie ladnego i przyjemnego dla ucha bassu czego nie da sie zrobic skrzynia ani tuba.....tego ostatniego akurat kompletnie nie toleruje..nie slucham hip-hopu...bez polki gralo to fatalnie..wiec nie mow ze ta polka nic nie daje,ze to wies tuning
kolejna rzecz,mowie calyczas o glosnikach standardowo pod radio,bo gnebie nie glosnikow wzmacniaczem jest dla mnie chore...duzo halasu i nic wiecej...
skoro tak dobrze sie zansz,w co nie watpie oczywiscie i nie wysmiewam tego...powiedz mi kolego jakie wymiary powinna miec skrzyneczka z refleksem na glosnik 20 cm?chodzi mi o szybki bass oczywiscie,bo bez refleksu to jest porazka i jaki glosnik tak w granich 150 -200 pln polecasz do tej skrzynki,nie interesuja mnie oczywiscie wyroby typu mediamarkt,itp made in china,tylko jakis dobry glosnik dobrej firmy,interesuje mnie tlko czysty dziwiek a nie cos co robi duzo halasu
z gory dziekuje za odpowiedz i przepraszam jesli urazil cie moj poprzedni post, poprostu nie zrozumiales co mialem na mysli
pozdrawiam,szczerze oddany klubowicz mrx1983 :mrgreen:
nie obchodzi mnie jak to gra na zewnatrz i nie obchodzi mnie jak to gra dla pasarzerow z tylu,ale przy pochylej szybie nastepuje odbicie fali akustycznej przez co dzwiek z tylnych glosnikow jest dobrze slyszlany z przodu,jako kierowcy interesuje mnie jak to gra dla mnie z przodu,bass przy takim duzym litrazu przenosi sie na przod,przez to ze nie ma zabudowy w bagazniku i nie kumuluje sie w bagazniku...
wiem o tym ze sedana nie da sie dobrze naglosnic...ale mozna zrobic to tak zeby ladnie gralo
zamontona na tylnej szybie polka,z plyty mdf grubosci okolo 15 cm pozwala na wygenerowanie ladnego i przyjemnego dla ucha bassu czego nie da sie zrobic skrzynia ani tuba.....tego ostatniego akurat kompletnie nie toleruje..nie slucham hip-hopu...bez polki gralo to fatalnie..wiec nie mow ze ta polka nic nie daje,ze to wies tuning
kolejna rzecz,mowie calyczas o glosnikach standardowo pod radio,bo gnebie nie glosnikow wzmacniaczem jest dla mnie chore...duzo halasu i nic wiecej...
skoro tak dobrze sie zansz,w co nie watpie oczywiscie i nie wysmiewam tego...powiedz mi kolego jakie wymiary powinna miec skrzyneczka z refleksem na glosnik 20 cm?chodzi mi o szybki bass oczywiscie,bo bez refleksu to jest porazka i jaki glosnik tak w granich 150 -200 pln polecasz do tej skrzynki,nie interesuja mnie oczywiscie wyroby typu mediamarkt,itp made in china,tylko jakis dobry glosnik dobrej firmy,interesuje mnie tlko czysty dziwiek a nie cos co robi duzo halasu
z gory dziekuje za odpowiedz i przepraszam jesli urazil cie moj poprzedni post, poprostu nie zrozumiales co mialem na mysli
pozdrawiam,szczerze oddany klubowicz mrx1983 :mrgreen:
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
mrx1983, zerknij to http://audioefm.w.interia.pl/budowa_ko.htm
Jesli znasz QTS głośnika który chcesz kupić to da się to wyliczyć. Głośnik to podstawowa sprawa a dokładnie jego dane.
Na Bolka oko ok 40 max 50 litrów - zamknięta z grubego mdf'u. Zapewniam, ze mega przyjemnie bedzie grała.
I teraz: BR zrobi Ci ją głośniejszą z większym masażem pleców. Zamknięta da Ci bardziej elastyczny, miękki bas, ale będzie grałą ciszej. Bandpass da Ci jeszcze bardziej miękki , głębszy bas, ale jeszcze mniejszą efektywność. Najważniejsze to dopasować głośnik.
Rysunek bandpass http://www.autosound.fi/images/tietoa_s ... ndpass.jpg
Co do głośnika z niskiej półki, ale znakomicie wbrew pozorom sprawdzającego się w s-wooferach polecam Alpharda LW 1000(20cm) lub LW 1200 (30cm).
Hi-End'owe, wysoka półka to już wielki wybór od JBL przez Pioneery itd.
Jesli znasz QTS głośnika który chcesz kupić to da się to wyliczyć. Głośnik to podstawowa sprawa a dokładnie jego dane.
Na Bolka oko ok 40 max 50 litrów - zamknięta z grubego mdf'u. Zapewniam, ze mega przyjemnie bedzie grała.
I teraz: BR zrobi Ci ją głośniejszą z większym masażem pleców. Zamknięta da Ci bardziej elastyczny, miękki bas, ale będzie grałą ciszej. Bandpass da Ci jeszcze bardziej miękki , głębszy bas, ale jeszcze mniejszą efektywność. Najważniejsze to dopasować głośnik.
Rysunek bandpass http://www.autosound.fi/images/tietoa_s ... ndpass.jpg
Co do głośnika z niskiej półki, ale znakomicie wbrew pozorom sprawdzającego się w s-wooferach polecam Alpharda LW 1000(20cm) lub LW 1200 (30cm).
Hi-End'owe, wysoka półka to już wielki wybór od JBL przez Pioneery itd.
Widzę że zagmatwaliście się Panowie w odwieczny spór co lepsze i kto wie więcej :lol:
W sumie rozumiem was obu , zaczynałem od zabudowy opartej na dwóch 30cm basach w tylnej półce, oczywiście przy specjalnych głośnikach, odpowiednio grubej półce i maksymalnie uszczelnionym bagażniku.
Jednak teraz po wykonaniu jakichś pięciu różnych zabudów- liczę tylko manewry w swoim pojeździe , przeczytaniu praktycznie wszystkiego co udało mi się zdobyć w temacie car audio, odsłuchach masy sprzętu w pojazdach na targach, zawodach ( udało mi się nawet brać udział) i zlotach.
Doszedłem do etapu w którym wygłuszam co się da , bas mam w skrzyni zamkniętej, a obliczenia staram się robić nawet dla paneli przednich.
Wnioski nasuwają mi się takie - nieważne czego kto słucha, co i jak zabudowuje w swoim samochodzie ważne że z czasem samemu dochodzi do tego co wykorzystując przestrzeń samochodu najlepiej zamontować i jakie brzmienie mu najbardziej odpowiada.
mrx1983, jeśli chcesz być niepodważalnie pewny swojej zabudowy to weź udział w zawodach ROOKIE CUP, tam Ci na pewno wskażą wszystkie plusy i minusy tego co i jak masz zamontowane.
Wierz mi sam byłem w szoku :->
My tu gadu gadu a kolega OGr,po tych tekstach ma już pewno dość montowania czegokolwiek. :mrgreen:
W sumie rozumiem was obu , zaczynałem od zabudowy opartej na dwóch 30cm basach w tylnej półce, oczywiście przy specjalnych głośnikach, odpowiednio grubej półce i maksymalnie uszczelnionym bagażniku.
Jednak teraz po wykonaniu jakichś pięciu różnych zabudów- liczę tylko manewry w swoim pojeździe , przeczytaniu praktycznie wszystkiego co udało mi się zdobyć w temacie car audio, odsłuchach masy sprzętu w pojazdach na targach, zawodach ( udało mi się nawet brać udział) i zlotach.
Doszedłem do etapu w którym wygłuszam co się da , bas mam w skrzyni zamkniętej, a obliczenia staram się robić nawet dla paneli przednich.
Wnioski nasuwają mi się takie - nieważne czego kto słucha, co i jak zabudowuje w swoim samochodzie ważne że z czasem samemu dochodzi do tego co wykorzystując przestrzeń samochodu najlepiej zamontować i jakie brzmienie mu najbardziej odpowiada.
mrx1983, jeśli chcesz być niepodważalnie pewny swojej zabudowy to weź udział w zawodach ROOKIE CUP, tam Ci na pewno wskażą wszystkie plusy i minusy tego co i jak masz zamontowane.
Wierz mi sam byłem w szoku :->
My tu gadu gadu a kolega OGr,po tych tekstach ma już pewno dość montowania czegokolwiek. :mrgreen:
Upss, ktoś mnie przejrzał Aż tak się na tym nie znam ale nie znaczy że nie chce Raczej siedzę w dziale IT więc i tutaj ciągnieMacAudiO pisze:My tu gadu gadu a kolega OGr,po tych tekstach ma już pewno dość montowania czegokolwiek. :mrgreen:
W zasadzie przypomniałem sobie że kiedyś dostałem od znajomego 3-drożne głośniczki bodajrze 16 cm z DAEWOO (nie mam tylko do nich maskownic ale coś na Allegro się pewnie znajdzie), więc najprawdopodobniej narazie je zamintuje a później wymienię na coś takiej samej wielkości, ale z półki JBL'a. Nie wiem czy jest sens wkładać wzmacniacz. Słyszałem ze do tych przednich wzmacniacza raczej nie ma sensu podłączać. Zostaje więc sam tył. Skrzynka/tuba - (jak zwał tak zwał) musiałaby iść pewnie do bagażnika, a nie chciałbym go zagracać. Tak też pomyślałem czy nie dałoby się wsadzić głośników basowych w boki bagażnika ?
Przed zakupem jednak tych głośników na tylne drzwi najpierw muszę wytłumić drzwi i wymienić kable do samych głośników.
Narazie największym problemem jest czas. Z pracy przychodzę to jest ciemno, a garażu nie mam
dzieki wielkie za info pozdrawiamDoc pisze:mrx1983, zerknij to http://audioefm.w.interia.pl/budowa_ko.htm
Jesli znasz QTS głośnika który chcesz kupić to da się to wyliczyć. Głośnik to podstawowa sprawa a dokładnie jego dane.
Na Bolka oko ok 40 max 50 litrów - zamknięta z grubego mdf'u. Zapewniam, ze mega przyjemnie bedzie grała.
I teraz: BR zrobi Ci ją głośniejszą z większym masażem pleców. Zamknięta da Ci bardziej elastyczny, miękki bas, ale będzie grałą ciszej. Bandpass da Ci jeszcze bardziej miękki , głębszy bas, ale jeszcze mniejszą efektywność. Najważniejsze to dopasować głośnik.
Rysunek bandpass http://www.autosound.fi/images/tietoa_s ... ndpass.jpg
Co do głośnika z niskiej półki, ale znakomicie wbrew pozorom sprawdzającego się w s-wooferach polecam Alpharda LW 1000(20cm) lub LW 1200 (30cm).
Hi-End'owe, wysoka półka to już wielki wybór od JBL przez Pioneery itd.
Audio w b4 avant
Tak jak w temacie. Czy ktorys z szanownych kolegow bedzie w stanie podac mi sredniice I ewentualnie glebokosc, seryjnie montowanych glosniczkow w desce z przodu, oraz tych w tylnych drzwiach?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 16:27 przez beniowski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
rozumiem ze na podszybiu nie miałes jak sprawdzic ale nie lepiej jak bys przystawił miarke do glosnikow z tyłu w drzwiach i zmierzył ? jak Ci sie nie chce to ja sprawdze u siebie jak znajde czas... Nie wiem czy w kazdym są takie same ale raczej na bank beda te same.beniowski pisze:A co z tylem Panowie?